Telenet introduceert Business Fibernet 200 pack, product page onduidelijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Maar er zijn geen deftige power abbo's bij TN zonder tv/telefonie?silencer schreef:Ongelofelijk, maar typisch Telenet zeker (ze willen whoppa:meer producten verkopen) ?
Ze zouden dat toch minstens moeten openstellen voor power users, IT'ers, of die nu in loondienst of zelfstandig werken zou niet mogen uitmaken.
-
- Forumtroll
Jawel!
Internet only Fiber200/12 Nu 20 euro korting 12 maand lang = 52,15 euro netto.
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... fiber-200/
-
- Elite Poster
finaal gaat dat 72,15 incl BTW kosten, nog steeds duurder dan business fibernet 200 wat 50 ex kost, dus 60,50 incl BTW met 15 mbit uploadTelenet_Alion schreef:Jawel!
Ik vindt telenet overpriced. Business Internet 200 is zo ongeveer op het randje
-
- Forumtroll
Fibernet only100/6Mbps met 200GB volume in promotie ! 10 euro korting 12 maand lang en kost 40.35 euro netto
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... Gwod4ycATg
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... Gwod4ycATg
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
Ik had gezworen nooit meer naar Mobistar te gaan maar als ik zie hoe telenet nu bezig is .... .ub4b schreef:finaal gaat dat 72,15 incl BTW kosten, nog steeds duurder dan business fibernet 200 wat 50 ex kost, dus 60,50 incl BTW met 15 mbit uploadTelenet_Alion schreef:Jawel!
Ik vindt telenet overpriced. Business Internet 200 is zo ongeveer op het randje
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 68 keer
Kan iemand even zeggen wat nu
Whoppa incl. btw kost
Buisness internet 200 + TV incl. btw
Voor is even een duidelijke vgl te hebben
Whoppa incl. btw kost
Buisness internet 200 + TV incl. btw
Voor is even een duidelijke vgl te hebben
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
Senne schreef:Whoppa inc decoder, zonder promoties, inc btw: € 77,93
200 / 12 / FUP
Fluo inc decoder, zonder promoties, inc btw € 98,95
200 / 15 / 3TB
Bedankt
Internet = PX FLEX pack
-
- Elite Poster
Dat is toch niet meer normaal, 1200 euro per jaar aan TV+internet+vaste lijn .....Senne schreef: Fluo inc decoder, zonder promoties, inc btw € 98,95
200 / 15 / 3TB
ongeveer 475 euro per jaar daarvan is voor TV + vaste lijn als je 50 ex rekent 200 / 15 / 3TB
-
- Elite Poster
We hebben nog een hele weg te gaan bij telenet .... hier een FB peer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Appelen, peren.
Telenet heeft een veeeeel grotere penetratie op de Vlaamse markt dan Comcast in de states, laat staan dat ze die snelheid kunnen leveren bij een even groot percentage van hun klanten.
Telenet heeft een veeeeel grotere penetratie op de Vlaamse markt dan Comcast in de states, laat staan dat ze die snelheid kunnen leveren bij een even groot percentage van hun klanten.
-
- Elite Poster
waarschijnlijk zal breedband in landelijke gebieden daar op niet veel trekkenITnetadmin schreef:Appelen, peren.
ken het van in Frankrijk, op skiverlof ook zeer lage snelheden, bvb 2 mbit voor een volledig hotel
telenet zit tot in het kleinste boerengat in België en kan je in principe in elke straat krijgen
je moet eens naar assenede gaan , in de kreek, daar hebben ze gewoon kabel doorgetrokken tot een huis wat zeker 2km in het midden van een natuurpark zit ... crazy maar ja dat is België
-
- Elite Poster
Uhu. Belgie is een zeer dichtbekabeld land. Dus wij zitten met lagere limieten, maar je kan ze (toch op de kabel) pakweg overal in vlaanderen verkrijgen.
Ik heb liever dit, dan bang te moeten afwachten bij een verhuis, of ik al dan niet in een internethel terechtkom.
Ik heb liever dit, dan bang te moeten afwachten bij een verhuis, of ik al dan niet in een internethel terechtkom.
- buthead
- Elite Poster
Alles heeft voor en nadelen,
telenet zit voorlopig wel safe met hun coax; mooie latency wat coax+fiber betreft en ze kunnen zeker 1Gbit door die kabel laten gaan.
proximus daarintegen ik zie ze geen 1Gbit over twisted pairs sturen...
***Met de technologie van vandaag!***
ik denk dat velen al zouden blij zijn met hogere upload van 12=>15 mss wel 20 zouden velen mooi vinden gewoon om de klant te sussen en uiteindelijk we zitten toch met een limiet dusja erover gaan = 10mbps
telenet zit voorlopig wel safe met hun coax; mooie latency wat coax+fiber betreft en ze kunnen zeker 1Gbit door die kabel laten gaan.
proximus daarintegen ik zie ze geen 1Gbit over twisted pairs sturen...
***Met de technologie van vandaag!***
ik denk dat velen al zouden blij zijn met hogere upload van 12=>15 mss wel 20 zouden velen mooi vinden gewoon om de klant te sussen en uiteindelijk we zitten toch met een limiet dusja erover gaan = 10mbps
Internet = PX FLEX pack
-
- Elite Poster
De upgrade is een downgrade voor ons. Vroeger konden we op eender welk uur een torrent downloaden aan ongeveer 12 megabyte per seconde.
Nu flubbert een torrent met > 1.000 seeds ongeveer rond de 10 mbit, draai je een speedtest dan zie je plots dat er wel degelijk free capacity is. Dus telenet shaped torrents icm Business Fibernet 200 en deed dat met Business Fibernet 150 NIET.
Ik vind dit dus geen upgrade. Puur bedrog.
Nu flubbert een torrent met > 1.000 seeds ongeveer rond de 10 mbit, draai je een speedtest dan zie je plots dat er wel degelijk free capacity is. Dus telenet shaped torrents icm Business Fibernet 200 en deed dat met Business Fibernet 150 NIET.
Ik vind dit dus geen upgrade. Puur bedrog.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Probeer eens een andere torrent... Misschien te veel peers (seeds zegt niet alles)
En probeer morgen eens. Vandaag blijkbaar wat problemen op Telenet netwerk. Hier is het gewoon een ramp: kon daarnet zelfs de vele sites niet opendoen (terwijl snelheid via speedtest ok was)...
Ook trouwens wat problemen met torrent gehad. Maar ook gewoon cloud services ed.
En probeer morgen eens. Vandaag blijkbaar wat problemen op Telenet netwerk. Hier is het gewoon een ramp: kon daarnet zelfs de vele sites niet opendoen (terwijl snelheid via speedtest ok was)...
Ook trouwens wat problemen met torrent gehad. Maar ook gewoon cloud services ed.
-
- Elite Poster
Op een site de top torrent gezocht met de meeste seeds, en dan eens een normale torrent, maakt niet uit: altijd capped op 10 mbit, dus 5% van de spec van de lijn. Met speedtest kan ik tot 95% van de officiële capacity downstream halen, maar als die snelheid enkel haalbaar is met een artificiële speedtest en niet met al de rest is dit een waardeloze metric.Dima_2005 schreef:Probeer eens een andere torrent... Misschien te veel peers (seeds zegt niet alles)
-
- Elite Poster
Bizar, plots weer 20 megabyte per seconde met torrents .....
-
- Elite Poster
ISO komt binnen aan 120 mbitraf1 schreef:Speedtest is waardeloos. Telenet kan dat vervalsen.
Doe eens ftp://ubuntu.mirrors.skynet.be/pub/ubun ... -amd64.iso en kijk hoe snel dat binnenkomt.
-
- Elite Poster
het is wel al heel de dag prijsraf1 schreef:Wellicht het het eerder te maken met de belasting van de node dan met een actieve traffic shaper.
anderzijds zijn ze rond deze periode de wijk aan het upgraden naar gigaspeed
-> heb daarvan ook een brief gekregen met de exacte planning, maar geen emailVan 20 mei 2016 tot 31 augustus 2016 voeren we noodzakelijke werkzaamheden uit aan het Telenet-netwerk in uw buurt. Dit zowel aan palen en aansluitpunten, als aan de gevels en op straat. Om dit zo snel mogelijk te laten verlopen zetten we verschillende teams, wagens en hoogtewerkers in. Meer details over de exacte timing krijgt u 2 weken voor de aanvang van de werken.
-> dit kan dus de reden zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Ben benieuwd of het vanavond terug zo is (heb het in een andere topic gezien dat daar het opnieuw OK was).
Zoals ik al zei: gisteren waren er meerdere mensen gisteren die last hadden van hun verbinding. Grotere downloads werkten wel ok (oa een speedtest), maar kleinere bestanden (websites bv.) was een ramp. Torrents werkt ook met een hele boel kleinere bestanden en mogelijk was er gisteren toch een netwerkstoring waardoor ze begonnen te shapen.
Zoals ik al zei: gisteren waren er meerdere mensen gisteren die last hadden van hun verbinding. Grotere downloads werkten wel ok (oa een speedtest), maar kleinere bestanden (websites bv.) was een ramp. Torrents werkt ook met een hele boel kleinere bestanden en mogelijk was er gisteren toch een netwerkstoring waardoor ze begonnen te shapen.
- LighScan
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Mijn abonnement is plots geüpgrade naar Business Fibernet 200. Ik heb er niks voor moeten doen, ik had ook geen melding/vraag gedaan. Voorheen had ik dus 150.
Via SMS kreeg ik deze melding:
De aanpassing van uw product werd uitgevoerd op 22/04/2016 via ticketnummer xxx.Mvg,Telenet
Via SMS kreeg ik deze melding:
De aanpassing van uw product werd uitgevoerd op 22/04/2016 via ticketnummer xxx.Mvg,Telenet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 52 keer
Ik had biz 240 en ben nu naar biz 200 gegaan, scheelt me 33.x euro p/m als de prijs werkelijk 50 euro ex BTW gaat zijn, anders toch ook 19.x euro...
Heb een static IP momenteel niet meer nodig(eigenlijk wel, maar dat zet ik dan op een bestaand VPSje met openvp link), alsook gebruik ik niet de volle 4TB, en voor slechts 5 Mbit/s upload meer hoeft het ook niet. Tegen dat de upload aanzienlijk verhoogd zal ik nog eens kijken.
Heb een static IP momenteel niet meer nodig(eigenlijk wel, maar dat zet ik dan op een bestaand VPSje met openvp link), alsook gebruik ik niet de volle 4TB, en voor slechts 5 Mbit/s upload meer hoeft het ook niet. Tegen dat de upload aanzienlijk verhoogd zal ik nog eens kijken.
-
- Elite Poster
Ik *meen* me te herinneren ns gelezen te hebben dat Telenet de bekendste speedtest sites zou qos prioritizen qua traffic.
-
- Elite Poster
Ooit stonden er bij ISP's dozen van clickx, ISP monitor noemde dat. Die draaiden testjes. Ik weet van één ISP die die testen behoorlijk manipuleerde via QoS manipulatie, dus ik vermoed dat elke ISP dit doet. TN zou dit test kunnen beïnvloeden door hem op een node te draaien waar één modem op zit met zo'n isp monitor geval en door hun packet shaper te manipuleren voor deze source range of sites die getest worden.ITnetadmin schreef:Ik *meen* me te herinneren ns gelezen te hebben dat Telenet de bekendste speedtest sites zou qos prioritizen qua traffic.
Het mooiste bewijs was toen ik op 1 mbit smallband zat bij TN de speedtest nog steeds een redelijke snelheid aangaf dicht bij die 1 mbit, en vpn traffic slechts aan een fractie daarvan doorkwam, ja tegen inbel modemspeed!!!!!. Ik heb telenet reeds in gebreke gesteld via aangetekend schrijven. Hun domme reactie: koop volumeblokken bij, dan was uw probleem opgelost.
't Ja je kan moeilijk een rechtzaak aanspannen voor het verlies van service tijdens smallband omdat ze hun spec niet opleveren (en telenet levert dus niet die 1 of 5 mbit op die altijd op hun website heeft gestaan), en telenet weet dit, dus ze shapen er maar op los zoals het hen uitkomt. Ze maken de service zo traag in de hoop volumeblokken te kopen.
Ik weet ondertussen wat de huidige prijs is van IP transit, en TN maakt waanzinnige marges op die volumeblokken.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Jou huis staat nog steeds niet in een datacenter... je vergelijkt dus appelen en peren !ub4b schreef:Ik weet ondertussen wat de huidige prijs is van IP transit, en TN maakt waanzinnige marges op die volumeblokken.
In de prijs zit niet enkel IP-transit in waar een ganse verrekening van alle kosten tot bij jou thuis (coax netwerk, nodes, capaciteit, ...).
-
- Elite Poster
Dat begrijp ik ook wel, maar de marges zijn nog steeds astronomisch.r2504 schreef:Jou huis staat nog steeds niet in een datacenter... je vergelijkt dus appelen en peren !ub4b schreef:Ik weet ondertussen wat de huidige prijs is van IP transit, en TN maakt waanzinnige marges op die volumeblokken.
In de prijs zit niet enkel IP-transit in waar een ganse verrekening van alle kosten tot bij jou thuis (coax netwerk, nodes, capaciteit, ...).
-
- Deel van't meubilair
Daar kan ik niet over oordelen... ik ken de prijs niet van een coaxnetwerk of louter de kost voor het ontdubbelen van een node (omdat iemand deze meer gaat belasten door extra volume aan te kopen en daarmee dus de overboekingsfactor gaat beïnvloeden). Maar ik geloof best dat er een soort "ontmoedigingsfactor" aan verbonden is.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
- Bedankt: 1542 keer
Lariekoek. Al die kosten zitten verrekend in de maandelijkse abonnementskost, sinds de wholesaletarieven publiek zijn kan je daarover geen verwarring meer zaaien.r2504 schreef:maar een ganse verrekening van alle kosten tot bij jou thuis (coax netwerk, nodes, capaciteit, ...)
-
- Deel van't meubilair
Dus nodes hebben een onbeperkte capaciteit ? Dat is pas larie !raf1 schreef:Lariekoek. Al die kosten zitten verrekend in de maandelijkse abonnementskost
Als klanten meer data gebruiken stijgt de overboekingsfactor... en daalt de kwaliteit. Wil je die factor behouden moet je dus extra investeren (en dat tracht men gewoon af te remmen met hoge kosten per extra MB).
Leggen identiek dezelfde restricties op... of waarom denk je dat Mobistar ook een FUP heeft van 500 GB ?raf1 schreef:de wholesaletarieven