ITnetadmin schreef:"te dicht bij" bestaat niet, dat kan het dus niet zijn.
Gebruik je je router als AP zonder de WAN poort te gebruiken, of gebruik je wel de WAN poort en zet je hem in bridge modus?
Tx voor de reactie !
Ik sluit hem aan op de WAN Poort en daarna via 'administration' zet ik hem in AP- modus. Dan verschijnt een pop-up waarin ik moet aangeven of ik een vast IP- adres wil. Als ik 192.168.02 invul en op 'apply' klik, is de zaak nadien weer om zeep met weer het fenomeen van extreem lage speedtest-resultaten en traag ladende sites.
Gisteren geprobeerd met lan-kabel van switch naar LAN- poort op de ASUS router maar dan maakt de router geen automatische verbinding met het internet.
Ik krijg dan verschillende mogelijkheden voorgeschoteld PPoE, static IP, dynamic IP, létp met - afhankelijk van de keuze - de vraag naar de login en het wachtwoord van mijn internet service provider. Ik heb gisteren hier één en ander geprobeerd maar zonder resultaat.
Zou echt wel graag de router houden want met de vorige telenet modem haalden de beide zonen boven ook draadloos zonder problemen 170 tot zelfs iets meer dan 192 Mbps. Veder blijft het zeer raar dat alles perfect werkt als ik de router na installatie gewoon zijn 192.168.1.1 adres laat behouden maar dan heb ik een 2°netwerk terwijl ik 192.168.0.2 wil toewijzen aan de ASUS router om alle apparaten in hetzelfde netwerk te hebben.
Zeer veel dank bij voorbaat voor verdere raad.