Je draait de realiteit om. De openstelling van de kabel is eerlijk voor iedere telecomspeler, ook voor Telenet.Dima_2005 schreef:Ik heb geen alternatief, ik wil gewoon mensen ook de andere kant te laten zien. Het is van de kant van Telenet gewoonweg niet eerlijk, en ik snap dus 200% dat ze er niet blij mee zijn. Ik zou er ook niet blij zijn.
De afgelopen decennia gedroeg de overheid zich oneerlijk tegenover de andere telecomspelers. De overheid heeft massa's cadeaus uitgedeeld aan Telenet. De Digibox is bijvoorbeeld de uitloper van jarenlange VRT-onderzoeksprojecten. Telenet kreeg de know-how en technologie cadeau, volledig gratis.
Bijvoorbeeld de veiling van DVB-T-spectrum en de veiling van 3G-spectrum werd op maat van Telenet georganiseerd, Telenet kreeg dat alles voor een habbekrats in handen en deed er uiteindelijk niets mee. Ze werden zelfs niet gestraft voor het verkwanselen van deze kostbare frequenties. De overheid heeft jarenlang in het voordeel van Telenet gehandeld.
Telenet heeft gewoon iets te veel noten op hun zang. Het is een verwend kind. Nu er eindelijk een concurrent de mogelijkheid heeft om internet aan dezelfde snelheden aan te bieden, verdwijnt hun uniek verkoopargument als sneeuw voor de zon.
Ze zullen niet langer de snelste zijn. Wel de duurste, nog een geluk dat er in Vlaanderen genoeg snobs zijn die steeds het duurste willen. Anders zouden ze hun prijzen misschien moeten verlagen.