Dizzy schreef:Beste, ik heb al genoeg tijd verspild aan antwoorden op de eindeloze herhaling van dezelfde overtuiging. Bij een discussie moet men minstens open willen staan voor een andere mening, dat merk ik niet bij jou. Uw standpunt staat vast en wat een ander zegt doet gewoon niet ter zake... voor u. Dat staat sterk in contrast met het superieure pluralisme waar je mee dweept.
Ik vind niet dat je kunt blijven herhalen dat de meeste moslims gematigd zijn, als dan uit een enquête die gewoon zeer recent is (ze kwam uit op het moment van deze discussie) blijkt dat dat niet het geval is.
Dat is gewoon je ogen sluiten voor de werkelijkheid.
Dizzy schreef:Dat jij buiten de topic blijft kleuren en me woorden in de mond legt, helpt daarbij niet.
Buiten de topic? Dit is gewoon de KERN van de zaak.
Als islam werkelijk een gematigde godsdienst is, zoals jij beweert, moeten er wel zo'n modelstaten bestaan.
Jij doet altijd alsof het gewoon maar om "een andere mening" gaat.
Was het maar dat, dan werden er geen aanslagen gepleegd.
Dizzy schreef:Nergens beweer ik dat Islam een godsdienst van de vrede is, noch beweer ik ergens dat er modelstaten bestaan. Voor mij bestaan deze niet, ook hier niet en daar heb ik u WEL al een pak voorbeelden van gegeven.
Wij zijn niet perfect met onze staat hier, maar toch veel meer een modelstaat dan om het even welk islamitisch land.
Hier word je niet gedood omwille van het feit dat je een andere seksuele geaardheid hebt (zolang het hier geen moslimstaat is).
Dizzy schreef:Zelf ben je het beste bewijs dat onze "pampermaatschappij" best hard kan zijn en pluralisme in de praktijk erg meevalt.
We WORDEN harder, ook ik was indertijd overtuigd van dat fabeltje dat of het nu allah, of jahweh, of jezus was, dat het allemaal niet uitmaakte.
Zeer gelijkaardig verhaaltje, andere hoofdrolspelers.
In de geschiedenisles van die katholieke school stelde de leraar duidelijk dat islam een heel ander paar mouwen was dan het christendom, hij wees op de wreedheden.
Toen dacht ik dat hij overdreef in een poging het katholicisme aan te prijzen.
Sedert 9/11 zie ik dat hij gelijk had.
Doden van ongelovigen, de shariah, ... het zit ingebakken in die godsdienst.
Dizzy schreef:Voor u is elke islamiet minstens een potentiële terrorist of sympathisant.
Ik baseer mij dan wel op enquêtes, niet op anekdotes van "ik ken een paar moslims, die zo of zo zijn."
Op enquêtes, op TV documentaires, en op de aanslagen zelf natuurlijk.
En ook op persoonlijke ervaringen, die mij tonen dat islam een aggressieve godsdienst is, zoals bijv. die inscriptie in het Alhambra.
Je maakt willekeurig een foto van een onbegrijpelijke tekst in het Arabisch, en het blijkt dan toch wel weer een oorlogszuchtige verwijzing te zijn.
Dizzy schreef:Je geeft zelf het voorbeeld dat de hoofddoek in Turkije verboden was.
Straf hee, je hebt mij nodig om zelf op argumenten te komen.
Feit is wel dat het ook daar in negatieve richting evolueert.
Islam kan precies nooit lang gematigd blijven, het leidt altijd tot wreedheden.
Dizzy schreef:In Indonesië zijn er ook andere godsdiensten naast de Islam terwijl islamisten veruit de grootste groep vormen, ik heb er ook kerken gezien en hindoeisten en boedisten. Er werd daar gefeest door Westerse toeristen die dansen in de straten en veel meer drank verbruikten dan goed was. Ik heb er ook meegewerkt in een schooltje en meisjes werden er aangespoord om vooral naar school te gaan.
Eventjes gegoogled :
"
Helaas is religie tot op heden - en in de geschiedenis - de oorzaak van veel geweld in Indonesië. Wat betreft de recente geschiedenis dient er één belangrijk keerpunt te worden onderscheiden. Na de val van het Nieuwe Orde regime van president Soeharto (dat gekenmerkt werd door een sterke centrale overheid en een zwakke burgermaatschappij) konden radicaal Islamitische geluiden en gewelddadige (terroristische) daden - welke voorheen grotendeels onderdrukt werden door de overheid - hun weg naar de oppervlakte vinden in de vorm van bomaanslagen en andere bedreigingen."
Vreemd hee, geweld met religies, en 't is al direct islam die de kop opsteekt.
Dizzy schreef:Anderzijds heb ik een vriend die gay is en zijn Belgische vader wil hem niet meer zien sinds hij het vertelde.
Dat is erg, maar dat kun je met een wet niet opvangen, dit gaat om mentaliteit.
Maar hij lééft wel nog, en hij mag van de overheid zijn seksualiteit beleven, hij mag zelfs kinderen adopteren en huwen, en hij zit niet in de gevangenis of in een mentale instelling, zoals in veel van die moslimlanden.
U vergelijkt dus echt wel appelen met peren.
Dizzy schreef:Dit zijn ook geen vage of korte ontmoetingen maar mensen die ik al ken sinds mijn studentenperiode. Daarom dat ik zeg dat het probleem ook deels ligt in het feit dat we te weinig met elkaar leven maar teveel naast elkaar. Veel problemen zijn er gewoon door onbegrip en angst voor het onbekende dat vaak veel minder erg is eens men het beter kent.
Waarom leven we naast elkaar?
Als je samen gaat hokken in ghetto's, en als je stiekem droomt van gesegregeerde moslimscholen waar anti-westerse waarden gepredikt worden, dan wil je het ook echt zo.
Dizzy schreef:Een mooi voorbeeld zijn de acties van Belgen voor mensen die uitgewezen dreigen te worden. Dan ineens is het anders en is de betrokkene ineens wel een persoon/individu want men kent ze. Het is ineens iemand van ons terwijl hen te vaak een wij/zij verhaal is en de ver van mijn bed show.
Je kunt geen wetten maken op basis van individuele gevallen, anders heb je gewoon willekeur.
Dizzy schreef:Oplossingen zijn enkel mogelijk als er goede wil is van alle kanten. Het scherpstellen van tegenstellingen en mensen en masse uitsluiten draagt niet bij tot een oplossing maar verergert het probleem. Het ontkennen van eigen verantwoordelijkheden naast de fouten van anderen ook.Het zegt genoeg dat de clash voor u de enige mogelijkheid blijkt. Mij lijkt vooral dat dit gedrag er voor zorgt om die clash te bekomen en dat is ook het omgekeerde van wat de topic beoogde.
Maar het is toch vreemd, jij noemde Indonesië, dat je absoluut niet moet lang zoeken om voorbeelden van islamitisch geweld daar te vinden.
Het is gewoon overal waar de islam een zekere mate van verbreiding kent dat je dat ziet opduiken.
Dan is het verkeerd te kijken naar België en zeggen van "het moet van 2 kanten komen", dat geweld is er gewoon overal waar islam een zekere aanwezigheid heeft, dus ligt het probleem daar en niet bij ons.
dizzy schreef:Het zegt genoeg dat de clash voor u de enige mogelijkheid blijkt. Mij lijkt vooral dat dit gedrag er voor zorgt om die clash te bekomen en dat is ook het omgekeerde van wat de topic beoogde.
Hoe lang zijn we al bezig met pogingen tot integratie?
En wat zijn de resultaten?
Als het over molims gaat zitten de resultaten dik onder 0.
Dat wil zeggen dat wij ons aanpassen aan hun cultuur in plaats van omgekeerd.
Natuurlijk zou ik graag hebben dat we vreedzaam naast elkaar kunnen bestaan, maar als ik moet kiezen tussen een conflict nu, of nog 20 jaar aanmodderen en dan een conflict dat 10x zo erg is, dan heb ik het liever nu.