Flitscamera waaraan niet valt te ontsnappen

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Slafes schreef: zonder enig respect voor de weggebruiker die zich wel aan de regels houdt?
Respect... voor iemand die denkt dat het linker baanvak een racebaan is en dat iedereen voor hem meteen moet opzij gaan ?

Als ik de maximum snelheid rij (GPS gebasseerd) op het linker rijvak dan zie ik niet in waarom ik opzij moet gaan (ik zal me eens tussen vrachtwagens gaan wringen om er dan met moeite uit te geraken en m'n snelheid te moeten afremmen tot 90 omdat er nog steeds gekken als jij op het linker rijvak voorbij vliegen).

Als je dus nog eens over respect wil praten... blijf dan met je auto uit m'n gat en laat dat stomme pinkertje afstaan :nono:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1024
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 64 keer

Jack Daniels schreef:... En iemand die aan komt vlammen op het linker rijvak, die laat je toch gewoon voorbijrazen en je gaat toch gewoon naar rechts? Wat is me dat nu voor een uitleg? Jij hoeft toch niet wakker te liggen van het feit dat je ingehaald wordt tegen 150 per uur? Of ben je zo een irritant, degoutant kereltje die snellere auto's kost wat kost achter zich wil houden door toch maar uiterst links te blijven rijden, ook al komt er een laagvlieger aan?
Tuurlijk ga ik opzij, alleen wanneer ik het veilig acht, niet wanneer jij denkt dat ik het moet doen. Ik ben een linksplakker, jij een hardrijder, geen beide is in z'n recht, of moet ik me aan de wet houden en jij niet? Dat die laagvlieger eraan komt, tot daar aan toe maar gelieve de nodige veilige afstand te houden tot ik opzij ga. Als ik niet opzij ga, dan kan je je kas opvreten, maar zoals ik me aan de wet moet houden voor iemand die dat niet moet blijkbaar kan ook het andersom : snelheid inhouden, op een veilige afstand blijven, niet langs rechts voorbijvlammen, niet met je lichten dimmen en na het voorbijgaan uiteindelijk niet afkappen en remmen zou het gedrag moeten zijn van de laagvlieger. Immers de meeste gevaarlijke situaties ontstaan niet zozeer door de snelheid maar door de snelheidverschillen die er zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ovetal trajectcontrole: overal betere en constante hogere snelheid: beste oplossing naar mijn gevoel.
(Als iedereen 120 rijdt dan zijn files sterk te verminderen, minder accidenten door snelheidsverschillen, ...)

Nadeel: cc is doodsaai.

130km/u op droog en 100 in regenweer op een nat wegdek: tijd dat ze dit eindelijk invoeren. En een hogere min snelheid (snelheidsverschil is gevaarlijk, trajectcontrole is het beste bewijs hiervan) op autostrade ipv 70km/u.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504, waarom quote je mij eigenlijk? :)

Of ook verkeerd gelezen want ik schrijf net hetzelfde als jij hoor... Namelijk dat die laagvliegers vaak weinig respect hebben voor mensen die legaal en netjes volgens de regels iemand tegen 120 voorbij rijden en dan bekeken worden als linkerbaan plakker omdat ik maar enkele kilometer per uur sneller rijd dan diegene op het rechtse vak.

Mijn vriendin zegt dat vaak tegen mij... Jij had flik moeten worden, want jij zit constant op anderen kritiek te leveren die fouten maken... Ik zeg dan elke keer dat het een vorm van respect is om u proberen aan de regels en andere weggebruikers te houden en ik weet dat ook dat ik niet heiliger ben dan de paus want iedereen maakt wel fouten, maar een hele rits auto's voorbijvlammen over de volle witte lijn, of op het 2e/3e vak blijven rijden, of in mijn gat peren omdat ik de snelheid rij die ik mag rijden, mja, dat irriteert me mateloos. Vaak zijn het net die mensen die veel harder willen rijden dan wat er staat aangegeven die zulke stoten uithalen. Geloof me, de pakkans voor te hard (+idioot) rijden is nog steeds enorm klein in België.

Zeggen dat hard rijden op het linker vak anderen niet stoort is ook van de pot gerukt... Als ik iemand wil voorbij steken en iedereen rijd ongeveer 120 dan is er geen probleem, als er zo'n laagvlieger aan komt die volgens hem "beter" rijdt aan 180 dan zorgt die er voor dat ik de tragere voorligger niet kan inhalen en dat ik zelf op de rem moet gaan staan. Tijdens daglichturen kan je die inschatting nog goed maken, maar op een pikdonkere snelweg is dat helemaal zo makkelijk niet meer. Wil je legaal wat hard rijden, steek dan de grens over. Dat ze het daar toelaten maakt mijn rekening niet, hier gelden andere regels.

Helemaal eens met Silencer, laatst bijna een kettingbotsing gezien door iemand die 70 reed op de snelweg... 70-120 is een behoorlijk groot verschil... Laat staan dat onze laagvliegers plots allemaal Schumachers zijn. :)
punk
Pro Member
Pro Member
Berichten: 258
Lid geworden op: 06 jan 2011, 22:40
Twitter: RikLeys
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer

Ik zie echt niet in waarom ik als chauffeur die mooi de wet volgt, 120 aan het rijden en voorbijsteken is, me opzij zou moeten haasten voor iemand die de regels niet volgt.
Ik zal zo goed als nooit te traag rijden, net als te snel. Ik zie ook niet in waarom je zo obsessief te snel zou willen rijden. Ieder zijn goesting zeker?

Ik zou zeggen, relax! Ge gaat niet dood van ergens een paar minuten later te zijn.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

raro11 schreef:Vrachtwagens horen dan ook niet te pas en te onpas in te halen, de meesten doen dit trouwens ook niet.
"Zeer korte tijd" is vatbaar voor interpretatie. Bij een vrachtwagen zal die tijd dus inderdaad hoger liggen dan bij een personenwagen.

Een exact cijfer kunnen we er natuurlijk niet op plakken. Wat gezond verstand gebruiken en de situatie inschatten.
Meer dan eens zorgen vrachtwagens en trage bestuurders ervoor dat bestuurders tegen 120 moeten voorbij steken op het linkse vak. Als er dan ene in u gat komt plakken om u te dwingen rapper te gaan dan kan ik daar (in mijn opinie) terecht niet tegen. Ik ben niet vies even door te trekken en te snel te rijden (al probeer ik het te beperken), maar in zo gevallen ga ik dus 120 rijden op mijn meter ipv op men gps. Scheelt weer wat :evil: . Het is wel vaker dat je ziet dat wagens zonder dat ze willen dan sneller beginnen rijden om gevaarlijk in een kleine opening te schieten om voor die andere bestuurder aan de kant te gaan, dat is minsten even groot dat probleem. De snelheid op het middenvak is vaak geen 120, eerder van die mensen die met moeite 100 a 110 durven gaan maar, dat is sneller dan de vrachtwagens op het rechtse vak, maar minder dan de toegelaten snelheid. En ze zijn ook volkomen in hun recht overigens, want de minimum snelheid is 70 dacht ik.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik ken ook zo'n leuk mopje over die problematiek...

De politie houdt een wagen staande op de E40 omdat deze veel te traag rijdt... De agent stapt naar de auto en ziet daarin een oma zitten en een klappertandende man op de passagierszetel. De agent vraagt aan de oma waarom ze zo traag rijdt want het is minimum 70 op de snelweg. Ha zegt die oma, we zitten hier toch op de E40 dus rijden we maar 40... De agent krabt eens achter zijn oren en vraagt dan aan de man waarom hij zo zit te klappertanden... Ha bibbert deze... We komen wel juist van de E314!

:beerchug:
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

punk schreef:Ik zie echt niet in waarom ik als chauffeur die mooi de wet volgt, 120 aan het rijden en voorbijsteken is, me opzij zou moeten haasten voor iemand die de regels niet volgt.
Je moet niet opzij gaan voor iemand die te snel rijd, je moet rechts rijden als dat mogelijk is. Dat staat ook in de wet je mooi moet volgen, niet enkel snelheidslimieten.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MaT schreef:je moet rechts rijden als dat mogelijk is
En dat is een subjectief gegeven... ik ga niet rechts rijden als ik 100m verder een vrachtwagen zie want dan weet ik dat ik meteen op de rem moet (omdat ik niet terug naar links kan vanwege de snelheidsgekken die daar voorbij zoeven).

Te hard rijden is te hard... daar is echter niets subjectiefs aan.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Inderdaad. Ze mogen gat plakken zoveel ze willen, als ik 120 op het linkse vak rijd en ik kan enkel naar rechts gaan wanneer ik daardoor moet afremmen naar 90 en niet makkelijk terug kan invoegen, dan blijf ik gewoon links. Ik ga me niet tussen twee vrachtwagens wringen omdat iemand sneller wil rijden.

Zelfde verhaal, als iemand links aan het voorbijsteken is aan 110, ga ik ook niet in zijn gat plakken zolang die persoon ook effectief aan het inhalen is.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Lees even volgend artikel... Nu gaan zelfs bepaalde laagvliegers op hun stoel beginnen schuifelen denk ik. Helaas is dat gewoon realiteit op de baan.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... zijn.dhtml
Bumperkleven, slalommen tussen geparkeerde auto's en te snel rijden: zo brengt buschauffeur Dirk H. (48) elke dag een busje vol kinderen met een beperking naar huis. "Ze ­stappen huilend van de bus ­omdat hij snel thuis wil zijn", zeggen hun ouders.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

In verband met dat inhalen tegen 1km/u sneller dan diegene op het rechtervak en de wijsneus uithangen en iedereen ambeteren met uw ambetant gedoe:

AR 16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :

1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
[...]
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.

Ofwel blijf je achter uw voorligger als je toch tijd genoeg hebt, ofwel wacht je tot achter je niemand af komt en steek je hem dan voorbij, al dan niet met een dotje gas dat het veilig en snel kan, zoals in de wet staat.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dafke schreef: d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
Hoe lang is "zeer korte tijd"?
Dafke schreef:Ofwel blijf je achter uw voorligger als je toch tijd genoeg hebt, ofwel wacht je tot achter je niemand af komt en steek je hem dan voorbij, al dan niet met een dotje gas dat het veilig en snel kan, zoals in de wet staat.
Dotje gas... toch niet >120Km/u? Hoewel je de wet volgt door dan even sneller te gaan en dus "in korte tijd" in te halen loop je het risico op geflitst worden (OK in theorie niet aan <128Km/u )

En ja, links blijven rijden is ergerlijk maar "net iets te traag" rijden lokt ook lange inhaaltijden uit. Kijk naar de vrachtwagens die er kilometers lang over doen en op snelwegen met twee rijstroken alles blokkeren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Een vrachtwagen mag op een autostrade met 2 rijvakken NIET inhalen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dafke schreef:AR 16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :
Als ik op een autostrade met twee rijvakken links rij... ben ik dan aan het inhalen... ongeachte de densiteit van het verkeer ?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Dafke schreef:Een vrachtwagen mag op een autostrade met 2 rijvakken NIET inhalen!
Als het regent ook niet :bang:
Als ik zo rondkijk heeft het nog niet veel geregend de laatste tijd. :roll:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Ik ga een tijdje het belgische treinforum volgen denk ik, ter ontspanning.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Ik begrijp niet dat laagvliegers, die tenslotte in overtreding zijn, gaan mekkeren over het zinnetje 'zeer korte tijd'. :) Iets wat trouwens voornamelijk in de wet staat voor gewone wegen met tegenliggers. Waar inhalen met 1 per uur extra wel degelijk gevaarlijk is. Als iedereen min of meer 120 rijdt op een snelweg hebben we deze discussie niet. Trouwens, binnen de kortste keren gaan we deze discussie ook niet meer moeten voeren want staat er overal trajectcontrole en ik herhaal mijn woorden: dat hebben we niet te danken aan de mensen die de regels volgen. :bang:

Aan de andere kant, 5 minuten politieke moed en elke wagen in België heeft een begrenzer die niet sneller kan dan 130 naar analogie met de vrachtwagens die niet sneller dan 90 kunnen. Jaja, tegenstanders halen aan dat je harder moet kunnen om een ongeval te ontwijken maar tegen 120 trekt mijnen bak in alle geval niet naar 150 op een seconde. :) Mag je sneller in het buitenland? Jammer.

Waarom eigenlijk ook niet in heel Europa de snelheidslimieten vastleggen voor snelwegen? Dan is er helemaal geen discussie meer en voer je in heel Europa de begrenzer in. Geen nodeloze investeringen meer voor trajectcontrole en manschappen om te gaan flitsen. Geld dat men nuttiger kan besteden imho.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Slafes schreef: Geen nodeloze investeringen meer voor trajectcontrole en manschappen om te gaan flitsen.
Je hebt het niet begrepen, vrees ik. Dat is geen investering, dat is een ezel die geld sch*t.

Roken "ontmoedigen" door hogere taksen terwijl tabak verbieden (EU niveau) het beste is voor de gezondheid.
Hogere boetes en nestkastjes plaatsen i.p.v begrenzers zodat nier meer sneller kan.

De bedoeling is om een vaste stroom inkomsten te hebben en dat lukt wonderwel.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

on4bam schreef:De bedoeling is om een vaste stroom inkomsten te hebben en dat lukt wonderwel.
En naar het schijnt wordt het verkeer nu veiliger :roll:
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 85 keer

Dafke schreef:Een vrachtwagen mag op een autostrade met 2 rijvakken NIET inhalen!
Sinds wanneer is dat ? Toch enkel bij regen en met borden tussen bepaalde tijdstippen.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Dell Latitude 5480
Microsoft Surface Pro 4
Garmin VivoSmart HR (activity tracker)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik denk dat ik vroeger wel zo'n laagvlieger was, hah :) Vooral met m'n Golf GTI zo'n 15 jaar geleden ... Nu dat ik m'n F20 LCI heb is het mooi CC op 123 of 125kmph, en gewoon aanvaarden dat een afstand afleggen tijd kost. Wat maakt mij dat nu uit of ik nu op 15 minuten thuis ben of op 17 minuten.

Vraag me niet wanneer, maar ooit heb ik eens het licht gezien, en rij nu voor het overgrootste deel van de tijd gewoon aan de maximum snelheid, of dat nu op de autostrade of op de gewestwegen is. Al die campagnes tegen hoge snelheid ... je moet zelf de test maar eens doen, voor zo goed als alle afstanden geldt dat je écht helemaal niets wint als je sneller dan de toegelaten snelheid rijdt. Ja, misschien win je wel een paar minuten als je een traject van een uur moet afleggen, maar als je te snel rijdt, dan is dat ook niet constant aan 150 of 195, daar zit een deel afremmen en optrekken bij op de autostrade, en op de wegen waar je maar 50/70/90 mag wordt het verschil nog kleiner.

Waar ik nog het meeste plezier in heb is mensen die je voorbij komen gestoven (waar jij dan anticipeert omdat ze zo snel aangereden komen), en dan moet je dezelfde afrit hebben, waar zij dan voor het rood licht staat, en jij je snelheid zo aanpast dat je er aan een normale snelheid voorbij komt gereden als het licht op groen springt hahahah :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Abusimbal schreef:
Dafke schreef:Een vrachtwagen mag op een autostrade met 2 rijvakken NIET inhalen!
Sinds wanneer is dat ? Toch enkel bij regen en met borden tussen bepaalde tijdstippen.
Dat is al sinds 01/01/2008...

http://www.gva.be/cnt/aid645218/010108- ... -2x2-wegen
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Slafes schreef: Dat is al sinds 01/01/2008...

http://www.gva.be/cnt/aid645218/010108- ... -2x2-wegen
En wat lezen we daar?
In Vlaanderen zal het verbod nooit onverkort gelden op de autosnelwegen. Ofwel wordt 's avonds en 's nachts een uitzondering gemaakt, ofwel altijd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Slafes schreef:Mag je sneller in het buitenland? Jammer.
Dan importeren ze die wagens gewoon, of ze steken er ergens een module op die de begrenzer uit zet zoals bij sommige opgefokte brommers.
Flitsboetes brengen teveel op, en overal traject controle is nog niet voor direct, anders zou men niet meer investeren in zulke "superflitsers".
Gebruikersavatar
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1357
Lid geworden op: 05 apr 2005, 14:42
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 24 keer

selder schreef:Ja, misschien win je wel een paar minuten als je een traject van een uur moet afleggen, maar als je te snel rijdt, dan is dat ook niet constant aan 150 of 195, daar zit een deel afremmen en optrekken bij op de autostrade, en op de wegen waar je maar 50/70/90 mag wordt het verschil nog kleiner.
Inderdaad, systematisch sneller proberen te rijden helpt zelden in het drukke verkeer van tegenwoordig. Sowieso kan je veel meer tijd besparen door na te denken en te anticiperen:
  • Vermijd enkelbaanswegen met veel vertragingen (kruispunten met lichten, snelheidsdrempels, voorrang van rechts) waar je niet of nauwelijks kan inhalen, in het geval bomma naar de hobbyclub gaat en niet doorheeft dat ze 45 rijdt waar iedereen al jaren 70 rijdt.
  • Als je op typische schoolverkeer-uren naar of van het werk moet, vermijd zoveel mogelijk wegen en trajecten langs scholen. Gestresste ouders, extra drukte, kinderen die risico's nemen bij het oversteken: vermijden.
  • Kijk zover mogelijk vooruit zonder de aandacht op je voorligger te verliezen, hierdoor herken je situaties vaak voor de bestuurder voor je en kan je gepast reageren. Dagelijks zie ik gevaarlijke situaties gebeuren voordat de bestuurder voor mij het doorheeft op zelfs een kort traject.
  • Pas je rijstijl aan naargelang de bestuurder voor je. Als die persoon niet bezig is met rijden (maar met telefoon of whatever), voorbijsteken. Als de persoon veel te laat en intens remt, neem meer afstand probeer die persoon zijn aan-uit rijgedrag op te vangen. Dit soort slecht gedrag veroorzaakt files.
En zo kan ik nog wel een uur doorgaan hoe ik met mijn klein autotje zonder te snel rijden toch verschillende groepen voertuigen achter mij laat over zelfs korte trajecten.
Powered by edpnet newer & faster
@ 10MB/sec Unlimited
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Of je gebruikt systematisch waze :-)
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Phuncz schreef:
  • Vermijd enkelbaanswegen met veel vertragingen (kruispunten met lichten, snelheidsdrempels, voorrang van rechts) waar je niet of nauwelijks kan inhalen, in het geval bomma naar de hobbyclub gaat en niet doorheeft dat ze 45 rijdt waar iedereen al jaren 70 rijdt.
  • Als je op typische schoolverkeer-uren naar of van het werk moet, vermijd zoveel mogelijk wegen en trajecten langs scholen. Gestresste ouders, extra drukte, kinderen die risico's nemen bij het oversteken: vermijden.
Blijft er dan nog iets over ?

De laatste jaren merk ik trouwens meer en meer dat men twee-rijkvaksbanen tussen dorpen/steden onderling allemaal heraanlegt naar slalomende eenvaksbanen (kijk maar eens naar de verbinding Massenhoven-Zoersel) :bang: Op die manier maak je vlot verkeer gewoon onmogelijk...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Het is een ziekte waaraan elke gemeente zich de laatste jaren bezondigd heeft. Verkeer neemt almaar toe. In plaats van te zorgen voor een vlotte doorstroming worden allerlei obstakels ingebouwd om er toch maar voor te zorgen dat verkeer zeker zo traag mogelijk van punt a naar punt b geraakt. Ik zou anno 2016 niet graag truck chauffeur zijn en al zeker geen chauffeur van speciale transporten. Hoe die mensen soms nog op hun bestemming raken, Joost mag het weten. Met al die vluchtheuvels, paaltjes, drempels...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sanderd17
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Dat valt dan nog mee, soms veranderen ze ook tweevakswegen in voetgangerszones, en verwachten ze dat het verkeer maar een andere weg zoekt.

België: autoverkeer pesten, en openbaar vervoer verminderen. Straks zijn we nog minder mobiel dan een derde wereldland.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

selder schreef:Vraag me niet wanneer, maar ooit heb ik eens het licht gezien, en rij nu voor het overgrootste deel van de tijd gewoon aan de maximum snelheid
... dat noemen ze "tot de jaren van verstand komen" :)
Bij sommigen gebuert dat wel nooit of veel te laat :-( .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Alle flitssoftware ten spijt... Ik was over dit topic aan het nadenken op mijn ritje van Sterrebeek naar Wilsele en had op voorhand even TomTom verkeersinfo bekeken... Niets te melden op de route...

De flitser in Bertem stond niet op TomTom, niet op Waze, niet op Flitsmeister... Maar hij flitste wel constant!

Zijn die luttele minuten (eerder seconden) tijdwinst dan echt de moeite om daar een boete voor te riskeren en achteraf nog een uur foeteren op de overheid die graag geld afhandig maakt van de brave burger? :)

On4bam: Weinig landen passen permanente inhaalverboden op het gehele netwerk toe. In Slowakije mogen vrachtwagens nergens inhalen, in België mag dat ook niet, tenzij anders aangegeven.

Het inhaalverbod voor vrachtwagens werd aanzienlijk uitgebreid. Het inhaalverbod is algemeen, met uitzondering voor de drievaksbanen. Boven het inhaalverbod bij regenweer kwam daarbij nog een inhaalverbod op alle 2×2 wegen. België telt 1186,2 km autosnelwegen met 2×2 banen tegenover 509,4 km snelweg met 2×3 banen en 979 km gewestwegen met 2×2 wegen tegenover amper 36 km gewestwegen met 2×3 banen. De wegbeheerder behoudt de mogelijkheid hier eventueel van af te wijken mits het plaatsen van signalisatie.

Altijd beetje verderneuzen voor je iets quote. Een artikel kan ook fouten bevatten of verkeerd geïnterpreteerd worden.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1888
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

Hier de artikelen uit de wegcode met betrekking tot het links inhalen door vrachtwagens/voertuigen met MTM +3.5T:
17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:

bij neerslag, op de autosnelwegen, autowegen en wegen met ten minste vier rijstroken met of zonder middenberm, voor bestuurders van voertuigen en slepen met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton.

Deze bepaling is niet van toepassing bij het inhalen van voertuigen die gebruik maken van een voorbehouden rijstrook voor traag verkeer, noch ten opzichte van landbouwvoertuigen.

buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, voor bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton.

Deze bepaling is niet van toepassing bij het inhalen van voertuigen die gebruik maken van een voorbehouden rijstrook voor traag verkeer, noch ten opzichte van landbouwvoertuigen.

17.2bis. In afwijking van artikel 17.2., 7°, is het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen buiten de bebouwde kom, op de openbare wegen waarvan de rijbaan twee rijstroken in de gevolgde rijrichting omvat, toegelaten voor de bestuurders van voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton wanneer het verkeersbord F107 is aangebracht, behoudens bij neerslag voor voertuigen en slepen gebruikt voor het vervoer van zaken met een toegelaten massa van meer dan 7,5 ton.

AfbeeldingF107 AfbeeldingF109
http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /175-art17
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
springfield
Pro Member
Pro Member
Berichten: 252
Lid geworden op: 16 dec 2011, 12:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Flitsboetes zijn inderdaad een grote bron van inkomsten. Daarom dat ik ook niet geloof dat er heel veel traject controles gaan komen. Want als het gewoon op bepaalde plaatsen is gaan meer mensen te snel rijden. Als het quasi overal komt gaat na een tijd gewoon een aanpassing gebeuren aan de snelheden en zullen de inkomsten uit boetes drastisch dalen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Grapjas... Je zou verschieten hoeveel mensen er te snel rijden op trajectcontroles... Zelfs zoveel boetes dat ze tijdelijk de systemen uitschakelen omdat de administratie niet kan volgen. Als geld de enige bekommernis is (oh complottheorie) dan zou men dit echt best overal installeren en vooral geen tolerantie meer aanhouden.

In 2014 gaat het over 445 miljoen euro. 2013 voor 430 miljoen (en meer dan 300.000 flitsboetes op de toenmalige trajectcontroles waarvan 45% buitenlanders). Van die 'opbrengst' ging 2/3 naar de staatskas, de andere kosten zijn werkingskosten voor de politie en een deel gaat naar het Fonds voor verkeersveiligheid.

Voor 2015 zijn er dan weer andere regels omdat Vlaanderen nu de "opbrengsten' krijgt. http://www.polinfo.be/newsview.aspx?con ... 41&lang=nl
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Hoeveel marge heb je op trajectcontrolelocaties (gps snelheid+7km/u ?) ?
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

silencer schreef:Hoeveel marge heb je op trajectcontrolelocaties (gps snelheid+7km/u ?) ?
Ik vermoed dat de marges op trajectcontroles veel minder zijn als op gewone flitscamera's. Het gaat immers over een gemiddelde snelheid, vaak over grotere afstanden.
Teller + 7 zal misschien nog lukken, op GPS+7 durf ik te wedden dat je prijs hebt. Voor de meeste trajectcontroles rij ik gewoon met (A)CC op exact de limiet.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Voor zover ik weet bestaat de marge op flitspalen en mobiele flitsers omwille van mogelijke meetfouten (hoewel in de praktijk die toestellen er vaak gewoon los op meten, maar goed). Dat trajectcontroles een gemiddelde snelheid berekenen wil nog niet zeggen dat deze geen meetfout kan bevatten. Als jij op CC mooi aan dezelfde snelheid rijdt meet een trajectcontrole ook gewoon effectieve snelheid en zou dat hetzelfde moeten zijn als bij een flitspaal. Het technische aspect van hoe zo'n meetfout kan optreden mag dan wel anders zijn, het zou me niet verbazen als dezelfde marges van flitspalen ook bij trajectcontroles gelden.

Iemand hier die een boete van een trajectcontrole heeft gekregen en het ons kan vertellen of de correctie er ook bij stond? :-D
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Aan de TC op de E40 rijd ik altijd met de limiter op 130. Dat is dan ongeveer 124 km/u werkelijk. Nog nooit een boete gehad, dus ben vrij zeker dat ze ook daar die 6%/6kmph marge hanteren.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

In Nederland is er tussen Utrecht en Amsterdam ook een TC. Daar rijdt iedereen braaf 100km/h, ik zet mijn CC op 104 - werkelijke snelheid 99km/h.
In België rijd ik zelden/nooit over een TC traject, dus dat weet ik niet.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”