Bij EDPnet hebben ze dit nagevraagd en kregen de melding geen infrastructuur beschikbaar ik moest bij proximus om verduidelijking vragen.

Kleine correctie:serialchiller schreef: -PX installeert nu de "smarttube", een invoerkabel met 2 paar koper en een hol buisje waar ze achteraf fiber in kunnen "blazen".
Ieder Belgisch adres is aansluitbaar op het vaste Proximus-netwerk.PleXuS schreef:Ik ben nog nergens klant momenteel, maar ik wil graag weten of ik aansluitbaar ben op Proximus netwerk en mogelijks met welke snelheid/Technologie?
Jouw grijze zone is waarschijnlijk omdat jouw toekomstig adres (straat & nummer) officiëel nog niet bestaat? Sites zoals http://proximus.be/internetsnelheid gebruiken waarschijnlijk een Database van bestaande adressen.PleXuS schreef:Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in een grijze zone bevind want op fiber ben ik ook niet aansluitbaar volgens de test op Proximus site.
Is er ergens een technische dienst waar ik meer info kan opvragen binnen Belgacom of Proximus
Vreemd, bij mijn nieuwbouw (vorig jaar opgeleverd) heeft Proximus die smarttube gelegd. Ik moest gewoon een wachtbuis voorzien tot aan de rooilijn waar die door kon ... (gewoon RAW copper trouwens).philippe_d schreef:Kleine correctie:serialchiller schreef: -PX installeert nu de "smarttube", een invoerkabel met 2 paar koper en een hol buisje waar ze achteraf fiber in kunnen "blazen".
Niet Proximus, maar jij (of jouw elektricien) zal de smarttube moeten leggen tussen de woning en het openbaar domein ...
Wat betreft particuliere aansluitingen:road rebel schreef:Overigens is het niet zo dat elke nieuwe verkaveling fiber krijgt, dat hangt sterk af van de regio en de densiteit vermoed ik.
Of een mailtje naar [email protected] ?road rebel schreef:EDIT: gewoon bellen naar de 0800 helpdesk kan je ondertussen kosteloos doen en die kunnen de aansluitbaarheid in jouw straat voor jou uitzoeken alsook eventuele aanpassingen in het net op korte termijn (3/-6maand).
Uiteraard, én de smarttube én de wachtbuis. Die zit dan bij in of naast de doorbreking van de isolatieschil die je zowiezo moet doen met je "aansluitbocht". Meestal komt dat ook toe in de garage of berging waar de verliezen het minst zijn omdat daar over het algemeen niet of nauwelijks wordt gestookt.road rebel schreef: De tip van de wachtbuis is een goede, maar in de TS zijn plaats zou ik nu alsnog de smarttube erin plaatsen. Achteraf erin plaatsen betekent: afwerking en PUR weer openbreken, wachtbuizen blootleggen, en dan weer chappen/ purren en afwerken. Dubbel werk, dubbel kosten. Een open buis in jouw huis laten totdat proximus eens met fiber komt is natuurlijk van den zotten als je al zoveel geld aan isolatie, ventilatie e.d. al moet uitgeven om de huidige normen te halen.
FYI, ik heb op eigen grond gebouwd. Niet op een verkaveling. Toch is die smarttube door Belgacom door die wachtbuis getrokken ... Dit was een zogenaamde "vooraanleg" (raw copper). Voor Telenet heb ik wel zelf de dropkabel tot aan de rooilaan (+ extra) moeten brengen.road rebel schreef:Bij nieuwbouw op eigen grond moet je het zelf -laten- doen, bij een verkaveling hangt het ervan af van wie die verkaveld heeft.
In principe gebeurt bij het verkavelen ook het voorzien van nutsvoorzieningen. Wie dat dan is (aannemer of proximus) maakt niet uit. Aannemer is wel goedkoper dan proximus zelf dacht ik, zeker als jouw aansluiting sterk afwijkt van de standaard.
Daar ga je gelijk hebben.philippe_d schreef:Jouw grijze zone is waarschijnlijk omdat jouw toekomstig adres (straat & nummer) officiëel nog niet bestaat? Sites zoals http://proximus.be/internetsnelheid gebruiken waarschijnlijk een Database van bestaande adressen.PleXuS schreef:Maar ik heb het gevoel dat ik ergens in een grijze zone bevind want op fiber ben ik ook niet aansluitbaar volgens de test op Proximus site.
Is er ergens een technische dienst waar ik meer info kan opvragen binnen Belgacom of Proximus
Maar zoals Raf1 zegt: iedereen is aansluitbaar op het Proximus netwerk (BIPT Regel)
Zoals je zegt "normaal" maar dat is niet altijd het geval.petzl schreef:normaar zit er steeds een gasdop op het begin en einde van een smarttube.
de gasdop sluit de buis af, en dient eigenlijk om te voorkomen dat er bij een ondergronds gaslek er geen gas tot in de woning kan geraken.
Niemand die daar het antwoord op weet ?fredo66 schreef:Bon, op andere nieuwbouwplaatsen is men daar altijd verzekerd van VDSL2 met hoge waarden of kan het nog adsl+ zijn ... ?
Inderdaad zo onvoorspelbaar als wat. Het zou evengoed kunnen dat Px moeite doet voor de nieuwe verkaveling op het einde van een VDSl loze straat en er FTTH of vectored VDSL2 legt.philippe_d schreef:Wie kan hierop antwoorden, de vraag is te algemeen: op "andere nieuwbouwplaatsen" ??
Volgens mij is het antwoord hetzelfde als voor ieder willekeurig adres in België (85% aansluitbaar of VDSL2?).
Een nieuwe verkaveling die op het einde ligt van een straat waar geen VDSL2 mogelijk is, zal ook wel geen VDSL2 hebben zeker?
Het kan ADSL zijn of zelfs een volzette ROP. Proximus gaat geen ftth green fields weigeren als de projectontwikkelaar en gemeente daar expliciet voor kiezen.fredo66 schreef:Niemand die daar het antwoord op weet ?fredo66 schreef:Bon, op andere nieuwbouwplaatsen is men daar altijd verzekerd van VDSL2 met hoge waarden of kan het nog adsl+ zijn ... ?
Code: Selecteer alles
Je internetabonnement Internet Maxi
Piekuren tussen 19 u en 23 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Buiten piekuren tussen 23 u en 19 u :
Max.: 63,7 Mbps download - 7,4 Mbps upload
Min.: 28,1 Mbps download - 5,5 Mbps upload
Je downloadvolume is onbeperkt, ook in een Pack
Code: Selecteer alles
[code]
B-Box 3 Sagem Tool v0.12.1
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 20.000 kbps
Downstream max bit rate: 130.727 kbps
Upstream max bit rate: 28.822 kbps
Downstream attenuation: 8,8 dB
Downstream noise margin: 16,4 dB
Upstream noise margin: 11,3 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2
DSL profile: 17a
Estimated distance: 159 m
Proximus profile name: 100/20
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Als je de flexibiliteit wil hebben om later een provider te kunnen kiezen (kabel, VDSL2, FTTH), dan moet je dit inderdaad nu voorzien:jack the ripper schreef:Met deze cijfers in het achterhoofd is het misschien aangeraden om boven ook een coax-aansluiting per slaapkamer te voorzien? (of kun je daar werken met die yelo tv).
Proximus werkt niet meer bridged sedert de invoering van de b-box3.jack the ripper schreef:Is er voor Telenet een onderscheid tussen de decoders en computers op het netwerk of werkt dit ook bridged zoals Proximus?
Lees volgend topic eens door, je denkt bij de binnenbekabeling van een nieuwbouwwoning best op zeer lange termijn: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=55&t=47222jack the ripper schreef:Met deze cijfers in het achterhoofd is het misschien aangeraden om boven ook een coax-aansluiting per slaapkamer te voorzien?
Je moet om een "vooraanleg" vragen ofwel de aansluiting via je electricien regelen (via Smarttube)Je meneer u bent verplicht een abonnement te nemen anders sluiten men niets aan!?
Vraag de Smarttube aan je elektricien
Vraag aan je elektricien om - terzelfdertijd als de elektriciteit - de «Smarttube» te installeren. Dat is een kabel die gecertificeerd is door Proximus. Je elektricien zorgt voor alles, dus je hoeft niet aanwezig te zijn tijdens de installatie. Proximus installeert daarna het aansluitpunt, dit kost € 30 (incl. btw).
Alternatief: aansluiting door Proximus
Contacteer ons om je huis te laten aansluiten op het Proximus-netwerk. In dit geval moet je wel aanwezig zijn tijdens de installatie en wordt het voorbereidende werk door jou gedaan. De aansluiting kost € 90 (incl. btw)1.
Vraag de aansluiting tijdig aan (via 0800 22 800) zodat de Proximus -technicus kan langskomen in dezelfde periode dat ook water en elektriciteit worden aangesloten.
Zorg ervoor dat het mogelijk is om de Proximus -kabel vanaf de rooilijn tot aan de plaats waar de aansluiting moet komen, te plaatsen – ofwel met een aanwezige trekdraad door een bestaande wachtbuis ofwel door plaatsing in een open sleuf (60 cm diep).
Voorzie een houten montageplaat van minimaal 50 x 50 cm voor het plaatsen van het aansluitpunt, in een goed bereikbare ruimte vlakbij de plaats vanwaar de aansluitbuizen naar de andere kamers vertrekken. In de onmiddellijke omgeving moeten zich ook twee stopcontacten 230 V bevinden.
Ongelofelijk. De verkavelaar of gemeente lijken me dan toch serieuze prutsers. Ligt er wel riolering of elektriciteit?PleXuS schreef:Sorry je bent momenteel niet aansluitbaar er ligt geen telefonie kabel in de verkaveling