Nieuwe woning op nieuwe verkaveling aansluitbaar?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 2 keer
Provider

Ik ben nog nergens klant momenteel, maar ik wil graag weten of ik aansluitbaar ben op Proximus netwerk en mogelijks met welke snelheid/Technologie?

Bij EDPnet hebben ze dit nagevraagd en kregen de melding geen infrastructuur beschikbaar ik moest bij proximus om verduidelijking vragen. :roll:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer
Provider

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:
Provider

nieuwe verkavelingen gaan enkel fiber hebben , EDPnet kan hiet nog niet op aansluiten denk ik
Afbeelding
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

Voor mij maakt het niet uit of het EDPnet of Proximus is ik wil gewoon een aansluiting binnen krijgen :-D

Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in een grijze zone bevind want op fiber ben ik ook niet aansluitbaar volgens de test op Proximus site.
Is er ergens een technische dienst waar ik meer info kan opvragen binnen Belgacom of Proximus of moet je eerst al je gegevens prijs geven/betalen?

Ik zou liever fiber hebben dan moet ik binnen 10j men oprit niet gaan liggen openbreken :)
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer
Provider

Je oprit zal niet meteen opnieuw moeten worden opgebroken:

-PX installeert nu de "smarttube", een invoerkabel met 2 paar koper en een hol buisje waar ze achteraf fiber in kunnen "blazen".
Afbeelding

-ik zou, terwijl je toch buizen voor elektriciteit, water, gas, coax... aanlegt, een extra wachtbuis steken van 40mm waar dan plaats genoeg in is voor toekomstige technologieën.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer
Provider

serialchiller schreef: -PX installeert nu de "smarttube", een invoerkabel met 2 paar koper en een hol buisje waar ze achteraf fiber in kunnen "blazen".
Kleine correctie:
Niet Proximus, maar jij (of jouw elektricien) zal de smarttube moeten leggen tussen de woning en het openbaar domein ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer
Provider

Ik dacht dat alles voor de NTP2007 van Proximus was?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Provider

Klopt dat de smarttube door jezelf of je aannemer wordt gelegd. Ik was dat nog aan het dubbelchecken in de pdf's, maar kreeg de tijd dus niet om mijn eigen post te bewerken. :-D

Alles voor de NTP is ook van PX, je moet de smarttube dan ook volgens hun voorschriften.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer
Provider

PleXuS schreef:Ik ben nog nergens klant momenteel, maar ik wil graag weten of ik aansluitbaar ben op Proximus netwerk en mogelijks met welke snelheid/Technologie?
Ieder Belgisch adres is aansluitbaar op het vaste Proximus-netwerk.
Check http://proximus.be/internetsnelheid en kies Internet Maxi om de hoogste snelheid te kennen. Als je de minimumsnelheden hier post, kunnen we daaruit de gebruikte technologie afleiden.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

PleXuS schreef:Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in een grijze zone bevind want op fiber ben ik ook niet aansluitbaar volgens de test op Proximus site.
Is er ergens een technische dienst waar ik meer info kan opvragen binnen Belgacom of Proximus
Jouw grijze zone is waarschijnlijk omdat jouw toekomstig adres (straat & nummer) officiëel nog niet bestaat? Sites zoals http://proximus.be/internetsnelheid gebruiken waarschijnlijk een Database van bestaande adressen.

Maar zoals Raf1 zegt: iedereen is aansluitbaar op het Proximus netwerk (BIPT Regel)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

philippe_d schreef:
serialchiller schreef: -PX installeert nu de "smarttube", een invoerkabel met 2 paar koper en een hol buisje waar ze achteraf fiber in kunnen "blazen".
Kleine correctie:
Niet Proximus, maar jij (of jouw elektricien) zal de smarttube moeten leggen tussen de woning en het openbaar domein ...
Vreemd, bij mijn nieuwbouw (vorig jaar opgeleverd) heeft Proximus die smarttube gelegd. Ik moest gewoon een wachtbuis voorzien tot aan de rooilijn waar die door kon ... (gewoon RAW copper trouwens).
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Bij nieuwbouw op eigen grond moet je het zelf -laten- doen, bij een verkaveling hangt het ervan af van wie die verkaveld heeft.
In principe gebeurt bij het verkavelen ook het voorzien van nutsvoorzieningen. Wie dat dan is (aannemer of proximus) maakt niet uit. Aannemer is wel goedkoper dan proximus zelf dacht ik, zeker als jouw aansluiting sterk afwijkt van de standaard.

Overigens is het niet zo dat elke nieuwe verkaveling fiber krijgt, dat hangt sterk af van de regio en de densiteit vermoed ik.
Het klopt dat je geen test kan doen indien jouw huisnummer nog niet bestaat of is doorgegeven. In zo een geval moet je een test doen op een buur of rondrijden en kijken wat voor kasten er zijn in de naburige straten.

Als ik test op mijn buren dan zie ik ADSL 4/0,512. Dat wordt dus internet via de kabel.

De tip van de wachtbuis is een goede, maar in de TS zijn plaats zou ik nu alsnog de smarttube erin plaatsen. Achteraf erin plaatsen betekent: afwerking en PUR weer openbreken, wachtbuizen blootleggen, en dan weer chappen/ purren en afwerken. Dubbel werk, dubbel kosten. Een open buis in jouw huis laten totdat proximus eens met fiber komt is natuurlijk van den zotten als je al zoveel geld aan isolatie, ventilatie e.d. al moet uitgeven om de huidige normen te halen.

EDIT: gewoon bellen naar de 0800 helpdesk kan je ondertussen kosteloos doen en die kunnen de aansluitbaarheid in jouw straat voor jou uitzoeken alsook eventuele aanpassingen in het net op korte termijn (3/-6maand).
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

road rebel schreef:Overigens is het niet zo dat elke nieuwe verkaveling fiber krijgt, dat hangt sterk af van de regio en de densiteit vermoed ik.
Wat betreft particuliere aansluitingen:
Via jouw postnummer kan je op deze site zien welke nieuwe verkaveling(en) in jouw stad met "glasvezel tot in de woning" (FTTH) uitgerust worden: http://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_m ... vezel.html

Voor industirezones krijg je hier een (Google Earth) kaartje met de 650 industrieparken, waar al galsvezel ligt:
http://www.proximus.be/nl/id_cl_optical ... ijven.html
road rebel schreef:EDIT: gewoon bellen naar de 0800 helpdesk kan je ondertussen kosteloos doen en die kunnen de aansluitbaarheid in jouw straat voor jou uitzoeken alsook eventuele aanpassingen in het net op korte termijn (3/-6maand).
Of een mailtje naar [email protected] ?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Provider

road rebel schreef: De tip van de wachtbuis is een goede, maar in de TS zijn plaats zou ik nu alsnog de smarttube erin plaatsen. Achteraf erin plaatsen betekent: afwerking en PUR weer openbreken, wachtbuizen blootleggen, en dan weer chappen/ purren en afwerken. Dubbel werk, dubbel kosten. Een open buis in jouw huis laten totdat proximus eens met fiber komt is natuurlijk van den zotten als je al zoveel geld aan isolatie, ventilatie e.d. al moet uitgeven om de huidige normen te halen.
Uiteraard, én de smarttube én de wachtbuis. Die zit dan bij in of naast de doorbreking van de isolatieschil die je zowiezo moet doen met je "aansluitbocht". Meestal komt dat ook toe in de garage of berging waar de verliezen het minst zijn omdat daar over het algemeen niet of nauwelijks wordt gestookt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer
Provider

road rebel schreef:Bij nieuwbouw op eigen grond moet je het zelf -laten- doen, bij een verkaveling hangt het ervan af van wie die verkaveld heeft.
In principe gebeurt bij het verkavelen ook het voorzien van nutsvoorzieningen. Wie dat dan is (aannemer of proximus) maakt niet uit. Aannemer is wel goedkoper dan proximus zelf dacht ik, zeker als jouw aansluiting sterk afwijkt van de standaard.
FYI, ik heb op eigen grond gebouwd. Niet op een verkaveling. Toch is die smarttube door Belgacom door die wachtbuis getrokken ... Dit was een zogenaamde "vooraanleg" (raw copper). Voor Telenet heb ik wel zelf de dropkabel tot aan de rooilaan (+ extra) moeten brengen.

Edit: ik heb net in mijn mails gevonden dat die vooraanleg 24/10/14 is geweest, en dat daar het daar blijkbaar toen niet duidelijk was of ik (of mijn aannemer) die smarttube moest voorzien (zo staat het ook op de Proximus site). Uiteindelijk is die wel door Proximus geplaatst (met enkel een koperpaar in).
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

philippe_d schreef:
PleXuS schreef:Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in een grijze zone bevind want op fiber ben ik ook niet aansluitbaar volgens de test op Proximus site.
Is er ergens een technische dienst waar ik meer info kan opvragen binnen Belgacom of Proximus
Jouw grijze zone is waarschijnlijk omdat jouw toekomstig adres (straat & nummer) officiëel nog niet bestaat? Sites zoals http://proximus.be/internetsnelheid gebruiken waarschijnlijk een Database van bestaande adressen.

Maar zoals Raf1 zegt: iedereen is aansluitbaar op het Proximus netwerk (BIPT Regel)
Daar ga je gelijk hebben.
Op de test site van Proximus staat: Wij kunnen voor dit lijnnummer of adres geen check uitvoeren.

Die smarttube is leuk maar men zal altijd een put aan men oprit of voortuin moeten graven om die ooit aan te sluiten.
Ik heb ook al techniekers gezien dat deze smarttube los in de grond steken zonder bescherming op te plaatsen volgens mij kan je daarna niet veel glasvezel nog doorblazen als er vuilwater in gelopen is :P
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 94 keer
Contacteer:
Provider

normaar zit er steeds een gasdop op het begin en einde van een smarttube.

de gasdop sluit de buis af, en dient eigenlijk om te voorkomen dat er bij een ondergronds gaslek er geen gas tot in de woning kan geraken.
Afbeelding
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

petzl schreef:normaar zit er steeds een gasdop op het begin en einde van een smarttube.

de gasdop sluit de buis af, en dient eigenlijk om te voorkomen dat er bij een ondergronds gaslek er geen gas tot in de woning kan geraken.
Zoals je zegt "normaal" maar dat is niet altijd het geval.
road rebel
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

Tjah, als je het zelf legt dan zou ik het volgens de voorschriften doen en als je ervoor betaalt dan zou ik erop staan dat het conform de voorschriften gebeurt. Anders kan je evengoed niets leggen :-D
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:
Provider

Weet er een proximus medewerker wat in deze https://goo.gl/maps/w6FX6JHKF4m nieuwe wijk beschikbaar zal zijn (of is ?) van technologie ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Deze online test geeft (na ingeven van postcode) in welke nieuwe verkavelingen FTTH beschikbaar wordt:
http://www.proximus.be/nl/id_cr_buildin ... ouwen.html

Voor postcode 9000 zijn dat:

Dok Noord
  • Gent - Dok - Noord
    Gent - Sassevaartstraat
Ghelamco - Tribeca (Filature De Rabot)
  • Gent - Filaturestraat
Urbis - Dok Noord - "Locomotief"
  • Gent - Dok - Noord
    Gent - Overreke
    Gent - Sassevaartstraat
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

Had dat ook al gezien, nergens dus glasvezel in Gent behalve Dok Noord en omgeving "voetbaltempel". Ze kennen de prioriteiten precies bij proximus :-)
Bon, op andere nieuwbouwplaatsen is men daar altijd verzekerd van VDSL2 met hoge waarden of kan het nog adsl+ zijn ... ?

update: zie nu dat Ghelamco niet op de omgeving voetbalstadium doelt, Ghelamco bouwt ook een nieuwe woningenwijk omgeving Rabot, daar zou dus al glasvezel liggen ...
Laatst gewijzigd door fredo66 13 apr 2016, 13:57, in totaal 1 gewijzigd.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer
Provider

De evolutie van het Proximus glasvezelverhaal gaat tegen een slakkengangetje. :wink:
Maar dat wisten we al...
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

fredo66 schreef:Bon, op andere nieuwbouwplaatsen is men daar altijd verzekerd van VDSL2 met hoge waarden of kan het nog adsl+ zijn ... ?
Niemand die daar het antwoord op weet ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Wie kan hierop antwoorden, de vraag is te algemeen: op "andere nieuwbouwplaatsen" ??
Volgens mij is het antwoord hetzelfde als voor ieder willekeurig adres in België (85% aansluitbaar of VDSL2?).
Een nieuwe verkaveling die op het einde ligt van een straat waar geen VDSL2 mogelijk is, zal ook wel geen VDSL2 hebben zeker?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

ik bedoelde uiteraard op het adres dat ik al hogerop in dit draadje had vermeld: https://goo.gl/maps/w6FX6JHKF4m
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer
Provider

philippe_d schreef:Wie kan hierop antwoorden, de vraag is te algemeen: op "andere nieuwbouwplaatsen" ??
Volgens mij is het antwoord hetzelfde als voor ieder willekeurig adres in België (85% aansluitbaar of VDSL2?).
Een nieuwe verkaveling die op het einde ligt van een straat waar geen VDSL2 mogelijk is, zal ook wel geen VDSL2 hebben zeker?
Inderdaad zo onvoorspelbaar als wat. Het zou evengoed kunnen dat Px moeite doet voor de nieuwe verkaveling op het einde van een VDSl loze straat en er FTTH of vectored VDSL2 legt.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

fredo66 schreef:
fredo66 schreef:Bon, op andere nieuwbouwplaatsen is men daar altijd verzekerd van VDSL2 met hoge waarden of kan het nog adsl+ zijn ... ?
Niemand die daar het antwoord op weet ?
Het kan ADSL zijn of zelfs een volzette ROP. Proximus gaat geen ftth green fields weigeren als de projectontwikkelaar en gemeente daar expliciet voor kiezen.
Maar: als de projectontwikkelaar en gemeente moeilijk doen over timing en vergunningen is Proximus vaak genoodzaakt om het absoluut wettelijke minimum aan te leggen: de analoge telefoonlijn

Punt is dat kandidaat-kopers bij nieuwe verkavelingen bij de aankondiging van het project moeten eisen dat er FTTH wordt aangelegd. Je kan eisen dat het lastenboek wordt aangepast. Verwijzen naar concurrerende verkavelingsprojecten met FTTH helpt gegarandeerd.
Gast

Het aantal huizen op de verkaveling zal ook wel enig invloed hebben zeker?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider

329 wooneenheden komen er, uiteraard in fasen
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Provider

Net ook eens getest, op huisnr. van de overburen schuin over mij en het enige huis aan mijn kant dat er al staat:

Code: Selecteer alles

Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload

Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack
De b-box3 tool geeft me thuis volgend resultaat:

Code: Selecteer alles

[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device:                        B-Box 3 Sagem

Downstream current bit rate:   99.999 kbps
Upstream current bit rate:     20.000 kbps

Downstream max bit rate:       130.727 kbps
Upstream max bit rate:         28.822 kbps

Downstream attenuation:        8,8 dB

Downstream noise margin:       16,4 dB
Upstream noise margin:         11,3 dB

Vectoring down:                yes
Vectoring up:                  yes
Modem vectoring compatible:    yes
ROP vectoring compatible:      yes

DSL standard:                  VDSL2
DSL profile:                   17a
Estimated distance:            159 m

Proximus profile name:         100/20
Proximus DLM profile:          yes
Proximus repair profile:       no
[/code]

Ze moeten nog starten met de bouw, maar op dit moment zou ik daar dus iets meer dan de helft van mijn huidige snelheid moeten kunnen halen?
Nu voorzie ik per slaapkamer een utp-aansluiting en eentje in de living.
Voor tv zit er 1 coax-aansluiting in de living.

Met deze cijfers in het achterhoofd is het misschien aangeraden om boven ook een coax-aansluiting per slaapkamer te voorzien? (of kun je daar werken met die yelo tv).
Is er voor Telenet een onderscheid tussen de decoders en computers op het netwerk of werkt dit ook bridged zoals Proximus?
Anders voorzie ik overal beter een dubbele utp?
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Jouw vragen zijn eigenlijk een beetje off-topic hier, want het gaat over de binneninstallatie voor een nieuwbouw ...
De originele topic gaat meer over de aansluitbaarheid voor VDSL2!
jack the ripper schreef:Met deze cijfers in het achterhoofd is het misschien aangeraden om boven ook een coax-aansluiting per slaapkamer te voorzien? (of kun je daar werken met die yelo tv).
Als je de flexibiliteit wil hebben om later een provider te kunnen kiezen (kabel, VDSL2, FTTH), dan moet je dit inderdaad nu voorzien:
  • * coax en UTP's (vanuit de technsiche ruimte) naar de kamers waar je later TV wil hebben.
    * coax en smarttube voorzien vanaf de straatkant naar de technische ruimte.
Er lopen hier al enkele topics over ...
jack the ripper schreef:Is er voor Telenet een onderscheid tussen de decoders en computers op het netwerk of werkt dit ook bridged zoals Proximus?
Proximus werkt niet meer bridged sedert de invoering van de b-box3.
Antwoord is dus: zowel bij Telenet (als je kiest voor de HGW), als bij Proximus (als je kiest voor de B-box3) komen alle decoders en computers op hetzelfde netwerk ...
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

jack the ripper schreef:Met deze cijfers in het achterhoofd is het misschien aangeraden om boven ook een coax-aansluiting per slaapkamer te voorzien?
Lees volgend topic eens door, je denkt bij de binnenbekabeling van een nieuwbouwwoning best op zeer lange termijn: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=47222
jack the ripper
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Provider

Zowel Philippe_d en raf1 bij deze bedankt voor de antwoorden.

Mijn originele vraag was eigenlijk i.v.m. de mogelijkheid tot VDSL2, het is echter wat uitgelopen :|
Van de modem heb ik het verkeerd uitgelegd, ik bedoelde inderdaad hetgeen Philippe zei met de bbox3.

Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload -Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload zal wel VDSL2 zijn denk ik.
De bouw start binnenkort en zal over iets meer dan een jaar af zijn, tegen dan ga ik best eens bellen naar de klantendienst van Proximus vooraleer ik een leverancier kies om zeker te zijn van de snelheid.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

Om een aansluiting te nemen op vdsl koper paar is precies ook niet zo eenvoudig. Je meneer u bent verplicht een abonnement te nemen anders sluiten men niets aan!? Iemand een contact persoon die gewoon je smarttube kabel komt aansluiten op straat want Proximus weigert diensten. :)
matenet
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 26 keer
Provider

Je meneer u bent verplicht een abonnement te nemen anders sluiten men niets aan!?
Je moet om een "vooraanleg" vragen ofwel de aansluiting via je electricien regelen (via Smarttube)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_buildi ... ouwen.html
Vraag de Smarttube aan je elektricien
Vraag aan je elektricien om - terzelfdertijd als de elektriciteit - de «Smarttube» te installeren. Dat is een kabel die gecertificeerd is door Proximus. Je elektricien zorgt voor alles, dus je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de installatie. Proximus installeert daarna het aansluitpunt, dit kost € 30 (incl. btw).

Alternatief: aansluiting door Proximus
Contacteer ons om je huis te laten aansluiten op het Proximus-netwerk. In dit geval moet je wel aanwezig zijn tijdens de installatie en wordt het voorbereidende werk door jou gedaan. De aansluiting kost € 90 (incl. btw)1.
Vraag de aansluiting tijdig aan (via 0800 22 800) zodat de Proximus -technicus kan langskomen in dezelfde periode dat ook water en elektriciteit worden aangesloten.

Zorg ervoor dat het mogelijk is om de Proximus -kabel vanaf de rooilijn tot aan de plaats waar de aansluiting moet komen, te plaatsen – ofwel met een aanwezige trekdraad door een bestaande wachtbuis ofwel door plaatsing in een open sleuf (60 cm diep).
Voorzie een houten montageplaat van minimaal 50 x 50 cm voor het plaatsen van het aansluitpunt, in een goed bereikbare ruimte vlakbij de plaats vanwaar de aansluitbuizen naar de andere kamers vertrekken. In de onmiddellijke omgeving moeten zich ook twee stopcontacten 230 V bevinden.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

Ik ben de Elektricien alleen particulier.. Bij 0800 22 800 vallen ze uit de lucht als je naar een aansluiting vraagt op straat.

Ik heb nog een andere nummer gevonden op de volgende pagina:
https://admit.belgacom.be/zrr/

Is wel voor business maar misschien heb ik daar meer geluk :)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer
Provider

Je vraagt gewoon een aansluiting aan op een adres, de technische afdeling van proximus onderzoekt dan wel of er op dat adres al een lijn binnen zit.

Bij de 0800-lijn weten ze inderdaad hierover niets.
PleXuS
Plus Member
Plus Member
Provider

Na veel rond bellen en doen uiteindelijk laten ze mij weten..
Sorry je bent momenteel niet aansluitbaar er ligt geen telefonie kabel in de verkaveling :bang:

Ik ben nieuwsgierig naar het vervolg :-)
Op de vraag of het koper of glasvezel zou word weet men blijkbaar al wel.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Provider

PleXuS schreef:Sorry je bent momenteel niet aansluitbaar er ligt geen telefonie kabel in de verkaveling
Ongelofelijk. De verkavelaar of gemeente lijken me dan toch serieuze prutsers. Ligt er wel riolering of elektriciteit?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”