tom35 schreef:heist_175 schreef:Voordeliger niet enkel in €, maar ook in tijd/comfort.
Je komt thuis en klaar. Anders moet je naar de laadpaal rijden, naar huis, nadien van thuis terug naar de laadpaal om uw auto alsnog voor de nacht ergens te parkeren.
Je hebt gelijk maar zodra het capaciteitstarief wordt ingevoerd zal dat gedaan zijn. Als die wagen tegen een tempo van 2.5kwh oplaad zit je al aan de grens waar je hetzelfde moet betalen als vandaag, daar boven ga je (veel) meer mogen gaan betalen...
er gaan nog veel mensen schrikken..;
De VREG heeft nog geen tarieven voor hun dwaze en contra-productieve belasting op "verbruik boven de 3kW" bekend gemaakt. Momenteel valt er nog niet te schrikken.
Ik heb trouwens van 1 van de fabrikanten vernomen dat het theoretische rijbereik met vlot 50-70% daalt de moment dat je er 120 mee gaat rijden, wat ben je dan in hemelsnaam met dergelijke wagen...
"Vernomen", dat is niet bepaald een geheim.
Een iD4 verbruikt 15kWh/100km aan 100km/h
als je naar 130km/h gaat, verbruikt ie 27kWh/100km.
Tenzij je in Brugge of As woont, zal je niet zo vaak 130km/h kunnen rijden in de "daily commute".
Wel ik heb er eentje sinds 10 jaar. De afspraak was dat mijn loon x zou verlaagd worden met leasekosten Y .
in mijn geval laat ik 600e brutto loon vallen voor een wagen met tankkaart (elektrisch en benzine) waar ik 30K km mag mee rijden, alleen binnen belgie. Het klopt dat de staat dus geen belasting of sz krijgt op die 600€.
Jij denkt in een brutoloon van €600, terwijl de echte loonkost voor dat brutoloon op +/- €900 ligt. Op die loonkost van €900 krijgt de staat normaal gesproken €400-500 loonbelastingen, oftewel €5K per jaar.
Dus ja, de staat loopt miljarden aan belastingen mis doordat loon uitbetaald wordt in auto's en niet in euro's.
ik rij max 18K km
Prima te doen met een fiets
.
als ik op pensioen ga ik op dat stuk ook geen pensioen krijg
Veel kans zit uw brutoloon boven de drempel, dus maakt dat geen verschil ("dankzij" Dehaene)
Ik betaal voor die wagen 150€ VAA
Veel kans is de VAA €150 en betaal je dus maar +/- €50/maand VAA-belasting.
Ik hoop trouwens dat diegene die dit beweren ook geen hypotheek inbrengen, aan pensioensparen doen, geen eco cheques of maaltijdcheques hebben of gebruik maken van dienstencheques of geen groepsverzekering, of geen hospitalisatieverzekering of aan de staat weken met oneindig veel ziektedagen...want dat is allemaal hetzelfde principe.. daarnaast als die persoon in kwestie zou gebruik maken van het openbaar vervoer dan hoop ik dat hij het dubbele betaald voor zijn abonnement van wat de lijn of de nmbs vraagt want de staat legt daar ook geld op toe, maar dat past dan waarschijnlijk niet in hun kraam..
Het is niet noodzakelijk hetzelfde.
Met de firmawagens beloont/stimuleert de staat vervuiling & congestie, dat is nog iets anders dan een fiscaal voordeel zodat de middenklasse niet zelf hoeft te poetsen.
Voor je in een kramp schiet of me verdenkt van jaloezie
.
Ik heb zelf al heel mijn professionele een firmawagen, gebruik dienstencheques, heb een groepsverzekering én een hospitalisatieverzekering voor het ganse gezin, ... Wat niet wegneemt dat je het systeem niet bepaald als doordacht kan beoordelen
.
Tom[/quote]