heist_175 schreef:Doe eens de moeite om jullie posts te herlezen
.
Boeiend: veralgemeningen, stigmatiseringen, vooroordelen
Zo ben je alvast zeker dat je een grote groep mensen (ik laat het aan anderen om die groep een mooie naam toe te dichten) tegen je in het harnas jaagt.
En jij doet dat niet zeker?
Je vergelijkt de moslim met de Vlaams Blokker (een partij die al vele jaren lang niet meer bestaat overigens...)
heist_175 schreef:Over de feiten kan je niet echt discussiëren: er werden stenen gegooid naar politie en TV.
Allez, ga je het nu zo snel opgeven?
Ik had verwacht dat je ging zeggen dat het eigenlijk maar kiezeltjes waren, en dat gooien overdreven gesteld was, dat het meer iets moest zijn van "bewegen in de richting van".
Je ontgoochelt mij een beetje.
Dat overrelativeren, je was er nog wel zo goed in.
Straks moeten ze nog iemand anders vinden om de boel recht te praten.
heist_175 schreef:Maar waarom zou je daaruit concluderen dat het moslims zijn of dat er een probleem is in de moslimgemeenschap?
Ja, als ze niet allemaal in koor roepen, "kijk naar onze koran, wij zijn echt wel moslims", dan zijn het natuurlijk boedhisten, of misschien wel protestanten.
Ja, ze waren aan het protesteren, dus het moeten zeker wel protestanten geweest zijn...
heist_175 schreef:Begin maar al te roepen dat ik links ben (hoe zou je die conclusie kunnen trekken zonder mij te kennen),
Het is in elk geval linkse zever die je hier post.
heist_175 schreef:dat ik een droogkast heb of dat ik wil pamperen, maar ik zou niet weten op basis van welke feiten iemand zou kunnen concluderen dat het daar om moslims gaat?
Ja, die vondst dat het misschien wel om de userbase community ging was geniaal.
Alleen, ik moet nog de eerste video zijn van Userbase State, met bijbehorende vlag, een heilig boek dat erbij hoort (een Microsoft manual of zo), en een opeising van een aanslag.
Vreemd genoeg, als er een opeising is, is het altijd iets met IS, kalifaat, koran, ...
Maar dat blijft natuurlijk toeval, ook als het keer op keer van dat is.
heist_175 schreef:Conclusie moet zijn: treed op tegen dat tuig, maar om vanop de zijlijn te roepen dat er een probleem is met moslimjongeren? Veel te gemakkelijk.
Altijd maar de boel ontkennen, dat is het gemakkelijkste.
heist_175 schreef:En vooral: het helpt ons zeker niet verder.
Fout, de eerste stap om een probleem op te lossen is het te benoemen, en het te erkennen.
Weigeren te geloven dat er een probleem is, het probleem zo veralgemenen tot een niveau dat er "niets aan te doen is", dat kennen we, die pamperpolitiek hebben we hier 40 jaar gezien.
Het zijn terroristen dat ze gepamperd hebben.
En nog zijn sommigen niet geleerd.
heist_175 schreef:Wat ga je trouwens doen als daar toch joden, katholieken of atheïsten bijzitten, bij die stenengooiende bende?
Wat begrijp je niet aan streng straffen?
heist_175 schreef:Opnieuw: op café kan je roepen dat het "vuile moslims" zijn, maar de realiteit is complexer dan een oneliner.
De realiteit is altijd complexer dan op het eerste gezicht lijkt, maar iemand die niets wil doen, zal altijd alles in het belachelijke willen trekken, of zo veralgemenen tot het het probleem is van "DE maatschappij".
En dat is precies wat jij hier doet.