Hallo
Graag zou ik jullie mening eens horen over de geschiedenis en toekomst van mijn internet, tel en tv verhaal.
X aantal jaren geleden zijn wij hier gestart met Scarlet internet en telefonie als opvolger van de Inbelmodem van Belgacom.
Toen was ik nog jong en onervaren en in een inpulse bui een Fritzbox gekocht met opzicht een betere internet snelheid te bereiken. Dit was uiteraard geen verbetering, een te lange lijn blijft een te lange lijn. Uiteraard waren de Voip mogelijkheden een mooie uitbreiding in de Fritzbox. Dus niet zoveel later volgde er een weepee account met een tweede nr. en een betamax provider om uit te bellen. Tot hier alles super.
Plots kwam Snow op de markt en hebben we toch de stap gewaagd hiernaar over te stappen. Toen hadden we voor de dezelfde prijs er ook digitale tv bij.
Ook hier heb ik de Fritzbox 7390 nadat de installateur van snow was geweest terug in bedrijf genomen.
Echter nu vrijdag zitten we terug met scarlet als provider. Met uiteraard terug een Sagem of dergelijke modem opgescheept.
Graag zou ik de Fritzbox blijven gebruiken met zijn draagbare telefoons die we erbij hebben enz. Ik ben er echt van overtuigd dat dit nog steeds een meerwaarde is.
Maar nu de vraag; is het verstandig de upgrade te doen naar de 7490 ivm eventuele vectoren in de toekomst en belangrijker nog ga ik geen problemen hebben bij het ontvangen van voip oproepen? ik lees her en der dat het trio abonnement hier soms toch problemen op geeft.
Wel nu, ik hoor graag jullie ideeën
Van Snow naar Scarlet maar wat met de Fritzbox?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wat betreft vectoring:
- zolang er op jouw ROP geen vectoring is, kan je de bestaande FritzBox 7390 gewoon verder gebruiken, en kan je de aanschaf van een 7490 uitstellen (intussen doe je ervaring met Fritz + Scarlet).
- wanneer vectoring op jouw ROP ge-activeerd wordt, zal je FritzBox 7390 heel waarschijnlijk blijven werken in een vectoring-friendly mode. Je hebt dan wel niet de voordelen van vectoring.
- als je een vectoring approved FritzBox wil aanschaffen (met telefonie), moet je een 7360 of een 7490 aanschaffen
- ontvangen van VoiP oproepen (en uitbellen via Betamax) zal probleemloos zijn. De instellingen die je nu hebt (bij Snow) zullen gewoon blijven werken.
- de problemen die je hier hebt gehoord met Scarlet Trio (VoIP) waren:
- de correcte instellingen vinden om Scarlet VoIP te laten werken na de overschakeling van oude NGN platform naar het nieuwe IMS platform (dat is intussen gelukt door verschillende gebruikers).
- de juiste login en paswoorden (Scarlet heeft zijn paswoord policy verstrengd, waardoor de logons voor PPPoE en VoIP niet meer hetzelfde zijn).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Ondertussen zijn we overgestapt naar het scarlet netwerk:
wel een aantal problemen gehad:
geen telefoon, de technieker had blijkbaar de geven van snow laten staan ipv die te vervangen door die van scarlet.
verkeerde login gegevens voor PPPOE, deels mijn fout. Vergeten er @SCARLET bij te plaatsen.
En momenteel nog een trage verbinding.
ik kom van 20 down en 4 up en nu maar 12 down en 1 up.
Hiervoor al een lijntest gedaan maar geen verbetering...
Iemand een idee wat dit nog kan zijn?
wel een aantal problemen gehad:
geen telefoon, de technieker had blijkbaar de geven van snow laten staan ipv die te vervangen door die van scarlet.
verkeerde login gegevens voor PPPOE, deels mijn fout. Vergeten er @SCARLET bij te plaatsen.
En momenteel nog een trage verbinding.
ik kom van 20 down en 4 up en nu maar 12 down en 1 up.
Hiervoor al een lijntest gedaan maar geen verbetering...
Iemand een idee wat dit nog kan zijn?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Wellicht niet, gezien SNR van 11 dB
Maar het is wel onbegrijpelijk dat de lijn zoveel slechter is geworden bij de overschakeling van Snow > Scarlet (van 20/4 naar 12/1).
Hebben ze dit misschien op een ander paar aangesloten?
Ik zou de Helpdesk van Scarlet opbellen, en hiertegen bezwaar maken ...
Maar het is wel onbegrijpelijk dat de lijn zoveel slechter is geworden bij de overschakeling van Snow > Scarlet (van 20/4 naar 12/1).
Hebben ze dit misschien op een ander paar aangesloten?
Ik zou de Helpdesk van Scarlet opbellen, en hiertegen bezwaar maken ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Veel kans dat ze het op de FritzBox zullen steken (vooral dat de 7390 niet vectoring approved is)
Misschien de Sagem terugzetten, en kijken wat je dan krijgt?
Misschien de Sagem terugzetten, en kijken wat je dan krijgt?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Het is ondertussen al een 7490 geworden, het moest toch ooit eens gebeuren..
Er was wel een kleine verbetering attainable data rate tussen de 7390 en de 7490.
Morgen maak ik me eerst nog eens een rj11 naar rj 45 kabeltje ipv de blauwe van de sagem. En als het nog niet beter wordt zal ik maar eens bellen... Kabel paren zijn wel niet gewisseld bij de omschakeling..
Is het eventueel mogelijk dat ze in de proximus kast een slechte connectie hebben gemaakt met mijn bestaand paar?
[ Post made via mobile device ]
Er was wel een kleine verbetering attainable data rate tussen de 7390 en de 7490.
Morgen maak ik me eerst nog eens een rj11 naar rj 45 kabeltje ipv de blauwe van de sagem. En als het nog niet beter wordt zal ik maar eens bellen... Kabel paren zijn wel niet gewisseld bij de omschakeling..
Is het eventueel mogelijk dat ze in de proximus kast een slechte connectie hebben gemaakt met mijn bestaand paar?
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
ik heb ondertussen contact gehad met de scarlet klanten dienst.
Ik moet zeggen dat ze me meteen serieus namen en proximus gingen vragen de lijn na te kijken.
Ondertussen de melding gekregen dat ze morgen langs komen.
Maar ik heb ondertussen ook een 2de decoder aangesloten v4.
in deze 2dehandse decoder heb ik het lijn nummer enzo kunnen ingeven, maar ik krijg geen HD kanalen binnen.
Ook is het een belgacom layout ipv scarlet layout...
aan wat zou dit kunnen liggen?
ook hier het probleem dat de 4 poort van de fritzbox het soms laat afweten...
mvg
Simon
Ik moet zeggen dat ze me meteen serieus namen en proximus gingen vragen de lijn na te kijken.
Ondertussen de melding gekregen dat ze morgen langs komen.
Maar ik heb ondertussen ook een 2de decoder aangesloten v4.
in deze 2dehandse decoder heb ik het lijn nummer enzo kunnen ingeven, maar ik krijg geen HD kanalen binnen.
Ook is het een belgacom layout ipv scarlet layout...
aan wat zou dit kunnen liggen?
ook hier het probleem dat de 4 poort van de fritzbox het soms laat afweten...
mvg
Simon
- serialchiller
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Het feit dat de 2e decoder geen HD binnenhaalt komt door je snelheid. zie de beschikbaarheidstest van Proximus.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1614
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Dat ziet er uit als een vectoring fallback profiel. Kijk de firmware eens na die op je FritzBox 7490 draait, enkel de versies in de Belgium-map op de AVM FTP-server zijn ondersteund.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Misschien last van de recente "vectoring bug": http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 00#p635293
Trek eens de telefoonkabel uit, gedurede één minuut (zonder fritzBox herstart, zonder lijntest), en kijk eens wat er dan gebeurt na da resync?
Trek eens de telefoonkabel uit, gedurede één minuut (zonder fritzBox herstart, zonder lijntest), en kijk eens wat er dan gebeurt na da resync?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik zou eens een Firmware Recovery doen.
Dan heb je een volledige nieuwe 06.20
De melding "changes not supported by the manufacturer" duiden op een op een manipulatie via telnet?
Met een firmware recovery zal die warning terug verdwijnen.
[ Post made via mobile device ]
Dan heb je een volledige nieuwe 06.20
De melding "changes not supported by the manufacturer" duiden op een op een manipulatie via telnet?
Met een firmware recovery zal die warning terug verdwijnen.
[ Post made via mobile device ]
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
Dat zal ik waarschijnlijk veroorzaakt hebben door de vdsl tool eens te proberen ( ok had wel gelezen dat er 7390 stond)
Ik heb hem de recovery laten uitvoeren en dat is gelukt.
Enkel wordt ik nog steeds op dat fall bank profiel gegooid...
Ik begin stillaan de moed te verliezen, het schuld hem waarschijnlijk in een klein hoekje maar vind het echt niet...
[ Post made via mobile device ]
Ik heb hem de recovery laten uitvoeren en dat is gelukt.
Enkel wordt ik nog steeds op dat fall bank profiel gegooid...
Ik begin stillaan de moed te verliezen, het schuld hem waarschijnlijk in een klein hoekje maar vind het echt niet...
[ Post made via mobile device ]
-
- Starter Plus
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 24 sep 2013, 19:06
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 2 keer
ok, update van het probleem.
Ik heb vandaag een compleet nieuwe 7490 geïnstalleerd.
Alles mooi geconfigureerd, maar wat denk je?
Niets van verandering...
Na een automatische lijntest terug op het 7/0,5 profiel beland...
Iemand nog een oplossing?
Kan eventueel eens een technieker naar mijn lijn kijken?
Ik heb vandaag een compleet nieuwe 7490 geïnstalleerd.
Alles mooi geconfigureerd, maar wat denk je?
Niets van verandering...
Na een automatische lijntest terug op het 7/0,5 profiel beland...
Iemand nog een oplossing?
Kan eventueel eens een technieker naar mijn lijn kijken?