Telefonie werkt niet (23/04)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Hallo iedereen,

Kort maar krachtig, nog iemand problemen met telefonie bij Scarlet?
Vermits hun communicatie op de sociale media zeer beperkt is, weet je gewoon van niks.

3 FritzBoxen zonder telefonie nu (misschien hebben ze doodleuk de wachtwoorden gewijzigd ofzo).


Bedankt
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hey,

Yep, hier hetzelfde probleem. Authenticatieproblemen 403...

Ik ben al jarenlang Scarlet klant meer dan 10 jaar. Tss communicatie, niet iedereen gebruikt die b-box rommel.

grtz
manu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 11 nov 2008, 08:30
Bedankt: 4 keer

zone 03 geen problemen
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hey Manu,

Is jou paswoord verschillend dan dat van je internet abonnement? Gebruik je telefonie via je FritzBox, volledig ingesteld?
Ik zit in de 03 zone. Alleen ben ik een 'oude' klant... :-)

grtz
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Zone 014, geen telefoon vaste lijn Scarlet sinds 01:44 (Fritzbox 7360 v2); lijn OVH is OK
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

hier ook telefonie plat(zone 014) met fritzbox 7360 v1
Laatst gewijzigd door seppe 23 apr 2016, 11:11, in totaal 3 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Mensen met Scarlet telefonie problemen:
Graag ook vermelden welke modem je gebruikt voor telefonie:
B-box2? O-box3? Fritzbox?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

zou dit alleen bij scarlet-gebruikers zijn of algemeen bij proximus??
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Ik gebruik een fritzbox 7490. Ims is daar op geconfigureerd.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ondertussen al terug verbinding maar "Cause: Proxy Authentication Required (407)"
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

honda4life schreef:Ondertussen al terug verbinding maar "Cause: Proxy Authentication Required (407)"
Wat zou dat betekenen??





p.s.Ik heb nog steeds geen verbinding (zone 014)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Geen idee, en waarschijnlijk onjuist, gezien je voor scarlet ims geen proxy gebruikt, toch?
Gebruiken jullie VLAN20 voor VoIP, of gewoon via internet (bij Scarlet schijnt beide te werken) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
tomde
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 okt 2010, 18:16
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Hey Philippe

Ik gebruik VLAN 20. Net geprobeerd zonder VLAN, maar hetzelfde resultaat.
Ik heb dan mijn Sagem modem boven gehaald. Daar werkt het wel. Daarna Sagem modem uitgeschakeld. Dan FritzBox terug aangeschakeld. En toen werkte de huidige instellingen zonder aanpassing terug. Maar als je een aanpassing uitvoert op de FritzBox dan niet meer.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis.

In log telefonie lees ik: "remote site reports reason for error 403".
Als ik daar op klik, volgende tekst " Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Remote site reports reason for error: [Message]". This is an event message from the "Telephony" area. This message is output by the Internet telephony provider. Contact your Internet telephony provider. Ask what the message means and how to remedy the problem.

Ik ga eens afwachten tot morgen om te zien of het vanzelf opgelost geraakt. Als het niet ok is morgen, dan zet ik er de OBOX er enkele uren tussen.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

TanknaT schreef:Ik gebruik een Fritzbox 7360 v2, die geconfigureerd is «Proximus with TV» en dat is VLAN 20 als ik mij niet vergis.
De instelling «Proximus with TV» heeft geen invloed op de VoIP settings. Deze zorgt alleen dat Internet (PPPoE) VLAN10 gebruikt, en Proximus TV (LAN3+4) gebridged worden naar VLAN30.

Om VLAN20 voor Scarlet te activeren moet je dat zelf instellen:
Telephony > Telephony Numbers > Line Settings > Voice Packets > Use VLAN for Internet telephony > VLAN ID = (20 invullen).

Pas op
Als je VLAN20 gebruikt voor Scarlet, en je hebt nog andere VoIP providers, dan moet je in de account instellingen aangeven dat deze over het Internet moeten registreren (anders proberen ze ook via VLAN20)
Telephony > Telephony Numbers > Voip provider selecteren > Edit > "Always register via an Internet connection" aanvinken.

Voordeel van VLAN20?
  • VLAN20 heeft een hogere prioriteit dan Internet
  • traffiek via VLAN20 wordt niet beinvloed door de 50/4 snelheids cap op internet
  • VoIp traffiek telt niet mee in je internet volume (maakt niets uit gezien onbeperkt)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Weer wat geleerd. Ik ga deze instellingen zeker eens bekijken, maar niet veranderen. Ik gebruik de vaste telefonie van Scarlet alleen voor inkomende gesprekken en bel altijd naar buiten met mijn OVH lijn. Omdat niemand mijn Scarlet telefoonnummer heeft, wordt daar ook niet veel op gebeld natuurlijk :wink: .
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ondertussen werkt het weer terug bij mij....

Ik had iets op facebook pagina van scarlet gezet hierover en kreeg een bericht terug met de vraag om privé m'n klantennummer door te geven. Ik had dit dus gedaan en toen heb ik nog eens getest of het werkte en ja dus het werkte terug....
Je kunt zeggen wat je wil, maar scarlet reageert toch op eventuele klachten....Nu is het vanzelf in orde geraakt.....
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten :bang: .
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

TanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten :bang: .

het is vanzelf terug goedgekomen... zonder enige tussenkomst van scarlet, ik had net mijn klantennummer doorgegeven toen ik nog eens probeerde of het werkte...
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

TanknaT schreef:Oei, ik heb geen facebook (ja, dat bestaat nog). Hoe ga ik nu mijn telefonie werkend krijgen. Wel raar dat ze dat niet algemeen oplossen voor alle klanten :bang: .
http://www.scarlet.be/nl/klantenzone/#contact
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Hier na een restart van de fritz 7360 v1 nog altijd 403 :( . Hebben ze toch het pasw aangepast?

Gebruik vlan 20

OVH werkt gelukkig wel en daarop komen de meeste inkomende gesprekken
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Hallo,
Heb Fritzbox 7490, ook hier werkt de telefonie niet. Zone 03. Foutboodschap: Registration of Internet telephone number +323******* failed. Remote site reports reason for error 403. Heb niets veranderd aan de settings. Werk via vlan 20.
Heb geen facebook dus weet ik ook niet of daar een oplossing word aangeboden.
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

Ik zie dat telefonie weer niet werkt... Gisterenavond werkte het terug, maar nu weet niet meer...

Ik ga scarlet contacteren hierover.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

op scarlet facebook zie ik ook meldingen dat telefonie niet werkt. Bij mij werkt het wel (postcode 2100)
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Zijn ze de resterende klanten aan 't migreren naar ims?

Voor diegene waar voip niet werkt, kunnen jullie eens de gebruikte SIP server posten?
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

at xming
Bedoel je ims.scarlet.be? VOIP werkt niet bij mij. Waarom?
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Fonske45 schreef:at xming
Bedoel je ims.scarlet.be? VOIP werkt niet bij mij. Waarom?
Ah je zat al om ims ipv de oude voip.scarlet.be.

Neem gerust http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... ms#p592582 door en als het nog niet werkt, post dan je instellingen.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik "beheer" 3 lijnen.
1 van de 3 werkt weer niet, allen waren ims.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

hier ook ims.scarlet
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

En werkt het nog met de sagem modem?
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Klopt. Ims.Scarlet ligt eruit. Ik heb OVH en Scarlet in m'n fritz om telefoons op m'n oude (Scarlet) nummer nog te ontvangen en krijg constant foutmelding.
http://service.avm.de/help/en/FRITZ-Box ... _syslog_72
seppe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 260
Lid geworden op: 21 okt 2005, 19:45
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 11 keer

momenteel werkt het weer terug hier(zone 014)????!!!!!?????
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Bij mij in de zone 014 werkt het nog steeds niet;

info: ims.scarlet.be; Fritzbox 7360v2; OVH vaste lijn blijft werken.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Heel bizar, ik vond geen probleem in de logs. Ik maak wel geen verbinding via VLAN20, maar via het internet.
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Zone 03 postcode 2140 nog steeds error 403. Via vlan 20.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Potverdorie... Weer van dat. Het begint nu wel mijn voeten uit te hangen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Deze morgen factory reset (FB 7490)gedaan. Alles terug mooi ingesteld. Nog altijd error 403.
Gisteren gemaild naar Scarlet, nog geen reactie.
Gebruikersavatar
TanknaT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 431
Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 42 keer

Toen ik vanmorgen keek bleek alles terug te werken. Dat heeft blijkbaar niet lang geduurd want de rest van de dag opnieuw geen vaste telefoon van Scarlet. Wel staat er nu, af en toe, een andere foutmelding in het log van de Fritzbox "Registration of Internet telephone number ([number]) failed. Reason for error: DNS error".
Ben wel benieuwd of het alleen Fritzbox-gebruikers zijn die problemen hebben. Heeft iemand daar info over of niet-Fritzbox gebruikers wel of niet vaste telefoon hebben?
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Op mijn Fritz werkt het weer :banana:
Fonske45
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 27 nov 2008, 10:21
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Ik krijg mijn telefonie niet meer gestart. Enkele dagen geleden werkte alles nog perfect. Sinds zondag (zaterdag?) lukt het niet meer. Fritzbox 7490 log zegt error 403. Al verschillende keren een factory reset gedaan en alles netjes ingevuld, werkt dus niet.
Help!
Instellingen bijgevoed.
Bijlagen
FritzBox 7490 11.JPG
FritzBox 7490 10.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”