Chromecast

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

Als ik de TV aanzet switcht de AV uitgang altijd naar de HDMI waar de chromestick inzit. We moeten dus steeds naar TV switchen alvorens TV te kijken (80%)
Elke keer de TV is uitgeweest staat Chromecast weer als default.

Kan dit gewijzigd worden?
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 61 keer

Wellicht is dit omdat de chromecast altijd voeding krijgt. Bij het opstarten van de tv loopt deze al zijn ingangen af en "voelt" hij signaal afkomstig vd chromecast en schakelt hij automatisch naar deze hdmi-ingang. Ik heb het opgelost door mijn chromecast te voeden via een usb-poort op de tv zelf. Uw situatie kan uiteraard verschillen...
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 14 keer

mijn CC zit idd in het stopcontact omdat ik geen USB op de TV heb. Uittrekken en insteken als je hem nodig hebt is dus de enige oplossing? Of verderdoen zoals we bezig zijn...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

stopcontact voorzien van schakelaar welke enkel wordt aangezet op moment dat CC gebruikt gaat worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

is er geen keuze optie in de instelleingen vab je tv waarbij je de toestellen kunt selecteren waarop je tv op zijn HDMI activiteit wel of niet reageert
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

De Chromecast is hiervoor zelf verantwoordelijk via HDMI-CEC: https://gigaom.com/2013/07/24/chromecast-hdmi-cec/

Workaround: zet uw TV decoder pas aan nadat uw TV ingeschakeld is en al op het Chromecastscherm staat. Als ik mij niet vergis sturen de decoders ook een signaal via HDMI-CEC, waardoor de TV dan terugzapt naar de juiste ingang.

Of kijk jij nog analoog (zonder decoder) ?
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

decoders ook een signaal via HDMI-CEC

toch sedert de laatst software/interface
Flippi
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 64 keer

Ik had dit ook sinds het inpluggen van de Chromecast zolang ik de installatie niet had doorgevoerd.
Eens ik de installatie van de CC had beëindigd, kwam dit probleem niet meer voor.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

Kenw00t schreef:Als ik mij niet vergis sturen de decoders ook een signaal via HDMI-CEC, waardoor de TV dan terugzapt naar de juiste ingang.
Ik geloof dat ik deze optie manueel heb moeten aanzetten in mijn decoder. Als ik de decoder aanzet gaat de TV automatisch aan en staat ze ook op de juiste post. Likewise, als ik de TV afzet gaat de decoder ook automatisch uit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”