GERUCHT: Belgacom past ADSL formules aan

Nieuws omtrent telecom
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Vieten schreef:
LangeName schreef:Sommige mensen kun je gewoon niet tevreden stellen...


Dat vind ik nu eigenlijk ook, meer krijgen voor dezelfde prijs en er minder tevreden voor zijn.
:?

't Zijn in elk geval weer enkele redenen minder om naar de concurrentie te gaan.


Remember die Panini plakboeken (prentjes van voetbalisten tijdens wereldbekers etc) ? :) Altijd toch een teleurstelling als ge een prentje kreeg dat ge al had :roll: Natuurlijk ben ik blij met de downverhoging, maar 'k had toch liever ne Gerets of ne Ceulemans gehad ipv nen dubbele Pfaff :D

Ik heb reeds meerdere malen overwogen om naar een andere ISP te gaan (om meer upload te hebben), maar als ik hier op Userbase de problemen lees met sommige ISPs, dan slaat de twijfel toch serieus toe hoor - 't lijkt wel toeval te zijn als iemand wel een goede overschakeling maakt. Hopelijk kan Versatel de marktkraampjes een beetje doen herschikken.

Moest het 5€ zijn, dan meteen, maar 10€ extra/maand voor een powerpack is gewoon te veel, tenzij het zoals een volumepack zou zijn ipv een eenjarig abo - maar 'k geloof dat dat technisch niet mogelijk is?
Genghis
Pro Member
Pro Member
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 dec 2003, 21:32

weet iemand of je na de aanschaf van zo een powerpack ook nog kan "downgraden"? want er staat wel dat de klant niet kan afzien van de aankoop, en ik begrijp dat als je dit in februari neemt dat je dan ook wel degelijk €10 moet betalen voor februari, maar stel nu dat ik de upgrade toch niet de moeite waard vind kannik dan in maart bijvoorbeeld zeggen: neen, ik wil geen power pack meer...
en bij de aankoop van zo een powerpack, verleng je je contract dan weer stilzwijgend voor een jaar?
zoveel onduidelijkheden... :roll:

[edit] Na nog langer zoeken :evil: hebbik gevonden dat zo een power pack aanschaffen voor minimum 1 jaar moet... kvermoed dus dat je contract ook met 1 jaar word verlengd dan... vrij riskant vindik zelf, in 1 jaar tijd kan er veel gebeuren [/edit]
Gast

er zullen meer interimsnelheden komen voor de mensen die niet kunnen syncroniseren op 4mbit.
zoals 2mbit , 3 mbit
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Ik blijf maar bij skynet omdat ik mezelf blijf wijsmaken dat het ooit wel zal verbeteren ... En dat gebeurt dan ook, maar telkens op teleurstellende manier. Enkel de upgrade van 1,1 naar 3,3 vond ik een indrukwekkende verbetering. De rest vind ik het vernoemen niet eens waardig (antispam en virusscanning op de mailbox, upgrade van de upload van 128-192). Dat is het denk ik dan ook, voor de rest is m'n abonnemen nog niet veel veranderd sinds ik me 4 jaar geleden heb aangesloten ...


Tja... Als iedereen natuurlijk deze houding aanneemt dan zal het klantenverloop niet echt gaan toenemen en is er voor de ISP geen reden om zijn "service" te verbeteren.

Als echter iedereen wat meer zou durven shoppen en we dus zelf als consument mondiger & veeleisender zouden worden dan zouden ze wel uit hun pijp komen.

Dat je deze teleurstelling dus 4 jaar accepteert is eigenlijk je eigen probleem want jij geeft niet aan aan BGC dat het beter kan.

Alle idealisme ten spijt is het nog steeds de economische realiteit die het aanbod van BGC en andere spelers zal bepalen. En zolang ze niet onder druk komen zullen ze niet veranderen. Die druk kan van concurrenten komen maar moet ook van de consumenten komen, dus je kan zelf een rol spelen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Deej_1977 schreef:Alle idealisme ten spijt is het nog steeds de economische realiteit die het aanbod van BGC en andere spelers zal bepalen. En zolang ze niet onder druk komen zullen ze niet veranderen. Die druk kan van concurrenten komen maar moet ook van de consumenten komen, dus je kan zelf een rol spelen.
Je hebt gelijk, maar door het feit dat je toch altijd voor zeker één jaar vast zit aan je abonnement, wordt het wel erg moeilijk om als consumment om bv. omwille van een verandering plots een signaal over te brengen naar de markt. Bovendien is geweten dat de mensen liever lui dan moe zijn en voor sommige veranderingen in de markt toch het risico en de moeite niet willen nemen om te veranderen.
NuKeM
Gast

Was deze markt nu niet geprivatiseerd? Er valt hier wel wat geld te verdienen voor .nl providers, maar ja het onderliggende (Belgacom) telefoonnetwerk hé.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Anonymous schreef:Was deze markt nu niet geprivatiseerd? Er valt hier wel wat geld te verdienen voor .nl providers, maar ja het onderliggende (Belgacom) telefoonnetwerk hé.


Zowel Belgacom als Scarlet als Versatel hebben eigen DSLAMS, echter alle providers hebben gestricties op download limiet, of reserveren zo weinig bandbreedte per gebruiker dat het toelaten van (hoge) downloadlimieten automatisch tot adsl2fit gevallen lijdt...

Nog een provider met eigen DSLAMS zie ik niet snel gebeuren (en zeker niet landelijk) zo met VDSL in aantocht (met mini-DSLAMS in de kabelverdelers)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Deej_1977 schreef:Tja... Als iedereen natuurlijk deze houding aanneemt dan zal het klantenverloop niet echt gaan toenemen en is er voor de ISP geen reden om zijn "service" te verbeteren.

Als echter iedereen wat meer zou durven shoppen en we dus zelf als consument mondiger & veeleisender zouden worden dan zouden ze wel uit hun pijp komen.

Dat je deze teleurstelling dus 4 jaar accepteert is eigenlijk je eigen probleem want jij geeft niet aan aan BGC dat het beter kan.


En zo kan je op het Telenet forum tientalle berichten lezen dat TN op niets trekt (limieten you know), maar men blijft allemaal netjes op het einde van de maand zijn centjes betalen.

Een grote mond is een ding... ernaar handelen is voor velen te moeilijk.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

Anonymous schreef:Was deze markt nu niet geprivatiseerd? Er valt hier wel wat geld te verdienen voor .nl providers, maar ja het onderliggende (Belgacom) telefoonnetwerk hé.

Dat is nu net het probleem. Het is in België vrij moeilijk voor een alternatieve provider om "makkelijk" wat geld te verdienen. En de reden heb je zelf al opgegeven: Belgacom.
De rentabiliteit ligt zodanig laag zodat men hier liever wegblijft.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Gast

zo is het in nederland in het verleden ook geweest waarschijnlijk ... markt is ook sowieso maar de helft zo groot hier in België ... geen idee of het weinig winstgevend zou zijn ... 1 grote speler en durver en versatel, tiscali, adsl2fit, surfadsl, ... krijgen het moeilijk natuurlijk ... grootste probleem voor velen in België zijn en blijven de limieten ... zo heeft Chello veel klanten verloren aan Telenet en ADSL-providers, maar de Chello/UPC focus ligt dan ook voornamelijk op televisiedistributie natuurlijk qua inkomsten
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Blijkbaar heb ik nu wel een ADSLabo op mijn telefoonnr
upgrade voorzien"23/01/2005 tot 09/02/2005 "


Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

@nukem & r2504:

Jullie hebben gelijk en ik vind het jammer dat we niet mondiger zijn want het gaat verdorie om onze centen. Ik persoonlijk blijf als ik een probleem heb altijd vriendelijk maar vastberaden de druk op de leverancier houden, tot ze uiteindelijk met iets komen al was het maar "om van die zagevent vanaf te zijn" ;-).
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 04 sep 2004, 23:25
Locatie: Oostende
Contacteer:

waarom zou ik naar skynet moeten overstappen wie overtuigd me :-)
Afbeelding
Akira
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1386
Lid geworden op: 10 jan 2004, 13:30

De snelheid voor het ontvangen van gegevens wordt verhoogd gedurende de periode 23/01/2005 tot 09/02/2005

hehe ik ben precies iemand van de vroegste :-D
de pispaal <<
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

sorry ik nog vlugger :-D

De snelheid voor het ontvangen van gegevens wordt verhoogd gedurende de periode 16/01/2005 tot 02/02/2005
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 751
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Ik dus nog één dag vroeger :P Had het er al eens gezet ma soit

De snelheid voor het ontvangen van gegevens wordt verhoogd gedurende de periode 15/01/2005 tot 01/02/2005
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

ADSL gaat nog sneller!

Uw telefoonnummer: *********
De snelheid voor het ontvangen van gegevens wordt verhoogd gedurende de periode 23/01/2005 tot 09/02/2005


Ik zal bij één van de eersten zijn :)
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Mag ik nu al 30gb doen of wat ?
Want anders mogen ze die teller wel aanpassen. Nu denk ik dat ik nog 25 gb mag doen.
Gebruikersavatar
che
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 nov 2003, 13:42
Contacteer:

ik zit nog vroeger!
Vanaf 12/01/2005 :P

Maw vanaf morgen heb ik kans ;)
Laatst gewijzigd door che 11 jan 2005, 18:13, in totaal 1 gewijzigd.
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

hoe er dus rekening mee dat niet iedereen die 4 zal halen é !!!
Dus de mensen die nu op 3,3 staan, kunnen niet echt zeker zijn dat ze 4 halen. Ik zie of hoor hier al veel mensen juichen en zo...
Gebruikersavatar
woutjeuh
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2004, 18:33

Als je van belgacom weet dat er maar 2% fouten op u lijn zit dan kan je er vrij zeker van zijn dat die 4 wel gaat lukken :wink:
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

/me heeft het voorrecht om naast de centrale te wonen. Ik kan 8Mbit met gemak halen, dus laat die 4 maar komen :-)
Afbeelding
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

uw attenuation upload mag nie groter zijn dan 14db, anders heb je het al zitten
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Kent iemand deze nog? :mrgreen:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest

Hoe test ik mijn telefoonlijn zelf...
NuKeM
Gebruikersavatar
che
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 nov 2003, 13:42
Contacteer:

Is er zoiets gelijkaardigs voor USR modem?
ik heb bvb model 9106
Gebruikersavatar
che
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 nov 2003, 13:42
Contacteer:

precies al gevonden

downstream/upstream
SNR Margin (dB): 17.3 31.0
Attenuation (dB): 17.0 15.0
Output Power (dBm): 11.9 19.6
Attainable Rate (Kbps): 8000 1144
Rate (Kbps): 3360 192
K (number of bytes in DMT frame): 106 7
R (number of check bytes in RS code word): 0 0
S (RS code word size in DMT frame): 1 1
D (interleaver depth): 1 1
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Wat moeten de mensen met een plus abonnement nu doen als zij ook 400kbps upload willen? Downgraden naar een Go en dan een Power pack meepikken? Toch te gek voor woorden?
Laatst gewijzigd door Arrigi 11 jan 2005, 20:12, in totaal 1 gewijzigd.
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Debruineogenboy schreef:Wat moeten de mensen met een plus abonement nu doen als zij ook 400kbps upload willen? Downgraden naar een Go en dan een Power pack meepikken? Toch te gek voor woorden?


De plus krijgt toch de 400kbps up? :s
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 okt 2003, 23:00
Locatie: Hoogstraten
Contacteer:

Voor zover ik lees heeft alleen de Go met een power pack 400kbps upload (Go met power kost minder dan een Plus!). De plus heeft enkel de downloadupgrade naar 4mbit en limiet upgrade naar 30GB.
Ik heb zelf geen Go, maar het is ook niet eerlijk dat zij geen upgrade krijgen, zelfs niet naar 15GB.
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Daarnaast wordt op 18 januari 2005 ook de upstreamsnelheid (het versturen van gegevens) verhoogd voor de combinatie van het abonnement ADSL Go met de optie Power: deze gaat van 256Kbps naar 400kbps


http://selfcare.belgacom.net/index.html ... ew_lang=nl

Je hebt gelijk, vind ik ergens wel jammer. Voor de plus klanten mochten ze dit ook gedaan hebben.
ZeRoC
Belgacom
Belgacom
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 mei 2004, 15:15

de plus zal ook wel aangepast worden, nog eventjes wachten.... nog nie panikeren :lol:
Orcie
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 26 jan 2004, 19:15

Niet dat ik die verhoging broodnodig heb, integendeel.

Maar 400kbps upstream zou ik natuurlijk niet weigeren moest ik ze krijgen. :D
Gast

Momenteel kan ik maar max aan 332 KB/sec downloaden.. Dat is iets van 2.7Mbps. Dus de volle 3.3Mbps benut ik nu al niet :/
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Gast, de volle 3.3Mbit haal je toch niet. Je zit altijd met overhead van de gebruikte protocollen. Was dat niet zo een 15-20% overhead? Ik kan er naast zitten...

Cheers
Afbeelding
Gast

NuKeM schreef:Kent iemand deze nog? :mrgreen:

http://www.userbase.be/forum/portal.php ... b=lijntest

Hoe test ik mijn telefoonlijn zelf...


als ik dit probeer krijg ik altijd het volgende (btw speedtouch 510 modem)
=>EXPERT
Unknown command.
=>td prompt
Unknown command.

iemand die weet hoe dit op te lossen?
boriske

Ik heb een Attenuation upstream van 19 dB.
Zou 4mbit een probleem kunnen zijn zeker? :?
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Het is zover:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec): 512 / 3968

=> dus ook 400kbit(?) upload, alhoewel ik adsl go heb!

Speedtest:

Down: 3235kbit/s or 404kbyte/s
Up: 239kbit/s or 30kbyte/s

Danku skynet!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BasicQ schreef:=> dus ook 400kbit(?) upload, alhoewel ik adsl go heb!

Speedtest:

Down: 3235kbit/s or 404kbyte/s
Up: 239kbit/s or 30kbyte/s


Mij lijkt dat je zelfs nog niet aan 256 Kbit/s komt.

Voor zover ik het begrijp dien je nog eens 9.5 euro bij te betalen voor je 400 Kbit/s upstream, of ben ik fout (wordt dan toch wel erg duur voor wat je krijgt).
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Berichten: 114
Lid geworden op: 20 jun 2003, 17:46
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Vroeger had ik dit: downstream: 3360 kbit/s, upstream: 192 kbit/s

Up is dus wel omhoog, maar hoeveel het nu juist geworden is.... => ?
stevos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 109
Lid geworden op: 04 okt 2002, 20:52
Locatie: Mortsel
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

BasicQ schreef:Het is zover:

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec): 512 / 3968

=> dus ook 400kbit(?) upload, alhoewel ik adsl go heb!

Speedtest:

Down: 3235kbit/s or 404kbyte/s
Up: 239kbit/s or 30kbyte/s

Danku skynet!

dat is waarschijnlijk 256 up
want met mijn plus haal ik met 256 up maar 27kB/sec up hoor
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”