Ik heb een vervelend probleem voor bij mijn ouders. Eerst even wat praktische info meegeven:
- Scarlet One
- Sagem modem
- 2 x Belgacom V4 decoders
Lijnwaarden:
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 40184 kbps 10064 kbps
Modem max: 70592 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 57959 kbps 12143 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 68 m Estimated!
Training margin: 17.3 dB
Attenuation: 10.9 dB
Het moment dat de Decoder begint met "Terug naar eigen land" op te nemen verspringt de decoder automatisch van kanaal en zit men plots naar Vier HD te kijken. Dit was natuurlijk niet de bedoeling, men wilde kijken naar één HD en het programma op Vier HD opnemen.
Als men wilde terugzappen van Vier HD naar één HD kwam de melding op het scherm dat dit mogelijk is, maar dat de opname van "Terug naar eigen land" dan wel gestopt moet worden.
Ergens klopt er dus iets niet volgens mij. De 2de decoder stond af (lees: er was niemand naar iets aan het kijken + er was niets aan het opnemen).
Hoe komt het dat met dergelijke lijnwaarden maar 1HD stream bekeken/opgenomen kan worden en je dan enkel nog kan kijken naar een SD stream?
Ikzelf heb thuis ook Scarlet One met een V4 decoder en een Bbox2. Ik sync op:
Downstream line rate 40192 kbps
Upstream line rate 8064 kbps
Downstream Training Margin 15.5 dB
En gisteren kon ik kijken naar één HD terwijl "Terug naar eigen land" en "Vermist" gepland stonden om op te nemen/aan het opnemen was. Dus bij mij lukt het wel perfect.
Iemand enige verklaring, of zullen we Scarlet moeten contacteren om het één en ander te verifiëren?