Telenet rolt modems met snellere wifi uit (nieuwe modem)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 113
Lid geworden op: 14 apr 2011, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

fieldoxide schreef:Ik heb zonet nog even twee testen uitgevoerd. De eerste via google chrome op mijn imac. Afbeelding
De tweede via safari op mijn imac. Je kan duidelijk een verschil in ping zien. Afbeelding
Zou dit erop kunnen wijzen waarom pagina's zo traag openen op safari? Zijn er nog mensen die dit ondervinden op een imac?
Toch niks mis mee met die pings?
Al zeker niet als dit via draadloos is...
Misschien eens een iets betere (ping)test gebruiken, deze test doet maar één ping...
Uw probleem ligt waarschijnlijk ergens anders.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

ITnetadmin schreef:"te dicht bij" bestaat niet, dat kan het dus niet zijn.

Gebruik je je router als AP zonder de WAN poort te gebruiken, of gebruik je wel de WAN poort en zet je hem in bridge modus?
Tx voor de reactie !

Ik sluit hem aan op de WAN Poort en daarna via 'administration' zet ik hem in AP- modus. Dan verschijnt een pop-up waarin ik moet aangeven of ik een vast IP- adres wil. Als ik 192.168.02 invul en op 'apply' klik, is de zaak nadien weer om zeep met weer het fenomeen van extreem lage speedtest-resultaten en traag ladende sites.

Gisteren geprobeerd met lan-kabel van switch naar LAN- poort op de ASUS router maar dan maakt de router geen automatische verbinding met het internet.
Ik krijg dan verschillende mogelijkheden voorgeschoteld PPoE, static IP, dynamic IP, létp met - afhankelijk van de keuze - de vraag naar de login en het wachtwoord van mijn internet service provider. Ik heb gisteren hier één en ander geprobeerd maar zonder resultaat.

Zou echt wel graag de router houden want met de vorige telenet modem haalden de beide zonen boven ook draadloos zonder problemen 170 tot zelfs iets meer dan 192 Mbps. Veder blijft het zeer raar dat alles perfect werkt als ik de router na installatie gewoon zijn 192.168.1.1 adres laat behouden maar dan heb ik een 2°netwerk terwijl ik 192.168.0.2 wil toewijzen aan de ASUS router om alle apparaten in hetzelfde netwerk te hebben.

Zeer veel dank bij voorbaat voor verdere raad.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

koenraaddeconinck schreef:Dan verschijnt een pop-up waarin ik moet aangeven of ik een vast IP- adres wil. Als ik 192.168.02 invul en op 'apply' klik, is de zaak nadien weer om zeep met weer het fenomeen van extreem lage speedtest-resultaten en traag ladende sites.
Dit is gewoon het "managements" adres van je AP wat enkel nodig is voor configuratie wijzigingen... het heeft (of mag) geen enkele impact hebben op de clients die aan je AP verbonden zijn. Je moet natuurlijk wel eerst kijken of het adres niet in gebruik is (en ook niet in de DHCP range zit van je TN router) want anders kan je inderdaad gekke dingen krijgen.
koenraaddeconinck schreef:Ik krijg dan verschillende mogelijkheden voorgeschoteld PPoE, static IP, dynamic IP, létp met - afhankelijk van de keuze - de vraag naar de login en het wachtwoord van mijn internet service provider. Ik heb gisteren hier één en ander geprobeerd maar zonder resultaat.
Dit is totaal niet van toepassing als je je aansluit op de LAN poort... je internet komt namelijk op die manier op je AP (en dus niet via de WAN poort waar dergelijke instellingen voor zijn).
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Volgens mij vult hij dat 0.2 adres ook nog ns in op de WAN interface. En gaat de router mogelijk flippen.

Probeer ns door enkel de LAN interface te gebruiken, je hoeft daarvoor de router niet van IP te wijzigen, de WAN interface mag je op DHCP zetten of gewoon ongeconfigureerd laten (maar geen kabel insteken).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik denk dat ik terug mijn Apple AirPort extreme ga gebruiken ipv het draadloze signaal van de nieuwe Telenet modem. Het laden van webpagina's blijft traag gaan terwijl de download en uploadsnelheid wel ok zijn. Het is iets beter met Google Chrome als met safari.
Maar dit probleem had ik tevoren niet met het vorige zwarte Telenet model in combinatie met de AirPort extreme. :|
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

ITnetadmin schreef:Volgens mij vult hij dat 0.2 adres ook nog ns in op de WAN interface. En gaat de router mogelijk flippen.

Probeer ns door enkel de LAN interface te gebruiken, je hoeft daarvoor de router niet van IP te wijzigen, de WAN interface mag je op DHCP zetten of gewoon ongeconfigureerd laten (maar geen kabel insteken).
Inderdaad, dit is de oplossing ! Bedankt !
Router aangesloten op LAN, vervolgens de automatische configuratie en verbinding met internet overslaan, dan krijg je de mogelijkheid om de router in te stellen als router, AP of media bridge. Na keuze AP, kiezen voor geen automatisch IP laten toekennen en 192.168.02 ingevuld als vast IP- adres.

Absolute noodzaak is vervolgens modem, router en laptop herstarten want anders heb je geen internet verbinding.

Na herstart loopt alles opnieuw als gesmeerd. Bedankt voor dit advies !!!!

AP zelfde naam en wifi kanaal gegevens als telenet router. Is dit 'koosjer'?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zelfde naam is geen probleem.
Zelfde kanaal: als er andere kanalen uit de 1,6,11 groep vrij zijn kan je beter een andere gebruiken, anders is zelfde kanaal niet echt een probleem. Ze gaan dan wel met mekaar overleggen wie wanneer uitzendt, en dus kan je snelheid wat vertragen.
Wat je vooral niet mag doen is een kanaal kiezen dat niet 1, 6 of 11 is, want dan gaan ze interfereren en mekaar niet zien dus ook niet afspreken, en dan ligt het plat.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Bedankt !!

Krijg soms enkel nog melding bij speedtest.net 'download - socket - title01' als foutmelding ... Iemand die toevallig weet wat dit kan betekenen ?
Gebruikersavatar
moloko
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2005, 12:20

@fieldoxide.Ik heb ook die nieuwe witte modem.Al van bij het begin problemen.In het begin goede snelheden en ping.Volgende dag traag internet en hoge ping.
Wat ik nu doe iedere morgen voor ik de computer aanzet is de modem aan en afzetten en dan is probleem weer voor een dag opgelost.
Ik gebruik internet explorer 11 en de edge browser.
Ik hoop op een nieuwe firmware dat dit probleem oplost.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier ook nog steeds hetzelfde. Sommige dagen hoge ping.
Andere dagen dan weer lage ping. En het is al mijn tweede exemplaar.
Gebruikersavatar
moloko
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2005, 12:20

@fieldoxide.Dus ik doe nog effe verder zoals ik bezig ben,totdat er een oplossing uit de bus komt.
Heeft geen zin dat ik een nieuwe modem vraag.
Ik ga dat hier opvolgen en dan horen jullie mij wel als ik er uit ben.
lucky999
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:47
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 2 keer

ik zit ook met zo een modem , altijd het idee dat alles trager gaat , ondanks dat telenet toch de snelste zou zijn.(jaren belgacom gehad )
Pc aangesloten via netwerk kabel. Als ik naar de speedtest van telenet ga is de eerste keer altijd onregelmatige snelheid ( soms ook maar 40 a 50 Mbps)
de visuele voorstelling ziet er uit gelijk de alpen ,een 2 de keer geeft altijd vlakke max download speed van ong 190 Mbps ;
Nu deze avond al 2 maal echt dat de pc zegt dat ik geen internet verbinding heb.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lucky999 schreef:Pc aangesloten via netwerk kabel. Als ik naar de speedtest van telenet ga is de eerste keer altijd onregelmatige snelheid ( soms ook maar 40 a 50 Mbps)
Dan zou ik dringend eens TN contacteren want dan is er duidelijk een ander probleem...
esben
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 08 jan 2007, 14:01
Bedankt: 1 keer

Er is een probleem met deze nieuwe modems: Als je een apparaat (NAS, IP-camera,...) van buitenaf wil kunnen bereiken door middel van port forwarding werkt dat niet!
Telenet liet me weten dat er eind deze maand een nieuwe firmware komt om dat op te lossen.
Tussentijdse oplossing die je kan doen is door het IP adres van je toestel in te vullen in mijn telenet als DMZ (demilitarized zone).
Dat kan wel slechts met 1 toestel, als je 2 toestellen van buitenaf wil kunnen bereiken heb je momenteel pech.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Ik blijf nog even bij men oudere voor de zekerheid, denk in de zomer ga ik eens horen voor een nieuwe ;)
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1279
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 101 keer

esben schreef:Er is een probleem met deze nieuwe modems: Als je een apparaat (NAS, IP-camera,...) van buitenaf wil kunnen bereiken door middel van port forwarding werkt dat niet!
Telenet liet me weten dat er eind deze maand een nieuwe firmware komt om dat op te lossen.
Tussentijdse oplossing die je kan doen is door het IP adres van je toestel in te vullen in mijn telenet als DMZ (demilitarized zone).
Dat kan wel slechts met 1 toestel, als je 2 toestellen van buitenaf wil kunnen bereiken heb je momenteel pech.
Heb ik inderdaad ook gemerkt bij iemand anders.
Maar dat werkte wel nadat ik, na het invullen van de port forwarding, de modem eens liet heropstarten (niet via mijn telenet, maar door de stroom er van te halen).
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Beste forumlezers,
heb ondertussen de nieuwe witte AC modem ongeveer een maand in mijn bezit en ben er alles behalve tevreden mee.
Sinds ik deze geïnstalleerd heb is mijn draadloze verbinding niet meer wat ze vroeger was. Ik haal nu snelheden rond de 70 Mbps terwijl dit op andere dagen 180 Mbps is. Indien ik de modem een reset geef worden de hogere snelheden terug bereikt. Na een dag zakken deze terug. Dit is ondertussen al mijn tweede exemplaar aangezien het eerste gewisseld werd in een telenetcenter. De combinatie die ik vroeger had ( zwarte telenet all in one in combinatie met mijn Apple airport extreme) was veel stabieler. Nu zo te horen zijn er hier nog mensen op het forum die niets als problemen hebben met het nieuwe exemplaar. Ik post nog een speedtest. Alle tips zijn welkom om mijn snelheid terug optimaal te krijgen. Als extra optie heb ik mijn wireless kanaal aangepast maar dit geeft ook geen verbetering.
Het probleem is dat ik niet rechtstreeks met een utp kabel aan de modem zelf kan testen want mijn toestellen hebben deze afsluiting niet meer. Afbeelding
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

En als je je airport terug aansluit, welke resultaten krijg je dan ?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

BertG3 schreef:En als je je airport terug aansluit, welke resultaten krijg je dan ?
Heb ik nog niet geprobeerd, wat ik nu net gedaan heb is op mijn iMac het volledige netwerk verwijderd en terug geconfigureerd.
Voorlopig terug stabielere snelheden. Afbeelding
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Misschien eveneens vermelden dat ik de DNS servers van Telenet verwijderd had en vervangen door deze van Google. Maar ik kan moeilijk geloven door deze aanpassing te doen dat mijn snelheden terug verhoogd zijn.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

Speedtest via wifi op 5Ghz? Hoge latency daar :OOO
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedemiddag forumleden. Ik wou even horen hoe het nu zit met de mensen die de nieuwe modem in het bezit hebben.
Bij mij is de snelheid wel ok maar het gebeurt toch nog dagelijks dat ik bepaalde sites niet kan openen of dat het zeer lang duurt.
Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware versie voor uit.
Gebruikersavatar
UniCorn
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 47
Lid geworden op: 18 feb 2008, 13:55
Bedankt: 2 keer

fieldoxide schreef:Goedemiddag forumleden. Ik wou even horen hoe het nu zit met de mensen die de nieuwe modem in het bezit hebben.
Bij mij is de snelheid wel ok maar het gebeurt toch nog dagelijks dat ik bepaalde sites niet kan openen of dat het zeer lang duurt.
Hopelijk komt er snel een nieuwe firmware versie voor uit.
Qua snelheid merk ik helemaal geen verschil tussen de oude modem en de nieuwe AC modem.
Wat ik wel merk en vele anderen is dat de port forwarding die ingesteld worden via Mijn Telenet niet correct werkt.
Eerst was het probleem dat de optie 'BEIDE' niet gebruikt kon worden en we dit moesten opsplitsen in 'TCP' en 'UDP', maar zelfs dan blijkt dit niet altijd te werken.
M'n eerste forwards (kort na installatie) werken correct, maar alle nieuw toegevoegd forwards werken helemaal niet.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Zijn er nog mensen met problemen? Ondertussen weer de modem moeten resetten. De webpagina's laden nu terug weer sneller.
De down en uploadsnelheid is ook terug in orde. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je de modem elke dag moet resetten. :nono:
Ambroos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 14 jan 2011, 11:42
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 17 keer

fieldoxide schreef:Zijn er nog mensen met problemen? Ondertussen weer de modem moeten resetten. De webpagina's laden nu terug weer sneller.
De down en uploadsnelheid is ook terug in orde. Maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je de modem elke dag moet resetten. :nono:
Yep. Dat nieuw ding is fijn en snel wanneer het werkt, maar ik zit ondertussen ook vlot aan vijf keer per week dat ik de stekker eruit moet halen. En ik ben niet geweldig dikwijls thuis, ik zou eens moeten meten hoe dikwijls het uitvalt overdag.

Soms is 't een paar dagen perfect, en dan ineens drie keer op een uur weg. De vorige waren wat minder snel, maar met 170Mbps ipv 195 kan ik ook nog leven. Als het niet wat beter is de volgende weken vraag ik terug een oude...
Al mijn posts zijn 100% Ambroos en 0% mijn werkgever.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

dat ding komt hier niet binnen hoor die nieuwe alleen als ie deftig werkt pas, bij men peter hangt er ook zo'n nieuwe niks dan problemen ermee
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Kan Telenet daar iets aan doen eigenlijk? Misschien mits een firmware upgrade of zo?
Weet iemand de oorzaak hoe het komt dat sommige webpagina's zo traag laden? Misschien kunnen we dit topic terug wat meer leven inblazen.
Of zijn er hier mensen van Telenet die dit topic ook lezen?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

fieldoxide schreef:Kan Telenet daar iets aan doen eigenlijk? Misschien mits een firmware upgrade of zo?
Inderdaad een firmware upgrade... die die maakt men niet bij TN zelf maar bij de leverancier van de modems vermoed ik.
fieldoxide schreef:Of zijn er hier mensen van Telenet die dit topic ook lezen?
Ik betwijfel of hier nog iemand van TN komt nu ze hun eigen forum hebben... misschien het probleem eens Twitteren... daar reageren ze nogal snel op.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Vandaag weer naar het Telenet center gegaan te Leuven ( ze zullen mij graag zien komen). Heb nu terug een nieuwe witte modem gekregen.
Dit is reeds de derde. Tot nu lijkt alles terug te werken. Snelheden zijn meer dan behoorlijk. Ik hoop dat dit blijft duren. Even er blij vermelden dat dit draadloze snelheden zijn van mijn iMac. De modem staat op ongeveer een 4 tal meter van mijn iMac. Afbeelding
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1690
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 68 keer

hopelijk is het opgelost voor jou 3de maal al :/
Internet = PX FLEX pack
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Zonder de klassieke discussie over mogelijke voor en nadelen te willen aangaan: als het echt blijft verkeerd gaan met die routers, moet je op een bepaald moment mss een modem-only overwegen met een eigen toestel d'r achter; als dat aan jouw noden kan voldoen?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Heb hem nu al een 6- tal weken. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik achter de tn ac modem een fantastische ! Netgear AC compabtibel router staan heb, nl. AC-RT68 u.
De eerste 2 à 3 weken inderdaad problemen: vnl. zeer traag laden sites met nieuwe reboot als tijdelijke oplossing.

De laatste 2 à 3 weken loopt alles echt hier goed. Heb de Asus router als AP ingesteld met vast IP adres en de ontvangst in de woning is overal zeer goed nu. Waar ik vroeger 70 Mbps haalde down, haal ik nu gemakkelijk 140 à 150 Mbps. In de buurt van de toestellen is de snelheid draadloos, gewoon gelijk aan snelheid met kabel, nl. 192 Mbps down en iets minder dan 12 up.

Restarten van de de telenet modem is de laatste 2 à 3 weken niet meer aan de orde.

Pusht telenet niet regelmatig firmware updates ?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

ITnetadmin schreef:Zonder de klassieke discussie over mogelijke voor en nadelen te willen aangaan: als het echt blijft verkeerd gaan met die routers, moet je op een bepaald moment mss een modem-only overwegen met een eigen toestel d'r achter; als dat aan jouw noden kan voldoen?
Volledig akkoord met je bewering maar men moet er toch van uitgaan dat deze toestellen grondig worden getest voor deze via massaproductie op de markt komen? Ik denk dat het toestel is ontworpen voor de meeste Telenet klanten?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

koenraaddeconinck schreef:Heb hem nu al een 6- tal weken. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik achter de tn ac modem een fantastische ! Netgear AC compabtibel router staan heb, nl. AC-RT68 u.
De eerste 2 à 3 weken inderdaad problemen: vnl. zeer traag laden sites met nieuwe reboot als tijdelijke oplossing.

De laatste 2 à 3 weken loopt alles echt hier goed. Heb de Asus router als AP ingesteld met vast IP adres en de ontvangst in de woning is overal zeer goed nu. Waar ik vroeger 70 Mbps haalde down, haal ik nu gemakkelijk 140 à 150 Mbps. In de buurt van de toestellen is de snelheid draadloos, gewoon gelijk aan snelheid met kabel, nl. 192 Mbps down en iets minder dan 12 up.

Restarten van de de telenet modem is de laatste 2 à 3 weken niet meer aan de orde.

Pusht telenet niet regelmatig firmware updates ?
De reden dat het bij jou nu wel zeer goed werkt is waarschijnlijk omdat je niet meer het draadloze gedeelte van de AC modem gebruikt?
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ik snap het toch niet goed hoor. Hieronder een speedtest in Google chrome.
Afbeelding
En hier een speedtest met Safari, genomen in een tijdspanne van drie minuten.
Afbeelding
Hoe komt het toch dat hier zo een verschil opzit? Iemand enig idee.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

omdat safari net zoals firefox waarschijnlijk veel tegenhoud.
Met ff en google is er altijd een groot verschil, heb dit hier ooit eens gevraagd, en dima heeft dat toen uitgelegd.
Dus waarschijnlijk heeft safari net hetzelfde probleem.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Hier de laatste tijd veel last van trage wifi op de vorige generatie modem/routers ( de zwarte). Maar 0,5 mbit download op wifi enz, heel vreemd.. Na reboot is het weer in orde, maar kan niet zo blijven duren natuurlijk.
edit: haal ook maar 2 mbit met vaste kabel, dus probleem is niet enkel wifi
Mijn ouders hebben zo'n nieuwe witte: lijkt OK te werken daar
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Controleer de volgende keer eens het kanaal voor en na de reboot.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

fieldoxide schreef:De reden dat het bij jou nu wel zeer goed werkt is waarschijnlijk omdat je niet meer het draadloze gedeelte van de AC modem gebruikt?
Dit is inderdaad een mogelijke verklaring doch wanneer ik de TN en Asus- modem een verschillende SSID geef en expliciet een apparaat verbind met de TN modem router, ondervind ik ook niet direct problemen.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ben tevreden dat het bij jou verbeterd is. In ieder geval, ik hoop dat er binnenkort een nieuwe stabiele firmware uitkomt.
Als ik het op voorhand wist had ik zeker mijn Apple airport extreme niet verkocht.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”