OVH en Belgacom

Plaats reactie
unrealbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2010, 03:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik ben een complete leek op VOIP vlak, maar heb hier bij de tutorials wel gelezen over de OVH voip. Lijkt me redelijk makkelijk te doen.

Momenteel zit ik in een pack met telefonie van Belgacom, wat is de beste manier van werken?

1) Test aanvragen bij OVH met telefoon (waarborg rond de 80 euro).
2) Belgacom pack veranderen naar een pack met tv en internet zonder telefoon.
3) Nummer erna dan proberen via OVH laten overzetten?

Bedankt
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

In deze volgorde speel je gegarandeerd je huidig telefoonnummer kwijt.
Ik zou 2 en 3 omwisselen.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Bij een nummeroverdracht wordt het telefonieproduct bij de vorige provider automatisch opgezegd. Je mag dus nooit je vorige provider contacteren als je een telefoonnummer wil porteren. Alle communicatie over de nummeroverdracht doe je via de nieuwe provider, ook bij eventuele problemen.

Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd. Daarna kan je nog steeds intekenen op een goedkoper pack of promotie.
unrealbe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 29 mei 2010, 03:27
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ok hartelijk dank. Iemand een idee of de OVH (van 2011) tutorial nog steeds relatief up to date is? Of zijn er een aantal kanttekeningen te plaatsen hierbij tegenwoordig?
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Het design van de webpagina's is veranderd, maar het product is eigenlijk hetzelfde als toen en heet nu VoIP Découverte: https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

raf1 schreef:Als de nummeroverdracht succesvol is afgerond, zal je vaststellen dat het Proximus-telefonieproduct automatisch werd opgezegd.
Je zal misschien ook vaststellen dat je internet en tv ook verdwenen is; dit loopt toch dikwijls verkeerd af :(
In dit geval volstaat een telefoontje naar de helpdesk, om te zeggen dat het de bedoeling was om naar een pack zonder vaste lijn te gaan, en je internet + tv wordt dan zo spoedig moegelijk terug geactiveerd0
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”