Ongewenste smsen
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik krijg regelmatig een sms van het nummer 9779 maar die had ik geblokkeerd (spamfilter) op mijn gsm.
Nu zie ik op mijn facuur, dat hiervoor 1,85 euro wordt aangerekend (x5 = 9,25 euro).
Ik heb me nooit ingeschreven voor zo'n dienst maar zou nu dus wel 9,25 euro mogen betalen. Ik heb daarjuist gebeld naar proximus en die zeggen om stop terug te sturen naar dit nummer. Heb ik nu gedaan en een sms terug gekregen dat ik uitgeschreven ben (die sms kost mij ook geld en ben ik effectief uitgeschreven, ik weet het niet)
Nu wil ik wel die 9,25 euro niet betalen omdat ik hier absoluut niet van op de hoogte was. Kan ik dit terug vorderen of zal proximus lastig doen ?
Nu zie ik op mijn facuur, dat hiervoor 1,85 euro wordt aangerekend (x5 = 9,25 euro).
Ik heb me nooit ingeschreven voor zo'n dienst maar zou nu dus wel 9,25 euro mogen betalen. Ik heb daarjuist gebeld naar proximus en die zeggen om stop terug te sturen naar dit nummer. Heb ik nu gedaan en een sms terug gekregen dat ik uitgeschreven ben (die sms kost mij ook geld en ben ik effectief uitgeschreven, ik weet het niet)
Nu wil ik wel die 9,25 euro niet betalen omdat ik hier absoluut niet van op de hoogte was. Kan ik dit terug vorderen of zal proximus lastig doen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2490
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
Dit is het typische verhaal van Proximus... Elke keer als ik bij Proximus klant ben, heb ik altijd hetzelfde voor. Met alle nummers eigenlijk hier thuis. Constant ongevraagde SMS abonnementen die van Mpay verlopen.
Er loopt ergens hier denk ik nog een topic hierover. Toen was dat abonnementen op "volwassengerichte" site.
Proximus zal blijven lastig doen. Je zal het moeten terugvorderen van de eigenaar van nummer 9779.
Er loopt ergens hier denk ik nog een topic hierover. Toen was dat abonnementen op "volwassengerichte" site.
Proximus zal blijven lastig doen. Je zal het moeten terugvorderen van de eigenaar van nummer 9779.
-
- Premium Member
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Locatie: Z-WVL
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 62 keer
Klacht indienen bij ombudsman telecom indien Proximus noch eigenaar 9779 willen terugbetalen. Het zal maanden duren vooraleer je antwoord krijgt maar dat komt er uiteindelijk wel.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
"Gegeven het feit dat de wet voorschrijft dat deze terugbetaling moet geschieden via de betrokken operatoren, moet deze beslissing aan hen worden meegedeeld." Dus Proximus moet jou terugbetalen.
Interessant leesvoer als je googled op "Beslissing nr D-2013-16 inzake Allopass"
Interessant leesvoer als je googled op "Beslissing nr D-2013-16 inzake Allopass"
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
heb toch al een mail terug gekregen
Geachte Mr Moortgat,
We hebben uw mail goed ontvangen.
Kunt u ons uw gsm nummer sturen ? We hebben het nodig om het nummer in stop te zetten en om te checken wat het gebeurd is.
Dank u
Mvg,
Helpdesk Team Allopass/HiPay Mobile
Ik heb mijn gsm nummer gegeven, kijken wat ze nu doen.
Geachte Mr Moortgat,
We hebben uw mail goed ontvangen.
Kunt u ons uw gsm nummer sturen ? We hebben het nodig om het nummer in stop te zetten en om te checken wat het gebeurd is.
Dank u
Mvg,
Helpdesk Team Allopass/HiPay Mobile
Ik heb mijn gsm nummer gegeven, kijken wat ze nu doen.
-
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 15 aug 2011, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb dit ook meegemaakt met betalende sms'en (bedrijf was Paratel).
STOP smsen hielp niet, Paratel klantendienst reageerde niet; ik heb uiteindelijk een aangetekende brief naar Proximus moeten sturen voor de stopzetting en terugbetaling van de aangerekende kosten.
De 5 euro voor de brief was ik natuurlijk kwijt.
STOP smsen hielp niet, Paratel klantendienst reageerde niet; ik heb uiteindelijk een aangetekende brief naar Proximus moeten sturen voor de stopzetting en terugbetaling van de aangerekende kosten.
De 5 euro voor de brief was ik natuurlijk kwijt.
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Amai, juist deze mail terug gekregen
Geachte Mr Moortgat,
Naar aanleiding van uw email, hebben wij het nummer 0477.... uit onze databank uitgehaald en dus in STOP gezet.
U zult dus geen bericht meer van onze klanten ontvangen.
Wij hebben gecheckt in ons systeem en U heeft inderdaad 8 betalende sms'en van 9779 ontvangen. Onze klant kon geen bewijs van uw inschrijving geven. In dat geval, zullen we u terugbetalen voor deze berichten (€ 2 per sms, dus een totaal van € 16).
Kunt U dan ons uw bankgegevens sturen (IBAN + BIC) ? We zullen U heel vlug terugbetalen.
Wij verontschuldigen voor dit probleem.
Geachte Mr Moortgat,
Naar aanleiding van uw email, hebben wij het nummer 0477.... uit onze databank uitgehaald en dus in STOP gezet.
U zult dus geen bericht meer van onze klanten ontvangen.
Wij hebben gecheckt in ons systeem en U heeft inderdaad 8 betalende sms'en van 9779 ontvangen. Onze klant kon geen bewijs van uw inschrijving geven. In dat geval, zullen we u terugbetalen voor deze berichten (€ 2 per sms, dus een totaal van € 16).
Kunt U dan ons uw bankgegevens sturen (IBAN + BIC) ? We zullen U heel vlug terugbetalen.
Wij verontschuldigen voor dit probleem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tijdje geleden bij mijn ma ook gehad, gevonden van welke site ze eigenaar waren en hun eigen voorwaarden tegen hen gebruikt. Na 2 dagen was het terug gestort op de gsm rekening. Ofwel weten die bedrijven zelf niet dat mensen zich onbewust inschrijven of ze houden mensen voor dommer dan ze zijn (wss dat laatste).
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je moet klacht neerleggen bij de eigenaar van dat verkort nummer.
M-Pay zijn louter diensten die op de factuur verschijnen en geind worden door de providers, maar dat geld wordt doorgestort naar die dienst. Dat is hetzelfde verhaal met apps aankopen via je GSM-factuur, geld terugeisen via je provider gaat niet want zij zijn louter een doorgifteluik.
M-Pay zijn louter diensten die op de factuur verschijnen en geind worden door de providers, maar dat geld wordt doorgestort naar die dienst. Dat is hetzelfde verhaal met apps aankopen via je GSM-factuur, geld terugeisen via je provider gaat niet want zij zijn louter een doorgifteluik.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Fout : Proximus is je leverancier en deze zal de smsjes factureren naar jou toe (om inderdaad daarna als doorgeefluik te fungeren). Daar je geen lid/klant bent bij de firma achter het verkorte nummer moet je ten rade gaan bij je leverancier...
Als je een auto koopt en er is iets mis, dan ga je toch ook naar de garagist in plaats van de autofabriek?
Als je stroom er thuis uit ligt ga je toch ook ten rade bij je energieleverancier in plaats van de power plant?
Als je een auto koopt en er is iets mis, dan ga je toch ook naar de garagist in plaats van de autofabriek?
Als je stroom er thuis uit ligt ga je toch ook ten rade bij je energieleverancier in plaats van de power plant?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Algemene voorwaarden van mobiele diensten:
http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... ile_NL.pdf7.7. Wanneer Proximus een 'cash collecting'-dienst aanbiedt (m.a.w.
wanneer ze de Klant toelaat via zijn Proximus-factuur producten en/of
diensten te betalen die worden verdeeld door derden, met name via
nummers met toeslag zoals 0900-nummers, enz.), wordt het verkoopof
dienstencontract rechtstreeks tussen de Klant en de derde gesloten.
De rol van Proximus beperkt zich tot het innen van de betaling in naam
en voor rekening van deze derde of het door hem aangeduid organisme.
Proximus is niet aansprakelijk voor de goede uitvoering van het aankoopof
dienstencontract als dusdanig. Met klachten dient de Klant zich
rechtstreeks tot de derde te wenden. Het bedrag met betrekking tot
deze aankoop of deze dienst, inclusief btw, zal afzonderlijk worden
vermeld op de factuur van Proximus in de vorm van een vermelding die
niet geldt als factuur in de fiscale zin van het woord. De Klant die voor
deze aankoop of dienst een factuur wenst, dient zich vooraf tot de derde
te wenden.
[...]
13.1.3. De Klant dient zich tot de derde-verkoper te wenden in geval van
problemen met de uitvoering van de overeenkomst bedoeld in
bovenstaand artikel 7.7
Als je een auto koopt en er is iets mis, dan ga je toch ook naar de garagist in plaats van de autofabriek?
Als je stroom er thuis uit ligt ga je toch ook ten rade bij je energieleverancier in plaats van de power plant?
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik heb gevraagd gehad om al die verkorte nummers lam te leggen. Sindsdien nooit meer van die rot smsjes gehad.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
- TiTanium
- Moderator
- Berichten: 5757
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
- Locatie: Antwerpen 2
- Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
- Bedankt: 469 keer
Ik werk via hun site/app, dan moet je ook niet telkens de 15 cent smskost betalen
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
-
- Elite Poster
- Berichten: 1584
- Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Inderdaad de beste actie, dit doen de mobiele operatoren niet graag maar ze kunnen het wel.TiTanium schreef:Ik heb gevraagd gehad om al die verkorte nummers lam te leggen. Sindsdien nooit meer van die rot smsjes gehad.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
inloggen - mijn producten - ga naar je GSM-nummer en klik erop - rechts onder diensten - Proximus M-Pay - configureren - en dan de stappen volgen.
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Oei, ik zie hier helemaal iets anders en al helemaal niet mijn nummer enz :/
ik zal straks even een screenshot uploaden
Edit:
potverdikke.. ik worstel met mijn antagonist webruimte
Ps. ja hoor en heb al naar Prox gebeld. Ze hebben mijn Business en GSM losgekoppeld van elkaar. Ze hebben me bij de grote bedrijven en wat het is nog allemaal profielen gezet. Ze gingen dat veranderen en dan zou het allemaal wat makkelijker zijn
ik zal straks even een screenshot uploaden
Edit:
potverdikke.. ik worstel met mijn antagonist webruimte
Ps. ja hoor en heb al naar Prox gebeld. Ze hebben mijn Business en GSM losgekoppeld van elkaar. Ze hebben me bij de grote bedrijven en wat het is nog allemaal profielen gezet. Ze gingen dat veranderen en dan zou het allemaal wat makkelijker zijn
Laatst gewijzigd door Dafke 16 nov 2015, 18:42, in totaal 3 gewijzigd.
Let wel, MPAY is niet hetzelfde als reversed billing.
Voor reversed billing te deactiveren dien je "Premium services" te laten blokkeren.
(vroeger ging dit ook via MyProximus maar nu zie ik die optie niet meer, dus zal via helpdesk zijn)
eg. Voor parking/De Lijn tickets heb je zowel MPAY betaling als Premium SMS
Sommige diensten werken louter op Premium sms reversed billing, dus die ga je niet blokkeren door MPAY uit te schakelen.
Voor reversed billing te deactiveren dien je "Premium services" te laten blokkeren.
(vroeger ging dit ook via MyProximus maar nu zie ik die optie niet meer, dus zal via helpdesk zijn)
eg. Voor parking/De Lijn tickets heb je zowel MPAY betaling als Premium SMS
Sommige diensten werken louter op Premium sms reversed billing, dus die ga je niet blokkeren door MPAY uit te schakelen.
-
- Premium Member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 120 keer
- Bedankt: 69 keer
https://play.google.com/store/apps/deta ... lefor_4411
Deze werkt heel goed, uiteraard alleen in de 4411-locaties.
Deze werkt heel goed, uiteraard alleen in de 4411-locaties.
EDPnet VDSL XL (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go + VRT Nu
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
- bollewolle
- Elite Poster
- Berichten: 891
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 166 keer
- Bedankt: 89 keer
- Dafke
- Elite Poster
- Berichten: 2755
- Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Je moet daar toch nog altijd voor betalen, ook via de app, zelfs meer dan via sms?
Enkel via "internet" is het tijdelijk gratis?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Enkel via "internet" is het tijdelijk gratis?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beste diederik,
Welke stappen heb je nu exact genomen om je geld terug te krijgen en dit stop te zetten in de toekomst?
Hier hetzelfde probleem bij Proximus met Allopass SAS en de nummers 9779 en 9991. Ondertussen al zo'n 40 euro betaald aan die mannen zonder zelf ook maar 1 sms te ontvangen!
Ik heb contact opgenomen met Proximus en mn gsm nummer is nu geblokkeerd voor M-Pay diensten. Maar daarmee heb ik mijn geld nog nie terug
Merci!
Welke stappen heb je nu exact genomen om je geld terug te krijgen en dit stop te zetten in de toekomst?
Hier hetzelfde probleem bij Proximus met Allopass SAS en de nummers 9779 en 9991. Ondertussen al zo'n 40 euro betaald aan die mannen zonder zelf ook maar 1 sms te ontvangen!
Ik heb contact opgenomen met Proximus en mn gsm nummer is nu geblokkeerd voor M-Pay diensten. Maar daarmee heb ik mijn geld nog nie terug
Merci!
-
- Premium Member
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 8 keer
Een mail gestuurd naar allopas sas. Email adres weet ik nu niet van buiten, is zeker ergens te vinden. Daarin vermelde ik dat ik geen abonnement had en die kosten onterecht waren. Ik heb dan mijn gsm nummer moeten doorsturen en rekening nummer.