Als ik de TV aanzet switcht de AV uitgang altijd naar de HDMI waar de chromestick inzit. We moeten dus steeds naar TV switchen alvorens TV te kijken (80%)
Elke keer de TV is uitgeweest staat Chromecast weer als default.
Kan dit gewijzigd worden?
Chromecast
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 61 keer
Wellicht is dit omdat de chromecast altijd voeding krijgt. Bij het opstarten van de tv loopt deze al zijn ingangen af en "voelt" hij signaal afkomstig vd chromecast en schakelt hij automatisch naar deze hdmi-ingang. Ik heb het opgelost door mijn chromecast te voeden via een usb-poort op de tv zelf. Uw situatie kan uiteraard verschillen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 253 keer
stopcontact voorzien van schakelaar welke enkel wordt aangezet op moment dat CC gebruikt gaat worden...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
- Bedankt: 250 keer
De Chromecast is hiervoor zelf verantwoordelijk via HDMI-CEC: https://gigaom.com/2013/07/24/chromecast-hdmi-cec/
Workaround: zet uw TV decoder pas aan nadat uw TV ingeschakeld is en al op het Chromecastscherm staat. Als ik mij niet vergis sturen de decoders ook een signaal via HDMI-CEC, waardoor de TV dan terugzapt naar de juiste ingang.
Of kijk jij nog analoog (zonder decoder) ?
Workaround: zet uw TV decoder pas aan nadat uw TV ingeschakeld is en al op het Chromecastscherm staat. Als ik mij niet vergis sturen de decoders ook een signaal via HDMI-CEC, waardoor de TV dan terugzapt naar de juiste ingang.
Of kijk jij nog analoog (zonder decoder) ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
- Bedankt: 64 keer
Ik had dit ook sinds het inpluggen van de Chromecast zolang ik de installatie niet had doorgevoerd.
Eens ik de installatie van de CC had beëindigd, kwam dit probleem niet meer voor.
Eens ik de installatie van de CC had beëindigd, kwam dit probleem niet meer voor.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik geloof dat ik deze optie manueel heb moeten aanzetten in mijn decoder. Als ik de decoder aanzet gaat de TV automatisch aan en staat ze ook op de juiste post. Likewise, als ik de TV afzet gaat de decoder ook automatisch uit.Kenw00t schreef:Als ik mij niet vergis sturen de decoders ook een signaal via HDMI-CEC, waardoor de TV dan terugzapt naar de juiste ingang.