Mag tweedehands zijn, maar wel in goede staat.
Prijsklasse: ongeveer 100-250 euro
Heeft iemand een goede aanbieding?
Merci

KVM werkt goed, ik ken providers die hun hele interne infrastructuur op KVM draaienITnetadmin schreef:Ik hoor hier en daar dat KVM ook de moeite zou zijn om ns te proberen.
Als je geïnteresseerd bent zoek ik dit morgen even uit want ik moet even de facturen opzoeken van wat ik er voor betaald heb.Martin01 schreef:Hoeveel heb je in gedachten voor die server?
Het is een mooie configuratie, maar ik vrees dat de prijs wat te hoog zal liggen.fryelectro schreef:Als je geïnteresseerd bent zoek ik dit morgen even uit want ik moet even de facturen opzoeken van wat ik er voor betaald heb.Martin01 schreef:Hoeveel heb je in gedachten voor die server?
ub4b schreef:Ik heb enkele dagen terug de XEON van Tim gekocht. Moet er nog een berg ram in proppen want machine kwam zonder ram, ik denk aan 16GB om mee te beginnen. 64 bit CentOS er op, KVM en klaar.
Ik heb momenteel twee oude P4 servers die nog steeds perfect draaien! ééntje draait CentOS met twee CentOS vm's (dan nog met de beperking van 4GB ram onder 32 bit), maar dan nog via vmware server (en dus niet ESXi), de andere is zonder virtualisatie. Deze bak draait al sinds 2006 stabiel en host vpn, backup, 1 vm website en 1 vm mailserver. Enkel de HDD's zijn al eens vervangen, staan in RAID1. De tweede bak heb ik drie jaar terug erbij gezet, koopje via Unix Solutions. 2e bak trekt bijna geen load, is één enkele website.
dit kost uiteraard een bom geld per maand aan stroom, en ik wil de twee P4's moven naar één quad core XEON
Ik heb al eens KVM opgezet op een AMD 1055T + 16 GB ram, machine uit 2011 die ik nadien gerecycleerd heb tot gaming PC.
Het nadeel van vmware esxi is dat ik niet de hypervisor via internet wil benaderen. Dan moet je ergens een VPN erbij zetten, dus bvb VPN koppelen aan 2e ethernetpoort van de server, maar dan zit je weer met extra hardware zoals een routerbordje of een raspberry met die openvpn aankan.
Als ik KVM draai kan ik gewoon op de host OpenVPN draaien zodat ik aan de management interface kan via VPN, maar niet direct via internet. Op dit vlak is KVM dus een enorm voordeel tov ESXi.
Ik ken ook mensen die een firewall in één van de VM's draaien, en op die manier hun ESXi benaderen, maar als de host down gaat is de firewall ook down, nu dat geldt ook voor de setup met KVM die ik van plan was, maar is één OS minder om te maintainen gezien de firewall dan op de host ipv de guest draait;
Ik zie het voordeel niet in... je hebt toch steeds een firewall staan waarop je een VPN hebt ?ub4b schreef:Als ik KVM draai kan ik gewoon op de host OpenVPN draaien zodat ik aan de management interface kan via VPN, maar niet direct via internet. Op dit vlak is KVM dus een enorm voordeel tov ESXi.
Je zou verbaasd zijn. Windows server bv kan een vpn service opzetten, zowel client-server als site to site, en dan is de windows vpn server het endpoint van de tunnel.r2504 schreef:Ik zie het voordeel niet in... je hebt toch steeds een firewall staan waarop je een VPN hebt ?ub4b schreef:Als ik KVM draai kan ik gewoon op de host OpenVPN draaien zodat ik aan de management interface kan via VPN, maar niet direct via internet. Op dit vlak is KVM dus een enorm voordeel tov ESXi.
Zoiets terminate je toch nooit op een VM zelf ?
Die wil ik wel als je ze hem niet willen.Tim.Bracquez schreef:Dit heb ik te koop:
- 1U Supermicro server
- Rails
- intel xeon E3-1220 3.10Ghz MALAY (Quad Core)
- 2x 500GB Seagate Barracuda
- 2x hotswap bay
- SuperMicro X9SCM-F met onboard een USB poort handig voor ESX installatie ! Je USB stick zit dan in de server
- 2 USB poorten vooraan
- 2x Gbit ethernet
- 350 Watt SuperMicro voeding
- 4x DDR3 RAM slots (geen RAM aanwezig) tot 32GB!
Foto's: https://goo.gl/photos/pn77eej5B4cucmT56
Prijs: 75 Euro inclusief levering binnen 50KM van Ninove
of een goed bod bij ophaling nabij Ninove
Het is geen kwestie van niet kunnen... maar willen (al liggen de security vereisten voor een thuis situatie natuurlijk helemaal anders).ITnetadmin schreef:Je zou verbaasd zijn. Windows server bv kan een vpn service opzetten, zowel client-server als site to site, en dan is de windows vpn server het endpoint van de tunnel.