Te traag Scarlet Internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
ferb
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Hallo

Als sinds 2005 ben ik voor mijn internetverbinding klant bij Scarlet (eerst academic broadband, fulladsl). Ik heb het basisabonnement Internet ADSL waarmee ik theoretisch 12/0.6 zou moeten halen. Helaas is dit altijd al 6/0.6 geweest. Deze laatste snelheden haal ik gelukkig altijd wel. Ik heb al een 2tal keer gebeld om te vragen of ze eventueel mijn profiel konden aanpassen maar ze beweren steeds dat dat niet kan. Ik begrijp dat de sleutel hiervoor bij Proximus ligt maar toch geef ik niet op. Ik woon op 300m. van de ROP. Hieronder mijn cijfers. Ik denk dat die wel OK zijn.
Kan hier echt niets aan gedaan worden? Men probeert mij een VDSL ( aan te smeren maar dat kost mij 10 euro meer per maand. Ik kan eventueel overschakelen naar telenet voor 2 euro per maand meer maar daar zie ik wat tegenop omdat ik dan wat binnen-coax moet trekken.
Alvast bedankt voor een antwoordje!

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door ferb 31 jan 2016, 16:34, in totaal 2 gewijzigd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

wat betaal je nu?
de koe zegt boe
ferb
Starter Plus
Starter Plus

bambipower schreef:wat betaal je nu?
Nu betaal ik 25 euro.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

doe eens http://www.lijntest.be en plak de resultaten hier.
Voor 27,5€ heb je al Internet Start bij Proximus. Da's al direct een pak betere prijs/kwaliteit als je een deftige VDSL snelheid zou kunnen halen.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Zou in elk geval overstappen naar VDSL2.
ADSL heeft zn beste tijd gehad en men is nu volop bezig ADSL uit de LEX'en te kegelen.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

krisken schreef:Zou in elk geval overstappen naar VDSL2.
ADSL heeft zn beste tijd gehad en men is nu volop bezig ADSL uit de LEX'en te kegelen.
Adsl zal wel nog een tijd bestaan, ze kunnen het leveren vanop dezelfde kaarten als vdsl2 (laatste keer dat ik de datasheet bekeek) maar op zich is het absurd, want he tis gewoon commercieel goedkoper.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Helaas : in centrales waar nog ADSL klanten actief zijn blijven ze dit aanbieden, maar er zijn LEX'en en LDC's waar geen enkele ADSL klant nog op zit. Daar kan je het vergeten : enkel en alleen VDSL2 komt daar nog.

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Daar kan je het vergeten : enkel en alleen VDSL2 komt daar nog.
Alle ROPs zijn uitgerust met "multi-DSL" kaarten, die zowel VDSL2 (Annex B) als ADSL2+ (Annex A) aankunnen.
Proximus heeft deze keuze gemaakt, juist omdat na de sluiting van de LEXen, ADSL zou kunnen geleverd worden vanuit de ROP's.

Het zou mij dus verwonderen dat je geen ADSL meer kan krijgen als jouw LEX toevallig gesloten is.

Het heeft natuurlijk geen zin voor Proximus klanten om ADSL te bestellen, gezien je dezelfde prijs betaalt, onafhankelijk van de technologie (ADSL, VDSL, FTTH)
Maar bij de OLO's bestaan er nog goedkopere ADSL abbo's...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Klopt volledig maar noem mij één klant die daar op zit :-)
Proximus wilt net zoveel mogelijk mensen van ADSL af (ook bij de OLO's). Is op persconferentie vorig jaar duidelijk gezegd.

Telefonie = EDPnet + OVH
ferb
Starter Plus
Starter Plus

bedankt voor de antwoorden. ik ben aan het nadenken om te gaan naar internet start van proximus. hier zijn ook geen kosten voor raw copper. ik vind het wel jammer dat men mijn huidige verbinding niet wil/kan aanpassen zodat ik wel op 12mbps zit. voor mij ruim voldoende.
ferb
Starter Plus
Starter Plus

Voor de zekerheid. Voldoet mijn huidige router nog om een proximus start binnen te halen? Ik heb een fritzbox 7390 met nieuwste firmware.
Ik dien geen toestel van Proximus te huren/kopen? Ik hoop alleszins van niet want ik heb geen plaats meer in mijn kastje.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

krisken schreef:Proximus wilt net zoveel mogelijk mensen van ADSL af (ook bij de OLO's). Is op persconferentie vorig jaar duidelijk gezegd.
Of Proximus dat wilt of niet maakt niets uit, als een OLO een ADSL lijn bestelt, dan moet PX die leveren, toch?
Hun eigen klanten gaan ze vanzelfsprekend op VDSL2 zetten, gezien zelfde prijs....

Zolang er bij de OLO's ADSL formules bestaan, die goedkoper zijn dan VDSL2?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Men zou in principe die ADSL-klanten toch op VDSL2 kunnen zetten, maar dan met een cap op de snelheid (mits ze beschikken over een geschikte modem).

@ferb: Je Fritzbox 7390 is niet goedgekeurd door Belgacom, dus indien vectoring actief zou zijn op jouw ROP, dan zal je op een vectoring fall-back profiel worden gezet (= traag internet!). Als je een abonnement neemt bij Belgacom, dan zal je echter gratis een b-box 3 modem in bruikleen krijgen (dus geen huur). Je kan dan zelf kiezen of je die zelfstandig gebruikt of in combinatie met de Fritzbox.
ferb
Starter Plus
Starter Plus

Hallo

Vandaag werd mijn proximus start geactiveerd. Hier mijn sagem-tool-resultaten:
17-02.PNG
Ik zit blijkbaar op een 50/10 profiel. De resultaten van mijn speedtest zijn wel slechts 20/4? Moet ik nog wat geduld hebben of neem ik best contact op met de helpdesk?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Zit je op WiFi?
ferb
Starter Plus
Starter Plus

ljd schreef:Zit je op WiFi?
Nee. Bekabeld.
ferb
Starter Plus
Starter Plus

Ondertussen al opgelost! Het probleem ligt bij een powerline die in een stekkerdoos zit. Ik haal tot 48/4 zonder powerline.
Zou die snelheid nog omhoog gaan. Ik lees hier vanalles rond DLM maar ik heb geen idee of die bij mij ook zal passeren :-).
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Met een Noise Margin van 20,5 kan het bijna niet anders dat je DLM verhogingen gaat krijgen, richting 85 met een beetje geluk.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”