Anti-terrorisme ideetjes?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gesloten
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:..Waarom zou de moslimgemeenschap dit speciaal anders moeten veroordelen dan de rest van de Belgische (of Europese) bevolking?..
Niet dat mijn dochtertje racistisch is, maar het is gewoon een feit, dat heel veel reportages over de aanslagen dat je daar op de achter grond moslims zit lachen of heel agressief waren En die zullen wel niet lachen met die feiten hoop ik maar het geeft een vertekent beeld ! Ze merkte het op, ...

Je ziet die mensen gewoon amper positief in beeld komen.

Bij die deze staan ook 41 duimpjes, 'k stel voor in dat je deze mensen opzoekt en deze dan eens op het juiste pad zet, .. alle aanslagen moet men veroordelen of deze nu hier of elders gebeuren, of deze nu aandacht krijgen of niet.

En dit is gewoon realiteit dit gebeurd nog, .. als er ergens zo'n journalist onthoofd wordt ofzo kan men het ook niet laten om hiermee te lachen, heel veel mensen doen dit ook Belgen. Nu als een moslim dan zoiets doet komt dit zeker niet over. Ze zijn er zich niet van bewust dat wij ook kunnen denken dat ze extreem en racistisch zijn.

Gewoon het feit dat ze zelf zeggen dit kan niet en een mars houden geeft ook een beeld aan andere dat dit niet kan. Als je gewoon 10min op youtube rond kijkt vind je allerlei van deze rommel.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Eisen voor halal bereidingen, speciale uren in het zwembad, vrouwelijke artsen/gynaecoloog, hoofddook in openbare functies, ... en zo zijn er genoeg voorbeelden. Het geeft gewoon aan dat ze niet in staat zijn van kerk en staat te scheiden... hun geloof zit zo diep dat het alles overheerst, en bij sommigen dus dat je er ook voor kan moorden !
Kijk eens naar de bible belt in Nederland? Daar zie je ook dat soort dingen? Vragen staat vrij, niet?
Bij conservatieve joden zie je ook dat ze allerhande organiseren in de eigen gemeenschap.
En dus idem conservatieve katholieken, kijk naar Ierland, kijk naar US.
Gekken vind je overal.

Of je in een kramp moet schieten dat iemand "zijn cultuur wil opdringen"?

Wat die vrouwelijke arts betreft zijn er 2 vragen:
- wil je als persoon uw zorg laten afhangen van de goodwill van een ziekenhuis om aan uw grieven te voldoen (ik eis een vrouwelijke arts, anders wil ik niet behandeld worden -> wil je liever met uw kwaal zitten dan dat een mannelijke arts u behandelt)
- wil je als maatschappij dat mensen zichzelf zorg ontzeggen omdat het niet strookt met hun overtuigingen? De essentie van de sociale zekerheid is dat iedereen er gebruik van kan maken en dat ziektes zich niet ongebreideld kunnen verspreiden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

heist_175 schreef:Kijk eens naar de bible belt in Nederland? Daar zie je ook dat soort dingen? Vragen staat vrij, niet?
Bij conservatieve joden zie je ook dat ze allerhande organiseren in de eigen gemeenschap.
En dus idem conservatieve katholieken, kijk naar Ierland, kijk naar US.
Gekken vind je overal.
Gelukkig blazen die gemeenschappen geen andere mensen op omdat ze niet meegaan in hun gedachtengoed.
heist_175 schreef:- wil je als persoon uw zorg laten afhangen van de goodwill van een ziekenhuis om aan uw grieven te voldoen (ik eis een vrouwelijke arts, anders wil ik niet behandeld worden -> wil je liever met uw kwaal zitten dan dat een mannelijke arts u behandelt)
Blijkbaar stellen ze hun geloof voorop... en dat is niet conform onze westerse samenleving (scheiding van kerk en staat).
heist_175 schreef:- wil je als maatschappij dat mensen zichzelf zorg ontzeggen omdat het niet strookt met hun overtuigingen? De essentie van de sociale zekerheid is dat iedereen er gebruik van kan maken en dat ziektes zich niet ongebreideld kunnen verspreiden.
Ja, ze zijn vrij om die zorg dan te zoeken in hun eigen land.

Ik ben het beu van steeds het geklaag te horen over kansen/mogelijkheden... ga dan klagen in je eigen land (en blijf daar).

Integratie is niet een kwestie van de leuke dingen (ons sociaal systeem) te nemen en het overige te verwerpen.
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

r2504 schreef:
Gelukkig blazen die gemeenschappen geen andere mensen op omdat ze niet meegaan in hun gedachtengoed.
Niet meer :)

r2504 schreef:
Ik ben het beu van steeds het geklaag te horen over kansen/mogelijkheden... ga dan klagen in je eigen land (en blijf daar).
Klagen daar kan gevaarlijk zijn, de machthebbers zijn daar nog gekker dan zij zelf ;-)
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

@scheiding van kerk en staat
Ik vind het boeiend dat je daar naar verwijst, want er zijn maar heel weinig landen waar dat het geval is.
België is ook maar een half/half verhaal hé. Waarom is er een Te Deum bij 21/7? Als het antwoord "traditie" is, ga er dan maar vanuit dat de scheiding tussen kerk en staat niet gerealiseerd is. Overigens zijn we ook in Vlaanderen nog niet zo gek ver weg van de pastoor die op de preekstoel zei wat "de gemeenschap" moest doen.
Dus om nu moord en brand over "de ander" te schreeuwen? En die voorbeelden zijn dan enkel nog maar België.
Dan heb ik het nog niet gehad over Spanje, Polen, ...
De moslimgemeenschap blaast ook niets op. De islamgemeenschap evenmin.
Het zijn gekken die in een radicale interpretatie van geloofsteksten op zoek zijn gegaan naar rechtvaardiging van hun daden.
In de bijbel en de thora staan ook zaken die je kan gebruiken om eender wat te rechtvaardigen in naam van "Het Christendom"
Ja, ze zijn vrij om die zorg dan te zoeken in hun eigen land.
Hun eigen land is dan niet zelden gewoon België, dus waar moeten ze dan die andere zorg krijgen?
Let op dat je geen toogpraat verkoopt, zoals Theo Francken of BDW een tijdje geleden nog de nationaliteit van Belgen ging afpakken. Belgen, in België geboren die ouders of grootouders met een andere nationaliteit hebben. Op café klinkt dat goed, maar daar stopt het ook. Het zijn Belgen, ook al zien ze er misschien uit als een Marokkaan or Turk.
Integratie is niet een kwestie van de leuke dingen (ons sociaal systeem) te nemen en het overige te verwerpen.
Er zijn meer papers die het bestaan van het aanzuigeffect ontkrachten dan dat er überhaupt ooit een aanzuigeffect is aangetoond.
Overigens, welke partijen wilden dat vluchtelingen vooral NIET mochten werken? Als je niet mag werken, is het moeilijk om bij te dragen natuurlijk.
Dezelfde discussie zie je ook in UK.
Opnieuw: toogpraat verkopen is gemakkelijk, maar oplossingen die werken uitrollen, daar hoor je veel minder over.

Overigens, iemand die over cijfermateriaal beschikt hoeveel allochtonen effectief een arts weigeren omdat die van het verkeerde geslacht is? Als dat voorvalt zal het wel op HLN staan, maar over welk percentage spreken we?

Benoem de problemen en pak de criminaliteit aan, laten we daar mee beginnen.
Maar allerlei zaken in het debat betrekken die ganse groep mensen stigmatiseren, gaat ons niet verder helpen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heist_175 schreef:@scheiding van kerk en staat
Ik vind het boeiend dat je daar naar verwijst, want er zijn maar heel weinig landen waar dat het geval is.
Waarom willen mensen steeds dingen trachten goed te praten ? Moet ik mij morgen opblazen omdat andere het ook doen ?
heist_175 schreef:Overigens zijn we ook in Vlaanderen nog niet zo gek ver weg van de pastoor die op de preekstoel zei wat "de gemeenschap" moest doen.
Goed dat je het beseft... maar ondertussen praat je "goed" dat een andere cultuur dit opnieuw tracht te introduceren bij ons ?

Laat ons vooruit kijken met onze maatschappij... en geloof heeft daar een plaats in (ergens verderop in het rijtje, maar niet op de eerste plaats).
heist_175 schreef:De moslimgemeenschap blaast ook niets op. De islamgemeenschap evenmin.
Het zijn gekken die in een radicale interpretatie van geloofsteksten op zoek zijn gegaan naar rechtvaardiging van hun daden.
Mensen uit die gemeenschap... toch gek dat het steeds net uit die gemeenschap is ?
heist_175 schreef:Hun eigen land is dan niet zelden gewoon België, dus waar moeten ze dan die andere zorg krijgen?
Let op dat je geen toogpraat verkoopt, zoals Theo Francken of BDW een tijdje geleden nog de nationaliteit van Belgen ging afpakken. Belgen, in België geboren die ouders of grootouders met een andere nationaliteit hebben. Op café klinkt dat goed, maar daar stopt het ook. Het zijn Belgen, ook al zien ze er misschien uit als een Marokkaan or Turk.
Dit geeft aan dat het al veel langer fout loopt... maar we zijn altijd te laf geweest om het probleem bij naam te noemen en het aan te pakken. Dat maakt dat het probleem nu veel complexer is geworden en dat er voor sommige rotte appels een andere oplossing moet gevonden worden (wat mij betreft kwam er geen enkele Syrie strijder Belgie meer in - Marokko neemt z'n criminelen ook niet terug dus zo'n raar idee is het zeker niet).

Laat ons nog wat verder pamperen... we zullen zien hoever we ermee komen !
heist_175 schreef:Er zijn meer papers die het bestaan van het aanzuigeffect ontkrachten dan dat er überhaupt ooit een aanzuigeffect is aangetoond.
Inderdaad... dat zien we duidelijk aan de huidige vluchtelingen crisis... not dus ! Wacht maar tot zij die wel tot hier geraakt zijn zich een beetje hebben gesetteld en er komen er nog een drie a viervoud achterna (als het daar bij blijft).
heist_175 schreef:Overigens, welke partijen wilden dat vluchtelingen vooral NIET mochten werken? Als je niet mag werken, is het moeilijk om bij te dragen natuurlijk.
Vluchteling is wat mij betreft een tijdelijk statuut... werken of niet is op zich niet de discussie (en ik identificeer me niet met een partij, wel met standpunten ongeacht van welke partij die komen).
heist_175 schreef:Maar allerlei zaken in het debat betrekken die ganse groep mensen stigmatiseren, gaat ons niet verder helpen.
Ik wil hier niemand stigmatiseren... wel aantonen dat cultuur en geloof een enorm grote extra barrière is.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

heist_175 schreef:..
De moslimgemeenschap blaast ook niets op. De islamgemeenschap evenmin.
In de bijbel en de thora staan ook zaken die je kan gebruiken om eender wat te rechtvaardigen in naam van "Het Christendom"
...
Zeker, .. het is enkel opvallend dat het moslims zijn, die zich opblazen en andere mensen nu vermoorden uit de naam van allah, .. Islaam staat voor wederzijds respect enz. Hoe radicaal de andere ook zijn. Dat radicalisme vertoont zich niet in dit soort geweld ! Dus waar dat ook zit, die vallen op dit moment geen onschuldige mensen aan, ..

Dit soort discussies gaat zelfs terreur bevorderen. Als er dan nog lopen met gedachte, zeggen deze zie je 'k had het toch juist.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

@kerk en staat
Je bepleit scheiding van kerk en staat, maar in ons eigen kikkerlandje is dat ook nog steeds geen feit.
Ik ben het eens met het streven naar, maar er zijn niet zo veel landen waar die scheiding een feit is en geen verre wens.
Ik praat dus geenszins goed dat de volstrekt scheiding er nog niet is (en nooit zal komen, of dacht je dat het katholiek onderwijs snel op de schop zal gaan?), en wens het ook niet opnieuw te introduceren. Je gaat er zelf al te snel vanuit dat die scheiding kerk/staat in België al een feit is, wat niet het geval is. (Nog een voorbeeld: de staat betaalt de pastoor, maar ook de imam).

@gemeenschap
Wanneer behoor je tot een gemeenschap? Als op café beslist wordt dat dat zo is? Als je een baard hebt, vergelijkbaar met andere mensen van een gemeenschap? Als je een buitenlands klinkende naam hebt?
Als ik morgen een aanslag pleeg? Uit welke gemeenschap ga ik dan volgens u plots komen? De userbase gemeenschap? De droogkastengemeenschap? De bedrijfswagengemeenschap? De IT-gemeenschap?
Waarom is het moeilijk om in te zien dat "de" moslim- of islamgemeenschap nougabollen van doen heeft met wat er gebeurd is?

@Syriëstrijders
Geen idee wat de juridische middelen zijn. Volgens mij kan je elke "terugkeerder" wel degelijk in den bak steken op grond van medeplichtig aan oorlog (ofzoiets, ik ben geen jurist). Het al dan niet doen is een politieke keuze (de politie wordt - ook - gestuurd door de burgemeester en de minister van Binnenlandse zaken). Misschien is er ook een probleem van bewijslast?

@aanzuigeffect
Is het je al opgevallen dat de vluchtelingencrisis ook te linken is (causaal zelfs) aan de oorlog in Syrië? Sinds die oorlog explodeert het aantal asielaanvragen. Volgens mij heeft er niet recent een land beslist om meer geld te geven aan vluchtelingen?

In plaats van altijd op dat islam-geloof te bashen. Omarm het en gebruik het in het voordeel van onze maatschappij.
Verban imams die zever verkopen en ondersteun moskeeën die goed werk leveren. Ondersteun imams die jongeren begeleiden etc.
Als we teruggaan in de tijd, dan hadden we in Europa lang geleden ook zo iemand: Don Bosco. Hoeveel scholen zijn er - lang geleden - opgericht met dat gedachtegoed? Jeugdig tuig van de straten van Turijn houden en hen scholing aanbieden.
Naar de huidige situatie vertaald wordt dat dan: zorgen dat jongeren na schooltijd (laten we er even vanuitgaan dat ze nog naar school moeten) niet rondhangen, maar iets om handen hebben. Liever geen salafistische lectuur, maar wel andere activiteiten: dans, boxen, voetbal, ... whatever (lees: straathoekwerk, lees: subsidieslurpers).

(Ik ben overigens zelf niet naar een Don Bosco school gegaan, mocht je mij van reclame verdenken :))
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

r2504 schreef:
heist_175 schreef:De moslimgemeenschap blaast ook niets op. De islamgemeenschap evenmin.
Mensen uit die gemeenschap... toch gek dat het steeds net uit die gemeenschap is ?
Zever: https://www.europol.europa.eu/sites/def ... ow-rev.pdf
Lees het document maar eens goed na.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

heist_175 schreef:@kerk en staat
Je bepleit scheiding van kerk en staat, maar in ons eigen kikkerlandje is dat ook nog steeds geen feit.
Er is een verschil tussen 10% en 90% geen feit zijn.
heist_175 schreef:@gemeenschap
Wanneer behoor je tot een gemeenschap?
De personen identificeren zich met de betreffende gemeenschap en misbruiken haar godsdienst (de schuld ligt dus niet bij de godsdienst op zich, wel zij die hem misbruiken).

Spijtig dat je blijft weigeren het kind bij naam te noemen... maar we weten dat het steeds uit dezelfde hoek komt (noem hem dus hoe je wil).
heist_175 schreef:@Syriëstrijders
Geen idee wat de juridische middelen zijn. Volgens mij kan je elke "terugkeerder" wel degelijk in den bak steken op grond van medeplichtig aan oorlog (ofzoiets, ik ben geen jurist). Het al dan niet doen is een politieke keuze (de politie wordt - ook - gestuurd door de burgemeester en de minister van Binnenlandse zaken).
Inderdaad... maar ook in de politiek blijven bepaalde partijen ijveren voor een pamperbeleid.
heist_175 schreef:@aanzuigeffect
Is het je al opgevallen dat de vluchtelingencrisis ook te linken is (causaal zelfs) aan de oorlog in Syrië? Sinds die oorlog explodeert het aantal asielaanvragen.
De oorlog in Syrie was al heel wat langer bezig... en er komen trouwens niet alléén Syriërs naar hier. Nu op zich is het ook niet de schuld van de mensen zelf, wel van zij die Europa het beloofde land noemen waar het geld aan de bomen blijkt te groeien en je zomaar een huis en job krijgt.
heist_175 schreef:In plaats van altijd op dat islam-geloof te bashen. Omarm het en gebruik het in het voordeel van onze maatschappij.
Ik heb geen behoefte aan welk geloof dan ook... geloof is om mensen dom te houden !
heist_175 schreef:Verban imams die zever verkopen en ondersteun moskeeën die goed werk leveren. Ondersteun imams die jongeren begeleiden etc.
Waarom kan de gemeenschap zelf niet die verantwoordelijkheid nemen ?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

heist_175 schreef:@kerk en staat
Ik ben het eens met het streven naar, maar er zijn niet zo veel landen waar die scheiding een feit is en geen verre wens.
Het is toch niet omdat we er nog niet voor 100% zijn, dat dat op hetzelfde niveau staat als landen waar één of andere godsdienstgek een kalifaat uitroept en dan de bevolking terroriseert vanuit het standpunt dat die ene god de basis van alles moet zijn...
heist_175 schreef:@gemeenschap
Wanneer behoor je tot een gemeenschap? Als op café beslist wordt dat dat zo is? Als je een baard hebt, vergelijkbaar met andere mensen van een gemeenschap? Als je een buitenlands klinkende naam hebt?
Als ik morgen een aanslag pleeg? Uit welke gemeenschap ga ik dan volgens u plots komen? De userbase gemeenschap? De droogkastengemeenschap? De bedrijfswagengemeenschap? De IT-gemeenschap?
Waarom is het moeilijk om in te zien dat "de" moslim- of islamgemeenschap nougabollen van doen heeft met wat er gebeurd is?
Dit is het soort gevaarlijke ontkenning dat we altijd bij linksen à la Moureaux zien.
Zodanig relativeren of in het belachelijke trekken dat er niets meer gezegd kan worden, alsof de problemen daarmee verdwenen zijn.
Het zijn wel moslims die zichzelf opblazen, of je dat nu wilt of niet.
heist_175 schreef:@@aanzuigeffect
Is het je al opgevallen dat de vluchtelingencrisis ook te linken is (causaal zelfs) aan de oorlog in Syrië? Sinds die oorlog explodeert het aantal asielaanvragen. Volgens mij heeft er niet recent een land beslist om meer geld te geven aan vluchtelingen?
Maar tegelijk zeg je van "scheiding van kerk en staat" is nauwelijks ergens helemaal gerealiseerd.
Dus enerzijds ben je niet zo hard tegen dat kalifaat, anderzijds geef je toe dat het mensen massaal wegjaagt.
heist_175 schreef:In plaats van altijd op dat islam-geloof te bashen. Omarm het en gebruik het in het voordeel van onze maatschappij.
Verban imams die zever verkopen en ondersteun moskeeën die goed werk leveren. Ondersteun imams die jongeren begeleiden etc.
Hoeveel moslims zijn er die effectief akkoord zijn met de Westerse normen en waarden?
Qua gelijkheid van man en vrouw bijvoorbeeld.
Hoeveel zijn er homofoob?
Ik denk dat je zou verschieten.
De zogenaamd westerse Islam bestaat nauwelijks.
Het zit vol vrouwen- en homohaters.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Wanneer ben je moslim? Als je een donkerkleurige huid hebt en een baard? Als je zegt dat je moordt in naam van een geloof?
Kom op zeg.
Dus enerzijds ben je niet zo hard tegen dat kalifaat, anderzijds geef je toe dat het mensen massaal wegjaagt.
Waar lees je trouwens dat ik voor een kalifaat zou zijn? Wat een absurde suggestie.
Kalifaat is gewoon fout.
En de oorlog in Syrië van een dictator tegen vrijheidsstrijders/rebellen en tegen zotten van IS, ie jaagt mensen weg.
Hoeveel moslims zijn er die effectief akkoord zijn met de Westerse normen en waarden?
Doe eens een suggestie :)?
Vergeet de cijfers van heel België, dus zonder de moslims, er niet bij te tellen hé :). Ik kan me moeilijk voorstellen dat de 33% Vlaams Blok aanhang van enkele jaren geleden het allemaal volmondig eens zijn of waren met wat de goegemeente als "Westerse waarden" beschouwd?
Vrouw aan de haard is in Duitsland nog min of meer de norm.
Alexendra Colen van het VB en het VB in het algemeen vindt dat ook nog een te verdedigen principe.
Het zit vol vrouwen- en homohaters.
Partnergeweld onder witte mensen (laten we er even vanuit gaan dat je al wat niet wit is, fout vindt - dat suggereer je althans) komt niet voor misschien? Verkrachtingen en aanrandingen, dat zijn telkens vluchtelingen en buitenlanders?
De misdragingen/criminele feiten in Keulen zijn zonder uitzondering schandalig en moeten als dusdanig bestraft worden.
Maar maak uzelf toch niet wijs dat de "witte Belgen" allemaal feministen zijn, of zelfs maar een gelijkwaardige rol aan de vrouw als aan de man toekennen.
Dit is het soort gevaarlijke ontkenning dat we altijd bij linksen à la Moureaux zien.
Wat ik schreef is geen ontkenning. Dat is het stigma die sommigen op een gemeenschap willen plakken in vraag stellen.
Moureuax was burgemeester en besliste mee of en waar de politie ingezet wordt.
Ik wil vermijden dat morgen alle niet hagelwitte gezichten standaard als verdacht aanzien gaan worden. Veel van wat als "allochtoon" beschouwd wordt, zijn gewoon Belgen. We gaan die mensen niet aangesloten krijgen of houden bij onze maatschappij als ze op elke hoek van de straat hun rugzak moeten leegmaken bij een militaire checkpoint.
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Partnergeweld onder witte mensen (laten we er even vanuit gaan dat je al wat niet wit is, fout vindt - dat suggereer je althans) komt niet voor misschien? Verkrachtingen en aanrandingen, dat zijn telkens vluchtelingen en buitenlanders? De misdragingen/criminele feiten in Keulen zijn zonder uitzondering schandalig en moeten als dusdanig bestraft worden.Maar maak uzelf toch niet wijs dat de "witte Belgen" allemaal feministen zijn, of zelfs maar een gelijkwaardige rol aan de vrouw als aan de man toekennen.
Ik denk dat je echt last hebt van die 10%-90% regel die u hierboven al eens is uitgelegd...
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Het hangt er maar vanaf hoe zwart/wit je de discussie wil maken.
Jambon ging in november ook Molenbeek eens opkuisen :roll:

Zorg dat de voorgedragen oplossingen, het probleem niet verergeren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Nob schreef:Ik denk dat je echt last hebt van die 10%-90% regel die u hierboven al eens is uitgelegd...
Het lijkt inderdaad niet duidelijk... altijd blijven minimaliseren, altijd verder pamperen... sommige zullen het nooit begrijpen.

Iedere maatschappij heeft rotte appels en ongeacht hun kleur of geloof moeten ze eruit... alléén zijn niet alle appels even gelijk of rot.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

boulder schreef:Het zijn wel moslims die zichzelf opblazen, of je dat nu wilt of niet.
De hamvraag is waarom jij het specifiek over moslims hebt.

Het zou correcter zijn moest je over moslimfundamentalisten spreken. Want je moet goed beseffen dat je door de vage noemer "moslims" te gebruiken je meer dan 500.000 onschuldige landgenoten viseert die niets te maken hebben met fundamentalisme of terrorisme.

Het waren trouwens onschuldige moslims uit de buurt die de lokale wijkagent eind december inlichtten over verdachte bewegingen rond het appartement in Schaarbeek waar de springstof TATP voor de aanslagen in Zaventem en Maalbeek werd aangemaakt. bron: http://www.nytimes.com/2016/03/27/world ... ected.html
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

raf1 schreef:Het zou correcter zijn moest je over moslimfundamentalisten spreken. Want je moet goed beseffen dat je door de vage noemer "moslims" te gebruiken je meer dan 500.000 onschuldige landgenoten viseert die niets te maken hebben met fundamentalisme of terrorisme.
Maar zoals eerder al geschreven is er ook niet snel, duidelijk en openlijk afstand van genomen (laat staan dat ze gewoon onze westerse normen en waarden respecteren). Diezelfde avond nog TV ploegen en politie bekogelen met stenen kon dan blijkbaar weer wel.

Waar dat cijfer precies ligt tussen enkele gekken en 500.000 laat ik in het midden... maar het is zeker geen verwaarloosbaar cijfer.
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

Slechts 1% van alle aanslagen is van moslimfundamentalisten de afgelopen jaren.
Het overgrote deel komt van ETA en andere bewegingen in Corsica bv.
Again statistieken interpol: https://www.europol.europa.eu/sites/def ... ow-rev.pdf
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

r2504 schreef:
Maar zoals eerder al geschreven is er ook niet snel, duidelijk en openlijk afstand van genomen (laat staan dat ze gewoon onze westerse normen en waarden respecteren). Diezelfde avond nog TV ploegen en politie bekogelen met stenen kon dan blijkbaar weer wel.
flauwe kul... in borgerhout is er vorige week nog 500 man op straat geweest tegen de terreur. Geen idee, wat jij verwacht...

Honderden moslims houden stille mars tegen terreur in Antwerpen
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160401_02214629

De nieuwe voorzitter van de Belgische Moslimexecutieve, Salah Echallaoui, heeft samen met Albert Guigui, de opperrabbijn van Brussel, en een aantal imams een bloemenkrans neergelegd voor de Beurs. Met een minuut stilte brachten ze hulde aan de slachtoffers van de aanslagen in Brussel.

http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/v ... achtoffers
de koe zegt boe
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

bambipower schreef:Honderden moslims houden stille mars tegen terreur in Antwerpen
Dat is dan ook een videofragment van het "VRT-Fabeltjeskrantjournaal" ...

Hoe berichtten VRT-journaal en VTM-nieuws op zaterdag 2 april 2016 over de gebeurtenissen in Molenbeek?
Een vergelijking:

[youtube]5I-tekOp3xM[/youtube]

Feit is dat de Belgische Moslimexecutieve nog héél wat werk voor de boeg heeft. Mijn inziens.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bambipower schreef:flauwe kul...
Geen flauwe kul... jij spreekt over voorzitters en opperrabijnen... ik spreek over de man (Moslim) in de straat.

Die laatste blijkt er vaak liever over te zwijgen dan openlijk een standpunt in te nemen.

Nu ja, het zal wel hun cultuur zijn om op straat rond te hangen en rellen uit te lokken.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@eternum

zwakke heelmeesters veroorzaken stinkende wonden, of m.a.w., we betalen een hoge prijs voor tientallen jaren bestuurlijk geklungel...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

eternum schreef: Dat is dan ook een videofragment van het "VRT-Fabeltjeskrantjournaal" ...

Hoe berichtten VRT-journaal en VTM-nieuws op zaterdag 2 april 2016 over de gebeurtenissen in Molenbeek?
Een vergelijking:

Feit is dat de Belgische Moslimexecutieve nog héél wat werk voor de boeg heeft. Mijn inziens.

Maker van het filmpje moet nu van het ocmw aarbeien plukken: http://www.knack.be/nieuws/mensen/ontsl ... 45727.html

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160404_02218924
de koe zegt boe
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Het is inderdaad niet de eerste keer dat de VRT kritiek krijgt over haar manier van berichtgeving:
De VRT kreeg niet zo lang geleden nog felle kritiek omdat het geen beelden bracht van jongeren die met stenen gooiden naar politie en media tijdens huiszoekingen in Molenbeek bij verdachten van de aanslagen.
Bron: Het Nieuwsblad

En het is uiteraard niet zo dat iemand aardbeien is gaan plukken dat zijn of haar visie niet waardevol kan zijn.
Zo zou jijzelf ook de aardbeiplukkende moslim(vrouw) wel eens in een verkeerd daglicht kunnen plaatsen... :wink:
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Doe eens de moeite om jullie posts te herlezen :).
Boeiend: veralgemeningen, stigmatiseringen, vooroordelen
Zo ben je alvast zeker dat je een grote groep mensen (ik laat het aan anderen om die groep een mooie naam toe te dichten) tegen je in het harnas jaagt.

bv
Diezelfde avond nog TV ploegen en politie bekogelen met stenen kon dan blijkbaar weer wel.
Over de feiten kan je niet echt discussiëren: er werden stenen gegooid naar politie en TV.
Maar waarom zou je daaruit concluderen dat het moslims zijn of dat er een probleem is in de moslimgemeenschap?
Begin maar al te roepen dat ik links ben (hoe zou je die conclusie kunnen trekken zonder mij te kennen), dat ik iets wil ontkennen, dat ik een droogkast heb of dat ik wil pamperen, maar ik zou niet weten op basis van welke feiten iemand zou kunnen concluderen dat het daar om moslims gaat?
Of concludeer je dat snel-snel (zoals op café) omdat de huiskleur niet hagelwit is en ze baarden hebben?

Conclusie moet zijn: treed op tegen dat tuig, maar om vanop de zijlijn te roepen dat er een probleem is met moslimjongeren? Veel te gemakkelijk. En vooral: het helpt ons zeker niet verder. Wat ga je trouwens doen als daar toch joden, katholieken of atheïsten bijzitten, bij die stenengooiende bende?

Opnieuw: op café kan je roepen dat het "vuile moslims" zijn, maar de realiteit is complexer dan een oneliner.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:
Wanneer ben je moslim? Als je een donkerkleurige huid hebt en een baard? Als je zegt dat je moordt in naam van een geloof?
Kom op zeg.
Jij bent het die een "kom op zeg" verdient.
Zoals steeds komt het erop neer dat elke term van zijn inhoud ontdaan wordt, tot je helemaal niets meer kunt zeggen.
Om een vergelijking te maken : als je een gevecht ziet waarbij 2 moslims elkaar met stoelen te lijf gaan, dan zou jij afkomen met : "wanneer zijn het moslims?", en daarna "En wanneer zijn het feitelijk stoelen, spreken we ook al van stoelen als er maar 3 pootjes aanzijn, zoals bij een barkruk, of moeten het effectief 4 poten zijn? En wat als de poten nu van rubber zijn? Dat moet toch een verschil maken bij zo'n confrontatie?"
"Wie zegt trouwens dat het een gevecht was ? Het was een lichtjes uit de hand gelopen meningsverschil, dat beter in den minne werd geregeld.".
En zo ga jij maar door tot bij een duidelijke situatie gewoon ALLES in twijfel getrokken wordt.
Het is wel degelijk goedpraten en overrelativeren wat jij doet, iets waar links de laatste 30 jaar serieus schuldig aan is.
Waar lees je trouwens dat ik voor een kalifaat zou zijn? Wat een absurde suggestie.
Ik leid dat af uit het feit dat je afkomt met dat er weinig landen zijn waar de scheiding van kerk en staat absoluut is.
Je noemt daarin ook België als voorbeeld.
Welnu, ik toon aan wat jij goedpraat met al je geleuter en overgerelativeer.
Niet 100% scheiding tussen kerk en staat tov. een kalifaat, want dat is wat die pipo's willen.
Vergeet de cijfers van heel België, dus zonder de moslims, er niet bij te tellen hé :). Ik kan me moeilijk voorstellen dat de 33% Vlaams Blok aanhang van enkele jaren geleden het allemaal volmondig eens zijn of waren met wat de goegemeente als "Westerse waarden" beschouwd?
Vrouw aan de haard is in Duitsland nog min of meer de norm.
Alexendra Colen van het VB en het VB in het algemeen vindt dat ook nog een te verdedigen principe.
Vreemd, hoezeer je nuancering eist als het over moslims gaat, zo stigmatiserend en veralgemenend ga je dan weer met Vlamingen om.
Het is het gekende verhaal : als het over hen gaat, mag er niet aan "wij tegenover zij" gedaan worden, maar als het over de Belgen of de Vlamingen gaat, dan mag er gestigmatiseerd en verweten worden dat het een lieve lust is.
Vlaams Blok bestaat al lang niet meer, en Vlaams Belang haalt misschien 10% van de kiesintenties.
33% van 10% is dus 3,3%.
Ik wil dat wel eens vergelijken met het aantal vrouwen- en homohaters bij de moslims.

Partnergeweld onder witte mensen (laten we er even vanuit gaan dat je al wat niet wit is, fout vindt - dat suggereer je althans) komt niet voor misschien? Verkrachtingen en aanrandingen, dat zijn telkens vluchtelingen en buitenlanders?
Paar jaar geleden gehoord op de Spaanse radio : koplopers qua geweld tegen vrouwen : Marokko...
Aangehaalde reden : machocultuur.
Maar zoals anderen reeds zeiden : de 90/10 regel.
Je kunt ook zeggen dat er wel eens een fietser iemand aanrijdt, maar het overgrote deel van de aanrijdingen gebeurt wel door automobilisten.
Je bent weer aan het mooipraten.
De misdragingen/criminele feiten in Keulen zijn zonder uitzondering schandalig en moeten als dusdanig bestraft worden.
Maar maak uzelf toch niet wijs dat de "witte Belgen" allemaal feministen zijn, of zelfs maar een gelijkwaardige rol aan de vrouw als aan de man toekennen.
Het zijn wel steevast moslims die ik hoor zeggen dat voor hen de wetten van hun god boven die van de maatschappij staan.
Dat hoor ik niet van fanatieke christenen, of rabiate atheïsten.
Ik wil vermijden dat morgen alle niet hagelwitte gezichten standaard als verdacht aanzien gaan worden. Veel van wat als "allochtoon" beschouwd wordt, zijn gewoon Belgen. We gaan die mensen niet aangesloten krijgen of houden bij onze maatschappij als ze op elke hoek van de straat hun rugzak moeten leegmaken bij een militaire checkpoint.
En weer de suggestie dat zij zwaar aangepakt worden.
De waarheid is dat de politie iedereen controleert, maar geef toe, de eerste verdachten zijn niet boedhistische 6 jarige meisjes, maar wel moslims.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:
boulder schreef:Het zijn wel moslims die zichzelf opblazen, of je dat nu wilt of niet.
De hamvraag is waarom jij het specifiek over moslims hebt.

Het zou correcter zijn moest je over moslimfundamentalisten spreken. Want je moet goed beseffen dat je door de vage noemer "moslims" te gebruiken je meer dan 500.000 onschuldige landgenoten viseert die niets te maken hebben met fundamentalisme of terrorisme.
Ik heb nog reportages gezien van de VRT (dus zeker geen moslim-stigmatiserende bron), waarbij ze jonge moslims ondervroegen.
De jongens voelden zich moreel superieur (vrouwenhaat), en homo's die moesten bestreden worden.
Voor mij IS dat al extremisme !
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Sinister schreef:Slechts 1% van alle aanslagen is van moslimfundamentalisten de afgelopen jaren.
Again statistieken interpol: https://www.europol.europa.eu/sites/def ... ow-rev.pdf
Je moet leren lezen.
In 2011 heeft ETA al een bestand afgekondigd.
Er staat in het verslag wel iets dat de meeste rechtszaken nog te maken hebben met separatistische bewegingen.
Dat kunnen dus rechtszaken zijn van mensen die tot 30 jaar geleden aanslagen gepleegd hebben, en vaak gaat het ook over dat soort rechtszaken, terroristen die jarenlang onder de radar van het gerecht konden blijven, opgepakt worden, en dan veroordeeld.
Maar dat is heel wat anders dan de laatste jaren aanslagen gepleegd hebben.
De perceptie klopt dus wel !
De meeste terroristen zijn moslims.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

eternum schreef:
bambipower schreef:Honderden moslims houden stille mars tegen terreur in Antwerpen
[youtube]5I-tekOp3xM[/youtube]

Mooi, hier zie perfect uitgelegd hoe de VRT het nieuws manipuleert en de bevolking voorliegt.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Doe eens de moeite om jullie posts te herlezen :).
Boeiend: veralgemeningen, stigmatiseringen, vooroordelen
Zo ben je alvast zeker dat je een grote groep mensen (ik laat het aan anderen om die groep een mooie naam toe te dichten) tegen je in het harnas jaagt.
En jij doet dat niet zeker?
Je vergelijkt de moslim met de Vlaams Blokker (een partij die al vele jaren lang niet meer bestaat overigens...)
heist_175 schreef:Over de feiten kan je niet echt discussiëren: er werden stenen gegooid naar politie en TV.
Allez, ga je het nu zo snel opgeven?
Ik had verwacht dat je ging zeggen dat het eigenlijk maar kiezeltjes waren, en dat gooien overdreven gesteld was, dat het meer iets moest zijn van "bewegen in de richting van".
Je ontgoochelt mij een beetje.
Dat overrelativeren, je was er nog wel zo goed in.
Straks moeten ze nog iemand anders vinden om de boel recht te praten.
heist_175 schreef:Maar waarom zou je daaruit concluderen dat het moslims zijn of dat er een probleem is in de moslimgemeenschap?
Ja, als ze niet allemaal in koor roepen, "kijk naar onze koran, wij zijn echt wel moslims", dan zijn het natuurlijk boedhisten, of misschien wel protestanten.
Ja, ze waren aan het protesteren, dus het moeten zeker wel protestanten geweest zijn...
heist_175 schreef:Begin maar al te roepen dat ik links ben (hoe zou je die conclusie kunnen trekken zonder mij te kennen),
Het is in elk geval linkse zever die je hier post.
heist_175 schreef:dat ik een droogkast heb of dat ik wil pamperen, maar ik zou niet weten op basis van welke feiten iemand zou kunnen concluderen dat het daar om moslims gaat?
Ja, die vondst dat het misschien wel om de userbase community ging was geniaal.
Alleen, ik moet nog de eerste video zijn van Userbase State, met bijbehorende vlag, een heilig boek dat erbij hoort (een Microsoft manual of zo), en een opeising van een aanslag.
Vreemd genoeg, als er een opeising is, is het altijd iets met IS, kalifaat, koran, ...
Maar dat blijft natuurlijk toeval, ook als het keer op keer van dat is.
heist_175 schreef:Conclusie moet zijn: treed op tegen dat tuig, maar om vanop de zijlijn te roepen dat er een probleem is met moslimjongeren? Veel te gemakkelijk.
Altijd maar de boel ontkennen, dat is het gemakkelijkste.
heist_175 schreef:En vooral: het helpt ons zeker niet verder.
Fout, de eerste stap om een probleem op te lossen is het te benoemen, en het te erkennen.
Weigeren te geloven dat er een probleem is, het probleem zo veralgemenen tot een niveau dat er "niets aan te doen is", dat kennen we, die pamperpolitiek hebben we hier 40 jaar gezien.
Het zijn terroristen dat ze gepamperd hebben.
En nog zijn sommigen niet geleerd.
heist_175 schreef:Wat ga je trouwens doen als daar toch joden, katholieken of atheïsten bijzitten, bij die stenengooiende bende?
Wat begrijp je niet aan streng straffen?
heist_175 schreef:Opnieuw: op café kan je roepen dat het "vuile moslims" zijn, maar de realiteit is complexer dan een oneliner.
De realiteit is altijd complexer dan op het eerste gezicht lijkt, maar iemand die niets wil doen, zal altijd alles in het belachelijke willen trekken, of zo veralgemenen tot het het probleem is van "DE maatschappij".
En dat is precies wat jij hier doet.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Vorige maand was men in Belgie aan't melken dat er te weinig cacao in de choco zat, deze maand was men in Duitsland aan't melken dat er te weinig hazelnoten in de choco zaten. 't is maar hoe je het bekijkt en waar je je prioriteiten legt zeker.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef:
Sinister schreef:Slechts 1% van alle aanslagen is van moslimfundamentalisten de afgelopen jaren.
Je moet leren lezen.
In 2011 heeft ETA al een bestand afgekondigd.
Er staat in het verslag wel iets dat de meeste rechtszaken nog te maken hebben met separatistische bewegingen.
Dat kunnen dus rechtszaken zijn van mensen die tot 30 jaar geleden aanslagen gepleegd hebben, en vaak gaat het ook over dat soort rechtszaken, terroristen die jarenlang onder de radar van het gerecht konden blijven, opgepakt worden, en dan veroordeeld.
Maar dat is heel wat anders dan de laatste jaren aanslagen gepleegd hebben.
Bovendien, de terroristen van ETA waren geen zelfmoordterroristen.
Een rechtszaak kun je nog voeren tegen iemand die een autobom geplaatst heeft en zich daarna uit de voeten gemaakt heeft.
Tuig dat zichzelf opblies met een bommengordel, daar is niemand om een proces tegen te voeren !
De perceptie klopt dus wel !
De meeste terroristen zijn moslims.

Trouwens, er is nog een probleem met de vergelijking tussen separatistisch terrorisme en de idioten van IS.
De schlemielen van IS vallen IEDEREEN aan : vrouwen, kinderen, burgers, militairen.
ETA, IRA en aanverwanten hadden het vooral op militairen en politie gemunt.
Ik vind dat toch ook nog een belangrijk verschil.
heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Een stoel is een stoel, daar valt weinig op af te dingen. Je kan filosofisch mekkeren over poten en wieltjes onder stoel etc, maar in het algemeen is wel duidelijk of een stoel een stoel is.
Maar hoe je vanop afstand kan zien dat iemand een bepaald geloof heeft, werkelijk, ik zou het niet weten?

Dus als jij zegt "2 moslims vechten met elkaar met stoelen", dan zou ik me afvragen hoe jij denkt te weten dat het moslims zijn?
En ook waarom het label "moslim" relevant is in de discussie?

Stel dat ik met mijn buurman met stoelen vecht. Wat ga je dan zeggen?
Moslim? Je kan vanop afstand niet zien of ik gelovig ben en welk geloof dan wel?
Belg? Je kan vanop afstand niet zien welke nationaliteit ik heb?

Tenzij we verglijden naar: het observatievermogen genre "baard en donkere huidskleur", dus moslim en dus joden- en homohater.
Maar dat is toogpraat.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Wie het nieuws wat volgt weet dat terroristen uit het criminele milieu komen en weinig tot niet gelovig zijn. Ze zondigen zich maar al te graag aan de westerse gebruiken zoals dancings, drugs enz....
De enige binding die ze hebben is dat ze naar een moskee gaan. Meestal ook eentje die het moslim extremisme predikt ipv de westerse cultuur als werkpunt te zien. De regeling betreffende imams is er ook eentje die dit toelaat. Imams komen voor vier jaar naar België en dienen zelfs geen Nederlands of Frans te kennen. En hebben een (soort van) vorming gevolgd in hun land van herkomst.
De enige trigger die er nodig is, is een extremist die kwetsbare zielen kan overtuigen en hen logistieke steun geeft.

Ook speelt de opvoeding een rol in dit gebeuren. Een vrouwelijke kennis, die les geeft in het Antwerpse aan hoofdzakelijk moslimkinderen van de lagere school, wist me te vertellen dat de opvoeding in deze gezinnen niet normaal verloopt. Wanneer in een gezin de ouders de Nederlandse taal niet machtig zijn, moet een kind tijdens een oudercontact als tolk dienen. Wanneer er dan negatieve kritiek van de lerares komt krijg het kind als antwoord van de vader dat er niet dient geluisterd te worden naar een vrouw. Ik sta er dus niet stom van dat de islam geviseerd word als het over westers gebruiken gaat en er minderjarigen bij de syriestrijders zijn. Integratie is dus wel degelijk een probleem wat door de opvoeding bij een deel van de islamgemeenschap in de hand word gewerkt.

Hun godsdienst staat die mensen gewoon niet toe om westers te denken. Er zijn natuurlijk veel uitzonderingen waaronder een syriër in mijn kennissenkring die het maar al te goed begrepen heeft om respect op te brengen voor het westen. Zijn vrouw dient bijv. geen hoofddoek te dragen en is vrij. Werken doet hij bij een poetsfirma. Hij is een jaar of drie geleden als vluchteling van een vrachtwagen geplukt. Hij wist me ook te vertellen dat er politiek veel in de hand word gewerkt tov Daesh en er veel corruptie heerst in politieke kringen. De aanslagen in Parijs en Brussel keurt hij af en was zelfs tot tranen toe zijn afkeer aan het verkondigen.

Bij de islam dien je een onderscheid te maken met hun land van herkomst. Pakistanen en Irakezen zijn anders gelovig als bijv. Turken of Marokkanen.
net zoals Amerikaanse christenen hun geloof op een andere manier beleven als Europeanen.

In het verleden zijn trouwens met indicatie tot het christendom ook extremistische organisatie ontstaan zoals https://nl.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_K ... dend_kruis
Dit terzijde, maar zeker stof tot nadenken mocht wikipedia kloppen.

In hoofdzaak moet je de ketting van ronselen doorbreken en personen die een oorlogsmisdaad begaan hebben een gepaste straf geven. Zowel het gerecht als de moslimgemeenschap hebben werkpuntjes om dit tegen te gaan. Investeren in een degelijk rechtssysteem primeert over de aanschaf van gevechtsvliegtuigen, maar ook dat is een andere discussie.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

heist_175 schreef:Een stoel is een stoel, daar valt weinig op af te dingen. Je kan filosofisch mekkeren over poten en wieltjes onder stoel etc, maar in het algemeen is wel duidelijk of een stoel een stoel is.
Maar hoe je vanop afstand kan zien dat iemand een bepaald geloof heeft, werkelijk, ik zou het niet weten?

Dus als jij zegt "2 moslims vechten met elkaar met stoelen", dan zou ik me afvragen hoe jij denkt te weten dat het moslims zijn?
En ook waarom het label "moslim" relevant is in de discussie?

Stel dat ik met mijn buurman met stoelen vecht. Wat ga je dan zeggen?
Moslim? Je kan vanop afstand niet zien of ik gelovig ben en welk geloof dan wel?
Belg? Je kan vanop afstand niet zien welke nationaliteit ik heb?

Tenzij we verglijden naar: het observatievermogen genre "baard en donkere huidskleur", dus moslim en dus joden- en homohater.
Maar dat is toogpraat.
Man man man, over een balk in je oog gesproken...

Jaja, het zijn echt wel katholieke jongeren die stenen naar de politie gooien omdat ze kwaad waren dat ze hun katholieke vriend Salah hadden opgepakt.
Of neen, joden denk ik dat het waren... Er wonen daar in de buurt namelijk veel Joden (NOT) of neen, ze zwaren speciaal vanuit Antwerpen gekomen...

Komaan zeg, hoe stekeblind kan je zijn?
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Nob schreef:Of neen, joden denk ik dat het waren... Er wonen daar in de buurt namelijk veel Joden (NOT) of neen, ze zwaren speciaal vanuit Antwerpen gekomen...

Komaan zeg, hoe stekeblind kan je zijn?
Hij is in staat het licht van de zon te ontkennen, of de grond waarop hij staat.
Ik vraag mij soms af, is hij hier om links te verdedigen, of dient hij zoveel afschuw op te wekken, dat er weer veel meer voor Vlaams Belang getemd wordt ?
Want dergelijke onzin kan alleen maar de extremen ten goede komen.
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Kijk: http://users.telenet.be/VZW-DeGambiavrienden/

Mensen die leven in extreme armoede. Maar raar, die mensen proberen er het beste van te maken en elkaar te helpen.
Nochtans mensen die bijlange dezelfde kansen niet krijgen zoals _iedereen_ die in België krijgt.

Als ik mij niet vergis zijn het ook moslims, maar ze staan precies wel anders in het leven dan vele Noord-Afrikaanse moslims...

(ter uwer info, ons gezin steunt daar zo'n kindje, juist omdat ze ginder niet dezelfde kansen krijgen als hier)

Dus cut the crap met dingen als... kansarmoede, geen kansen krijgen, ...
Laatst gewijzigd door Nob 05 apr 2016, 22:04, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Een stoel is een stoel, daar valt weinig op af te dingen. Je kan filosofisch mekkeren over poten en wieltjes onder stoel etc, maar in het algemeen is wel duidelijk of een stoel een stoel is.
Dat zeg jij nu, omdat het niet in je kraam past.
Hetzelfde kun je immers zeggen over moslims.
Maar is het plots niet duidelijk wat een moslim is.
Mocht het hier een discussie zijn over hoeveel procent van de bevolking welk geloof aanhangt, dan zou het plots glashelder zijn wat een moslim is.
Maar nu past het eventjes beter in je kraam omdat zo mistig mogelijk te houden.
heist_175 schreef:Stel dat ik met mijn buurman met stoelen vecht. Wat ga je dan zeggen?
Dat jij met al je ontkennen zodanig je buurman op de zenuwen gewerkt heeft dat het serieus op zijn heupen werkte.
heist_175 schreef:Moslim? Je kan vanop afstand niet zien of ik gelovig ben en welk geloof dan wel?
Moeten ze dan ook niet meer afkomen om hun rechten op te eisen : aparte zwemuurtjes, gunstregime in de rammadan, enz.
Want volgens jou kan die moslim op geen enkele manier duidelijk maken dat hij moslim is.
heist_175 schreef:Tenzij we verglijden naar: het observatievermogen genre "baard en donkere huidskleur", dus moslim en dus joden- en homohater.
Maar dat is toogpraat.
Vreemd, ik heb nog geen enkele keer over huidskleur of baardgroei gesproken, jij voortdurend?
Beetje racistisch?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Anti-terrorisme ideetje: laat moslims ook eens aan het woord
[youtube]H4ITDISXGJM[/youtube]
boulder
Elite Poster
Elite Poster

Volgens mij komen ze net veel te veel aan het woord.
Waarom IS video's op TV tonen?
Ze voelen zich dan belangrijk, en je bent weer nieuw addergebroed aan het kweken.
Gesloten

Terug naar “Allerlei”