Slafes schreef:Nog sterker cijfer, 25% van de pendelaars Leuven- Brussel die overstappen op de motor = 100% geen file meer.
dus jij zegt: geef iedereen een bedrijfsmotor ipv een auto?
bambipower schreef:Dus sorry, dat ik gans uw betoog nu wegvaag
Enja, ik ben in een drukke stad gaan wonen... omdat ik geen auto heb
![Birthday Smile :bdaysmile:](./images/smilies/icon_bdaysmile.gif)
helemaal niet dus: stel je eens voor dat *iedereen* gaat wonen in de stad dat die werkt, en liefst zo kort mogelijk bij het werk.
dan kom je buiten, moet je een uur wachten voor je voorbij je eigen voordeur geraakt, terwijl meer dan de helft van het land gewoon leegstaat.
ideaal volgens jou?
ik geef toe, moest ik in brussel werken én wonen, dan zou ik geen auto nodig hebben - althans niet voor woon/werk verkeer.
maar ik wil voor geen geld ginds wonen... en er zijn geen (leefbare) alternatieven... behalve dan mss een motor, maar daar heb ik het rijbewijs niet voor.
uiteindelijk is het heel simpel: ik snap al de commotie over de bedrijfswagens op de baan niet: als je met het OV of de fiets gaat, sta je niet in de file, dus heb je geen last, dus heb je geen recht van spreken.
sta je wél in de file, of dat nu met een firmawagen of een eigen wagen is, dan heb je recht van klagen... maar dan doe je dat simpelweg niet omdat je weet dat belgie gewoon een kutland is qua jobverdeling.
en ondertussen praat iedereen over zo'n kleinigheidje, terwijl het grote geld en de echte problematiek mooi in een dossiertje gelabeld "volgende regering" gestoken zal worden...
net zoals de vorige keren, en net zoals de volgende keren.
(iemand die nog wéét waarom doel eigenlijk onteigend werd? en gezien hoe nuttig dat is geweest? what about de noord-zuid in limburg, hoelang die al "klaar" is? of het feit dat er hier niet echt iemand is - net zoals in de politiek - die zijn keel openzet voor meer thuiswerk? of denk je dat je voor wat administratie in een kantoor moet zitten?)
ik ben en blijf fan van thuiswerken voor wie dat kan, en heb absoluut geen probleem met openbaar vervoer gebruiken waar mogelijk (verkies ik zelfs als ik naar bxl of a'pen moet),
maar bedrijfswagens zijn in mijn mening ook niet echt problematisch. en zeker niet zolang je alternatieven stimuleert en beschikbaar hebt.
voorbeeldje: moest ik bv in de torens werken bij pxm, zou ik met de trein gaan - ik zou nog steeds met de wagen naar het station gaan (30km ongeveer) maar de rest zou trein zijn.
omdat die verbinding (aanvaardbaar) goed is, en je gewoon vrijwel uitstapt op je werk.
en aan zij die het OV gebruiken, paar vraagjes:
- hoeveel tijd verlies je gemiddeld (als alles op tijd is)
- hoe vaak moet je oftewel "iets vroeger" vertrekken of langer wachten op een aansluiting? (ik heb ooit iemand gekend op 1 van mijn jobs, die kerel kon steeds 15min vroeger stoppen en de rest moest het maar opvangen, want anders moest die een uur langer wachten op zijn OV)
- hoeveel keer kan, zal, en wil je baas het pikken dat je alweer te laat bent?
er werd(?) zoveel gezeikt over rokers die "teveel pauzes nemen", maar ik ben eens benieuwd naar cijfers over hoeveel en hoevaak iemand met het OV te laat aankomt of te vroeg vertrekt.
also: als ze staken, dan heb je ineens een dag dat je dus niet "kan" gaan werken, want de auto nemen is geen alternatief? ik hoor het ze al graag zeggen.