r2504, waarom quote je mij eigenlijk?
Of ook verkeerd gelezen want ik schrijf net hetzelfde als jij hoor... Namelijk dat die laagvliegers vaak weinig respect hebben voor mensen die legaal en netjes volgens de regels iemand tegen 120 voorbij rijden en dan bekeken worden als linkerbaan plakker omdat ik maar enkele kilometer per uur sneller rijd dan diegene op het rechtse vak.
Mijn vriendin zegt dat vaak tegen mij... Jij had flik moeten worden, want jij zit constant op anderen kritiek te leveren die fouten maken... Ik zeg dan elke keer dat het een vorm van respect is om u proberen aan de regels en andere weggebruikers te houden en ik weet dat ook dat ik niet heiliger ben dan de paus want iedereen maakt wel fouten, maar een hele rits auto's voorbijvlammen over de volle witte lijn, of op het 2e/3e vak blijven rijden, of in mijn gat peren omdat ik de snelheid rij die ik mag rijden, mja, dat irriteert me mateloos. Vaak zijn het net die mensen die veel harder willen rijden dan wat er staat aangegeven die zulke stoten uithalen. Geloof me, de pakkans voor te hard (+idioot) rijden is nog steeds enorm klein in België.
Zeggen dat hard rijden op het linker vak anderen niet stoort is ook van de pot gerukt... Als ik iemand wil voorbij steken en iedereen rijd ongeveer 120 dan is er geen probleem, als er zo'n laagvlieger aan komt die volgens hem "beter" rijdt aan 180 dan zorgt die er voor dat ik de tragere voorligger niet kan inhalen en dat ik zelf op de rem moet gaan staan. Tijdens daglichturen kan je die inschatting nog goed maken, maar op een pikdonkere snelweg is dat helemaal zo makkelijk niet meer. Wil je legaal wat hard rijden, steek dan de grens over. Dat ze het daar toelaten maakt mijn rekening niet, hier gelden andere regels.
Helemaal eens met Silencer, laatst bijna een kettingbotsing gezien door iemand die 70 reed op de snelweg... 70-120 is een behoorlijk groot verschil... Laat staan dat onze laagvliegers plots allemaal Schumachers zijn.