Jouw Raspberry PI gratis in het datacenter
-
- Elite Poster
- Bedankt: 451 keer
Hier zijn we weer, slechts 3 plaatsjes vrij maarja....
Gratis Raspberry PI colocation voor hobby projectjes, leuk om mee te spelen of toch nog wat serieuzer.
Normale kost dit 19,92 EUR per jaar, nu volledig gratis voor 1 jaar. Toch leuk UB-lid zijn hé
Mogelijke toepassingen:
- VPN
- Proxy
- VOIP centrale
- Website hosting
- MAIL hosting
- Monitoring doeleinden
- Backup (FTP, WebDAV, ...)
- Wees creatief...
Aanbieding:
- Jouw Raspberry PI in het datacenter
- 1 jaar gratis
- 100GB dataverkeer
- 1 IPv4 & 1 IPv6
- 100Mbit connectie
- All-In dus (stroom etc)
Spelregels
- Maximaal 1 per UB lid
- Eerste keer dat je van deze aanbieding gebruik maakt
- UB members only
- Enkel Rasp PI (elk model) zonder case en/of kabels!
- USB toegelaten (geen drives)
- Op te sturen per post, of komen afleveren (eventueel met een datacenter bezoek erbij)
- Slechts 3 plaatsen beschikbaar
Aanvragen:
1- Dit kan je gewoon door te bestellen op de website via volgende link: http://fusa.is/nl/bestel/product/243#ORDER
2- Dan krijg je factuur, reageer hier even op met je userbase naam, dan is deze gratis en voor niets
3- Hierna krijg je de colocation informatie (zoals IP adres) waarmee je jouw Raspberry PI dan configureerd
4- Stuur dit op naar het bedrijfsadres zonder case, gewoon de RaspberryPI met eventueel USB/SD er bij. Vermeld het factuurnummer bij de raspberry PI. Het adres straat op de factuur.
5- Normaal binnen de week krijg je een Reply dat deze geïnstalleerd is.
Wat na deze periode?
- Je kan deze gelijk na bestelling al stopzetten in ons Control Panel, dus dan is dit geen doorlopend contract dan
- Gewoon houden en verder gebruiken voor de normale prijs.
- Deze RaspBerry PI kan je laten terugsturen (op jouw kosten van 2postzegels per overschrijving) of gratis komen ophalen
Instructies voor het aanleveren van je Rasp PI:
- Rasp PI, elk model
- SD card
- optioneel: USB flash (geen harde schijven)
- Alles los verpakken, dus niet in elkaar steken! Zoniet loopt dit slecht af bij de post.
- Dit opsturen naar het bedrijfsadres met factuurnummer er bij. Dit kan gewoon in een stevige (bubbel)enveloppe
- Of gratis (op afspraak) in Oostkamp komen plaatsen, met korte rondleiding in het datacenter.
- Zorg dat je IP adres (zoals in het control panel staat) met juiste Gateway geconfigureerd is.
- Gratis komen afleveren in Ninove
- Geen USB kabel, voeding of case nodig
Dingen die met je Rasp Pi gedaan worden:
- Er komt een koelblok op, deze kan je er gewoon afhalen, extra cooling voor de CPU
- Wordt in een rack case geplaatst met de mounting gaatjes
- Power, netwerk worden geconnecteerd
- Reboots op best-effort basis gratis aan te vragen via het control panel
- Terugsturen tegen prijs van 2 postzegels of gratis ophalen. Geen contractuele verplichtingen of zo.
Waar is de Raspberry PI na plaatsing:
- In Datacenter Oostkamp, groen datacenter
- In een Server rack met een aangename koeling
Meer info en foto's: https://fusa.is/en/faciliteiten
Enjoy!
Gratis Raspberry PI colocation voor hobby projectjes, leuk om mee te spelen of toch nog wat serieuzer.
Normale kost dit 19,92 EUR per jaar, nu volledig gratis voor 1 jaar. Toch leuk UB-lid zijn hé
Mogelijke toepassingen:
- VPN
- Proxy
- VOIP centrale
- Website hosting
- MAIL hosting
- Monitoring doeleinden
- Backup (FTP, WebDAV, ...)
- Wees creatief...
Aanbieding:
- Jouw Raspberry PI in het datacenter
- 1 jaar gratis
- 100GB dataverkeer
- 1 IPv4 & 1 IPv6
- 100Mbit connectie
- All-In dus (stroom etc)
Spelregels
- Maximaal 1 per UB lid
- UB members only
- Op te sturen per post, of komen afleveren (eventueel met een datacenter bezoek erbij)
Aanvragen:
1- Dit kan je gewoon door te bestellen op de website via volgende link: http://fusa.is/nl/bestel/product/243#ORDER
2- Dan krijg je factuur, reageer hier even op met je userbase naam, dan is deze gratis en voor niets
3- Hierna krijg je de colocation informatie (zoals IP adres) waarmee je jouw Raspberry PI dan configureerd
4- Stuur dit op naar het bedrijfsadres zonder case, gewoon de RaspberryPI met eventueel USB/SD er bij. Vermeld het factuurnummer bij de raspberry PI. Het adres straat op de factuur.
5- Normaal binnen de week krijg je een Reply dat deze geïnstalleerd is.
Wat na deze periode?
- Je kan deze gelijk na bestelling al stopzetten in ons Control Panel, dus dan is dit geen doorlopend contract dan
- Gewoon houden en verder gebruiken voor de normale prijs.
- Deze RaspBerry PI kan je laten terugsturen (op jouw kosten van 2postzegels per overschrijving) of gratis komen ophalen
Instructies voor het aanleveren van je Rasp PI:
- Rasp PI, elk model
- SD card
- optioneel: USB flash (geen harde schijven)
- Alles los verpakken, dus niet in elkaar steken! Zoniet loopt dit slecht af bij de post.
- Dit opsturen naar het bedrijfsadres met factuurnummer er bij. Dit kan gewoon in een stevige (bubbel)enveloppe
- Of gratis (op afspraak) in Oostkamp komen plaatsen, met korte rondleiding in het datacenter.
- Zorg dat je IP adres (zoals in het control panel staat) met juiste Gateway geconfigureerd is.
- Gratis komen afleveren in Ninove
- Geen USB kabel, voeding of case nodig
Dingen die met je Rasp Pi gedaan worden:
- Er komt een koelblok op, deze kan je er gewoon afhalen, extra cooling voor de CPU
- Wordt in een rack case geplaatst met de mounting gaatjes
- Power, netwerk worden geconnecteerd
- Reboots op best-effort basis gratis aan te vragen via het control panel
- Terugsturen tegen prijs van 2 postzegels of gratis ophalen. Geen contractuele verplichtingen of zo.
Waar is de Raspberry PI na plaatsing:
- In Datacenter Oostkamp, groen datacenter
- In een Server rack met een aangename koeling
Meer info en foto's: https://fusa.is/en/faciliteiten
Enjoy!
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Tim,
heel fijn dat je dit blijft aan bieden aan UB-leden!
heel even off-topic als ik mag: hoe voorzie je de voeding van de Rasp Pi? ik zie je usb-kabeltjes lopen op de foto en het metaalgaas van, wat ik vermoed, een industriële voeding is.. Of een oud rackserver-chassis omgebouwd? Usb-kabels geknipt en op de klemmen van die voeding geschroefd? Fototje?
thx!
heel even off-topic als ik mag: hoe voorzie je de voeding van de Rasp Pi? ik zie je usb-kabeltjes lopen op de foto en het metaalgaas van, wat ik vermoed, een industriële voeding is.. Of een oud rackserver-chassis omgebouwd? Usb-kabels geknipt en op de klemmen van die voeding geschroefd? Fototje?
thx!
-
- Elite Poster
Jep 1 voeding, oude server case omgebouwd. Aan die voeding alle Rasp PI's (USB) en 2 kleine switchen voor deze 8 PI'sserialchiller schreef:Tim,
thx!
Telkens per case beter geworden in design, maar dit was meer een projectje omdat het leuk was.
Er zijn trouwens enkele hosters (zoals Pcextreme) dat dit in grote schaal doen met reboot etc.
De cases worden niet meer verhuur, maar ik laat ze staan om ieder jaar opnieuw te vullen voor UB-ers. Vind het wel fijn zo...
-
- Elite Poster
Nog 2 vrij !
- cyberbug
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 77 keer
- Contacteer:
is het moglijk om voor een meerprijs meer traffiek te bekomen ?
100 GB (50gb effectief bij gebruik als vpn) is wel wat weinig voor netlix. (ik hoop het werkend te krijgen op men 4K tv)
ik heb nu dit aan 5€ pm http://waveride.at/plans een denk dat een vpn voor 4 man al krap gaat zijn met 2TB traffiek
100 GB (50gb effectief bij gebruik als vpn) is wel wat weinig voor netlix. (ik hoop het werkend te krijgen op men 4K tv)
ik heb nu dit aan 5€ pm http://waveride.at/plans een denk dat een vpn voor 4 man al krap gaat zijn met 2TB traffiek
Greetz cyberbug
-
- Elite Poster
@cyberbug: Meerprijs staat op site per 250GB onder colocation. Het kan eventueel.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
even off-topic, maar wut?cyberbug schreef:ik heb nu dit aan 5€ pm http://waveride.at/plans een denk dat een vpn voor 4 man al krap gaat zijn met 2TB traffiek
welke opzet gebruiken ze dan om die dingen te ontlopen?All prices are net and not subject to any sales tax or VAT.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Weer totaal uit het oog verloren, dus momenteel gene pi klaarstaan. Ga ik toch ns gebruik van moeten maken, lijkt me wel handig voor bv mobiele vpn. Ik neem aan dat de Pi een fixed IP krijgt?
-
- Elite Poster
Ik gok dat ze gewoon een bedrijf buiten de EU hebben. Dan moet je geen TAX als (EU) klant betalen.Splitter schreef:welke opzet gebruiken ze dan om die dingen te ontlopen?All prices are net and not subject to any sales tax or VAT.
Ja, en een IPv6 /64 kan je er gratis bij aanvragen na leveringITnetadmin schreef:Ik neem aan dat de Pi een fixed IP krijgt?
-
- Elite Poster
Nog 1 plekje vrij!
-
- Elite Poster
Ik heb wel interesse, maar wat zou de prijs worden als jij ook nog de raspberry, sd kaart (en mogelijk) software moet leveren?
-
- Elite Poster
Dat doe ik spijtig genoeg niet. Je besteld dit best zelf.
-
- Elite Poster
Ni erg; even goei vrienden
Kga idd ns dringend eentje moeten kopen om wa te testen, maar tzal mogelijk ni voor meteen zijn
Kga idd ns dringend eentje moeten kopen om wa te testen, maar tzal mogelijk ni voor meteen zijn
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Zo, even besteld.
Als je RPI zelf wilt afleveren, is dit dan aan het datacentrum in Oostkamp zelf?
Als je RPI zelf wilt afleveren, is dit dan aan het datacentrum in Oostkamp zelf?
-
- Elite Poster
Ja, echter enkel op afspraak
-
- Elite Poster
Ok, uitverkocht. Alle plaatsjes bezet!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 101 keer
Even een afspraak moeten maken dusTim.Bracquez schreef:Ja, echter enkel op afspraak
Het is zinloos om het op te sturen, terwijl het op 5 minuten fietsafstand is voor mij, en ik er quasi dagelijks passeer...
-
- Elite Poster
@blaatpraat: Geen enkel probleem, als we er zijn kan je dit leveren. Voor ons 30-45 min rijden
-
- Elite Poster
Nog geen enkele RaspPI binnen! Spijtig. Tegen eind van de week komen de plekjes terug vrij voor anderen die dit willen.... Dus stuur snel je Rasp Pi op!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Ben mijn raspi daarnet nog in een rode brievenbus gaan droppen Expect him soon.Tim.Bracquez schreef:Nog geen enkele RaspPI binnen! Spijtig. Tegen eind van de week komen de plekjes terug vrij voor anderen die dit willen.... Dus stuur snel je Rasp Pi op!
-
- Elite Poster
Spijtig genoeg enkel Raspberry PI's
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
de mijne staat er al een tijdje
geloof dat ik verleden jaar voor het eerst heb mogen betalen
moet ik een ticketje maken voor een ipv6 adres?
kreeg al van iemand de vraag om ipv6 te enablen
https://www.pcextreme.nl/colocation/raspberry-pi is met hun "gratis" hosting gestopt
geloof dat ik verleden jaar voor het eerst heb mogen betalen
moet ik een ticketje maken voor een ipv6 adres?
kreeg al van iemand de vraag om ipv6 te enablen
https://www.pcextreme.nl/colocation/raspberry-pi is met hun "gratis" hosting gestopt
-
- Elite Poster
Jup, gewoon ticketje maken en ipv6 is actief
-
- Elite Poster
Tussen haakjes: zijn er nog altijd betalende plaatsen over?
Ik overweeg toch wel ns om de komende maanden een raspi'ke aan te schaffen om te gebruiken als vpn voor mijne gsm.
Ik overweeg toch wel ns om de komende maanden een raspi'ke aan te schaffen om te gebruiken als vpn voor mijne gsm.
-
- Elite Poster
Net alle plaatsen voor UB weg gegeven, echter ik hou je op de hoogte als er eentje vrij komt. Want ik wacht nog op de PI's
-
- Elite Poster
Ok. Nu ken ik niet veel van raspi, want nog niet mee gewerkt. Welk model raad je aan, hardware/software?
-
- Elite Poster
Ja. Het is wel dringend. Want verschillende van UB me al gemaild of er toch geen plaatsje vrij komt. Tegen eind van de week niet alles binnen dan moet ik dit aan anderen geven.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Pakketje zou morgen moeten aankomenTim.Bracquez schreef:Ja. Het is wel dringend. Want verschillende van UB me al gemaild of er toch geen plaatsje vrij komt. Tegen eind van de week niet alles binnen dan moet ik dit aan anderen geven.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Mijn pi is geconfigd en klaar om te verschepen voor mocht er een plaatsje vrij (komen).
Is wel een RPI 3 geworden, maar dat zal wel niets uitmaken.
Jammer genoeg zal kennismaking/datacentervisit er niet echt inzitten voor 't moment.
Thanks Tim
Is wel een RPI 3 geworden, maar dat zal wel niets uitmaken.
Jammer genoeg zal kennismaking/datacentervisit er niet echt inzitten voor 't moment.
Thanks Tim
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
PI3? Geen idee of dat kan! Ik vermoed zelfs van niet!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
Dacht niet dat de afmetingen/verbruikt etc zoveel verschilt (op de zero na dan)Spelregels
- Maximaal 1 per UB lid
- UB members only
Laatst gewijzigd door TiTanium 29 feb 2016, 20:11, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: ROOD voor de UBcrew!
Reden: ROOD voor de UBcrew!
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Als de holes hetzelfde zijn, is er geen probleem.
Indien holes anders zijn, geen idee?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Het enige dat anders zou zijn is de plaatsing van de LEDs. Voor de rest zijn de afmetingen en connectors allemaal op dezelfde plaats.krisken schreef:Als de holes hetzelfde zijn, is er geen probleem.
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 42 keer
Ze zouden 100% fysisch moeten zijn, muv dat de geadviseerde voeding zwaarder een tikkeltje zwaarder is (voor als je zware usb drives zou draaien enzo. duidelijk niet van toepassing..)gregmans schreef:Het enige dat anders zou zijn is de plaatsing van de LEDs. Voor de rest zijn de afmetingen en connectors allemaal op dezelfde plaats.krisken schreef:Als de holes hetzelfde zijn, is er geen probleem.
Is er nu nog een plaatsje vrij? De mijne voor eind van de week in je brievenbus kunnen zitten als de leveringstermijn meevalt