Lord Utopia schreef:appelen met peren vergelijken. Een V5 mini decoder kan meer dan een Chromecast, een grote functie is: jawel, Proximus TV kijken.
Jouw kennende moet je altijd negatieve commentaar kunnen geven op alles wat paars en proximus is.
Er is geen reden dat Proximus niet dezelfde service niet zou kunnen bieden op chomecast hardware (met eigen software). Het is en blijft IPTV, dat is puur een netwerkgedeelte (wifi, ethernet), een AP, een of andere hardware video codec (h.264 of iets anders), met dan een HDMI out.
Dat kan perfect door een chromecast-achtig iets gedaan worden. Misschien wel + ethernet voor de mensen waar al een ethernetkabel naar de TV ligt. Dat leg je voor <40 euro retail in de markt. Desnoods een met 128GB flash erbij waar je nog lokaal kan opnemen.
Dat Proximus gedacht heeft om er nog scart, USB, optical,... op te zetten. Ja, dat is vrij nonsens. De mensen die nog met scart kijken kunnen nog altijd een V4 of V5 (niet mini/compact) gebruiken. Dat is dus op zich geen probleem. Wie kijkt er zelfs nog analoog naar digitale TV?
Volgens mij ligt het grootste probleem bij Proximus niet bij niet kunnen, maar bij niet willen. Leg maar eens uit aan je klant waarom je 4 euro (of 5?) per maand aan huur vraagt voor een klein stukje hardware. Dat gaat er niet in, wanneer je veel meer aan gewicht aan hardware krijgt bij TN of bij een v4 of v5.
Om nog maar te zwijgen over het verbruik. Dat is pas een regelrechte schande. Een v4 verbruik in standby (!!) dubbel zoveel als mijn pc bij het schrijven van dit bericht.
En ja ik rant wel eens op Proximus, en terecht, sommige situaties ronduit belachelijk. TN hun decoders zijn ook niet de meest efficiënte toestellen, maar daar zit een stuk meer hardware in, dan vooral in het stuk kabel tot AP.
**met proximus TV op een chromecast achtig apparaat, bedoel ik dus echt de TV streams zoals ze aan de decoder komen. Niet de TV overal (met lagere kwaliteit) die toevallig een cast functionaliteit heeft.