Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:

Ik heb de XTAR VC 2 gekocht, een lithium ion lader voor de batterijen van mijn Ledlenser H14.R2 hoofdlampje. daar ik niet echt heel content was van de standaard baterij.

De led-lenser heeft dan ook nog eens de neiging om aan te gaan tijdens transport als je hem vergeet te locken.
nu heb ik dus steeds een vers paar batterijen bij de hand.

Het leuke aan deze lader is dat hij dode batterijen weer tot leven kan wekken, en hij geeft aan hoeveel energie hij in de batterij kan steken, handig om namaak batterijen te onderscheiden van echte high capacity batterijen.

Afbeelding
Afbeelding
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

AndRo555 schreef:Gelijk rondom of gaat er vanachter breder rubber op liggen?
Staggered inderdaad ... 245/35 vooraan, 275/30 achteraan. Just FYI ... Vorige zomer waren het breyton gts-r 20 duimers met 255/30 vooraan en 295/25 achteraan, maar dat was er echt over :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dat lijken me eerder maten van een traktor :lol:
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Hoe werkt dat met de autokeuring? Zelfs ik heb met mijn 1.6l 110pk kar al ineens moeten bijbetalen voor een 'tuningrapport' wegens te brede wielen, terwijl de originele van de fabriek er al 10 jaar op stonden.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Sasuke zijn banden maten liggen nog steeds tussen de grootste en kleinste maten die uit de fabriek rollen, dus ik zou denken dat dat wel ok is.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Daarom dat ik dit jaar nieuwe, OEM BMW trouwens, neem. De breytons van vorig jaar met 295 zouden idd niet door de controle verkozen zonder tuningrapport. De nieuwe Style 312 met 275/35 zijn volledig gehomologeerd voor een recente bmw 5 reeks.
Afbeelding
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Dat is hier off-topic aan het gaan. Maar het zeker niet omdat het originele BMW velgen zijn en gehomologeerd door BMW dat je geen tuning rapport zal krijgen...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Klopt, off-topic, maar ik bedoelde gehomologeerd voor de keuring he ...
Afbeelding
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Net online een Mobile Coverage Extender besteld voor een kantoor in de kelderverdieping.
Benieuwd wanneer hij geleverd wordt en hoe goed dat ding werkt.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Straf, da's puur een hardware bakje, dat dan nog over uw eigen (al betaalde) internetverbinding loopt en dan moet je daar nog een maandelijks abonnement voor betalen? Kan je dat toestel niet gewoon aanschaffen?
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
Bedankt: 40 keer

Nieuwe laptop: Lenovo IdeaPad 300-17ISK
Niet veel speciaals, maar we prima voor wat ik nodig heb.

Binnenkort nog een SSD erin.
Specifiacties

Afbeelding
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Nob schreef:Straf, da's puur een hardware bakje, dat dan nog over uw eigen (al betaalde) internetverbinding loopt en dan moet je daar nog een maandelijks abonnement voor betalen? Kan je dat toestel niet gewoon aanschaffen?
Er loopt hier al ergens een topic over, maar het korte antwoord is 'neen'. Je hangt sowieso nog vast aan die maandelijkse kost van minstens 5 euro per maand dacht ik.
Dergelijke toestellen zijn ook niet universeel dus er is ook geen andere mogelijkheid als je toch je bereik wilt verbeteren.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

butskristof schreef:Er loopt hier al ergens een topic over, maar het korte antwoord is 'neen'. Je hangt sowieso nog vast aan die maandelijkse kost van minstens 5 euro per maand dacht ik.
Dergelijke toestellen zijn ook niet universeel dus er is ook geen andere mogelijkheid als je toch je bereik wilt verbeteren.
Dus proximus profiteert gewoon van mensen die (oa mede doordat proximus niet meer wil investeren) een slecht bereik hebben?
Wat een mooi ethisch bedrijf is me dat. En da's dan nog eigendom (+50%) van de staat ook.

Ze zouden juist blij moeten zijn dat mensen zo'n hardware willen kopen.

'k Zal het in mijn achterhoofd houden als ik mijn abonnement eens herbekijk.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Want bij de andere providers is dit gratis?
Een slecht bereik IN HUIS kan van teveel factoren afhangen om te worden gegarandeerd door eender welke provider. De huidige isolatienormen maken het al lastig gewoon in huis, laat staan in een kelder.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Nob schreef:... en dan moet je daar nog een maandelijks abonnement voor betalen?
Minder dan 25 eurocent per werkdag ... en die breng ik in als onkosten ...
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

MClaeys schreef:Want bij de andere providers is dit gratis?
Een slecht bereik IN HUIS kan van teveel factoren afhangen om te worden gegarandeerd door eender welke provider. De huidige isolatienormen maken het al lastig gewoon in huis, laat staan in een kelder.
Wat hebben andere providers hier nu mee te maken? Is het ok om onetisch te werk te gaan als anderen dit ook doen misschien?
Dit is geld vragen voor een "service" die je niet eens levert, gewoon omdat je het kan omdat mensen geen andere mogelijkheid hebben.
Ik zie echt niet in waarom hiervoor een abonnement moet betaald worden. Hardware aankopen en done.

Trouwens, de isolatienormen niet teveel als excuus gebruiken ('t is eerder beton enzo), je kan nog altijd je soort isolatie zelf kiezen.
Ik woon in een passiefhuis en heb binnen perfecte ontvangst (zowel gsm als dvb-t) en de masten staan echt niet plak aan mijn woning.
'k Heb natuurlijk wel geen aluminiumfolie in mijn isolatie zitten... maar ecologische producten als cellulose, vlas, ...
seagull schreef:Minder dan 25 eurocent per werkdag ... en die breng ik in als onkosten ...
Als was het slechts 1 eurocent per dag, het gaat om het principe.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Nob schreef:
butskristof schreef:Er loopt hier al ergens een topic over, maar het korte antwoord is 'neen'. Je hangt sowieso nog vast aan die maandelijkse kost van minstens 5 euro per maand dacht ik.
Dus proximus profiteert gewoon van mensen die (oa mede doordat proximus niet meer wil investeren) een slecht bereik hebben?
Wat een mooi ethisch bedrijf is me dat. En da's dan nog eigendom (+50%) van de staat ook.

Ze zouden juist blij moeten zijn dat mensen zo'n hardware willen kopen.

'k Zal het in mijn achterhoofd houden als ik mijn abonnement eens herbekijk.
ethiek moet je bij geen enkel privébedrijf zoeken.
in de middle of nowhere gaat een privébedrijf nooit investeringen doen voor een superbereik.
Wil je dat wel, dan moet je er ook zelf voor betalen.

Als het nog 100% van de staat geweest was had je meer kans gehad, nu is het enkel investeren waar het "opbrengt".
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Gray schreef:ethiek moet je bij geen enkel privébedrijf zoeken.
in de middle of nowhere gaat een privébedrijf nooit investeringen doen voor een superbereik.
Wil je dat wel, dan moet je er ook zelf voor betalen.
Ik heb niet gezegd dat ze die investering moeten doen.
Ik heb wel gezegd dat ze (indien ze (proximus) die investering niet zelf willen doen), dan ook nog niet eens van die mensen moeten profiteren.

Dus ok dat die mensen zelf hardware moeten kopen voor hun bereik, maar smeer ze geen "servicekost" aan voor iets wat geen service is.

Leer eens begrijpend lezen zeg.

't Is als een switch/hotspot in je huis plaatsen om op andere plaatsen in je huis internet te hebben en daarvoor dan XX EUR per maand te moeten betalen.
Dat doe je toch ook niet?
Als het nog 100% van de staat geweest was had je meer kans gehad, nu is het enkel investeren waar het "opbrengt".
Zo werkt aandeelhouderschap wel niet... 50% +1 van de stemmen = alles te zeggen.
De staat is tegenwoordig gewoon met alles "investeren waar het opbrengt". En gedeeltelijk kan ik het daar mee eens zijn (zeker in economisch slechte tijden), maar daarom moet ik het nog niet eens zijn met deze afzetpraktijken.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Het is inderdaad geen pleidooi tegen het feit dat een MCE iets kost, maar tegen de maandelijkse kost.

Moest er geen maandelijkse kost zijn maar een eenmalige kost voor de hardware had er bij mij thuis ook al lang zo een gestaan. Het hele denken snap ik gewoon niet goed: eens dat ding bij je thuis staat heeft Proximus er toch geen kosten meer aan? Integendeel, ze profiteren van het beter bereik (al weze het heel lokaal). Ik snap echt niet waarom ze je dan maandelijkse kosten zouden moeten aanrekenen.

Ik weiger daar nog eens vijf euro extra per maand aan te betalen, dan blijf ik wel periodiek elk uur of zo langs buiten passeren om gemiste oproepen/sms'en te ontvangen. (Ja, dat is de situatie nu..)
Ik kan dan eigenlijk al beter overstappen naar Orange wat maar 3 euro duurder zou zijn + een extra GB data oplevert.

Soit, dit hoort eigenlijk meer thuis in het desbetreffende topic. Misschien dat een mod dit kan verplaatsen?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Wat hebben andere providers hier nu mee te maken? Is het ok om onethisch te werk te gaan als anderen dit ook doen misschien?
Dat was een reactie op de zin "zal ik in mijn achterhoofd houden als ik mijn contract vernieuw"... Dat is dus bij anderen niet beter.
Nob schreef:Dit is geld vragen voor een "service" die je niet eens levert, gewoon omdat je het kan omdat mensen geen andere mogelijkheid hebben.
Dat is geld vragen voor een device, men verhuurt het net als digiboxen en bboxen, tegenwoordig is enkel die laatste nog te koop denk ik zelfs en het zou me niet verbazen moest dat ook verdwijnen naar rent-only.
Nob schreef:Ik zie echt niet in waarom hiervoor een abonnement moet betaald worden. Hardware aankopen en done.
Dat denk ik bij veel zaken, maar zolang men met zulke gesloten systemen werkt kunnen ze daar van profiteren. Wederom, zelfde met digitale tv. Stemmen met je portefeuille, maar dat moet dan wel met meer dan 1 persoon. Of die "slimme thermostaten" waar je dan x aantal Euro per maand voor moet betalen om hem slim te houden. Daar zijn er gelukkig wel onafhankelijke.
Nob schreef:Trouwens, de isolatienormen niet teveel als excuus gebruiken ('t is eerder beton enzo), je kan nog altijd je soort isolatie zelf kiezen.
Ik woon in een passiefhuis en heb binnen perfecte ontvangst (zowel gsm als dvb-t) en de masten staan echt niet plak aan mijn woning.
'k Heb natuurlijk wel geen aluminiumfolie in mijn isolatie zitten... maar ecologische producten als cellulose, vlas, ...
Wij wonen in een woning met de isolatienormen van 20 jaar geleden en zelfs daar is het bereik brak in huis, bij elke provider, nochtans geen onoverkomelijke afstanden van masten. Dat kan aan van alles liggen. En ja, isolatie met aluminiumfolie is nu eenmaal veel gebruikt en vaak een schuldige, alsook staal in het gebouw. In bijna elk nieuw gebouw zie je die platen nu steken tussen de binnenmuur en buitenmuur. Het is een materie waar de meesten niks van kennen dus zij laten gewoon plaatsen wat men aanraad :nono: kan je mensen moeilijk kwalijk nemen... Zelf ben ik aan het renoveren en ik zie ook de bomen door het isolatiebos niet meer, en alle leveranciers zeggen wel iets anders (maar ik heb nog tijd). Trouwens die altijd zelf kiezen klopt ook niet gezien veel woningen worden gezet door project ontwikkelaars die het verkopen eens het "af" is, zij steken er in wat voor hen het beste uitkomt.
Allemaal totaal off-topic trouwens...

OT: een sierstuk voor op men hek, gekocht op de Daknamfeesten vorige maandag.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Screenshot 2016-05-19 09.11.31.png
C'mon Post!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wat heb je besteld ?
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

De nieuwe iPhone wss :P bij Selder is het BMW of Apple ;)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

MClaeys schreef:[
OT: een sierstuk voor op men hek, gekocht op de Daknamfeesten vorige maandag.
Trappiste feesten...heb daar ook rondgehuppeld...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

klopt, dan hebde me mss wel zien lopen op t pleintje of den bbq :p
selder
Moderator
Moderator

Haha, allemaal mis :)

Sinds dat Doom op PC uitgekomen is heb ik er al veel fun mee gehad via Steam in Windows 10 via Bootcamp op m'n MBP mid-2014 met Geforce GT750M. Alles op medium settings en op 720p haal ik toch een mooie 30 FPS, in kleinere levels al wat meer. Maar als er veel demons op het scherm zijn dan keldert de framerate dat het eigelijk niet meer zo leuk is om te spelen.

Ik wilde dus meer, en had een paar plannen opgesteld :)

Eerst dacht ik in afwachting van de nieuwe Macbooks m'n mid-2014 te upgraden naar een mid-2015, dan ging ik van een Geforce GT750m naar een AMD R9 370X, en volgens dit zou je Doom dan toch veel beter moeten kunnen spelen: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R9-M370X ... T-750M-Mac . De mid-2014 kan ik nog aan een aangename prijs verkopen, dus dat zou een "goedkope" oplossing zijn. Als de nieuwe MBPs eraan komen (september?) dan deed ik daarmee weer hetzelfde.

Daarna dacht ik even van zo'n eGPU te kopen, een enclosure met PCIe slots in, dat je kan aansluiten via Thunderbolt op de MBP. Windows via Bootcamp en dan zitten prullen met de drivers. Verschillende versies opgezocht, kostprijs ergens tussen de €1000 en €1500, maar nergens echte hands-on ervaring gezien.

Dan dacht ik van een PS4 of een XBONE te kopen, met zo'n keyboard/muis adapter erbij zou je dan ook met toetsenbord en muis kunnen spelen, want shooters met een controller dat is niks voor mij. (bijvoorbeeld: En ook, dan zit je vast aan je TV scherm. Die remote play van de PS4 heeft toch niet zo'n goede reviews...

En dan als laatste dacht ik een nieuwe desktop PC samen te stellen. Maar om dat weer allemaal in elkaar te vijzen zoals ik járen gedaan heb vroeger ... goh, zou wel plezant zijn, maar dan zit je vast aan je bureau, en gamen in de zetel is toch leuker.

Dus is het nu de ASUS ROG G752VY-GC067T geworden, via coolblue. Gisteren om 22h30 besteld en betaald, en vanmorgen om 10h geleverd. Niet te geloven die mannen van Coolblue.

Dit is 'm: http://www.laptopshop.be/product/660842 ... zerty.html

i7, 16GB, SSD/HDD, 17" mat scherm en whatnot, maar vooral een Geforce GTX980M met 8GB :D

Nu alle bloatware eraf gooien, drivers updaten, steam installeren, Doom downloaden en savegames overzetten :)

Whoop whoop!

2016-05-19 11.14.37.jpg
2016-05-19 11.14.31.jpg
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ne GT750M ... is dat niet wat te licht voor Doom ... ook al heb je die 8GB nu ?
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Vermoedelijk vergist, volgens de site van CB zit er een GTX980M in.
selder
Moderator
Moderator

Ja klopt, van van de MBP met GT750M met 2GB shared naar de Asus met GTX980M 8GB dedicated gegaan, typo :)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Hier ook Doom gekocht op dag dat hij uitkwam en al veel plezier mee gehad! De adrenaline rush is best wel goed :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
selder
Moderator
Moderator

1080p op ultra settings (en dan écht álles hoogste detail) zit ik aan 75 FPS constant. Yeuy :)
2016-05-19 13.52.13.jpg
Ohboyohboyohboyohboyohboyohboyohboy.

Steam zet wel alle savegames, screenshots tot zelfs de settings van je spel zelf mee over, maar op dit detail ga ik gewoon opnieuw beginnen :)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja, met een GTX980M mag dat ook wel hé :-) Cool !
Afbeelding
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Ik heb gisteren een (2de hands) BMW 318d touring sport besteld.
Het is een Premium selection (momenteel met 4 jaar garantie) die eigendom is van BWM AG (en ook nog in Munchen staat), en wordt geimporteerd door de dealer. Auto is 8 maanden oud, 24.000 km op de teller. Als je dan ziet wat er in die 8 maanden aan prijs is afgegaan, dan ga ik nooit een nieuwe kopen ... :eek:
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

Waarschijnlijk een bedrijfswagen geweest ;-)
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Tim H. schreef:Waarschijnlijk een bedrijfswagen geweest ;-)
Zonder twijfel, maar dat maakt mij niet zo veel uit :-)
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

devastator schreef:Ik heb gisteren een (2de hands) BMW 318d touring sport besteld.
Het is een Premium selection (momenteel met 4 jaar garantie) die eigendom is van BWM AG (en ook nog in Munchen staat), en wordt geimporteerd door de dealer. Auto is 8 maanden oud, 24.000 km op de teller. Als je dan ziet wat er in die 8 maanden aan prijs is afgegaan, dan ga ik nooit een nieuwe kopen ... :eek:
Zo heb ik mijne 5 ook gekocht met minder dan 10.000km op 11 maand ! En dan 25000 goedkoper dan nieuw ...
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Selder, hebt gij nu specifiek voor Doom een nieuwe laptop gekocht? :-o
ooh. shiny.
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

devastator schreef:Ik heb gisteren een (2de hands) BMW 318d touring sport besteld.
Zo heb ik mijne 5 ook gekocht met minder dan 10.000km op 11 maand ! En dan 25000 goedkoper dan nieuw ...
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator

cloink schreef:Selder, hebt gij nu specifiek voor Doom een nieuwe laptop gekocht? :-o
YEAH! :)

Ah, en het TFT scherm van die laptop is 75Hz, en door G-Sync van de nVidia loopt Doom als een tiet aan 75FPS. Straks eens zien hoeveel FPS zonder die G-sync (maar dan eventueel wel met tearing en whatnot)
devastator
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef: Zo heb ik mijne 5 ook gekocht met minder dan 10.000km op 11 maand ! En dan 25000 goedkoper dan nieuw ...
Mja, tis te zot om dan ne nieuwe te kopen. Bij mij was er wel 'maar' 15.000 euro van de prijs af. Levertijd ongeveer 5 weken.

Niet super uitgerust, maar meer dan ik eigenlijk moest hebben:
- Navi (Business)
- Verwarmde zetels
- automatisch dimmende binnenspiegel
- Parkeersensoren voor & achter
- 18'' zomervelgen en 16'' wintervelgen met run-flats
- bluetooth
- sport pakket (zetels, bumpers, ...)
- cruise control met rem-functie
- Connected Drive (nog kleine 2,5 jaar gratis)
- automatische airco met 2 zones
- lichtpakket
- LED koplampen en mistlampen
- opbergpakket
- Servotronic
- licht& regensensor
- high beam assist
- instrumentencombi high
- weergave bandendruk

Tis ne metalic witte geworden, heb er wel M performance niertjes bij genomen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”