Proximus TV: Decoder V5 mini: status sept '15

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Ik had enkele vragen over de mini decoder van Proximus, komende van Telenet.
  • Hoeveel "cloud" opnames kan je tegelijk maken?
  • Kan je live tv pauzeren?
  • Kan je intussen een volledige reeks opnemen ipv aflevering per aflevering? (Serieopname?)
  • ik hoorde dat eind dit jaar de bewaartijd van 60 dagen zou verhogen naar oneindig, iemand bevestiging?
Thanks!
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Hoeveel "cloud" opnames kan je tegelijk maken?
=> voor het ogenblik geen beperking in aantal npvr opnames
Kan je live tv pauzeren?
=> inderdaad 1 uur
Kan je intussen een volledige reeks opnemen ipv aflevering per aflevering? (Serieopname?)
=> is voorzien voor de nabije toekomst, maar niet alle zenders, kan je terugvinden op hun site onder npvr opnames, mss wordt dit dan ook uitgebreid in de toekomst
ik hoorde dat eind dit jaar de bewaartijd van 60 dagen zou verhogen naar oneindig, iemand bevestiging?
=> geruchten doen de ronde nog niks officieel bekend gemaakt, waarschijnlijk wel aangezien alleen nog decoders zonder hdd bij proximus
Zalm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2015, 11:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Even een vraagje, onlangs een V5 mini in onze keuken geplaatst. Nu kan ik na een nachtje deze decoder enkel nog opzetten door te rebooten(stekker uitrekken) en zo alles enkele minuten laten op te starten. via de afstandsbediening op de knop op de decoder zelf lukt het niet na 24u.

Raar genoeg lukt het wel om de decoder na de reboot tientallen keren aan en uit te zetten met de afstandsbediening maar na een paar uur moet ik hem toch weer rebooten.

Iemand hier een oplossing voor?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heb ik ook na heropstarten van de decoder na enkel dagen opnieuw voor, naar het schijnt is dit nog een software bug
Gebruikersavatar
broke23
Premium Member
Premium Member
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 aug 2014, 10:28
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 21 keer

Is niet enkel bij de mini. Ambetante bug ze

[Afbeelding Post made via mobile device ]
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 52 keer

Na een update, heb ik identiek hetzelfde bij een v5.
Dat ding is gewoon onbruikbaar gemaakt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ondertussen vernomen dat men de (nPVR) cloud opnames 60 dagen ook kan veranderen in lange termijn opslag van 36 maanden en dit voor een totaal van maximum 50 uur aan opnametijd.
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Ik heb daarnet eens een factory reset gedaan van men v5 compact decoder (decoder met knop achteraan uitschakelen terwijl reset knopje achteraan ingedrukt is, decoder terug aangezet terwijl ik reset knopje achteraan ingedrukt laat gedurende 10sec).
Firmware versie is nu recenter. Versie eindigend op 10.82.

- ik heb men afstandsbediening nu wel kunnen instellen op radiofrequentie.
- via radio knop speelt nu onmiddellijk de eerste radiozender en kan ik deze ook wijzigen door te zappen. Handig indien versterker aangesloten is op decoder.

Eveneens mogelijkheid 50u opnames te bewaren voor 3 jaar.
In de opnamelijst kan ik een opgenomen programma selecteren en kiezen voor opname langer bewaren.

Ben alvast tevreden met deze aanpassingen.
Probleem met aanzetten van decoder heb ik nog nooit tegengekomen. Zet deze altijd met afstandsbediening in standby en kan deze nadien normaal opstarten via afstandsbediening.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 834
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 102 keer

Zou dit dan ook werken met de gewone v5 ?


Send from my mobile device!
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
Digital_007
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 29 aug 2010, 17:11
Bedankt: 11 keer

Nee, enkel v5 compact. Heb eens getest met v5 maar geen update ontvangen na factory reset.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Zalm
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 jun 2015, 11:15
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Zalm schreef:Even een vraagje, onlangs een V5 mini in onze keuken geplaatst. Nu kan ik na een nachtje deze decoder enkel nog opzetten door te rebooten(stekker uitrekken) en zo alles enkele minuten laten op te starten. via de afstandsbediening op de knop op de decoder zelf lukt het niet na 24u.

Raar genoeg lukt het wel om de decoder na de reboot tientallen keren aan en uit te zetten met de afstandsbediening maar na een paar uur moet ik hem toch weer rebooten.

Iemand hier een oplossing voor?
Paar dagen geleden een reset van de mini decoder gedaan zoals hier boven beschreven, voorlopig geen problemen meer met het opzetten
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bij mij valt het veel minder voor nadat ik beide zowel de b-box3 modem een factory reset gegeven heb en daarna de decoder heb laten heropstarten, is het toeval of niet, maar nu valt het veel minder voor dan dat ik alleen de decoder even liet heropstarten.
davido
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jan 2015, 13:30
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

sinds vorige week een V5 mini
al 2x voorgehad dat wanneer ik kies bij het wissen van alle afleveringen van een bepaalde serie, alle opgenomen zaken van die bepaalde zender weg zijn.
voorbeeld; wissel alle afleveringen VTM nieuws, daarna is vtmnieuws, TDSO, coppers, etc... verdwenen
contact gehad met de helpdesk maar zij zien geen gewiste programma's de afgelopen weken :| en zeggen dat ik mijn decoder moet herstarten.
zonder resultaat
heb dit op beide V5 mini's + op tablet

iemand dit al voorgehad?

Update: net nog eens gebeld met helpdesk, blijkbaar is dit een gekend probleem en zou volgende week met een algemene update opgelost worden
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

beste,
mijn ouders hebben hun oude decoder moeten vervangen door de V5 mini; nu stel ik vast dat er geen HD-zenders meer zijn; met dat oude ding ging dat wel, met de nieuwe niet => ze hebben zo-ie-zo al geen al te snelle verbinding maar als er bij oude technologie HD kon ontvangen worden moet dat met de nieuwe toch ook zijn.
BV zender 30 tot 34 komen niet voor in de lijst en de andere HD-zenders, zijn ook niet in HD

Heeft er nog iemand dit voor?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

de oude decoder staat nog geregistreerd op de lijn, bellen naar de technische dienst 0800 22 800,
zij zullen dit wel in orde brengen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

En kijk tevens of de optie "HD zenders" ingeschakeld staat op die V5 mini, je weet maar nooit.
sjerk
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 sep 2013, 17:02

jackho schreef:de oude decoder staat nog geregistreerd op de lijn, bellen naar de technische dienst 0800 22 800,
zij zullen dit wel in orde brengen.
Of naar 0800 99 696, een lijn die hier speciaal voor is opgezet.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

apestaart schreef:En kijk tevens of de optie "HD zenders" ingeschakeld staat op die V5 mini, je weet maar nooit.
dit is idd het geval had ik al nagekeken van zodra ik gemerkt had dat er geen HD-zenders zag.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”