Telenet overweegt integratie Netflix in decoder

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2641532

Als het dan ook niet meer meetelt in het datavolume, kom ik weer toe met een Basic abonnement... :-)
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Ook bij Proximus gaat het wél van je datavolume af. Ik vrees er dus voor dat er 'onbeperkt' gekeken kan worden naar Netflix, maar wishful thinking uiteraard.
Ik zou het uiteraard ook wel willen, maar gelukkig kom ik elke maand toe met Basic Internet en Netflix. Ik gebruik het gewoon niet in HD waardoor dit mogelijk is.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Uiteraard zal dat meetellen in het datavolume, het moet nog steeds passeren langs je modem. Het enige wat niet meetelt is het video on demand aanbod van Telenet zelf, omdat dit via de coaxkabel rechtstreeks naar de Digibox wordt doorgestuurd in de vorm van een DVB-C stream.

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ddd schreef:http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cultu ... /1.2641532

Als het dan ook niet meer meetelt in het datavolume, kom ik weer toe met een Basic abonnement... :-)
weer zo' misleidend artikel
"De onderhandelingen gaan niet enkel over toegang via de decoder, maar ook over "peering". Dat houdt in dat technische afspraken gemaakt worden zodat de verbinding met Netflix rechtstreeks gebeurt in plaats van via vele omwegen. Dat zou de klantenervaring moeten verbeteren."
Die omwegen zijn niet het probleem.

Uiteraard wil TN op IP transit besparen door direct met Netflix te peeren. Dus een financiële kwestie. De klantervaring is ondergeschikt aan de financiële besparing voor TN, gezien Netflix nu reeds perfect werkt via Telenet, enkel is dit momenteel voor TN een kost. TN wil op die kost besparen en deze kost zal vermoedelijk niet als korting worden doorgerekend aan de klant, want netflix traffic zal gewoon verder meetellen.

We zijn de vieze peering spelletjes met bijhorende NDA nog niet vergeten:

http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=9829
Temeer omdat Telenet in bewoording heeft aangegeven dat zij in de toekomst geld wil zien van Content providers.
-> ik denk dat TN nog steeds geld zal willen van Netflix, omdat netflix data stuurt naar TN en deze assymetrisch is (bijna niks upload tov download)
TN wil deze kost 2x verhalen, zowel op de eindklanten als op de partijen waarmee ze peeren
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Telenet voert onderhandelingen met Netflix over een mogelijke integratie van de streamingdienst in het platform van Telenet. Die verrassende bekentenis deed Telenet-topman John Porter tijdens een persconferentie over de kwartaalresultaten van het telecombedrijf. Het is echter nog niet beslist en niet voor meteen.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20160428_02262726
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

Lees dit eens https://openconnect.netflix.com/nl_nl/

Uiteindelijk zal Telenet binnen hun netwerk zelf Netflix-hardware gaan hosten en wordt de transit tot nul herleidt. 's Nachts synchroniseren met nieuw toegevoegde content kost ook geen extra capaciteit.
Bij zulke deals is het mogelijk dat het om zuivere ruilhandel gaat, daar komt geen factuur aan te pas, alleen een contract. Alles belastingvrij.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

jnsvr schreef:Ook bij Proximus gaat het wél van je datavolume af. Ik vrees er dus voor dat er 'onbeperkt' gekeken kan worden naar Netflix, maar wishful thinking uiteraard.
Ik zou het uiteraard ook wel willen, maar gelukkig kom ik elke maand toe met Basic Internet en Netflix. Ik gebruik het gewoon niet in HD waardoor dit mogelijk is.
En dat is net een goede zaak.
Als het dataverbruik van netflix niet zou meetellen is dat een concurrentieel voordeel voor netflix en dus mogelijk een schending van de netneutraliteit. Het probleem hier is niet netflix maar de achterlijke limieten waar wij nog mee moeten leven. Het zou niet mogen vandaag de dag dat mensen als jij zichzelf beperken tot SD content omwille van een limiet.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Eerst heeft Telenet geprobeert de klanten te overhalen voor 2Play te nemen,en nu dit niet zo goed lukt moeten ze wel van strategie veranderen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer

fluppie dat zou ik nu niet zeggen ze hebben meer dan 300 000 abos bij play en play more.
Is een aanvulling, klanten gaan niet meer zagen en heel wat mensen gaan zien dat het minder intressant is.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

Is het geen cache principe?
Nu komt iedere netflixstream uit de cache van telenet of moet telenet ophalen bij Netflix.
Als ze dedicated Netflix servers hebben spelen ze bijna alles af uit hun cache... minder traffic
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:fluppie dat zou ik nu niet zeggen ze hebben meer dan 300 000 abos bij play en play more.
Is een aanvulling, klanten gaan niet meer zagen en heel wat mensen gaan zien dat het minder intressant is.
Ok,daar kan ik ook inkomen.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

play en play moren is al goed ingeburgerd bij de klanten, ik denk dat de meeste het gaan ervaren als een achteruitgang.
Natuurlijk zullen ze wat klanten verliezen, maar mijn mening is dat die minimaal zal zijn.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 317 keer
Provider

Dit lijkt me meer een strategie van "If you can't beat them, join them".

Telenet ziet dat proximus een streepje voor heeft met netflix. Bij telenet zelf nemen ook meer en meer mensen netflix wat veel trafiek veroorzaakt.
Door cache servers op te zetten voor netflix daalt hun trafiek en dus ook de kosten. Door het in de decoder te integreren komen ze gelijk te staan met de service van belgacom op dat vlak en houden ze de innovatie nog wat in toom ook. Zo zal de acceptatie van 4K streams in de huiskamers op zen minst vertraging oplopen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nu ze minder klanten aantrekken netflix, maakt dit telenet sterker in de onderhandelingen.
booker
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Wanneer zou deze optie geïmplementeerd worden?

[Mod Edit] verplaatst naar bestaande topic
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

De vraag is : is telenet nog gehaast nu ze weten van de tegevallende kwartaalcijfers.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 386 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

Wereldwijd is er een terugval van het aantal nieuwe abonnees, dat is wat anders. Maar per kwartaal komen er nog altijd 10x meer bij dan er nu Play More hebben...
Ze geven jammer genoeg ook geen cijfers voor België alleen.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1934 keer

proximusboyke schreef:De vraag is : is telenet nog gehaast nu ze weten van de tegevallende kwartaalcijfers.
Die kwartaalcijfers zeggen niets over de Netflix-groei in België, dus dit is compleet nutteloze informatie voor Telenet.

Telenet kan als internetprovider zelf wel meten hoeveel terabyte traffic richting Netflix gaat en daaruit een beslissing nemen. Bovendien kan Telenet het klantenverloop richting Proximus TV en Orange TV perfect in kaart brengen met eigen cijfers.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Netflix had gedacht een 2,5 miljoen abo's meer aan te kunnen trekken,en het zijn er maar een 1,7 miljoen,wat volgens mij nog altijd erg veel is.
http://www.nu.nl/internet/4295225/netfl ... wacht.html

Vooral de prijsstijging en de VPN blocks worden als reden gegeven.

https://tweakers.net/nieuws/113713/prij ... tflix.html
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”