OnePlus one: battery drain

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
Bedankt: 3720 keer
Provider

Ik stel vast dat de batterij van mijn OPO sedert enkele dagen ongeloofelijk snel leeg geraakt.
Ben in Spanje, data roaming staat normaal uit, ik heb hier WiFi
Kan ik hier iets aan doen?

Straks vertrek ik naar 't vliegveld (15.30), tegen da'k thuis ben (21.00) is mijn batterij plat :-(
Screenshot_20160513-111652.png
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer

Lijkt een probleem met je outlook te zijn. Staat bij dat die 20% verbruikt.
Waarschijnlijk kan die niet verbinden of probeert die de hele tijd te syncen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 518 keer
Bedankt: 1176 keer

Al geüpdate naar Android6?
Sindsdien gaat het bij mij ook sneller, maar toch niet zo snel als bij u.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Sinds de update naar Android 6 ervaar ik anders ook een heel snelle battery drain. Voor de update vlot 2 dagen, vaak zelfs 3, nu nog nipt een dag. Wifi staat bij mij op 27% ondanks dat het wifi 90% van de dag niet op staat. Als ik de status nakijk zie ik dat wifi heel de dag opgestaan heeft.

Sinds de update ook regelmatig dat mijn pull down bar niet meer werkt. Dat ik niet meer kan verbinden met mobiele netwerken en vooral, vaak een zeer slecht signaal om te bellen... Enkel herstarten werkt dan. Djeezes, de slechtste update ooit.
heist_175
Moderator
Moderator

True.
Mijn wifi heeft deze ochtend 1u opgestaan thuis, sindsdien heb ik mobiele data. Toch zou dat 8% batterij gekost hebben.
:eek:
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Probleem 1 : lijkt van outlook te komen.

Probleem 2 : zelfs wanneer wifi uitstaat blijft deze verderscannen voor locatiebepaling.

http://www.howtogeek.com/211186/how-to- ... n-android/
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Klopt voor probleem 2. Wat ik wou aanhalen, dat was voor de update geen issue.
B3NJAMIN
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

heb paar weken geleden hetzelfde probleem gehad met battery drain.
Met GSam Battery monitor kun je zien welke app uw smartphone "wakker" houdt.
Met android 6.0 kan de batterij anderhalve dag mee.
Laatst gewijzigd door B3NJAMIN 13 mei 2016, 12:36, in totaal 1 gewijzigd.
Internet = EDPnet 100/35Mbps
GSM = HeyTelecom
Netwerk = UDM pro
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

beele schreef:Lijkt een probleem met je outlook te zijn. Staat bij dat die 20% verbruikt.
Waarschijnlijk kan die niet verbinden of probeert die de hele tijd te syncen.
Dat zag ik inderdaad ook, maar wat kan ik daar aan doen?
heist_175 schreef:Al geüpdate naar Android6?
Sindsdien gaat het bij mij ook sneller, maar toch niet zo snel als bij u.
Android versie 6.0.1
Cyanogen OS-versie 13.0-ZNH0EAS2JK
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
heist_175
Moderator
Moderator

Heb je specifiek Outlook nodig?
Ik heb Outlook eraf gegooid voor batterijgebruik en het downloaden van attachments (dat was altijd een heel gedoe).
Ik gebruik nu mailwise, icm Exchange van het werk.
beele
Plus Member
Plus Member
Twitter: MrBeele
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 17 keer

Ik gebruik nu gewoon de gmail app om mijn exchange mails binnen te halen.
Werkt vele malen beter dan de app van outlook zelf.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Outlook was hier ook een batterydrainer, wel een nexus 5x met android 6.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

cache van outlook eens clearen?
de koe zegt boe
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Ik ga hetzelfde zeggen als ik op FB groep altijd zeg na update naar CyanogenOS13: wipe wipe wipe. Letterlijk alles wipen en opnieuw beginnen. Update van 5.1 naar 6.0 loopt bijna bij iedereen echt mis.
Als je de mogelijkheid hebt, misschien zelfs gewoon fastboot flashen van CyanogenOS13 :)

**Zelf ben ik recent naar CyanogenOS overgegaan (na miljoen andere ROMs incl. Exodus) en ben er supertevreden over. Loopt vlot en batterij is gewoon super! Ik haal terug SOT's van 6-7u, zonder te prutsen (!). Iets wat van 4.4 geleden was...
heist_175
Moderator
Moderator

Wat bedoel je met "wipe"?
"format c"?
apps uninstallen en re-installen?

De update is bij mij goed gegaan, maar de batterij gaat sneller leeg, mss door de verkeerde (standaard) wifi setting?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Factory reset. En als het opgelost is, na de juiste setting, mag je blij zijn. Groot deel van de mensen moet eerst factory reset doen vooraleer ze deftige batterij hebben.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Goh, ik zag hier net ineens een drain van 40% naar minder dan 10% op amper 2u tijd. Wifi 53%. Het gaat van kwaad naar erger.

Wifi staat niet aan, staat ook niet altijd aan in sleep modus en staat zelfs af bij locatie. Hoe de f* kan dat?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Staat wifi scanning uit bij Location > Advanced?

Indien wel, jij mag ook wipen ;-)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ja, staat ook uit... Het maakt gewoon 0,0 verschil, aan of uit...

De eerste dagen na de upgrade was dit ook helemaal niet het geval, het gaat gewoon van kwaad naar erger.

Grrr, die factory resets komen mijn oren uit, altijd loopt er dan wel iets mis en er zijn altijd nog games die geen scores online bijhouden. Sigh.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

Dima_2005 schreef:Ik ga hetzelfde zeggen als ik op FB groep altijd zeg na update naar CyanogenOS13: wipe wipe wipe. Letterlijk alles wipen en opnieuw beginnen. Update van 5.1 naar 6.0 loopt bijna bij iedereen echt mis.
Als je de mogelijkheid hebt, misschien zelfs gewoon fastboot flashen van CyanogenOS13 :)

**Zelf ben ik recent naar CyanogenOS overgegaan (na miljoen andere ROMs incl. Exodus) en ben er supertevreden over. Loopt vlot en batterij is gewoon super! Ik haal terug SOT's van 6-7u, zonder te prutsen (!). Iets wat van 4.4 geleden was...
SOT van 7u haal ik dus nooit. Een paar weken geleden door omstandigheden mijn gsm zo wat continu gebruikt, LTE/HSPA/Wifi helderheid op half (maar nog steeds adaptief), vanalles gedaan. Na 5u40 SOT was het gedaan, met 30min standby. Over gewone dagen is die vaak tegen de 20% aan het einde van de avond met 2u30 screen on. Op de zwaardere dagen is die vaak plat dan met net geen 3u30 SOT.
CM13 6.0.1 Sultan build van 18/04. Underclocked naar 2GHz. Vrij consistent over de updates heen. Is een volledige wipe vanaf 5.1 geweest (data en cache).

Wel gebruik ik mijn gsm wel met al zijn features, dus Google Now (locatie), gmail + exchange elke 15min + calender sync. Af en toe eens 5min tetheren. In maart met deze gsm (en ROM) een dag naar Genève geweest (auto salon) en dan heeft die gewoon twee volle herladingen van een battery pack nodig. Ok, dat is vrij zwaar en lang gebruik, maar 3 volle batterijladingen is echt wel gortig, en met 4.4 25R haalde ik quasi alle dagen wel op 1 lading, echter heeft die ROM nog wel andere problemen (touchscreen) zodanig dat je ook die niet meer terug kunt gebruiken als daily ROM.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Grrr, die factory resets komen mijn oren uit, altijd loopt er dan wel iets mis en er zijn altijd nog games die geen scores online bijhouden. Sigh.
Awel, als je toch factory reset gaat doen, unlock meteen de bootloader ook. Dan kun je root installeren en Titanium Backup nemen van je apps, zodat je niet alles kwijtgeraakt.
Er bestaan ook root-less backup oplossingen (bv. Helium, G Cloud Backup en Super Backup), maar daar heb ik geen ervaring mee.
AndRo555 schreef:SOT van 7u haal ik dus nooit.
Nuja, SOT van 7u is vrij uitzonderlijk. En bij vooral Wifi gebruik. Via mobiel netwerk gaat het (in België*) belachelijk snel plat.
Ik gebruik trouwens CyanogenOS, om een of andere reden was het betere batterij dan Temasek, Exodus en CM13 nighlies / Sultanxda. I blame gapps.

* In sommige landen/steden gaat mijn batterij gewoonweg belachelijk lang mee, zelfs bij gebruik van mobiel netwerk. Bv. bij een citytrip naar Budapest, had ik met 5.1 opeens een SOT van 8u gehaald (bij redelijk intensief gebruik). Iets wat in België gewoonweg onmogelijk was en ik haalde max. 4.5u.
AndRo555 schreef:4.4 25R haalde ik quasi alle dagen wel op 1 lading
25R is wel bijzonder oud. 44R vond ik beste release van KK op OPO. Je kan terug icm fixed kernel, en dan heb je geen last van touchscreen. Ik ken paar mensen die het gebruiken en ze zijn heel tevreden erover.

Je moet trouwens niet vergeten: het is normaal dat 5+ meer gebruikt dan 4.4, vooral als je ziet hoeveel extra features er zijn en op de achtergrond lopen (Google Now, Now on tap, maar ook dingen die je niet ziet en constant batterij zuipen)
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

philippe_d schreef:Straks vertrek ik naar 't vliegveld (15.30), tegen da'k thuis ben (21.00) is mijn batterij plat :-(
Mijn batterij was gisteren plat nog voor ik aan het vliegveld kwam (50 minuten onderweg) !!!
Ik had Google Maps gestart, en mijn data (roaming) om de GSM te gebruiken als GPS.
Deze werd gloeiend heet, en nog voor ik aankwam viel de GSM uit: batterij was dus vlugger leeg, dan dat de USB autolader kon bijladen :(

Na opnieuw opstarten (aankomst Zaventem) en opladen in de auto (via de OnePlus 220V adapter) was alles weer OK.

Dus geen idee wat het eigenlijk probleem was (Outlook? Google Maps? Roaming in Mallorca?), maar het was blijkbaar verholpen door de herstart ...
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Batteij defect
BertG3
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 231 keer
Provider

Ooit eens op de OnePlus fora gezien:

Originele OnePlus One batterij

http://nl.aliexpress.com/item/100-Origi ... 97991.html
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Dima_2005 schreef:Ik ga hetzelfde zeggen als ik op FB groep altijd zeg na update naar CyanogenOS13: wipe wipe wipe. Letterlijk alles wipen en opnieuw beginnen. Update van 5.1 naar 6.0 loopt bijna bij iedereen echt mis.

Official Cyanogen ROM ?
Kernel ?
Twrp ?

Graag iets meer uitleg ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

CynogenOS = stock Oneplus One ROM/firmware
Cynogenmod = de cynogenmod die je op quasi alles van telefoons en tablets terugvindt.
BertG3
Administrator
Administrator
Provider

Weet ik maar ik wou gewoon weten of Dima CyanogenOS gebruikt heeft of bv Exodus/jgcaap based op CyanogenOS. Of hij de Stock kernel gebruikt heeft of een andere en of hij twrp als Recovery heeft gebruikt en een full wipe ofzo heeft gedaan.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Yup, tegenwoordig zit ik op officlele stock CyanogenOS13. Geen custom kernel, zo stock als het maar kan zijn (heb fastboot flash gedaan en daarna nog een extra wipe in stock recovery).
Zelfs geen root (voorlopig).
fvhbrugge schreef:Batteij defect
Niet per se, soms flip de calibratie van batterij en doet die zo'n rare dingen. Heb het ook eens meegemaakt toen ik op Exodus zat. Batterij ging gedurende een uur van 90% naar 5%, in idle, en wou zelfs niet opladen. Heb die dan uitgezet, wat laten laden terwijl die uitstond en terug aangezet en alles was weer OK.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ongelooflijk, vandaag een hele dag... 25% batterij er maar af. Niks van de wifi 'fout' meer te zien. Raak aan dat ding echt niet aan uit.

Volgens mij werkt dat random goed en slecht. Bij een volgende spontane boot ga ik waarschijnlijk weer miserie hebben ofzo? :twisted:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Trouwens, het is aangeraden om eens per maand (zeker als je dagelijks laadt), eens batterij te "calibreren".

1) Laat je batterij volledig leeglopen, tot die uitgaat.
2) Daarna druk je nog paar keer op power button om die proberen aan te zetten. Zo'n 5-10 keer, die zou direct uit moeten gaan, indien niet, reboot in recovery en laat die daar volledig plat gaan.
3) Laat die (terwijl die uitstaat) 6u+ laden.
4) Zonder de kabel uit te trekken, zet de telefoon aan en laat die nog minimaal een uur laden (ook al staat die op 100%)
5) Nu een gewone cycle doen, zonder tussentijds bij te laden, en op het einde van de cycle weer in 1 keer volledig opladen.
6) Klaar.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

Is het niet zo dat je batterij volledig plat laten gaan bij smartphones 1 van de slechtste dingen is die je kan doen? Heb ik toch altijd gelezen, tenzij het echt niet anders kan als je buitenshuis bent.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
diederik
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Is idd niet verstandig om ze volledig plat te laten lopen
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster

Dat was vroeger. Lang geleden. Tegenwoordig wordt alles toch bestuurd door je batterij chip.
Meer nog: in realiteit gebruik je nooit 100% van je batterij! Als die op 0% staat, is er in realiteit nog 10% over. En als die op 100% staat, is het vaak in realiteit slechts 95%.

Dus als je die volledig leeg laat lopen, is het in realiteit tot 10%, wat geen kwaad kan. Die chip zal heeft een cut-off bij een te laag voltage van de batterij, dus geen zorgen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Niets mis met de batterij, nu de wifi fout (tijdelijk) is verdwenen haal ik weer vlot 2 dagen... Nu met weinig verbruik zelfs bijna 3 dagen.

Nu de 4G verbindingsfout er nog uitkrijgen. Hopelijk komt daar relatief snel een update voor uit.
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”