Is een combinatie van ADSl2fit en Versatel Always ADSL mogelijk op 1 telefoonlijn ?
Iemand hier al ervaring mee of iemand die me kan vertellen wat er allemaal nodig is om deze combinatie mogelijk te maken ?
Dank bij voorbaat.
Combinatie van ADSL2FIT en Versatel Always ADSL
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Op één telefoonlijn zal dit niet lukken, aangezien Versatel & A2F op twee verschillende netwerken zitten ... (Versatel & Scarlet eigenlijk)
Enige oplossing om die twee te combineren is met twee telefoonlijnen!
Enige oplossing om die twee te combineren is met twee telefoonlijnen!
Als je dit doet via 2 telefoonlijnen moet je zeker eens kijken naar de Hotbrick Dual WAN Firewall Router. Die zorgt dan voor een loadbalancing (niet 100% hoor) over de 2 lijnen.
Hij is natuurlijk niet gratis, maar wat ben je met 2 lijnen als je ze niet kunt samenvoegen tot 1 brede baan.
Hij is natuurlijk niet gratis, maar wat ben je met 2 lijnen als je ze niet kunt samenvoegen tot 1 brede baan.
- spacekiek
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Loadbalancing is wel leuk, maar aangezien A2F een limiet heeft en de andere niet, is het mss beter om zelf te kiezen via welke ISP je wil gaan downloaden/surfen. Zelf gebruik ik een scriptje om mijn gateways te wijzigen naar ofwel Versatel ofwel Telenet!
Nog leuker zou zijn om per applicatie (of poort) kunnen te kiezen via welke ISP dit moet gaan! Zo zou ik graag kunnen surfen/mailen/etc via Telenet en downloaden via Versatel ... Enige oplossing lijkt me ISA server te installeren, maar dan moet je al Win2003 hebben en dat zie ik niet zitten.
Nog leuker zou zijn om per applicatie (of poort) kunnen te kiezen via welke ISP dit moet gaan! Zo zou ik graag kunnen surfen/mailen/etc via Telenet en downloaden via Versatel ... Enige oplossing lijkt me ISA server te installeren, maar dan moet je al Win2003 hebben en dat zie ik niet zitten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Met een linux doosjes squid en iptables zal je ook al wel een heel eind komen.Spacekiek schreef:Loadbalancing is wel leuk, maar aangezien A2F een limiet heeft en de andere niet, is het mss beter om zelf te kiezen via welke ISP je wil gaan downloaden/surfen. Zelf gebruik ik een scriptje om mijn gateways te wijzigen naar ofwel Versatel ofwel Telenet!
met bv een cisco router zou je dit ook met een extended access list kunnen regelen, over andere routers weet ik het niet