Nieuwe TV decoders
-
- Starter
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 sep 2005, 13:13
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Hier begin deze week brief met code ontvangen.
Online nieuwe decoder aangevraagd,
gaat geleverd worden op 3 november.
In de brief wordt enkel aangehaald dat de gehuurde decoder verouderd is,
en dus dient vervangen te worden.
Over de aangekochte (die ook bij de types 'te vervangen' staat)
wordt met geen woord gerept.
Benieuwd wat we daar nog over gaan horen.
Online nieuwe decoder aangevraagd,
gaat geleverd worden op 3 november.
In de brief wordt enkel aangehaald dat de gehuurde decoder verouderd is,
en dus dient vervangen te worden.
Over de aangekochte (die ook bij de types 'te vervangen' staat)
wordt met geen woord gerept.
Benieuwd wat we daar nog over gaan horen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Logischerwijze worden eerst de huurdecoders aangepakt, tenslotte betaalt de klant daar maandelijks veel geld voor.
Maar ik ben benieuwd of Proximus opnieuw zal stunten door de verkochte decoders ook zonder kosten te vervangen.
Ik vind dat Proximus verplicht is om hun TV-netwerk compatibel te houden met de oude decoders.
Zolang je kan blijven TV kijken, zolang is er geen probleem. Wordt het TV-netwerk afgesloten voor de verkochte decoders dan heeft proximus een eigen "dieselgate" want het heeft producten verkocht waarvan het wist dat ze enige tijd later niet meer zouden werken.
Maar ik ben benieuwd of Proximus opnieuw zal stunten door de verkochte decoders ook zonder kosten te vervangen.
Ik vind dat Proximus verplicht is om hun TV-netwerk compatibel te houden met de oude decoders.
Zolang je kan blijven TV kijken, zolang is er geen probleem. Wordt het TV-netwerk afgesloten voor de verkochte decoders dan heeft proximus een eigen "dieselgate" want het heeft producten verkocht waarvan het wist dat ze enige tijd later niet meer zouden werken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Iedereen wist dat die enige tijd later niet meer zouden werken, wie zo een toestel koopt en hoopt dat ze dat tot in het oneindige ondersteunen is gewoon om het cru te zeggen dom. Tuurlijk zou het een mooie geste zijn, maar ze zijn er niet toe verplicht, net als Telenet een tijd geleden. Wil je daar geen last van hebben dan huur je. Dat gelijk trekken met dieselgate, lol.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Het is het gebrek aan concurrentie die ervoor zorgt dat beide partijen, Telenet en Proximus zo hun klanten kunnen bedriegen.
Als ik een Samsung televisie koop, dan zal die 10 jaar later nog altijd werken.
Als ik een Proximus of Telenet televisie koop dan zal die op initiatief van Proximus of Telenet na de garantieperiode met opzet defect gemaakt worden !!
En dat vind je normaal?
Als ik een Samsung televisie koop, dan zal die 10 jaar later nog altijd werken.
Als ik een Proximus of Telenet televisie koop dan zal die op initiatief van Proximus of Telenet na de garantieperiode met opzet defect gemaakt worden !!
En dat vind je normaal?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dus als ik een eigen VDSL modem koop moet ik gaan klagen dat die niet meer werkt als er FTTH komt? 'evil' proximus heeft dat natuurlijk voorzien!fvhbrugge schreef:Logischerwijze worden eerst de huurdecoders aangepakt, tenslotte betaalt de klant daar maandelijks veel geld voor.
Maar ik ben benieuwd of Proximus opnieuw zal stunten door de verkochte decoders ook zonder kosten te vervangen.
Ik vind dat Proximus verplicht is om hun TV-netwerk compatibel te houden met de oude decoders.
Zolang je kan blijven TV kijken, zolang is er geen probleem. Wordt het TV-netwerk afgesloten voor de verkochte decoders dan heeft proximus een eigen "dieselgate" want het heeft producten verkocht waarvan het wist dat ze enige tijd later niet meer zouden werken.
In alle serieusheid. Ze kunnen het maar in beperkte mate bijhouden. En tot nu toe is dat een pak langer dan de terugverdientijd van een huur vs koop decoder. Op dat vlak heb je geen toestanden van 1 jaar oude decoders die je gekocht hebt voor retail die weg kunnen gegooid worden.
Wanneer ze naar 4k TV gaan, zal de rest er ook weer uitgaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Velen hebben al bij de gratis ruil van een v3 een V5-compact gekregen, dus blijkbaar worden het v3-compact decoders, wat mij ook niet verwonderd aangezien er in de toekomst alleen nog aan opnames gedacht wordt via de cloud servers van PX.
Een technieker die een defecte decoder vervangt, vervangt die wel nog door een v5 (zolang die in stock is)
Een technieker die een defecte decoder vervangt, vervangt die wel nog door een v5 (zolang die in stock is)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1403
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 299 keer
Niets normaal gezien. Daar we met een staats monopolie op het koper zitten. Geen concurrentie op het koper. (Base met Snow heeft de handdoek in de ring geworpen)jefke klakke schreef: Over de aangekochte (die ook bij de types 'te vervangen' staat)
wordt met geen woord gerept.
Benieuwd wat we daar nog over gaan horen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Als die samsung tv enkel een analoge tuner heeft ben je in die 10 jaar wel al heel wat posten verloren. De technologie staat niet stil, zeker in die branche niet. En een glazen bol heeft niemand, dus wat er binnen 10 jaar zal zijn weten we momenteel niet.fvhbrugge schreef:Het is het gebrek aan concurrentie die ervoor zorgt dat beide partijen, Telenet en Proximus zo hun klanten kunnen bedriegen.
Als ik een Samsung televisie koop, dan zal die 10 jaar later nog altijd werken.
Als ik een Proximus of Telenet televisie koop dan zal die op initiatief van Proximus of Telenet na de garantieperiode met opzet defect gemaakt worden !!
En dat vind je normaal?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Samsung zal zijn product wel niet opzettelijk zelf defect maken, in tegendeel een software update zorgt vaak voor een verlenging van de levensduur.
Er is geen enkele reden waarom de V3-decoders niet nog enkele jaren kunnen werken.
Dat ze de nieuwe software niet kunnen draaien, tot daar aan toe, dat hoeft geen probleem te zijn.
Simpele video-streaming moet toch nog altijd mogelijk zijn.
Vergeet niet dat de klant géén keuze heeft bij de aankoop, de klant kan enkel bij proximus een toestel kopen.
Nochtans is het perfect technisch mogelijk om andere decoders toe te laten.
Er is geen enkele reden waarom de V3-decoders niet nog enkele jaren kunnen werken.
Dat ze de nieuwe software niet kunnen draaien, tot daar aan toe, dat hoeft geen probleem te zijn.
Simpele video-streaming moet toch nog altijd mogelijk zijn.
Vergeet niet dat de klant géén keuze heeft bij de aankoop, de klant kan enkel bij proximus een toestel kopen.
Nochtans is het perfect technisch mogelijk om andere decoders toe te laten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Euhm, de klant kan bij Proximus ook gewoon huren en altijd verzekerd zijn van de laatste (reeks) decoders te hebben die HD aankunnen en recente firmware kunnen draaien.
Dan heb je de mensen die een decoder kopen, zo wat geld uit sparen. En dan een paar jaar later moord en brand schreeuwen als hun decoder niet recent genoeg is om te blijven werken voor Proximus TV.
En geen enkele fabrikant maakt zijn producten met opzet stuk. Hetgeen iedereen opmerkt aan dingen die stuk gaan zijn rechtstreeks gerelateerd aan de keuzes van de fabrikant die afhangen van de prijs van het product. En als die laag is, dan is die laag met een reden.
Dan heb je de mensen die een decoder kopen, zo wat geld uit sparen. En dan een paar jaar later moord en brand schreeuwen als hun decoder niet recent genoeg is om te blijven werken voor Proximus TV.
En geen enkele fabrikant maakt zijn producten met opzet stuk. Hetgeen iedereen opmerkt aan dingen die stuk gaan zijn rechtstreeks gerelateerd aan de keuzes van de fabrikant die afhangen van de prijs van het product. En als die laag is, dan is die laag met een reden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Klanten die een decoder kopen die verzaken enkel aan de omnium garantie bij defect bijv. na blikseminslag wordt bij huur je decoder nog altijd vervangen.
Bij aankoop uiteraard niet.
Kopers verwachten dat de verkoper je toestel niet met opzet defect maakt, zodat je op kosten gejaagd wordt.
Als proximus de V3 decoders op hun netwerk zou weigeren dan is dat een opzettelijke sabotagedaad.
Maar goed misschien zijn ze correct en worden de decoders toch vervangen of blijven de V3's gewoon verder werken.
Bij aankoop uiteraard niet.
Kopers verwachten dat de verkoper je toestel niet met opzet defect maakt, zodat je op kosten gejaagd wordt.
Als proximus de V3 decoders op hun netwerk zou weigeren dan is dat een opzettelijke sabotagedaad.
Maar goed misschien zijn ze correct en worden de decoders toch vervangen of blijven de V3's gewoon verder werken.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Ik ken de technische details niet van de Proximus decoders... maar TN heeft nog niet zolang alle MPEG2 gebaseerde decoders op zwart gezet.fvhbrugge schreef:Als proximus de V3 decoders op hun netwerk zou weigeren dan is dat een opzettelijke sabotagedaad.
Sabotage... tja, je kan ook niet verwachten dat men eeuwig en altijd oude technologie blijft ondersteunen (ondertussen garanderen ze een minimum ondersteuning van 5 jaar).
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tja, zoals toen in de Telenet topics is gebleken verwacht men dat dus wel
Overigens straffe Samsung tv die extra functionaliteit krijgt met een software-update (van wat posts omhoog). Ik denk dat de smart tv's met meer dan een jaar updates om een hand te tellen zijn (en analoge tuner blijft analoog ondanks software update).
Overigens straffe Samsung tv die extra functionaliteit krijgt met een software-update (van wat posts omhoog). Ik denk dat de smart tv's met meer dan een jaar updates om een hand te tellen zijn (en analoge tuner blijft analoog ondanks software update).
-
- Pro Member
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:23
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 18 keer
Mijn oud US Robotics Courier modem kon door (officiele) firmware updates steeds sneller.AndRo555 schreef: Dus als ik een eigen VDSL modem koop moet ik gaan klagen dat die niet meer werkt als er FTTH komt? 'evil' proximus heeft dat natuurlijk voorzien!
oorspronkelijk 9600... tot (ik weet niet meer 33K6 of 56K?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Volgens @proximus op Twitter zullen de aangekochte V3's gewoon blijven werken.
Op twitter al een tijd geleden gelezen dat de v3's huurdecoders zullen gratis vervangen worden via Bpost, omdat ze niet performant genoeg meer zijn voor de nieuwe software. (heeft ook zo in de media gestaan)
Maar dan zouden de aangekochte gewoon blijven werken!
Misschien bedoelen ze met oude softrware, want het blijft nu ook werken met deze oude software, voor wie de nieuwe nog niet binnen gekregen heeft op de v5.
PS: V5's staan al een tijd niet meer te koop op de PX site, alleen nog de v5-compact
Op twitter al een tijd geleden gelezen dat de v3's huurdecoders zullen gratis vervangen worden via Bpost, omdat ze niet performant genoeg meer zijn voor de nieuwe software. (heeft ook zo in de media gestaan)
Maar dan zouden de aangekochte gewoon blijven werken!
Misschien bedoelen ze met oude softrware, want het blijft nu ook werken met deze oude software, voor wie de nieuwe nog niet binnen gekregen heeft op de v5.
PS: V5's staan al een tijd niet meer te koop op de PX site, alleen nog de v5-compact
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
En een iPhone kan laat bepaalde sites ook weer een paar procent sneller met een nieuwere iOS (en dus nieuwere browser). Dat is vergelijkbaar met wat er nu gebeurd.warpozio schreef:Mijn oud US Robotics Courier modem kon door (officiele) firmware updates steeds sneller.AndRo555 schreef: Dus als ik een eigen VDSL modem koop moet ik gaan klagen dat die niet meer werkt als er FTTH komt? 'evil' proximus heeft dat natuurlijk voorzien!
oorspronkelijk 9600... tot (ik weet niet meer 33K6 of 56K?)
Een VDSL modem ineens Vectoring laten doen is niet zo simpel. Daar komt een hoop rekenkracht bij kijken die ten tijde van het ontwerp van de bbox2 vrij duur was. Die ballon gaat dus niet op.
Gezien de stappen die er elk jaar in elektronica en IC schakelingen gebeurd is het niet echt voordelig om een apparaat te voorzien op een langere gebruiksduur. Eerder op een korte cycle en snelle hardware upgrades wanneer de prijzen voor bepaalde technologien (oplossingen) zakken.
-
- Starter
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 sep 2005, 13:13
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Vandaag is de postbode langs geweest om de nieuwe decoders te leveren.
Inderdaad decoders
Blijkbaar wordt ook de aangekochte decoder mee vervangen.
Inderdaad decoders
Blijkbaar wordt ook de aangekochte decoder mee vervangen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Naar wat ik hier van tijd lees zijn het meestal de medewerkers van Proximus die zich vergissen .
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Wel een mooie geste dan van proximus want er zijn er al die geld verdiend hebben ondertussen door hun v3 vanaf het begin aangekocht te hebben, mijn gebuur zal content zijn als ik het nieuws vertel
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Normaal gezien worden aangekochte decoders enkel vervangen als deze binnen de garantie termijn van 2 jaar vallen, decoders die buiten de garantie termijn vallen worden in principe niet vervangen, althans volgens "Onze medewerkers".
-
- Starter
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 21 sep 2005, 13:13
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb mijn aangekochte decoder tijdens zijn garantieperiode moeten ruilen wegens een defect.
Wettelijk gezien wordt tijdens die omruilperiode de garantieperiode enkel opgeschort,
en dat zou volgens de medewerker van de Proximus-winkel ook zo zijn,
geen nieuwe garantieperiode zoals veel winkels wel geven.
Misschien hebben ze die datum nu aanzien als aanschaf ? En dat is nog geen 2 jaar geleden.
De komende dagen nog eerst wat opnames op de harde schijf bekijken, en dan (proberen) installeren.
Wettelijk gezien wordt tijdens die omruilperiode de garantieperiode enkel opgeschort,
en dat zou volgens de medewerker van de Proximus-winkel ook zo zijn,
geen nieuwe garantieperiode zoals veel winkels wel geven.
Misschien hebben ze die datum nu aanzien als aanschaf ? En dat is nog geen 2 jaar geleden.
De komende dagen nog eerst wat opnames op de harde schijf bekijken, en dan (proberen) installeren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Weet iemand hoelang dit al op de Scarlet site staat en is er hier al een Scarletter gecontacteerd over de vervanging van hun decoder? Indien ja, gebruikte Scarlet een anoniem nummer?Scarlet Trio blaast 2 kaarsjes uit en biedt je binnenkort een vernieuwde tv-interface!
Tegen het eind van het jaar komt er een nieuwe versie van de digitale tv-interface op de markt voor alle scarlet Trio, scarlet One en scarlet Internet & TV-klanten. Indien je decoder vervangen dient te worden, word je binnenkort gecontacteerd door Scarlet.
- svenska
- Elite Poster
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 75 keer
Scarlet heeft dit gisteren pas op hun Facebook account gepost:
Tijdens de maand November krijgen alle scarlet Trio-klanten de nagelnieuwe TV-menu’s.
Nog niet kennisgemaakt met scarlet Trio? Ontdek nu meteen het goedkoopste abonnement op de markt!
Digitale televisie, internet en vaste telefonie voor slechts € 39 per maand.
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
Ik heb nog een oude V3, dus die zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden?
Tijdens de maand November krijgen alle scarlet Trio-klanten de nagelnieuwe TV-menu’s.
Nog niet kennisgemaakt met scarlet Trio? Ontdek nu meteen het goedkoopste abonnement op de markt!
Digitale televisie, internet en vaste telefonie voor slechts € 39 per maand.
https://www.scarlet.be/nl/trio-internet-tv-telefonie/
Ik heb nog een oude V3, dus die zal hoogstwaarschijnlijk vervangen worden?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad net als de v3's moeten vervangen worden bij PX klanten daar de performances te laag uitvallen voor de nieuwe software (interface) functies.
PX v3 bezitters krijgen een v5-compact in ruil.
PX v3 bezitters krijgen een v5-compact in ruil.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 07 maa 2015, 15:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 15 keer
De decoders worden vervangen vanwege "verbeterde dienstverlening die niet op de oude decoders gegeven kan worden".
In het beste geval krijgen de Scarletklanten een aangepaste V5 of V4.
In het slechtste geval komt er geen/een beperkte update en kunnen zij niet van deze dienstverlening genieten.
In het beste geval krijgen de Scarletklanten een aangepaste V5 of V4.
In het slechtste geval komt er geen/een beperkte update en kunnen zij niet van deze dienstverlening genieten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Wat ik mij vooral afvraag is wat ze bedoelen met:
Wat houdt die beeldkwaliteitsverbetering dan precies in? 1080p mogelijk?Binnenkort zal elke Proximus TV-klant de nieuwe tv-interface op zijn scherm zien verschijnen. Deze nieuwe interface brengt enkele nieuwigheden en zal jouw televisie-ervaring en beeldkwaliteit flink verbeteren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
V3 en V3b worden juist door PX om die reden gratis omgeruild (via Bpost) voor een v5-compact, omdat deze oude type decoders niet meer voldoen om te draaien op deze nieuwe interface/software.
-
- Pro Member
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:21
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 9 keer
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_swap ... us-tv.html
Binnenkort zal elke Proximus TV-klant de nieuwe tv-interface op zijn scherm zien verschijnen. Deze nieuwe interface brengt enkele nieuwigheden en zal jouw televisie-ervaring en beeldkwaliteit flink verbeteren. En daar hoort ook een nieuwe decoder bij.
Sinds de start van Proximus TV, nu tien jaar geleden, heeft de technologie natuurlijk niet stilgestaan. Toch kijken ongeveer 400.000 klanten nog steeds tv met een decoder van de eerste generatie. Tijd voor vernieuwing! Tegen de zomer van 2016 wil Proximus deze oude beestjes proactief vervangen door een gloednieuw model. Zo profiteert elke klant van de beste technologische kwaliteit.
De nieuwe decoder, de V5 Compact, is er eentje van de nieuwste generatie. Hij biedt alle mogelijke functies en is zuinig, maar heeft geen harde schijf meer. Alles wordt voortaan opgeslagen in de Proximus Cloud.
Geen nood, je hoeft niet naar een Proximus Center in je buurt te snellen om jouw exemplaar te gaan halen. De nieuwe decoders worden netjes aan huis geleverd door bpost. Elke klant krijgt een brief thuis en kan vervolgens via de website of de klantendienst van bpost aangeven of hij de decoder wil afhalen op een postkantoor of liever thuis laat leveren.
De levering van de nieuwe decoders is gestart in oktober. Tegen half 2016 zouden alle oude toestellen vervangen moeten zijn en kan iedereen genieten van de nieuwe tv-ervaring. Goed nieuws dus!
Is er iemand die deze al heeft en wat zijn de ervaringen? Sneller? Beter? Mooier? Overzichtelijker? Geen problemen mee? Er zou geen harde schijf meer zijn dan stel ik mij de vraag niet alle programma's zijn via terug kijk tv te bekijken? Hoe gaat dat dan in zijn werk want het zou in de cloud zijn?
Ze zegge de beeldkwaliteit beter maar is dit effectief zo?
Post jullie ervaringen hier maar ten volle .
[Mod Edit] Oud nieuws: hier bestaat er al weken een topic over!
Bericht verplaatst naar de bestaande topic
Binnenkort zal elke Proximus TV-klant de nieuwe tv-interface op zijn scherm zien verschijnen. Deze nieuwe interface brengt enkele nieuwigheden en zal jouw televisie-ervaring en beeldkwaliteit flink verbeteren. En daar hoort ook een nieuwe decoder bij.
Sinds de start van Proximus TV, nu tien jaar geleden, heeft de technologie natuurlijk niet stilgestaan. Toch kijken ongeveer 400.000 klanten nog steeds tv met een decoder van de eerste generatie. Tijd voor vernieuwing! Tegen de zomer van 2016 wil Proximus deze oude beestjes proactief vervangen door een gloednieuw model. Zo profiteert elke klant van de beste technologische kwaliteit.
De nieuwe decoder, de V5 Compact, is er eentje van de nieuwste generatie. Hij biedt alle mogelijke functies en is zuinig, maar heeft geen harde schijf meer. Alles wordt voortaan opgeslagen in de Proximus Cloud.
Geen nood, je hoeft niet naar een Proximus Center in je buurt te snellen om jouw exemplaar te gaan halen. De nieuwe decoders worden netjes aan huis geleverd door bpost. Elke klant krijgt een brief thuis en kan vervolgens via de website of de klantendienst van bpost aangeven of hij de decoder wil afhalen op een postkantoor of liever thuis laat leveren.
De levering van de nieuwe decoders is gestart in oktober. Tegen half 2016 zouden alle oude toestellen vervangen moeten zijn en kan iedereen genieten van de nieuwe tv-ervaring. Goed nieuws dus!
Is er iemand die deze al heeft en wat zijn de ervaringen? Sneller? Beter? Mooier? Overzichtelijker? Geen problemen mee? Er zou geen harde schijf meer zijn dan stel ik mij de vraag niet alle programma's zijn via terug kijk tv te bekijken? Hoe gaat dat dan in zijn werk want het zou in de cloud zijn?
Ze zegge de beeldkwaliteit beter maar is dit effectief zo?
Post jullie ervaringen hier maar ten volle .
[Mod Edit] Oud nieuws: hier bestaat er al weken een topic over!
Bericht verplaatst naar de bestaande topic
Laatst gewijzigd door philippe_d 29 nov 2015, 10:49, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: zie mod break
Reden: zie mod break
-
- Plus Member
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 10 keer
Had vorig jaar heel veel problemen met mijn decoder, nieuwe die ik uiteindelijk kreeg bleek ook gewoon een zelfde oud model te zijn met ongeveer zelfde problemen. Uiteindelijk een v5 decoder gekregen, geen mini maar een normale met hhd. Ik ben daar best wel tevreden over. Werkt vlot en is behoorlijk stabiel. Als de mini de zelfde hardware is als de gewone 5 maar zonder hdd, denk ik wel dat het een verbetering is.
Enkel, wat met programmas pauzeren, terugspoelen en doorspoelen? Zonder hardeschijf zal dat toch niet meer lukken? Je kan sommige programma's nu wel terug opvragen herbekijken, maar mogelijkheid om door te spoelen kost dan wel extra geld.
Ben blij met mijn gewone v5 zal die niet onmiddellijk inwisselen voor een toestel die minder kan
Sent from my iPad using Tapatalk
Enkel, wat met programmas pauzeren, terugspoelen en doorspoelen? Zonder hardeschijf zal dat toch niet meer lukken? Je kan sommige programma's nu wel terug opvragen herbekijken, maar mogelijkheid om door te spoelen kost dan wel extra geld.
Ben blij met mijn gewone v5 zal die niet onmiddellijk inwisselen voor een toestel die minder kan
Sent from my iPad using Tapatalk
*-*
-
- Elite Poster
- Berichten: 4309
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Inderdaad, v5-compact identiek aan v5 maar zonder display en zonder harddisk ideaal om ergens verborgen op te stellen en met de RF remote functie te werken.
NB: voorlopig nog problemen om met RF te werken (in te stellen) , zou bij een volgende software update moeten opgelost zijn.
NB: voorlopig nog problemen om met RF te werken (in te stellen) , zou bij een volgende software update moeten opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 834
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 102 keer
Hopelijk komt RF in orde want volgens helpdesk zou het moeten werken, maar wat ik ook probeer het werkt niet.jackho schreef:NB: voorlopig nog problemen om met RF te werken (in te stellen) , zou bij een volgende software update moeten opgelost zijn.
Send from my mobile device!
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
klanten worden geinformeerd dmv sms en een brief.