Als je ervan uitgaat dat dit hetzelfde toestelletje is dat ook gebruikt wordt in andere Vodafone netwerken (vb New Zeeland), dan kunnen we ons baseren op hun user manuals:webside007 schreef:Kan iemand uitvogelen hoe dit toestel verbinding maakt naar Proximus?
Via VPN (IpSec?), welke poorten, ...?
Anders kunnen we misschien proberen om het toch werkend te krijgen op een Telenet (of andere breedband) verbinding?
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dit op een Telenet netwerk werkend krijgt, mits de juiste port forwardings. Er wordt heel waarschijnlijk verbinding gemaakt met een VPN server die alleen vanuit het PX netwerk bereikbaar is...VPN Configuration
All traffic between the Vodafone Sure Signal and the Vodafone network, with the exception of the DNS and synchronisation traffic described below, is carried within a VPN tunnel. PoortenSynchronisation
- IP/50 (ESP)
USP/500 (IPSEC)
UDP 4500 (IKE)
In order to function the Vodafone Sure Signal requires a synchronisation signal from the Vodafone network. This is carried outside the VPN tunnel and the following firewall rules will be required
- UDP/123 (NTP for synchronisation)
Wat betreft aantal gebruikers:
De beperking van 4 (MCE) of 16 (MCE Pro) is dus waarschijnlijk geen technische, maar een commerciële beslissing, gezien bij Vodafone NZ het maximum resp 8 en 32 is)How many people can use Sure Signal at the same time?
Up to 8 calls at the same time can be made using Vodafone Sure Signal, and up to 32 calls at the same time with Vodafone Sure Signal Enterprise.
Er kunnen 4 gelijktijdige telefoongesprekken plaatsvinden, of 4 datasessies. Maar telefoon heeft voorrang.krisken schreef:We spreken over twee zaakvoerders die beiden Proximus hebben. Dus dat zijn maar twee slots meer die vrij zijn.
Het gaat hem overigens niet alleen over bellen hé, maar ook SMS en dataverkeer
Hieruit begrijp ik dat de datasessie van iemand anders onderbroken wordt, als er een (tot max 4) personen willen bellen of een binnenkomend gesprek hebben.