ipv6 reverse dns ptr instellen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Tom36
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2012, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Dag iedereen, ik heb hier een zakelijk abo bij skynet met vast IP. Weet iemand de manier om een PTR record in te stellen voor ipv6? Vorige week opeens een v6 adres toegewezen gekregen, waardoor mail naar gmail niet meer werkte want die hebben een juist PTR record nodig. Nu tijdelijk gebruik ik terug hun relay, waarbij (even terzijde) er dan ook problemen waren om het SPF record in te stellen want op hun website vond ik nergens hier iets van, ik heb moeten googlen om hun lijst van relay namen te krijgen. (In een SPF failed returned mail stond 1 van die namen ala mailrelay114.isp.belgacom.be , daarop gegoogled kreeg ik SPF records van andere mensen met meer complete info, deze dan overgenomen)

Ik herinner mij vaag dat dat niet vanzelf ging voor het v4 adres, helpdesk wist met moeite waarover het ging, op hun support pagina stond een verkeerd email adres (tegenwoordig is er nog steeds een ander email voor de Engelse versie http://support.en.proximus.be/app/answe ... /a_id/8196 )

Ik heb een mail verstuurd naar bijde die emails, ticketnummer gekregen, maar 1 week later niets meer van gehoord en nog steeds niet in orde.
wolverine1973
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

hier kan je ptr record berekenen http://rdns6.com/hostRecord
Afbeelding
Tom36
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2012, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Belgacom is eigenaar van die IP space en enkel zij hebben controle over die records.
Tom36
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 jun 2012, 12:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Vandaag mail teruggehad,
Geachte heer,

Het is momenteel nog niet mogelijk om PTR-records aan te maken voor IPv6-adressen.

We hopen deze mogelijkheid in de nabije toekomst aan te kunnen bieden.

Onze excuses voor dit ongemak.
Dan maar hun relay blijven gebruiken... Nogal raar dat ze dat inschakelen voor vaste IP's als het nog maar half werkt. Ik vraag mij af hoe anderen dit doen, om te mailen naar gmail heb je dit nodig, en ipv6 uitschakelen in exchange is een nogal een gesjoemel.
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Waarom ipv6 uitschakelen in de exchange?
Als je het uitschakelt op de network interfaces van de server is het probleem sneller oppgelost denk ik.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

probeer eens [email protected]?
Via die weg doen wij het hier voor onze fibers bij Belgacom (waar telkens een kleine iprange bij zit).

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”