Maar liefst 6.08€
Een pakje versturen is goedkoper
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bij een aangetekende zending heb je een bewijs van de datum van versturen en de garantie dat de omslag is afgeleverd.Slafes schreef:Bij een aangetekend zenden heb je immers bewijs van de datum van versturen en de garantie dat het is afgeleverd. Zeker noodzakelijk als er geld bij komt te kijken en/of er een termijn bij staat.
Het verhaal van de lege enveloppe ken ik al 30 jaar.lirec schreef:De vereiste tot aangetekende zending mag voor mijn part dringend in zijn geheel geschrapt worden in elk contract of wetsartikel.
Het bewijst immers niets => Het toont enkel aan dat er op datum x, "iets" verstuurd werd naar adres y. De inhoud, die wegens de aangetekende zending net bijzondere bewijskracht krijgt, word hierbij op geen enkele wijze gestaafd.
Als de wet invoert dat bvb bij elk contract een email moet opgegeven worden voor wijziging of opzegging ervan + verplichting tot ontvangstmelding/reactie binnen de 30 dagen na ontvangst ervan => aangetekende zending in zijn geheel overbodig
Dat is slechts een begin van bewijs, wordt wel aanvaard in de rechtbank maar minder sterk dan aangetekend schrijven.nickz schreef:Je hebt ook faxapparaten die na succesvolle verzending een bevestiging uitprinten waar ook een verkleinde versie van de eerste pagina op staat. Je hebt dan een bewijs wat je gestuurd hebt, naar wie en wanneer.
een oplichter die naar de politie stapt om te gaan klagen?proximusboyke schreef:aangetekend bewijst inderdaad niks, heb dit meegemaakt in 2005.
Had gsm verkocht en aangetekend verzonden.
Politie en rechtbank is er tussengekomen en ik heb alles mogen terug betalen.
Hij zei dat hij een doos met stenen had gekregen.
Sindsdien mijn les geleerd enkel komen afhalen.
De ontvanger kan dan toch beweren dat de envolop is toegekomen, maar leeg én onbeschreven was? Of moet hij dan die afgestempelde envelop als bewijs voorleggen?fvhbrugge schreef:Het sterkste aangetekend schrijven is inderdaad de envelop waarvan de binnenzijden beschreven wordt. Dan is de geen sprake van truuc van de lege envelop.
Dat is niet zo verstandig, omdat je, als je een aangetekende brief niet afhaalt, toch wordt verondersteld deze ontvangen te hebben en de inhoud te kennen - zie R.W.2003-04,1268.Persoonlijk ga ik nooit een aangetekende zending ophalen als ik niet minstens op voorhand weet dat ze eraan komt, van wie ze is en wat erin steekt.
Dat kan de bestemmeling inderdaad niet, want iedereen die aangetekende brieven ontvangt, die moet de envelop bewaren want het is een bewijsstuk.florisla schreef:De ontvanger kan dan toch beweren dat de envolop is toegekomen, maar leeg én onbeschreven was? Of moet hij dan die afgestempelde envelop als bewijs voorleggen?fvhbrugge schreef:Het sterkste aangetekend schrijven is inderdaad de envelop waarvan de binnenzijden beschreven wordt. Dan is de geen sprake van truuc van de lege envelop.