Telefonie werkt niet (23/04)
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Hallo iedereen,
Kort maar krachtig, nog iemand problemen met telefonie bij Scarlet?
Vermits hun communicatie op de sociale media zeer beperkt is, weet je gewoon van niks.
3 FritzBoxen zonder telefonie nu (misschien hebben ze doodleuk de wachtwoorden gewijzigd ofzo).
Bedankt
Kort maar krachtig, nog iemand problemen met telefonie bij Scarlet?
Vermits hun communicatie op de sociale media zeer beperkt is, weet je gewoon van niks.
3 FritzBoxen zonder telefonie nu (misschien hebben ze doodleuk de wachtwoorden gewijzigd ofzo).
Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Hey Manu,
Is jou paswoord verschillend dan dat van je internet abonnement? Gebruik je telefonie via je FritzBox, volledig ingesteld?
Ik zit in de 03 zone. Alleen ben ik een 'oude' klant...
grtz
Is jou paswoord verschillend dan dat van je internet abonnement? Gebruik je telefonie via je FritzBox, volledig ingesteld?
Ik zit in de 03 zone. Alleen ben ik een 'oude' klant...
grtz
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Mensen met Scarlet telefonie problemen:
Graag ook vermelden welke modem je gebruikt voor telefonie:
B-box2? O-box3? Fritzbox?
Graag ook vermelden welke modem je gebruikt voor telefonie:
B-box2? O-box3? Fritzbox?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ondertussen al terug verbinding maar "Cause: Proxy Authentication Required (407)"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen idee, en waarschijnlijk onjuist, gezien je voor scarlet ims geen proxy gebruikt, toch?
Gebruiken jullie VLAN20 voor VoIP, of gewoon via internet (bij Scarlet schijnt beide te werken) ?
Gebruiken jullie VLAN20 voor VoIP, of gewoon via internet (bij Scarlet schijnt beide te werken) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Hey Philippe
Ik gebruik VLAN 20. Net geprobeerd zonder VLAN, maar hetzelfde resultaat.
Ik heb dan mijn Sagem modem boven gehaald. Daar werkt het wel. Daarna Sagem modem uitgeschakeld. Dan FritzBox terug aangeschakeld. En toen werkte de huidige instellingen zonder aanpassing terug. Maar als je een aanpassing uitvoert op de FritzBox dan niet meer.
Ik gebruik VLAN 20. Net geprobeerd zonder VLAN, maar hetzelfde resultaat.
Ik heb dan mijn Sagem modem boven gehaald. Daar werkt het wel. Daarna Sagem modem uitgeschakeld. Dan FritzBox terug aangeschakeld. En toen werkte de huidige instellingen zonder aanpassing terug. Maar als je een aanpassing uitvoert op de FritzBox dan niet meer.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis.
In log telefonie lees ik: "remote site reports reason for error 403".
Als ik daar op klik, volgende tekst " Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]". This is an event message from the "Telephony" area. This message is output by the Internet telephony provider. Contact your Internet telephony provider. Ask what the message means and how to remedy the problem.
Ik ga eens afwachten tot morgen om te zien of het vanzelf opgelost geraakt. Als het niet ok is morgen, dan zet ik er de OBOX er enkele uren tussen.
In log telefonie lees ik: "remote site reports reason for error 403".
Als ik daar op klik, volgende tekst " Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]". This is an event message from the "Telephony" area. This message is output by the Internet telephony provider. Contact your Internet telephony provider. Ask what the message means and how to remedy the problem.
Ik ga eens afwachten tot morgen om te zien of het vanzelf opgelost geraakt. Als het niet ok is morgen, dan zet ik er de OBOX er enkele uren tussen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
De instelling «Proximus with TV» heeft geen invloed op de VoIP settings. Deze zorgt alleen dat Internet (PPPoE) VLAN10 gebruikt, en Proximus TV (LAN3+4) gebridged worden naar VLAN30.TanknaT schreef:Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis.
Om VLAN20 voor Scarlet te activeren moet je dat zelf instellen:
Telephony > Telephony Numbers > Line Settings > Voice Packets > Use VLAN for Internet telephony > VLAN ID = (20 invullen).
Pas op
Als je VLAN20 gebruikt voor Scarlet, en je hebt nog andere VoIP providers, dan moet je in de account instellingen aangeven dat deze over het Internet moeten registreren (anders proberen ze ook via VLAN20)
Telephony > Telephony Numbers > Voip provider selecteren > Edit > "Always register via an Internet connection" aanvinken.
Voordeel van VLAN20?
- VLAN20 heeft een hogere prioriteit dan Internet
- traffiek via VLAN20 wordt niet beinvloed door de 50/4 snelheids cap op internet
- VoIp traffiek telt niet mee in je internet volume (maakt niets uit gezien onbeperkt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Weer wat geleerd. Ik ga deze instellingen zeker eens bekijken, maar niet veranderen. Ik gebruik de vaste telefonie van Scarlet alleen voor inkomende gesprekken en bel altijd naar buiten met mijn OVH lijn. Omdat niemand mijn Scarlet telefoonnummer heeft, wordt daar ook niet veel op gebeld natuurlijk .
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Pro Member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
Ondertussen werkt het weer terug bij mij....
Ik had iets op facebook pagina van scarlet gezet hierover en kreeg een bericht terug met de vraag om privé m'n klantennummer door te geven. Ik had dit dus gedaan en toen heb ik nog eens getest of het werkte en ja dus het werkte terug....
Je kunt zeggen wat je wil, maar scarlet reageert toch op eventuele klachten....Nu is het vanzelf in orde geraakt.....
Ik had iets op facebook pagina van scarlet gezet hierover en kreeg een bericht terug met de vraag om privé m'n klantennummer door te geven. Ik had dit dus gedaan en toen heb ik nog eens getest of het werkte en ja dus het werkte terug....
Je kunt zeggen wat je wil, maar scarlet reageert toch op eventuele klachten....Nu is het vanzelf in orde geraakt.....
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten .
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
-
- Pro Member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
TanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten .
het is vanzelf terug goedgekomen... zonder enige tussenkomst van scarlet, ik had net mijn klantennummer doorgegeven toen ik nog eens probeerde of het werkte...
-
- Pro Member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 11 keer
http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/#contactTanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten .
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Hier na een restart van de fritz 7360 v1 nog altijd 403 . Hebben ze toch het pasw aangepast?
Gebruik vlan 20
OVH werkt gelukkig wel en daarop komen de meeste inkomende gesprekken
Gebruik vlan 20
OVH werkt gelukkig wel en daarop komen de meeste inkomende gesprekken
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Hallo,
Heb Fritzbox 7490, ook hier werkt de telefonie niet. Zone 03. Foutboodschap: Registration of Internet telephone number +323******* failed. Remote site reports reason for error 403. Heb niets veranderd aan de settings. Werk via vlan 20.
Heb geen facebook dus weet ik ook niet of daar een oplossing word aangeboden.
Heb Fritzbox 7490, ook hier werkt de telefonie niet. Zone 03. Foutboodschap: Registration of Internet telephone number +323******* failed. Remote site reports reason for error 403. Heb niets veranderd aan de settings. Werk via vlan 20.
Heb geen facebook dus weet ik ook niet of daar een oplossing word aangeboden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
op scarlet facebook zie ik ook meldingen dat telefonie niet werkt. Bij mij werkt het wel (postcode 2100)
de koe zegt boe
- xming
- Pro Member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 47 keer
Ah je zat al om ims ipv de oude voip.scarlet.be.Fonske45 schreef:at xming
Bedoel je ims.scarlet.be? VOIP werkt niet bij mij. Waarom?
Neem gerust http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ms#p592582 door en als het nog niet werkt, post dan je instellingen.
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik "beheer" 3 lijnen.
1 van de 3 werkt weer niet, allen waren ims.
1 van de 3 werkt weer niet, allen waren ims.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- userbase crew
- Berichten: 1740
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 167 keer
Klopt. Ims.Scarlet ligt eruit. Ik heb OVH en Scarlet in m'n fritz om telefoons op m'n oude (Scarlet) nummer nog te ontvangen en krijg constant foutmelding.
http://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box ... _syslog_72
http://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box ... _syslog_72
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Bij mij in de zone 014 werkt het nog steeds niet;
info: ims.scarlet.be; Fritzbox 7360v2; OVH vaste lijn blijft werken.
info: ims.scarlet.be; Fritzbox 7360v2; OVH vaste lijn blijft werken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- honda4life
- Elite Poster
- Berichten: 5659
- Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
- Locatie: 127.0.0.1
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Potverdorie... Weer van dat. Het begint nu wel mijn voeten uit te hangen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- TanknaT
- Pro Member
- Berichten: 431
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 42 keer
Toen ik vanmorgen keek bleek alles terug te werken. Dat heeft blijkbaar niet lang geduurd want de rest van de dag opnieuw geen vaste telefoon van Scarlet. Wel staat er nu, af en toe, een andere foutmelding in het log van de Fritzbox "Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: DNS error".
Ben wel benieuwd of het alleen Fritzbox-gebruikers zijn die problemen hebben. Heeft iemand daar info over of niet-Fritzbox gebruikers wel of niet vaste telefoon hebben?
Ben wel benieuwd of het alleen Fritzbox-gebruikers zijn die problemen hebben. Heeft iemand daar info over of niet-Fritzbox gebruikers wel of niet vaste telefoon hebben?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing