Dellmont/Betamax: freedays afgeschaft voor BE
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Prijs/ kwaliteit kan dit voor sommigen toch interessant zijn. Wel out of the box denkend
7 euro per maand heb je bij OVH Office 365. Daar zit 60 min Skype naar vaste lijnen inbegrepen. Ook bij aankoop van pakket Ofice 365, 5 Pc's ( familie, vrienden, ....) heb je minstens 1 maar dacht 1 per account is die je maakt.
7 euro per maand heb je bij OVH Office 365. Daar zit 60 min Skype naar vaste lijnen inbegrepen. Ook bij aankoop van pakket Ofice 365, 5 Pc's ( familie, vrienden, ....) heb je minstens 1 maar dacht 1 per account is die je maakt.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Dat heeft toch niets met OVH te maken? Dat is gewoon het Microsoft aanbod?
Office365 voor 1 pc = €7 per maand [Office365 Personal]
Office365 voor 5 pc's = €10 per maand (of €99 per jaar) [Office365 Home]
In de "Home" versie krijgt elke gebruiker alle Office applicaties, 1Tb opslag én 60minuten Skype.
Office365 voor 1 pc = €7 per maand [Office365 Personal]
Office365 voor 5 pc's = €10 per maand (of €99 per jaar) [Office365 Home]
In de "Home" versie krijgt elke gebruiker alle Office applicaties, 1Tb opslag én 60minuten Skype.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Idd. Ik heb OVH erbij gezet omdat ik gisteren iets bij OVH bestelde en die probs zag. Ik weet niet welke andere dat aanbieden.
Ik wou gewoon een alternatief bieden dat sommigen misschien zelfs al hebben en niet aan denken.
Ik wou gewoon een alternatief bieden dat sommigen misschien zelfs al hebben en niet aan denken.
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Iemand een idee of je bij OVH je Callerid kan wijzigen bij uitgaande gesprekken?
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- fryelectro
- Elite Poster
thx iceke, da's wel erg spijtig. localphone it will be...
edit:
reactie van Localphone support:
edit:
reactie van Localphone support:
Hi,
Thank you for your clarification. With regards to that, I am sorry to say that you may need to have different SIP ID for every CLI you wish which is more complex when setting it on your asterisk. Apologies.
Thank you.
Best Regards,
xx
Technical Support
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
Welke Betamax cloon is het meest interessant als je vaak naar vaste lijnen belt (en naar gsm's) (en als OVH of Weepee geen optie is) ?
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 71 keer
Inderdaad, link is hier al eerder gepost waar je ze gemakkelijk kan vergelijken:
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Ik heb het nog niemand hier zien vermelden maar ik heb wel al een hele tijd geleden opgemerkt dat sommige VOIPs die in $ adverteren soms toch nog een verbindingskost aanrekenen (staat meestal subtiel bovenaan dezelfde pagina met Rates, bv http://www.cheapvoipcall.com/rates/calling-rates) wat ik bij die in € nog niet eerder heb zien voorkomen.
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-2.html
Ik heb het nog niemand hier zien vermelden maar ik heb wel al een hele tijd geleden opgemerkt dat sommige VOIPs die in $ adverteren soms toch nog een verbindingskost aanrekenen (staat meestal subtiel bovenaan dezelfde pagina met Rates, bv http://www.cheapvoipcall.com/rates/calling-rates) wat ik bij die in € nog niet eerder heb zien voorkomen.
TV:
ISP:
Tel.: + +
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dat heb ik toch ook al bij euro's gezien hoor, of begrijp ik je opmerking verkeerd ?
Ik blijf de OVH/Freevoipdeal combinatie gebruiken, naar alle tevredenheid.
J.
Ik blijf de OVH/Freevoipdeal combinatie gebruiken, naar alle tevredenheid.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
We will keep our rates as low as possible, but we could not prevent this rate change.
Hoe komt het dat buitenlandse telecom bedrijven dat niet doen?
Waren Telenet/Proximus dan nog niet duur genoeg?
- Joe de Mannen
- Elite Poster
'a decision' betekent niet noodzakelijk naakte prijsverhoging.Nob schreef:Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
We will keep our rates as low as possible, but we could not prevent this rate change.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
@Nob : Ik denk dat er nog wel landen gaan volgen. Heel veel mensen hebben wereldwijd Voip ontdekt en dat beginnen de telecomoperatoren te voelen. Dat België al aan de beurt is, is niet te verwonderen want wat dat betreft, zijn onze telefoonproviders wél heel creatief.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Eens de ganse topic doorlezen? Die vraag werd hierboven al beantwoord ...silencer schreef:Welke Betamax cloon is het meest interessant als je vaak naar vaste lijnen belt (en naar gsm's) (en als OVH of Weepee geen optie is) ?
- alle Betamax clonen hebben hun tarieven verhoogd naar 0.05€ per minuut voor vaste lijnen
- naar GSM zijn de goedkoopste onder andere:
- CosmoVoip (0.001€ per minuut + 0.039€ connection fee)
- Rebvoice (0.005€ per minuut)
- Freevoipdeal (0.010€ per minuut)
Toch wel: https://www.cosmovoip.com/rates/calling-rates: All CosmoVoip calls are subject to a 0.039 Euro connection fee.JoskeVermeulen schreef:Ik heb het nog niemand hier zien vermelden maar ik heb wel al een hele tijd geleden opgemerkt dat sommige VOIPs die in $ adverteren soms toch nog een verbindingskost aanrekenen (staat meestal subtiel bovenaan dezelfde pagina met Rates, bv http://www.cheapvoipcall.com/rates/calling-rates) wat ik bij die in € nog niet eerder heb zien voorkomen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 15 keer
Belgium (Landline) € 0.050 € 0.061
Belgium (Mobile) SuperDeal!** € 0.005 € 0.006
Bij Rebvoice is het ook aangepast (Freedays heb je er nooit maar als de tarieven laag zijn boeit me dat ook niet zo). Je kan dus 10 x goedkoper bellen naar een mobiel als naar een landline. Weer een reden om je vaste aansluiting weg te doen (goed bezig).
Belgium (Mobile) SuperDeal!** € 0.005 € 0.006
Bij Rebvoice is het ook aangepast (Freedays heb je er nooit maar als de tarieven laag zijn boeit me dat ook niet zo). Je kan dus 10 x goedkoper bellen naar een mobiel als naar een landline. Weer een reden om je vaste aansluiting weg te doen (goed bezig).
Ik gok om goedkope voipproviders uit de markt te prijzen. Maar als je voor een halve cent per minuut naar mobiel kunt bellen gaat dat denk ik niet lukken.Nob schreef:Hoe komt het trouwens dat de "Belgian Telecom Companies" ineens hun prijzen zo sterk verhogen?Unfortunately we had to raise the rate for Belgium drastically, due to a decision of the Belgian Telecom companies.
-
- Moderator
https://www.voipfibre.com/rates#letter-B
Belgium (Landline) € 0.012
Belgium (Mobile) € 0.014
Lijkt op een Betamax clone, maar is het volgens mij niet.
Geen idee over de kwaliteit (latentie zou een probleem kunnen zijn, als de calls vanuit Indië komen?
[EDIT] 178.255.40.72 lijkt een Pools IP adres te zijn.
Belgium (Landline) € 0.012
Belgium (Mobile) € 0.014
Lijkt op een Betamax clone, maar is het volgens mij niet.
- - andere IP adressen (sip1.voipfibre.com = 178.255.40.72)
- hoofdzetel in Qatar
- servers in Indië?
- concentreren zich op MENA (Middle East en Noord Africa), Indië ...
Geen idee over de kwaliteit (latentie zou een probleem kunnen zijn, als de calls vanuit Indië komen?
[EDIT] 178.255.40.72 lijkt een Pools IP adres te zijn.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Servers staan inderdaad in Polen, maar zijn geregistreerd op een adres in de UK onder naam van Mike Ottie. Dit verwijst dus naar voipswitch, het bedrijf dat de voip software en hardware aanbiedt aan voipfibre.
Wat voipfibre zelf betreft, het adres in India komt uit in een sloppenwijk, waarschijnlijk enkel om diensten te mogen aanbieden in India, de markt waar ze op mikken.
De CEO Abdul Hammeed Mohamed heeft een Google+ account : https://plus.google.com/117591437030342523472/posts
Persoon in kwestie runt ook http://www.sippycal.com/
Edit : De site van sippycal zit zo brak in elkaar... Aan een ieder van ons om uit te maken of ze daarmee in zee willen gaan en hun kredietkaart gegevens mee willen delen.
Wat voipfibre zelf betreft, het adres in India komt uit in een sloppenwijk, waarschijnlijk enkel om diensten te mogen aanbieden in India, de markt waar ze op mikken.
De CEO Abdul Hammeed Mohamed heeft een Google+ account : https://plus.google.com/117591437030342523472/posts
Persoon in kwestie runt ook http://www.sippycal.com/
Edit : De site van sippycal zit zo brak in elkaar... Aan een ieder van ons om uit te maken of ze daarmee in zee willen gaan en hun kredietkaart gegevens mee willen delen.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Net account aangemaakt bij Voipfibre, je kan met Paypal betalen, dus geen gevaar...
testen:
Gsm nummer: geen ringback, geen speech, dus niet voor gsm nummer (Base)
vast nummer: ok, geen probleem gemerkt, 3x naar 03 zone gebeld en dit was ok.
Edit:
betaling via paypal 5 euro op website is 6,xx dollar en met koerswissel word dit 5,5x euro ipv 5 euro
testen:
Gsm nummer: geen ringback, geen speech, dus niet voor gsm nummer (Base)
vast nummer: ok, geen probleem gemerkt, 3x naar 03 zone gebeld en dit was ok.
Edit:
betaling via paypal 5 euro op website is 6,xx dollar en met koerswissel word dit 5,5x euro ipv 5 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Bij welke VoIP providers (niet-Dellmont) kan je je caller ID ook instellen volgens een te verifiëren nummer?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 119 keer
Wie een vaste lijn heeft bij Proximus kan gebruik maken van http://www.callcheap.be.
Deze Dellmont-site heeft zijn oude prijzen behouden.
Ik weet niet of ze de caller-id meesturen.
Deze Dellmont-site heeft zijn oude prijzen behouden.
Ik weet niet of ze de caller-id meesturen.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je kan alleen met Paypal betalen.Aan een ieder van ons om uit te maken of ze daarmee in zee willen gaan en hun kredietkaart gegevens mee willen delen.
(1)
(2)
(3)
En dan een redirect naar Paypal om in te loggen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
En is voippro.com (Dellmont) een alternatief? 0,01 euro/min naar vaste lijnen in België, GSM-gesprekken zijn gelijkaardig. Je moet hiervoor wel een ondernemingsnummer hebben in de Kruispuntbank voor Ondernemingen. Reeds 4 jaar ervaring mee (vooral voor GSM gesprekken, vaste lijngesprekken gaan via Edpnet) en uitstekende gesprekskwaliteit. Je kan ook zoals altijd je DID meesturen. Op een voippro account kan je ook meerdere gesprekken tegelijk voeren in tegenstelling tot de gewone Betamax klonen.
- fryelectro
- Elite Poster
Thanks grigri, kan idd een vervanger zijn. Echter lees ik dat er een minimale topup vereist is van 100 EUR. Klopt dat?
Orange go plus
Orange go plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Deze morgen heb ik op 't werk overgeschakeld van Freevoipdeal naar Voiptiger.
Ik was eigenlijk nog maar een week of 4 overgeschakeld van Proximus naar Freevoipdeal voor de uitgaande gesprekken. En ik maar verkondigen dat we voor €10 3 maanden gratis naar vaste nummers bellen.
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd wat die fameuze beslissing van de Belgische telecom operatoren is waardoor die prijzen zo hard de hoogte in moeten. Van gratis naar 5 cent per minuut is wel fors. Belkrediet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Ik was eigenlijk nog maar een week of 4 overgeschakeld van Proximus naar Freevoipdeal voor de uitgaande gesprekken. En ik maar verkondigen dat we voor €10 3 maanden gratis naar vaste nummers bellen.
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd wat die fameuze beslissing van de Belgische telecom operatoren is waardoor die prijzen zo hard de hoogte in moeten. Van gratis naar 5 cent per minuut is wel fors. Belkrediet verdwijnt als sneeuw voor de zon!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
Wat ik in deze hele discussie mis, is dat er over de reden van de absurde prijsstijging weinig of niets gezegd wordt.Er wordt naarstig naar alternatieven gezocht ,hetgeen natuurlijk best positief is ,maar ik zou er eigenlijk vanuit een ander standpunt naar willen zien.
Is Betamax / Dellmont echt de boosdoener in dit verhaal ,of factureren zij gewoon door wat Belgacom / Telenet aanrekenen voor terminatie?
Uiteraard is de ganse operatie van Betamax / Dellmont zeer weinig transparant en op zijn minst mysterieus ,maar aan de andere kant kan ik mij niet aan de idee onttrekken dat de belgische fixed lijn operators hier de boosdoener zijn ,en dat al het gezoek naar alternatieven zinloos is ,omdat die zeer binnenkort ook hun prijzen zullen optrekken. Dellmont heeft zo'n lage marges dat ze zich niet kunnen veroorloven om onder de prijs te werken ,zij moeten zeer alert zijn op alle terminatie-tarieven. Ik denk dat operatoren die meer marge hebben gewoon wat later wakker worden , en misschien zelfs nog steeds winst maken maar gewoon minder.
Ik kan mij eveneens niet aan de indruk onttrekken dat het wel zeer toevallig is dat deze prijsstijging 6 dagen na het afschaffen van de GSM roaming tarieven in Europa is gekomen -> men probeert het verlies te compenseren. Zowel Belgacom als Telenet zijn operator voor vast en mobiel. Dit stinkt naar kartelvorming.
Ik heb hiervoor geen bewijzen natuurlijk, maar er zijn wel leden van dit forum die meer inzicht kunnen verschaffen in de tariefering op wholesale niveau.
Of van de andere kant bekeken : Is Betamax / Dellmont bezig met een proefballonnetje op te laten en begint met een forse tariefverhoging van een klein land als Belgie om te zien wat de reacties zijn?
Is Betamax / Dellmont echt de boosdoener in dit verhaal ,of factureren zij gewoon door wat Belgacom / Telenet aanrekenen voor terminatie?
Uiteraard is de ganse operatie van Betamax / Dellmont zeer weinig transparant en op zijn minst mysterieus ,maar aan de andere kant kan ik mij niet aan de idee onttrekken dat de belgische fixed lijn operators hier de boosdoener zijn ,en dat al het gezoek naar alternatieven zinloos is ,omdat die zeer binnenkort ook hun prijzen zullen optrekken. Dellmont heeft zo'n lage marges dat ze zich niet kunnen veroorloven om onder de prijs te werken ,zij moeten zeer alert zijn op alle terminatie-tarieven. Ik denk dat operatoren die meer marge hebben gewoon wat later wakker worden , en misschien zelfs nog steeds winst maken maar gewoon minder.
Ik kan mij eveneens niet aan de indruk onttrekken dat het wel zeer toevallig is dat deze prijsstijging 6 dagen na het afschaffen van de GSM roaming tarieven in Europa is gekomen -> men probeert het verlies te compenseren. Zowel Belgacom als Telenet zijn operator voor vast en mobiel. Dit stinkt naar kartelvorming.
Ik heb hiervoor geen bewijzen natuurlijk, maar er zijn wel leden van dit forum die meer inzicht kunnen verschaffen in de tariefering op wholesale niveau.
Of van de andere kant bekeken : Is Betamax / Dellmont bezig met een proefballonnetje op te laten en begint met een forse tariefverhoging van een klein land als Belgie om te zien wat de reacties zijn?
-
- Elite Poster
Dat vraag ik mij dus ook af. Wat is de reden? En volgen de anderen ook?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 33 keer
Die topup van 100 euro is niet nodig, met minder lukt het ook. Het klopt inderdaad dat het de prijs is voor de grey route, ik gebruik de standaard en steeds uitstekende kwaliteit. Ik ben dan ook meer op zoek naar goede kwaliteit ipv de laagste prijs. Voor vaste lijnen bel ik trouwens met de plus pack van Edpnet (2000min voor 5 euro).
- Joe de Mannen
- Elite Poster
zo ongelofelijk vind ik dat eigenlijk niet, het ligt niet in de lijn der verwachtingen, maar het is een voip operator, die komt sowieso van een 'vreemd' netwerk zowel voor vast als voor mobiel.
J.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 53 keer
- Contacteer:
¨gimic schreef:Net account aangemaakt bij Voipfibre, je kan met Paypal betalen, dus geen gevaar...
Ik heb ook even een testaccountje aangemaakt bij voipfibre. Lijkt goed te werken, enkel wat problemen met CLIP: naar GSM nummers wordt het nummer correct meegestuurd, maar naar fixed nummers komt +91xxxxx ipv mijn nummer om een of andere reden...
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
-
- Moderator
Blijkbaar hebben dus niet alle Betamax/Dellmont clones hun prijzen verhoogd.
Voiplip.com http://www.voiplip.com/
Nettvoice.com http://nettvoice.com/rates/calling-rates.php#letter-B
Voiplip.com http://www.voiplip.com/
- Belgium (FIX ) € 0.010 € 0.012
Belgium (MOB ) € 0.020 € 0.024
Nettvoice.com http://nettvoice.com/rates/calling-rates.php#letter-B
- Belgium [FIX] € 0.016
Belgium [MOB] € 0.020
- Belgium 0.0105
Belgium Mobile 0.0210
Belgium Mobile Base 0.0126
Belgium Mobile Mobistar 0.0125
Belgium Mobile Proximus 0.0134
Belgium Mobile Telenet 0.0127
Belgium Universal Access Number 0.0085
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 62 keer
Off-topic Die callback functie met een terugbel systeem. Dat zou nog iets zijn voor de fritzbox, waw.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 13 keer
Heb hetzelfde fenomeen, nummer geregistreerd op website maar altijd het +91 nummer als clip. Ik heb vrijdag avond een support ticket geopend, dus hoop ik tegen het einde van de week een antwoord te hebben...Roygenz schreef:[
Ik heb ook even een testaccountje aangemaakt bij voipfibre. Lijkt goed te werken, enkel wat problemen met CLIP: naar GSM nummers wordt het nummer correct meegestuurd, maar naar fixed nummers komt +91xxxxx ipv mijn nummer om een of andere reden...
-
- Elite Poster
Aan die prijzen kan je ook kiezen voor voiptiger...philippe_d schreef:Blijkbaar hebben dus niet alle Betamax/Dellmont clones hun prijzen verhoogd.
Voiplip.com http://www.voiplip.com/Ze bieden ook een call back aan: even kort bellen naar een NL of UK nummer (zonder kosten, want er wordt niet opgenomen), en je wordt teruggebeld, waarna je het nummer van de bestemming kan intoetsen.
- Belgium (FIX ) € 0.010 € 0.012
Belgium (MOB ) € 0.020 € 0.024