Volgende week komt begint onze elektricien met de werken aan onze nieuwbouw. Volgens mij staat alles op punt, hoe ik het wens, maar aangezien het angstzweet mij nu al uitbreekt dat niet alles toch ok zou zijn, kom ik hier even jullie feedback vragen
Hieronder even een korte opsomming van hoe ik het in de verschillende ruimtes wens:
Zithoek (1 x Coax + 4 x UTP):
- - TV
- Digibox
- Mediaplayer
- Gameconsole
Kinderkamers (1 x Coax + 2 x UTP):
- - TV
- Digibox
- Computer
Home Office (3 x UTP):
- - 2 Computers
- Netwerkprinter
Home Cinema (1 x Coax + 4 x UTP):
- - TV
- Digibox
- Versterker
- Mediaplayer
- Gameconsole
Berging:
- - Patchkast met daarin mediaserver
De hierboven vermeldde opsomming zijn het minimum aantal toestellen dat ik overal voorzie. Wat raden jullie aan? Om voor elk toestel een UTP aansluiting te voorzien (zoals hierboven vermeld) of om overal 1 of 2 UPT aansluitingen te voorzien en dan overal te werken met een Gigabit Router met meerdere aansluitingen?
WiFi is voor mij minder belangrijk. De enige toepassing waarvoor ik het echt plan te gebruiken is voor de iPads in huis. Voor alle andere zaken heb ik liefst bedraad internet.
Is volgende opstelling ok voor de patchkast?
- - Telenet wireless modem > router > patchpanel > aansluitingen in de verschillende ruimtes
Voor het zicht zou ik alles van Telenet ook liefst in de patchkast hebben. Zouden jullie dit doen, of het buiten de kast plaatsen (voor wanneer Telenet ooit eens zou moeten langskomen)?
Is 1 stopcontact voor de patchkast voldoende? Voor de rest in de patchkast zou ik gebruik maken van een 19” stekkerblok (Telenet modem, NIU, mediaserver, router).
Alvast bedankt voor jullie tijd en feedback!