Het is mij sinds kort ook opgevallen dat TV Overal niet meer werkt met de Chromecast. Je krijgt nog steeds het Proximus TV "splashscreen" te zien, maar eenmaal je Live TV wil afspelen wordt het scherm zwart en lijkt er in de achtergrond iets te crashen. Enkele beoordelingen op de Play Store lijken dit te bevestigen.
Dit zijn de meldingen die steeds voorkomen bij het proberen afspelen van Live TV. De ene komt vlak na het sluiten van de andere melding:
- De verbinding van TV Overal met Chromecast is verbroken. Probeer opnieuw een verbinding te maken om verder te gaan met streamen.
- Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw.
Het lijkt er dus inderdaad op dat Proximus de ontwikkeling van TV Overal op een erg laag pitje heeft gezet. Het laatste jaar zijn er enkel een handvol minor releases uitgekomen. De laatste dateert al van 18 juni !! Ik spreek hier trouwens enkel voor de rekening van Android; geen idee hoe het bij de rest zit.
Ondertussen heb ik het volgende al geprobeerd (in die volgorde) om uitsluitsel te verkrijgen:
- Bbox-2 in een Proximus Center laten omwisselen voor een Bbox-3. Ik redeneerde dat de WiFi van de Bbox-2 niet meer toereikend was, en de buren misschien een nieuwe AP hadden geplaatst die het boeltje finaal de doodsteek gaf.
- Chromecast gereset
- Chromecast door een Chromecast 2 vervangen (tijdelijk; als test)
Geen enkele van deze tests wijzigde iets aan het gedrag van TV Overal. De andere Chromecast apps werken vlekkeloos. Het ligt dus puur aan Proximus, en ik vind dit eigenlijk gewoonweg een schande dat ze zo laks omgaan met een feature waar een deel van de klanten nog steeds moet voor bijbetalen!