Dag iedereen, ik heb hier een zakelijk abo bij skynet met vast IP. Weet iemand de manier om een PTR record in te stellen voor ipv6? Vorige week opeens een v6 adres toegewezen gekregen, waardoor mail naar gmail niet meer werkte want die hebben een juist PTR record nodig. Nu tijdelijk gebruik ik terug hun relay, waarbij (even terzijde) er dan ook problemen waren om het SPF record in te stellen want op hun website vond ik nergens hier iets van, ik heb moeten googlen om hun lijst van relay namen te krijgen. (In een SPF failed returned mail stond 1 van die namen ala mailrelay114.isp.belgacom.be , daarop gegoogled kreeg ik SPF records van andere mensen met meer complete info, deze dan overgenomen)
Ik herinner mij vaag dat dat niet vanzelf ging voor het v4 adres, helpdesk wist met moeite waarover het ging, op hun support pagina stond een verkeerd email adres (tegenwoordig is er nog steeds een ander email voor de Engelse versie http://support.en.proximus.be/app/answe ... /a_id/8196 )
Ik heb een mail verstuurd naar bijde die emails, ticketnummer gekregen, maar 1 week later niets meer van gehoord en nog steeds niet in orde.
ipv6 reverse dns ptr instellen
-
- Member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 05 jul 2012, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
-
- Starter
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 30 jun 2012, 12:45
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Vandaag mail teruggehad,
Dan maar hun relay blijven gebruiken... Nogal raar dat ze dat inschakelen voor vaste IP's als het nog maar half werkt. Ik vraag mij af hoe anderen dit doen, om te mailen naar gmail heb je dit nodig, en ipv6 uitschakelen in exchange is een nogal een gesjoemel.Geachte heer,
Het is momenteel nog niet mogelijk om PTR-records aan te maken voor IPv6-adressen.
We hopen deze mogelijkheid in de nabije toekomst aan te kunnen bieden.
Onze excuses voor dit ongemak.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Waarom ipv6 uitschakelen in de exchange?
Als je het uitschakelt op de network interfaces van de server is het probleem sneller oppgelost denk ik.
[ Post made via mobile device ]
Als je het uitschakelt op de network interfaces van de server is het probleem sneller oppgelost denk ik.
[ Post made via mobile device ]
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
probeer eens [email protected]?
Via die weg doen wij het hier voor onze fibers bij Belgacom (waar telkens een kleine iprange bij zit).
Via die weg doen wij het hier voor onze fibers bij Belgacom (waar telkens een kleine iprange bij zit).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti