Combinatie van ADSL2FIT en Versatel Always ADSL

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Is een combinatie van ADSl2fit en Versatel Always ADSL mogelijk op 1 telefoonlijn ?

Iemand hier al ervaring mee of iemand die me kan vertellen wat er allemaal nodig is om deze combinatie mogelijk te maken ?

Dank bij voorbaat.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Op één telefoonlijn zal dit niet lukken, aangezien Versatel & A2F op twee verschillende netwerken zitten ... (Versatel & Scarlet eigenlijk)
Enige oplossing om die twee te combineren is met twee telefoonlijnen!
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Als je dit doet via 2 telefoonlijnen moet je zeker eens kijken naar de Hotbrick Dual WAN Firewall Router. Die zorgt dan voor een loadbalancing (niet 100% hoor) over de 2 lijnen.

Hij is natuurlijk niet gratis, maar wat ben je met 2 lijnen als je ze niet kunt samenvoegen tot 1 brede baan.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Loadbalancing is wel leuk, maar aangezien A2F een limiet heeft en de andere niet, is het mss beter om zelf te kiezen via welke ISP je wil gaan downloaden/surfen. Zelf gebruik ik een scriptje om mijn gateways te wijzigen naar ofwel Versatel ofwel Telenet!

Nog leuker zou zijn om per applicatie (of poort) kunnen te kiezen via welke ISP dit moet gaan! Zo zou ik graag kunnen surfen/mailen/etc via Telenet en downloaden via Versatel ... Enige oplossing lijkt me ISA server te installeren, maar dan moet je al Win2003 hebben en dat zie ik niet zitten.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Spacekiek schreef:Loadbalancing is wel leuk, maar aangezien A2F een limiet heeft en de andere niet, is het mss beter om zelf te kiezen via welke ISP je wil gaan downloaden/surfen. Zelf gebruik ik een scriptje om mijn gateways te wijzigen naar ofwel Versatel ofwel Telenet!

Nog leuker zou zijn om per applicatie (of poort) kunnen te kiezen via welke ISP dit moet gaan! Zo zou ik graag kunnen surfen/mailen/etc via Telenet en downloaden via Versatel ... Enige oplossing lijkt me ISA server te installeren, maar dan moet je al Win2003 hebben en dat zie ik niet zitten.
Met een linux doosjes squid en iptables zal je ook al wel een heel eind komen.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster

Tomsworld schreef: Met een linux doosjes squid en iptables zal je ook al wel een heel eind komen.
Helaas ... daar heb ik totaal geen verstand van ...
Gast

met bv een cisco router zou je dit ook met een extended access list kunnen regelen, over andere routers weet ik het niet
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”