Tv overal en chromecast

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Heb me een chromecast aangeschaft om oa tv overal te bekijken omdat ik de decoder van Proximus niet gebruik.

Blijkbaar werkt het een en ander niet meer want krijg altijd inhoud niet beschikbaar.

Heeft Proximus de support afgeschaft voor de chromecast tvv hun swipebox? Zou jammer zijn....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het is mij sinds kort ook opgevallen dat TV Overal niet meer werkt met de Chromecast. Je krijgt nog steeds het Proximus TV "splashscreen" te zien, maar eenmaal je Live TV wil afspelen wordt het scherm zwart en lijkt er in de achtergrond iets te crashen. Enkele beoordelingen op de Play Store lijken dit te bevestigen.

Dit zijn de meldingen die steeds voorkomen bij het proberen afspelen van Live TV. De ene komt vlak na het sluiten van de andere melding:
  1. De verbinding van TV Overal met Chromecast is verbroken. Probeer opnieuw een verbinding te maken om verder te gaan met streamen.
  2. Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar. Probeer later opnieuw.
Het lijkt er dus inderdaad op dat Proximus de ontwikkeling van TV Overal op een erg laag pitje heeft gezet. Het laatste jaar zijn er enkel een handvol minor releases uitgekomen. De laatste dateert al van 18 juni !! Ik spreek hier trouwens enkel voor de rekening van Android; geen idee hoe het bij de rest zit.

Ondertussen heb ik het volgende al geprobeerd (in die volgorde) om uitsluitsel te verkrijgen:
  • Bbox-2 in een Proximus Center laten omwisselen voor een Bbox-3. Ik redeneerde dat de WiFi van de Bbox-2 niet meer toereikend was, en de buren misschien een nieuwe AP hadden geplaatst die het boeltje finaal de doodsteek gaf.
  • Chromecast gereset
  • Chromecast door een Chromecast 2 vervangen (tijdelijk; als test)
Geen enkele van deze tests wijzigde iets aan het gedrag van TV Overal. De andere Chromecast apps werken vlekkeloos. Het ligt dus puur aan Proximus, en ik vind dit eigenlijk gewoonweg een schande dat ze zo laks omgaan met een feature waar een deel van de klanten nog steeds moet voor bijbetalen!
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Proximus is hiervan op de hoogte maar blijft beweren (zelf al werken alle ander chromecast apps wel) dat het bij google ligt en niet bij hen, en er best contact opgenomen wordt met hun support!
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Contact opnemen met wiens support? Proximus of Google?

Indien ze vingertje gaan wijzen naar Google ben ik wel zeer benieuwd wat hun uitleg daarvoor is. Laat het duidelijk zijn dat ik bijna al het mogelijke geprobeerd heb. Buiten wat ik eerder al schreef heb ik ook het volgende gedaan:
  • Met 3 verschillende Android smartphones en tablets geprobeerd. Ze draaien zowel Android 5.1.1 als 6.0, maar dat draaiden ze enkele maanden geleden ook al, en toen waren er geen problemen. Uiteraard zijn dit toestellen die nog de fabriekversie van Android draaien, waardoor het dus niet aan CyanogenMod of rootdetectie ligt die hier roet in het eten gooit.
  • Bij de test met de Chromecast 2 heb ik deze op de 5 Ghz SSID van de Bbox-3 geregistreerd, om zeker te zijn dat storingen in de 2,4 Ghz frequentie het probleem niet zijn. Een scan met InSSIDer toonde ook geen problemen aan in beide frequenties. Alle andere apps zoals Netflix en YouTube spelen dan ook zonder problemen af.
Het enige wat in de tests hetzelfde is gebleven, is de login die we gebruiken.
Laatst gewijzigd door Kenw00t 31 okt 2015, 21:50, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Zoals ik in openingspost al aangaf denk ik dat ze dit doen om hun swipebox te pushen...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Contact opnemen met wiens support? Proximus of Google?

Proximus zegt van contact op te nemen met Google.
Een van de medewerkers verwees naar een link waar google ergens spreekt over dergelijke problemen waar chromecast mee af te rekenen heeft, maar ik vind het niet meer terug :bang:
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Ik denk dat ik de link gevonden heb: http://forum.proximus.be/posts/b87afdf8ad

Het blijft alvast een vreemd verhaal. Dit sleept nu al een maand aan, en die forumpost duikt niet eens op in de Google-zoekresultaten ? Men zou toch een kleine update van de app kunnen publiceren die gewoon een melding geeft dat de problemen met de Chromecast bekend zijn, en er eventueel een link bij zetten met meer info? Nu is er via internet amper informatie over te vinden, tenzij je zelf gaat rondkijken op het Proximus forum. Ik blijf echt sceptisch over het verhaal dat het enkel aan Google zou liggen. Op die tijd had Proximus toch zelf met een fix kunnen komen, aangezien Netflix bijvoorbeeld wel blijft werken?

Ik zie daar trouwens ook wat discussies over het Silverlight browser fiasco. Mensen die 10x bellen naar support voor dit soort problemen. Een beetje meer communicatie zou ze toch alvast een pak support calls kunnen besparen? Daarvoor zouden ze trouwens al 4 (!) maanden bezig zijn aan een oplossing. Hallo Proximus, een beetje meer vooruitziend je apps ontwikkelen in plaats van achteraf steeds brandjes te moeten blussen terwijl de klant dan alweer de sigaar is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Na 3-4 maanden zonder informatie is de kogel door de kerk: ze gaan Chromecast ondersteuning voor de TV Overal app NOOIT meer oplossen. Of het naar de Proximus TV app komt, weten ze nog niet. Gezien de massale problemen die ze hebben met opnames, heb ik zo'n donkerbruin vermoeden dat ontwikkeling van nieuwe features op een laag pitje staat. Voor de roll-out van de nieuwe interface denken ze nog tot de herfst bezig te zijn, dus dat wil alvast veel zeggen.

Zo gaat dat dus bij Proximus, je betaalt meer voor dergelijke features, maar als het erop aankomt zetten ze je in de kou voor enkele maanden, zonder zicht op een oplossing. Prima methode om mensen naar Scarlet te jagen!
TV overal gebruikers konden tot voor kort hun tv overal applicatie streamen naar een tv-toestel als ze daar een chromecast stick van google op aangesloten hadden. Onze applicatie detecteerde deze stick automatisch waardoor het makkelijk was om beide te verbinden. Dit is om technische redenen buiten onze wil om niet langer mogelijk en zal evenmin opgelost worden.
Bron: https://nl.forum.proximus.be/tv-tips-tr ... ures-33534
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat TVO ging vervangen worden op termijn door "Proximus TV" app dat was al te vermoeden, maar dat duurt toch lang om die chromecast functie er in te voorzien.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Dit zonet op Twitter gevonden: @CNeuts @Hansvandromme ik weet niet of het aan jullie ligt maar de chromecast streaming vanuit de tvoveral app werkt opnieuw, bedankt gasten

Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

WTF! Het werkt terug.

Maar... de TV Overal app heeft geen update gekregen (nog steeds de versie 18 juni 2015), en de Chromecast draait ook al anderhalve maand dezelfde versie. Lag het dan aan de servers van Proximus (DRM) ??

Wat een bende incompetente klunzen, aangezien ze vorige week net lieten weten dat het voor de oude app nooit opgelost ging worden. :bang: :bang: :bang:
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ze spreken elkaar voortdurend tegen maar de meeste medewerkers hebben altijd beweerd dat proximus engineering er mee bezig was.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Waarom voorzien ze eigenlijk deze Chromecast mogelijkheid ook niet in www.tvoveral.be, want nu kan je dit niet meer via de Chrome browser aangezien deze siverlight niet meer ondersteunt.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

IE Tab extensie installeren. :-)
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

TVoveral komt niet op tv scherm Krijg een wit beeld met bovenaan IE-Tab url balk.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Hier werkt TVoveral in chrome met IE Tab.

Afbeelding
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Moet ik dan nog iets instellen want ik heb de normale Chrome URL balk met de "e"-icoon waar ik op klik
en dan opent een tweede "e" URL balk waar ik http://proximustv.be in plaats en dan klik op het chromecast-icoon om te chromecasten.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Iemand die weet of het ook via Apple TV werkt ?
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”