Coolblue levert ook op zondag!
-
- Pro Member
- Twitter: RikLeys
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 27 keer
Als 'premies' voor zaterdagwerk al ter discussie kunnen staan. Binnenkort moet ik nog nachten gaan doen tegen hetzelfde loon als iemand in de dag! Moeten we dat ook maar ok vinden dan?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
ik ben altijd vrij flexibel geweest (heb in mijn leven ook wel zaterdagen en zondagen gedaan), maar dat ze de extra vergoeding ervoor weg zouden doen...
mwoah, daar ben ik het niet zo dadelijk mee eens.
let op: ik heb die dagen altijd gedaan voor andere redenen (dag in de week vrij, niks beters te doen, "show of good faith", ...) maar toch.
als je nu een loon van +2000 netto hebt zonder "speciallekes" dan zal dat niet zo doorwegen mss, maar let dat veel jobs waar ze zondagen werken niet bepaald goed betaalde jobs zijn, en meestal niet dadelijk "droomjobkes" (kassierster, call center, ...) dus als ze die mensen in de zakken gaan zitten kan ik dat begrijpen dat niemand content is.
ben ik het dan eens met stakingen? nee (kan ik ffs nog wat langer op mijn nieuwe pas bestelde yubikeys wachten), maar ik kan het wél begrijpen.
"zondag rustdag" is al lang niet meer zo, net zoals het ook al lang geen dag meer is dat we allemaal braaf naar de kerk gaan, en dat hoeft ook niet,
maar het is wel mooi om én een beetje meer te verdienen én een dag recup te hebben. werk je dan meer dan een ander? nee, dat mss niet...
maar een ander zal geen zondag (willen) doen.
en geef toe, wij willen allemaal dat dingen zondag open zijn (winkels, restaurants, levering van pakjes - al kan dat gerust een dag langer wachten imho, ...),
maar niet iedereen zal die zondag willen werken, net zoals niet iedereen een nacht wil draaien, of in shifts, of niet ver van huis wil, ...
je leeft NIET om te werken, je werkt om te leven, en daar hoort dan toch op zen minst een beetje vrijheid/keuze bij van hoe je werkt zou ik denken,
het is uiteindelijk niet dat je een slaaf moet zijn hé... dus die extra verloning mag gerust blijven dan, anders kan je ook voor (wisselende) nachtshifts en 12/24u shifts premies gaan afschaffen, want "je moet flexibel zijn" - en dan is de volgende stap geen recup meer etc?
@punk: overigens ben ik wél van het principe (als je zelf kiest voor de nacht) dat die hetzelfde betaalt als de dag, gezien je eigenlijk gewoon 8u werkt... of dat dag of (vaste) nacht is (als je dus zelf kiest) mag dan weer niet uitmaken.
maar niemand kiest om een weekend te werken, das het verschil imho.
en het is idd een "aanslag" op je (spontane) sociale leven - ja, als je én je werk én je prive een jaar op voorhand plant, dan kan dat perfect allemaal...
maar komaan, waar gaat de tijd van "hey, goesting in een pint?" naartoe als je dat moet doen? ik heb graag de mogelijkheid om de dag op voorhand, of de dag zelf,
nog iets te kunnen gaan doen als dat uitkomt voor mij en kameraden, of vrienden die ff een gunst vragen (zoals nu, moet ik vandeweek helpen in het nieuwe huis van een kameraad, maar dat kan enkel in het weekend want hij werkt ook, en dat plan je geen jaar op voorhand...)
laat ons gewoon simpel en eerlijk zijn: als de overheid de loonkosten doet dalen, kunnen werkgevers het loon van iedereen verhogen, en als ze dan die premies afschaffen,
zou het een pak minder uitmaken want je verdient meer tout court. maar dat zit er natuurlijk niet aan te komen.
kzou een cola'ke pakken, maar... suikertaks. dan maar een biertje... ohja, accijnzen weer hoger straks. sja, als je dan nog het loon gaat verlagen, want *daar* komt dit in feite op neer voor de meesten.
nuja, een staking meer of minder kan er wél bij, het is al de hele week stakingen aan de lopende band (nmbs, vuilophaling, bpost)
mwoah, daar ben ik het niet zo dadelijk mee eens.
let op: ik heb die dagen altijd gedaan voor andere redenen (dag in de week vrij, niks beters te doen, "show of good faith", ...) maar toch.
als je nu een loon van +2000 netto hebt zonder "speciallekes" dan zal dat niet zo doorwegen mss, maar let dat veel jobs waar ze zondagen werken niet bepaald goed betaalde jobs zijn, en meestal niet dadelijk "droomjobkes" (kassierster, call center, ...) dus als ze die mensen in de zakken gaan zitten kan ik dat begrijpen dat niemand content is.
ben ik het dan eens met stakingen? nee (kan ik ffs nog wat langer op mijn nieuwe pas bestelde yubikeys wachten), maar ik kan het wél begrijpen.
"zondag rustdag" is al lang niet meer zo, net zoals het ook al lang geen dag meer is dat we allemaal braaf naar de kerk gaan, en dat hoeft ook niet,
maar het is wel mooi om én een beetje meer te verdienen én een dag recup te hebben. werk je dan meer dan een ander? nee, dat mss niet...
maar een ander zal geen zondag (willen) doen.
en geef toe, wij willen allemaal dat dingen zondag open zijn (winkels, restaurants, levering van pakjes - al kan dat gerust een dag langer wachten imho, ...),
maar niet iedereen zal die zondag willen werken, net zoals niet iedereen een nacht wil draaien, of in shifts, of niet ver van huis wil, ...
je leeft NIET om te werken, je werkt om te leven, en daar hoort dan toch op zen minst een beetje vrijheid/keuze bij van hoe je werkt zou ik denken,
het is uiteindelijk niet dat je een slaaf moet zijn hé... dus die extra verloning mag gerust blijven dan, anders kan je ook voor (wisselende) nachtshifts en 12/24u shifts premies gaan afschaffen, want "je moet flexibel zijn" - en dan is de volgende stap geen recup meer etc?
@punk: overigens ben ik wél van het principe (als je zelf kiest voor de nacht) dat die hetzelfde betaalt als de dag, gezien je eigenlijk gewoon 8u werkt... of dat dag of (vaste) nacht is (als je dus zelf kiest) mag dan weer niet uitmaken.
maar niemand kiest om een weekend te werken, das het verschil imho.
en het is idd een "aanslag" op je (spontane) sociale leven - ja, als je én je werk én je prive een jaar op voorhand plant, dan kan dat perfect allemaal...
maar komaan, waar gaat de tijd van "hey, goesting in een pint?" naartoe als je dat moet doen? ik heb graag de mogelijkheid om de dag op voorhand, of de dag zelf,
nog iets te kunnen gaan doen als dat uitkomt voor mij en kameraden, of vrienden die ff een gunst vragen (zoals nu, moet ik vandeweek helpen in het nieuwe huis van een kameraad, maar dat kan enkel in het weekend want hij werkt ook, en dat plan je geen jaar op voorhand...)
laat ons gewoon simpel en eerlijk zijn: als de overheid de loonkosten doet dalen, kunnen werkgevers het loon van iedereen verhogen, en als ze dan die premies afschaffen,
zou het een pak minder uitmaken want je verdient meer tout court. maar dat zit er natuurlijk niet aan te komen.
kzou een cola'ke pakken, maar... suikertaks. dan maar een biertje... ohja, accijnzen weer hoger straks. sja, als je dan nog het loon gaat verlagen, want *daar* komt dit in feite op neer voor de meesten.
nuja, een staking meer of minder kan er wél bij, het is al de hele week stakingen aan de lopende band (nmbs, vuilophaling, bpost)
-
- Pro Member
De uitspraak dat iemand die de nacht doet ook maar gewoon 8u werkt is kort door de bocht.
Ik doe vast nachten in een voorziening voor personen met een mentale en fysieke beperking. Ik moet 'dagen' van 9u15 werken en ben helemaal alleen voor een stuk of 20 gasten. Die allen wel iets aan de hand hebben waar je soms beslissingen moet nemen op korte tijd.
Ik vind dus dat er veel meer verantwoordelijkheid ligt op mezelf dan op de mensen die er overdag zijn met hun 6 a 8 voor hetzelfde aantal gasten.
Dat ik nachtwerk doe is mijn eigen keuze. Maar dat is grotendeels omdat ik anders onkosten (om maar iets te noemen naschoolse kinderopvang) meegeteld voor een peulschil zou gaan werken. Moest de meerwaarde in loon wegvallen voor nachten kuis ik hier schoon mijn schup af en zal ik wel voltijds voor de kinderen thuis gaan blijven (zonder uitkering).
Ik doe vast nachten in een voorziening voor personen met een mentale en fysieke beperking. Ik moet 'dagen' van 9u15 werken en ben helemaal alleen voor een stuk of 20 gasten. Die allen wel iets aan de hand hebben waar je soms beslissingen moet nemen op korte tijd.
Ik vind dus dat er veel meer verantwoordelijkheid ligt op mezelf dan op de mensen die er overdag zijn met hun 6 a 8 voor hetzelfde aantal gasten.
Dat ik nachtwerk doe is mijn eigen keuze. Maar dat is grotendeels omdat ik anders onkosten (om maar iets te noemen naschoolse kinderopvang) meegeteld voor een peulschil zou gaan werken. Moest de meerwaarde in loon wegvallen voor nachten kuis ik hier schoon mijn schup af en zal ik wel voltijds voor de kinderen thuis gaan blijven (zonder uitkering).
- Splitter
- Elite Poster
Punk: je zit in de zorg dus? daar kan ik eigenlijk nog korter door de bocht: mensen in de zorg moeten gewoon *meer* verdienen,
en dan heb ik het niet over dokters en hun honoraria of huisartjes-van-men-botten, maar de echt verzorgende staf (zoals jij dus, en verpleging etc)
dat je voor de nacht evenveel hebt als dag, blijft mijn standpunt, maar zowel dag als nacht moeten in de zorg beter betaald gaan worden...
after all, dat zijn mensen die anderen helpen en die broodnodig zijn in onze samenleving (tenzij we alle oudjes en invaliden op de brandstapel smijten)
dat de nacht in de zorg ook gewoon onderbemand is, weet ik ook (veel ziekenhuizen en zorgcentra hebben zelfs overdag al te weinig staffing),
en ook daar moet inderdaad iets aan gebeuren.
maar dat is dus een discussie die nog eens los staat van meer verdienen met nacht of weekendwerk, en ook eentje dat de overheid wss gewoon niet naar zal kijken,
tot we ineens in de shit zitten... en in tegenstelling tot veel anderen, kan verplegend personeel niet zomaar staken en dus mensen in de steek laten...
er zijn er die het wél doen (staken), en daar heb ik dan géén respect voor: je hebt een punt, maar als je daarvoor mensen -die er niet aan kunnen doen en je echt nodig hebben- in de steek laat, heb je afgedaan bij mij (telt overigens ook voor onderwijzend personeel )
iig: van iemand die meerdere invalide mensen kent, bedankt voor je diensten
en dan heb ik het niet over dokters en hun honoraria of huisartjes-van-men-botten, maar de echt verzorgende staf (zoals jij dus, en verpleging etc)
dat je voor de nacht evenveel hebt als dag, blijft mijn standpunt, maar zowel dag als nacht moeten in de zorg beter betaald gaan worden...
after all, dat zijn mensen die anderen helpen en die broodnodig zijn in onze samenleving (tenzij we alle oudjes en invaliden op de brandstapel smijten)
dat de nacht in de zorg ook gewoon onderbemand is, weet ik ook (veel ziekenhuizen en zorgcentra hebben zelfs overdag al te weinig staffing),
en ook daar moet inderdaad iets aan gebeuren.
maar dat is dus een discussie die nog eens los staat van meer verdienen met nacht of weekendwerk, en ook eentje dat de overheid wss gewoon niet naar zal kijken,
tot we ineens in de shit zitten... en in tegenstelling tot veel anderen, kan verplegend personeel niet zomaar staken en dus mensen in de steek laten...
er zijn er die het wél doen (staken), en daar heb ik dan géén respect voor: je hebt een punt, maar als je daarvoor mensen -die er niet aan kunnen doen en je echt nodig hebben- in de steek laat, heb je afgedaan bij mij (telt overigens ook voor onderwijzend personeel )
iig: van iemand die meerdere invalide mensen kent, bedankt voor je diensten
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 30 keer
Mijn motto: voor wat, hoort wat.
Ik verdien goed mijn mijn boterham als werknemer (6000K brutto maand) en ik deed heel veel extra efortkes in het verleden en nu af en toe nog als ik gemotiveerd ben. Want na 20 jaar dienst weet ik het wel. Ge moogt nog zo veel uw kl* afdraaien en de beste zijn in wat ge doet, als uw management een bende idioten is, die nog meer verdienen en niet beseffen hoe valabel ge zijt, wat maakt het allemaal uit. Dus 9-5 is voor mij de standaard de laatste jaren. Tenzij ik een motivatie boost heb wanneer ik nog wat kan bijleren.
Ik heb destijds (lang geleden) enkele jaren een zomerjob gedaan met 3 weken nachtarbeid. Ik kan je verzekeren dat dit mijn gezondheid niet ten goede kwam, zelfs op de leefttijd van 20 en een klets meer. Deze mensen moeten extra verloond worden! En hetzelde voor mensen die op zondag/zaterdag werken. Dit is allemaal buiten mijn definitie van standaard.
Trouwens, ik heb geen behoefte aan zaterdag- of zondagleveringen. En als het toch ooit een exceptionele behoefte moest zijn (ingeval van accute zotheid), dan betaal ik wel genoeg extra dat ze dat direct naar de bankrekening van de logistieke medewerkers mogen transfereren. Natuurlijk nadat "Vadertje Staat" zijn Middeleeuws taxatiesysteem heeft kunnen toepassen.
Ik verdien goed mijn mijn boterham als werknemer (6000K brutto maand) en ik deed heel veel extra efortkes in het verleden en nu af en toe nog als ik gemotiveerd ben. Want na 20 jaar dienst weet ik het wel. Ge moogt nog zo veel uw kl* afdraaien en de beste zijn in wat ge doet, als uw management een bende idioten is, die nog meer verdienen en niet beseffen hoe valabel ge zijt, wat maakt het allemaal uit. Dus 9-5 is voor mij de standaard de laatste jaren. Tenzij ik een motivatie boost heb wanneer ik nog wat kan bijleren.
Ik heb destijds (lang geleden) enkele jaren een zomerjob gedaan met 3 weken nachtarbeid. Ik kan je verzekeren dat dit mijn gezondheid niet ten goede kwam, zelfs op de leefttijd van 20 en een klets meer. Deze mensen moeten extra verloond worden! En hetzelde voor mensen die op zondag/zaterdag werken. Dit is allemaal buiten mijn definitie van standaard.
Trouwens, ik heb geen behoefte aan zaterdag- of zondagleveringen. En als het toch ooit een exceptionele behoefte moest zijn (ingeval van accute zotheid), dan betaal ik wel genoeg extra dat ze dat direct naar de bankrekening van de logistieke medewerkers mogen transfereren. Natuurlijk nadat "Vadertje Staat" zijn Middeleeuws taxatiesysteem heeft kunnen toepassen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 58 keer
Even inpikken hierop... Ik ben ook verpleegkundige, en heb indertijd zowat 10 jaar aan een stuk nacht gedaan. Omdat mijn werk het toeliet (3 nachten per week van 12u30m - 3 per week, deed ik nog een bijjob in de uitgangssector, DJ). Ik bleef dus in het nachtrithme zitten, dan had ik er het minste last van (wisselen van dag/nacht rithme is eeenorm vermoeiend).
Toen ik (ondertussen ook alweer 10 jaar geleden) door familiale omstandigheden moest overschakelen naar dag-werk, heb ik er echt zéker 3 jaar overgedaan alvorens weer een deftige slaapcyclus te vinden... Niet kunnen inslapen om 22.00 's avonds, om 03.00 AM weer wakker, overdag in slaap vallen, etc...
Het valt echt niet te onderschatten wat niet-dagwerk met je lichaam doet...
Een extra compensatie vind ik zelf zeker op zijn plaats voor mensen die nacht en WE werken!
Toen ik (ondertussen ook alweer 10 jaar geleden) door familiale omstandigheden moest overschakelen naar dag-werk, heb ik er echt zéker 3 jaar overgedaan alvorens weer een deftige slaapcyclus te vinden... Niet kunnen inslapen om 22.00 's avonds, om 03.00 AM weer wakker, overdag in slaap vallen, etc...
Het valt echt niet te onderschatten wat niet-dagwerk met je lichaam doet...
Een extra compensatie vind ik zelf zeker op zijn plaats voor mensen die nacht en WE werken!
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 37 keer
- Contacteer:
Bij Opel Antwerpen kon de vakbond tekenen voor minstens 2 jaar extra werkzekerheid als Opel de nachtploeg die veel te veel kostte afschafte.
De vakbond koos voor de harde confrontatie en weigerde, legde de fabriek lam. Gevolg duizenden werklozen en 1 man ( vakbondsleider) schept nu ik Brussel op de hoofdzetel duizenden euro's per maand!
Vergeet niet dat de wereld gaat naar een 24/24 maatschappij. En als jij niet in weekend wilt werken, dan zal de Pool, Syriër en anderen dat wel willen doen.
Extra kosten nachtarbeid distributiecentra? Geen probleem want in de omliggende landen is het goedkoper!
Cafe heeft geen extra personeel op zondag? Geen probleem cafe ernaast is wel open! Frietchinezen, nachtwinkels met Pakis werken 7/7! Is dat kwaliteitsleven? Wij westerlingen vinden van niet. De frietchinees uit Kontich verklaarde in Unizo dat ze zo zijn opgevoed van 7-7 werken. En hier verdient die er aan, in China niet. Maw hij heeft zich verbeterd!
Dus soms is dingen afstaan op korte tijd, wel winnen op lange termijn.
En ja ik ben zelfstandige en werk flexibel! Ik werk in de sportsector. Terwijl iedereen van zijn weekend geniet, werkt die sector. En die verdienen niet meer dan anderen. Je verdient in tijdsvordeel. Ik doe 20 min over den Ikea m, de weekenders 5 uur
De vakbond koos voor de harde confrontatie en weigerde, legde de fabriek lam. Gevolg duizenden werklozen en 1 man ( vakbondsleider) schept nu ik Brussel op de hoofdzetel duizenden euro's per maand!
Vergeet niet dat de wereld gaat naar een 24/24 maatschappij. En als jij niet in weekend wilt werken, dan zal de Pool, Syriër en anderen dat wel willen doen.
Extra kosten nachtarbeid distributiecentra? Geen probleem want in de omliggende landen is het goedkoper!
Cafe heeft geen extra personeel op zondag? Geen probleem cafe ernaast is wel open! Frietchinezen, nachtwinkels met Pakis werken 7/7! Is dat kwaliteitsleven? Wij westerlingen vinden van niet. De frietchinees uit Kontich verklaarde in Unizo dat ze zo zijn opgevoed van 7-7 werken. En hier verdient die er aan, in China niet. Maw hij heeft zich verbeterd!
Dus soms is dingen afstaan op korte tijd, wel winnen op lange termijn.
En ja ik ben zelfstandige en werk flexibel! Ik werk in de sportsector. Terwijl iedereen van zijn weekend geniet, werkt die sector. En die verdienen niet meer dan anderen. Je verdient in tijdsvordeel. Ik doe 20 min over den Ikea m, de weekenders 5 uur
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Komaan, als je in de zorg werkt weet je dat je geen 9-5 job gaat krijgen , net zoals in de horeca bv.... dat is een bewuste keuze die je gemaakt hebt.... als jij enkel de nacht doet mag je daar gerust naar verloond worden, maar verder ? van de 5 dagen dat je gaat werken weet je ook dat 2 speciallekes zullen tussen zitten. De zorgsector stopt niet vrijdag om 4 uur. Zit je daar over te klagen, dan heb je de verkeerde job gekozen volgens mij. En ja, de verloning in die sector is te laag, maar ik vind niet dat dit gecompenseerd moet worden met die speciallekes beter te gaan betalen.
Wat zie je nu in die sector ? 3/4 van het personeel begint tussen zeven en acht, 3/4 van het personeel is weg tussen vijf en zes.
Zaterdag & zondag valt niet de zorg weg maar de activiteiten, zodat ze op halve kracht kunnen werken.
24/24 7/7 in de zorgsector mag je gerust met een korreltje zout nemen, en hoe komt dat ? Omdat het personeel niet flexibel genoeg is om hun dag in te delen.
Wat zie je nu in die sector ? 3/4 van het personeel begint tussen zeven en acht, 3/4 van het personeel is weg tussen vijf en zes.
Zaterdag & zondag valt niet de zorg weg maar de activiteiten, zodat ze op halve kracht kunnen werken.
24/24 7/7 in de zorgsector mag je gerust met een korreltje zout nemen, en hoe komt dat ? Omdat het personeel niet flexibel genoeg is om hun dag in te delen.
-
- Pro Member
Sorry, maar wat jij zegt is bullshit!!
Mijn vrouw is hoofdverpleegkundige in, en als ik haar hoor ligt het feit dat er zo weinig permanentie is in de ziekenhuizen op de 'lastige uren' niet aan het zorgpersoneel zoals jij doet vermoeden. Maar aan die mensen bovenaf. Ze willen niets maar dan ook niets uit handen geven. Voor alles heb je toestemming van artsen of management nodig. ALLES! En wanneer werken die artsen denk je? Weekends? Nachten? Nope, dat is de moment dat die verpleegkundige een arts of manager van wacht moet bellen voor beslissingen die ze in veel gevallen perfect zelf kan nemen.
Zeggen dat mensen die de sector kiezen er maar vrede mee moeten nemen is een kortzichtige uitspraak. Ze vinden nu al geen mensen. Nuja, dan nemen ze die immigrant wel aan hoor ik je denken. Gaat dat de kwaliteit ten goede komen denk je? Het niveau van opleiding dat bv Spaanse verpleegkundigen gedaan hebben is aanzienlijk lager dan hier, om nog te zwijgen over Italië.
@mgo72 Je denkt toch niet dat een merk als Opel vertrekt puur voor iets als een voorwaarde zoals dat van die nachtshift. Nu is het commentaar op het feit dat ze dit deden. Als ze het niet gedaan hadden zouden ze zogezegd hun achterban in de steek gelaten hebben.
Wat ik onthoud is dat het toch bijna altijd diegenen zijn die hun eigen baas zijn of eigen bedrijf hebben die vinden dat je maar naar de pijpen van de baas moet dansen of dat je überflexibel moet zijn. Zonder meer te durven verwachten. Maar dat die dezelfde bazen meer verdienen door zelf meer te werken of meer flexibiliteit te verwachten van anderen vergeten ze altijd precies (te vermelden).
Maar dat dit een one way street moet worden is al lang duidelijk. Onlangs zo een goei mop in de media. De betalingen van de bancontact waren een week te laat. Enkele ministers en werkgeversorganisaties stonden meteen te roepen dat hier wetten in zouden moeten komen om meteen een vergoeding te kunnen krijgen in geval van. Maar dat er elke maand opnieuw werknemers zijn die systematisch hun loon te laat krijgen doet er niet toe blijkbaar.
Sommigen hier in België denken precies dat we maar moeten ja knikken naar alles wat één groep mensen zegt.
Wel ik denk dat, als er geen wederzijds respect is je langs beide kanten ook niks meer gedaan gaat krijgen.
Werknemers moeten flexibel zijn, dat is al zo lang ik weet! Dan mag er ook wat flexibiliteit van de andere kant komen ook me dunkt! Omgekeerd ook. Een baas die wat meer doet voor zijn mensen of er in het algemeen goed voor is mag ook wat meer verwachten van diezelfde mensen.
Mijn vrouw is hoofdverpleegkundige in, en als ik haar hoor ligt het feit dat er zo weinig permanentie is in de ziekenhuizen op de 'lastige uren' niet aan het zorgpersoneel zoals jij doet vermoeden. Maar aan die mensen bovenaf. Ze willen niets maar dan ook niets uit handen geven. Voor alles heb je toestemming van artsen of management nodig. ALLES! En wanneer werken die artsen denk je? Weekends? Nachten? Nope, dat is de moment dat die verpleegkundige een arts of manager van wacht moet bellen voor beslissingen die ze in veel gevallen perfect zelf kan nemen.
Zeggen dat mensen die de sector kiezen er maar vrede mee moeten nemen is een kortzichtige uitspraak. Ze vinden nu al geen mensen. Nuja, dan nemen ze die immigrant wel aan hoor ik je denken. Gaat dat de kwaliteit ten goede komen denk je? Het niveau van opleiding dat bv Spaanse verpleegkundigen gedaan hebben is aanzienlijk lager dan hier, om nog te zwijgen over Italië.
@mgo72 Je denkt toch niet dat een merk als Opel vertrekt puur voor iets als een voorwaarde zoals dat van die nachtshift. Nu is het commentaar op het feit dat ze dit deden. Als ze het niet gedaan hadden zouden ze zogezegd hun achterban in de steek gelaten hebben.
Wat ik onthoud is dat het toch bijna altijd diegenen zijn die hun eigen baas zijn of eigen bedrijf hebben die vinden dat je maar naar de pijpen van de baas moet dansen of dat je überflexibel moet zijn. Zonder meer te durven verwachten. Maar dat die dezelfde bazen meer verdienen door zelf meer te werken of meer flexibiliteit te verwachten van anderen vergeten ze altijd precies (te vermelden).
Maar dat dit een one way street moet worden is al lang duidelijk. Onlangs zo een goei mop in de media. De betalingen van de bancontact waren een week te laat. Enkele ministers en werkgeversorganisaties stonden meteen te roepen dat hier wetten in zouden moeten komen om meteen een vergoeding te kunnen krijgen in geval van. Maar dat er elke maand opnieuw werknemers zijn die systematisch hun loon te laat krijgen doet er niet toe blijkbaar.
Sommigen hier in België denken precies dat we maar moeten ja knikken naar alles wat één groep mensen zegt.
Wel ik denk dat, als er geen wederzijds respect is je langs beide kanten ook niks meer gedaan gaat krijgen.
Werknemers moeten flexibel zijn, dat is al zo lang ik weet! Dan mag er ook wat flexibiliteit van de andere kant komen ook me dunkt! Omgekeerd ook. Een baas die wat meer doet voor zijn mensen of er in het algemeen goed voor is mag ook wat meer verwachten van diezelfde mensen.
-
- Pro Member
Sorry voor de dubbele post.
Maar ik word toch een beetje kwaad van dat laatste stukje.
"24/24 7/7 in de zorgsector mag je gerust met een korreltje zout nemen, en hoe komt dat ? Omdat het personeel niet flexibel genoeg is om hun dag in te delen."
Je zou je moeten schamen voor die uitspraak!!
Maar ik word toch een beetje kwaad van dat laatste stukje.
"24/24 7/7 in de zorgsector mag je gerust met een korreltje zout nemen, en hoe komt dat ? Omdat het personeel niet flexibel genoeg is om hun dag in te delen."
Je zou je moeten schamen voor die uitspraak!!
Laatst gewijzigd door punk 23 okt 2015, 09:59, in totaal 1 gewijzigd.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Of wat dacht je van de zonnepaneel oplossing?
Bedrijven hebben massaal (Katoen Natij - Colruyt) helpen de put te graven, maar het dichten van de put is op de kap van de gezinnen.
TINA
Bedrijven hebben massaal (Katoen Natij - Colruyt) helpen de put te graven, maar het dichten van de put is op de kap van de gezinnen.
TINA
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
Heist, zonnepaneel kwestie is off-topic, maar daar wil ik toch even op inpikken (mag desnoods naar een nieuw topic):
- onze lieve sociale vrienden en dan vooral die domme koe Freya VDB heeft heel deze historie op haar geweten. Er is een LEGALE put gegraven van tenminste 2 miljard. Dit enkel omdat zij niet bekwaam was.
- Moeten we nu al deze centen aan de bedrijven terugvragen, die deze op legale manier hebben kunnen verkrijgen, en het risico lopen om meer ontslagen te krijgen, decentralisering naar andere landen, etc..
- Moeten de gezinnen deze last dragen?
Wel, op punt 2 en 3 antwoord ik neen, maar het gaat van ergens moeten komen. Het is niet eerlijk ze bij de bedrijven terug te gaan halen, want die hebben geen geld genoeg, maar ook niet bij de gezinnen.
Ze zouden Freya ervoor moeten kunnen aansprakelijk stellen. Dat geldt trouwens voor meerdere beslissingen, naar mijn mening. Diegene die ondoordachte beslissingen nemen, en die later na de legislatuur blijken volkomen onhaalbaar en duur te zijn, wel die moesten hoofdelijk verantwoordelijk kunnen gesteld worden, of de partij ervan.
--
Ontopic:
- Er zijn overeenkomsten in een CAO wat normale werktijden zijn. Meestal zijn dat de kantooruren, zijnde 9-5 of 8-4 etc..
- In bepaalde CAO's staan andere werktijden, mits compensatie hiervoor. Dit moet je weten als je voor een bepaalde job kiest. Iedereen weet dat verpleging werken in shiften inhoud.
- Het eenzijdig beslissen dat vandaag de dag er een uitbreiding moet komen van deze normale werktijden en er dus geen extra compensatie is, vind ik er ook over. Ook als zijnde zelfstandige.
- onze lieve sociale vrienden en dan vooral die domme koe Freya VDB heeft heel deze historie op haar geweten. Er is een LEGALE put gegraven van tenminste 2 miljard. Dit enkel omdat zij niet bekwaam was.
- Moeten we nu al deze centen aan de bedrijven terugvragen, die deze op legale manier hebben kunnen verkrijgen, en het risico lopen om meer ontslagen te krijgen, decentralisering naar andere landen, etc..
- Moeten de gezinnen deze last dragen?
Wel, op punt 2 en 3 antwoord ik neen, maar het gaat van ergens moeten komen. Het is niet eerlijk ze bij de bedrijven terug te gaan halen, want die hebben geen geld genoeg, maar ook niet bij de gezinnen.
Ze zouden Freya ervoor moeten kunnen aansprakelijk stellen. Dat geldt trouwens voor meerdere beslissingen, naar mijn mening. Diegene die ondoordachte beslissingen nemen, en die later na de legislatuur blijken volkomen onhaalbaar en duur te zijn, wel die moesten hoofdelijk verantwoordelijk kunnen gesteld worden, of de partij ervan.
--
Ontopic:
- Er zijn overeenkomsten in een CAO wat normale werktijden zijn. Meestal zijn dat de kantooruren, zijnde 9-5 of 8-4 etc..
- In bepaalde CAO's staan andere werktijden, mits compensatie hiervoor. Dit moet je weten als je voor een bepaalde job kiest. Iedereen weet dat verpleging werken in shiften inhoud.
- Het eenzijdig beslissen dat vandaag de dag er een uitbreiding moet komen van deze normale werktijden en er dus geen extra compensatie is, vind ik er ook over. Ook als zijnde zelfstandige.
- iceke
- Elite Poster
Waarom zou ik me moeten schamen ?
Wat ik zeg is gewoon de harde realiteit, of dat nu de dokter, de chirurg of het verplegend personeel is die niet flexibel genoeg is maakt mij niet uit. feit blijft dat (bijna)alles stil ligt tussen 8 & 6.
Ander voorbeeld, dat moet ik niet op de tenen trappen van de zorgsector (want die verdienen het niet)
De Colruyt, die moet dicht om 9 uur 's avonds, of ze nu willen of niet. Wat gebeurt er nu ? Apu gaat om half negen naar de colruyt, laad z'n winkelkarretje vol en doet zijn winkel open van negen tot drie. Die mens werkt geen minuut meer dan het personeel in de Colruyt , alleen doet hij nachtwerk.
En hoe komt dat ? omdat de vakbonden alles in het werk stellen om maar niet flexibel te hoeven werken. Stel u voor dat je 38 uren moet kloppen van drie tot elf ipv negen tot vijf
We willen allemaal 24/24 7/7 dienstverlening, maar niemand wil 24/24 7/7 werken. Zit die fout dan bij de werkgever of bij de werknemer ?
Wat ik zeg is gewoon de harde realiteit, of dat nu de dokter, de chirurg of het verplegend personeel is die niet flexibel genoeg is maakt mij niet uit. feit blijft dat (bijna)alles stil ligt tussen 8 & 6.
Ander voorbeeld, dat moet ik niet op de tenen trappen van de zorgsector (want die verdienen het niet)
De Colruyt, die moet dicht om 9 uur 's avonds, of ze nu willen of niet. Wat gebeurt er nu ? Apu gaat om half negen naar de colruyt, laad z'n winkelkarretje vol en doet zijn winkel open van negen tot drie. Die mens werkt geen minuut meer dan het personeel in de Colruyt , alleen doet hij nachtwerk.
En hoe komt dat ? omdat de vakbonden alles in het werk stellen om maar niet flexibel te hoeven werken. Stel u voor dat je 38 uren moet kloppen van drie tot elf ipv negen tot vijf
We willen allemaal 24/24 7/7 dienstverlening, maar niemand wil 24/24 7/7 werken. Zit die fout dan bij de werkgever of bij de werknemer ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
- Bedankt: 145 keer
Op de kap van de alleenstaande zal je bedoelenheist_175 schreef:Of wat dacht je van de zonnepaneel oplossing?
TINA
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Er zijn mensen die kiezen voor nachtwerk, er zijn mensen die kiezen voor weekendwerk, maar maken die dezelfde keuze als er geen compensaties tegenover staan ?
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Mijn gebuur(26j) doet altijd nachtwerk,vijf dagen per week,iedere week.Ik kan je verzekeren dat dit toch wel extra inspanningen vergt.Hij komt thuis om een 6h s'morgens,en gaat daarna slapen,tot een 1700h,1800h.
Hij doet dit altijd,en ook in het weekend probeert hij dat ritme vast te houden,hij slaapt o.a. ook tot 1700h-1800h.S'avonds zit hij dan wel erg lang op,maar hij is ook een gamer,dus hij weet wat doen.
Het is zeker geen uitgaanstype.
Hij verdiend veel meer dan iemand die overdag werkt,maar men moet toch toegeven dat dit een heel apart werk is.
Hij doet dit altijd,en ook in het weekend probeert hij dat ritme vast te houden,hij slaapt o.a. ook tot 1700h-1800h.S'avonds zit hij dan wel erg lang op,maar hij is ook een gamer,dus hij weet wat doen.
Het is zeker geen uitgaanstype.
Hij verdiend veel meer dan iemand die overdag werkt,maar men moet toch toegeven dat dit een heel apart werk is.
- iceke
- Elite Poster
Dat zal wel 1 van de redenen zijn, maar imho niet de grootste. Overdag tijd vrij hebben, uw kinderen niet naar de Creche te hoeven doen, of juist tijd hebben om uw kinderen van & naar school te doen zal wel meer doorwegen.
Uiteindelijk draait het om 1 ding, willen wij meer betalen wanneer winkels 3-4 uur langer of in't weekend openen ? Ik vind van niet, en dan moet je ook niet vinden dat die werknemers daar extra voor verloond worden.
Uiteindelijk draait het om 1 ding, willen wij meer betalen wanneer winkels 3-4 uur langer of in't weekend openen ? Ik vind van niet, en dan moet je ook niet vinden dat die werknemers daar extra voor verloond worden.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Dat is toch het probleem van hun baas, wil hij, in ruil voor extra omzet (lees: winst), zijn winkel langer openhouden, dan moet hij z'n personeel daar extra voor betalen.
Waarom zijn koopzondagen niet in alle steden een succes ? omdat het sop de kool niet waard is voor de winkelier. Wie 's zondags komt kopen, koopt niet in de week. Er is dus nauwelijks meer omzet maar wel meer kosten.
J.
Waarom zijn koopzondagen niet in alle steden een succes ? omdat het sop de kool niet waard is voor de winkelier. Wie 's zondags komt kopen, koopt niet in de week. Er is dus nauwelijks meer omzet maar wel meer kosten.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- iceke
- Elite Poster
Wacht ff, want dat mag wat genuanceerder, voor de kleinere winkels is het niet rendabel omdat hun personeelskosten niet te betalen zijn.
En daar ging het toch over, niet ?
Een grote keten kan jaren verlies draaien, een kleine winkelier kan dat niet.
En daar ging het toch over, niet ?
Een grote keten kan jaren verlies draaien, een kleine winkelier kan dat niet.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik kan alleen maar bijtreden... Ook hier willen ze koopzondagen invoeren. Voor (volgens) mij niet interessant omdat je verkopen van in de week/zaterdag verplaatst naar zondag. De vermeerdering van omzet is miniem (voor zover die er al is) en weegt niet op tegen de extra kost om het personeel (ook al is het één zondag per maand) te laten werken en de organisatorische problemen. Tel daarbij de kost van de verlichting, verwarming in de winter, enz... en je hebt er als winkel absoluut geen baat bij om op zondag te openen.
Feit is dat de consument alles liefst zo goedkoop mogelijk koopt, en steeds vaker besteld op buitenlandse webshops (in mijn sector is er het voorbeeld van een Pools bedrijf dat aan Poolse prijzen de Belgische markt kapotmaakt). Wat daarbij wel vergeten wordt is dat dus ook de centen naar het buitenland gaan en daar de (lagere) lonen betalen ipv. de Belgische economie te helpen. Gevolg: minder werkgelegenheid in Belgie... en zo is de cirkel rond.
P.
Feit is dat de consument alles liefst zo goedkoop mogelijk koopt, en steeds vaker besteld op buitenlandse webshops (in mijn sector is er het voorbeeld van een Pools bedrijf dat aan Poolse prijzen de Belgische markt kapotmaakt). Wat daarbij wel vergeten wordt is dat dus ook de centen naar het buitenland gaan en daar de (lagere) lonen betalen ipv. de Belgische economie te helpen. Gevolg: minder werkgelegenheid in Belgie... en zo is de cirkel rond.
P.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Dat is jou conclusie...ik blijf echter bij een aantal winkels weg omdat ze niet open zijn wanneer ik tijd heb.iamborg schreef:Voor (volgens) mij niet interessant omdat je verkopen van in de week/zaterdag verplaatst naar zondag.
Resultaat is dat mijn aankopen verhuizen naar een andere shop (al dan niet online)... men verliest dus wel degelijk klanten.
Wat mij betreft mag een winkel 4 halve dagen sluiten in de week (overdag werk ik en heeft het toch geen zin dat de winkel open is) en dit compenseren door louter één zondag.
- Splitter
- Elite Poster
dat nacht"werk" is wel meer op zijn gat tv kijken dan werken, iets wat in de supermarkt niet zo is ("oh? rustig? ga maar de rekken poetsen) etc,iceke schreef: De Colruyt, die moet dicht om 9 uur 's avonds, of ze nu willen of niet. Wat gebeurt er nu ? Apu gaat om half negen naar de colruyt, laad z'n winkelkarretje vol en doet zijn winkel open van negen tot drie. Die mens werkt geen minuut meer dan het personeel in de Colruyt , alleen doet hij nachtwerk.
en Apu zulle we dus blijven zeggen is ook een zelfstandige, en ja, open snachts... maar met prijzen die ernaar zijn ook (ongeveer 200% van het gemiddelde)
een winkel snachts openhouden, zou gewoon niet renderen voor die 5 man dat een kratje bier komt halen.
en het is ook geen noodzaak zoals bv in de zorgsector.
wat betreft zondagen, tgoh, ik ben het niet eens met R2504 van dat ze maar 4 halve dagen sluiten voor een zondag open te zijn,
want dan krijg je gewoon file in de winkel die nog erger is als nu soms. vergeet niet dat het lijkt alsof de meeste gepensioneerden OOK kiezen voor zat/zon hé,
dus als je dan de winkel door de week nog wat gaat sluiten zitten die allemaal op elkaar geduwd in het weekend.
voor mij part mag er echter wél een verschuiving zijn, bv open van 10-22u, dan heeft zowat iedereen tijd om te gaan winkelen, moeten die mensen zelf niet te vroeg uit hun bed,
en hoef je desnoods in het weekend zelfs gewoon niet open te zijn.
het is maar gewoon wat mensen gewend zijn en "graag hebben".
beetje zoals het rookverbod gaan we echter andere landen achterna (ik denk hierbij - uit ervaring- vooral aan ierland), en dat is niet altijd iets dat de belg goed ontvangen wil.
in ierland ben ik bv jaren geleden in het midden van de nacht (van zondag op maandag overigens) de spar binnengestapt om een brood te halen,
en ik had toen al iets "handig... maar ik zou het écht niet willen" en dat heb ik nog steeds - ik zie ook de bittere noodzaak niet van winkels open te hebben op zondag, of snachts.
de uren mogen wel anders, dat wel. en het is handig als er bv op zondag leveringen zijn, dat ook, maar ik kan me niet voorstellen dat die mensen dat zo graag doen.
-
- Deel van't meubilair
Volledig akkoord... een verschuiving in openingsuren is een alternatief (al is dat enkel voor lokale winkels zoals een bakker, beenhouwer, supermarkt).Splitter schreef:voor mij part mag er echter wél een verschuiving zijn, bv open van 10-22u
Winkels die gespecialiseerd zijn en waarvoor je dus verder moet rijden eisen dat je meer tijd nodig hebt... en dan zijn avonduren ook niet altijd een alternatief, wel een zondag als je er rustig de tijd voor kan nemen.
Hoe jonger de leeftijd hoe meer het "hoe en wanneer ik het wil" mentaliteit denk ik... ben je wat ouder ben je dit niet gewoon.Splitter schreef:het is maar gewoon wat mensen gewend zijn en "graag hebben".
Het gaat er dus zeker niet op verbeteren... iedereen zal meer en meer flexibel moeten zijn (en als je dat niet wil heb je veel kans eruit te gaan).
-
- Pro Member
Harde realiteit? Waar baseer jij jezelf op dan?iceke schreef:Waarom zou ik me moeten schamen ?
Ik wil niet gezegd hebben het even bedrijvig is tijdens de nachturen. Maar jij sprak van 3/4 dat weg is na 5 a 6u. Ik denk dat jij denkt omdat je het niet ziet dat het plat ligt! Als ik die bezettingen zie ligt er nooit iets plat. Alleen denk jij volgens mij omdat er geen constante onderzoeken en consultaties bezig zijn buiten die kantooruren dat het plat ligt. Ik moet toegeven dat ik over een universitair ziekenhuis spreek. De verhoudingen van permanentie tussen vroege en late is maar een heel klein verschil en nacht hangt heel hard af van de dicipline. Maar hier is ook constant iemand bezig. En niet met op hun gat te zitten wachten tot er een belletje gaat van een patiënt.
Voor de duidelijkheid, die kwestie van winkels geef ik je gelijk. Ik geloof er in dat we naar een betere werk/thuis verhouding moeten voor de 'laagste' jobs. En door die winkel langer open te mogen zijn maak je de mogelijk gorter om meer mensen aan te nemen 3/4 ipv minder voltijds.
- iceke
- Elite Poster
Ik kan dat alleen maar beamen Punk, daar is het inderdaad een pak beter gesteld, lang genoeg op zondagmorgen naar Jette gereden voor consultaties. Maar stap eender welk ander ziekenhuis of rusthuis binnen en je zal zien dat het daar anders aan toe gaat. Ik heb daar ook geen probleem mee, er is altijd permanentie..maar de reden dat het minder druk is qua bedrijvigheid is niet omdat de directie dat zo wil, maar omdat het personeel niet flexibeler wil werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
EU countries were shops, by law, have to close at 20:00
Via: https://www.reddit.com/r/belgium/commen ... _close_at/
Ideaal zijn de supermarkten in grote steden gewoon 24/7 open. Ik zou al blij zijn mocht de huidige belachelijke limiet van 20u opgetrokken worden naar 23/24u. En de meerderheid van de mensen die ik tegenkom in de colruyt om 19:45 zullen het daarmee eens zijn.
Via: https://www.reddit.com/r/belgium/commen ... _close_at/
Ideaal zijn de supermarkten in grote steden gewoon 24/7 open. Ik zou al blij zijn mocht de huidige belachelijke limiet van 20u opgetrokken worden naar 23/24u. En de meerderheid van de mensen die ik tegenkom in de colruyt om 19:45 zullen het daarmee eens zijn.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Voor jou gaat dat misschien op, en waarschijnlijk voor veel mensen met een 9-5 job.r2504 schreef:Wat mij betreft mag een winkel 4 halve dagen sluiten in de week (overdag werk ik en heeft het toch geen zin dat de winkel open is) en dit compenseren door louter één zondag.
Ik kan het ook vanuit mijn standpunt zien. Wat mij betreft mag een winkel sluiten in het weekend, want dan werk ik meestal. Het is maar om aan te geven dat ieder wel zijn goesting zal hebben hé. Laat ons nu eerlijk zijn. Voor de dagdagelijkse producten zijn de openingsuren van supermarkten toch al ruim flexibel. of "just in time delivery" tot in de huiskamer?
Voor allerhande bijkomende foefkes die we online bestellen zal een dag of twee toch niet veel uitmaken? Want wees nu eerlijk, die producten zijn nu niet echt hoogdringend te noemen.
- heist_175
- Elite Poster
Nachtwinkels?AndRo555 schreef:EU countries were shops, by law, have to close at 20:00
Late Night Shopping?
Opening op vrijdag tot 21u?
Afwijkingen op lokaal niveau aanvragen?
Nog maar eens het bewijs dat de realiteit niet te vatten is in een oneliner en dat het niet zo zwart/wit is als hier voorgesteld.
-
- Deel van't meubilair
Daarom dat ik ook schreef halve dagen... trouwens jij hebt 5 dagen dat je terecht kan, mensen die 9-to-5 werken slechts 1 dag.petrol242 schreef:Voor jou gaat dat misschien op, en waarschijnlijk voor veel mensen met een 9-5 job.
Ik kan het ook vanuit mijn standpunt zien. Wat mij betreft mag een winkel sluiten in het weekend, want dan werk ik meestal. Het is maar om aan te geven dat ieder wel zijn goesting zal hebben hé.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Er is overal wel een supermarkt open van 8.30 tot minstens 20.00 op weekdagen. Da's dus geen argument.
De bakker en de slager zijn ook wel elke dag bereikbaar en daar zijn er ook voldoende van zodat er ook wel eentje vlakbij je werk is waar je om 17.05 kan zijn.
Welke andere winkel moet jij elke week hebben ?
Om naar de mediamarkt te gaan kan je wel eens een zaterdag uitzweten, online bestellen of verlof nemen. (of overuren als je toch zo hard werkt )
't is maar hoe je het organiseert, zondag hoeft echt geen 'gewone' werkdag tot worden om iedereen te bedienen.
J.
De bakker en de slager zijn ook wel elke dag bereikbaar en daar zijn er ook voldoende van zodat er ook wel eentje vlakbij je werk is waar je om 17.05 kan zijn.
Om naar de mediamarkt te gaan kan je wel eens een zaterdag uitzweten, online bestellen of verlof nemen. (of overuren als je toch zo hard werkt )
't is maar hoe je het organiseert, zondag hoeft echt geen 'gewone' werkdag tot worden om iedereen te bedienen.
J.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
+1Joe de Mannen schreef:Er zijn mensen die kiezen voor nachtwerk, er zijn mensen die kiezen voor weekendwerk, maar maken die dezelfde keuze als er geen compensaties tegenover staan ?
J.
Denk ge echt dat ik vroeges, lates en nachten doe voor het plezier en om vrij te zijn tijdens de week?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Zijn dat echt alternatieven? Structureel naar de nachtwinkel gaan omdat 21u gewoon beter uitkomt dan 19u? En dan veel meer te betalen, elke keer opnieuw?heist_175 schreef:Nachtwinkels?AndRo555 schreef:EU countries were shops, by law, have to close at 20:00
Late Night Shopping?
Nog maar eens het bewijs dat de realiteit niet te vatten is in een oneliner en dat het niet zo zwart/wit is als hier voorgesteld.
En Late Night Shopping ben ik toch nog niet tegengekomen bij supermarkten. Bij andere winkels is het een stuk minder noodzakelijk. Ik koop immers niet elke dag nieuwe kleren en dergelijke shopping is perfect te plannen op de huidige uren (/weekend).
Het zwart/witte is dat supermarkten allemaal dicht zijn om 20u (vr 21u) en dat dat, voor mij toch, niet gemakkelijk verenigbaar is met mijn calender. 21 of 22u consistent 7 dagen in de week zou al een enorme verbetering zijn.
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Dat is voor mij persoonlijk toch een enorm pluspunt hoor. Is mij op zich ook al wat geld waardMichelJ schreef:+1Joe de Mannen schreef:Er zijn mensen die kiezen voor nachtwerk, er zijn mensen die kiezen voor weekendwerk, maar maken die dezelfde keuze als er geen compensaties tegenover staan ?
J.
Denk ge echt dat ik vroeges, lates en nachten doe voor het plezier en om vrij te zijn tijdens de week?
-
- Pro Member
Tot minstens 20u? Je wil zeggen gewoon tot 20u denk ik.Joe de Mannen schreef:Er is overal wel een supermarkt open van 8.30 tot minstens 20.00 op weekdagen. Da's dus geen argument.
J.
Die bakkers zijn ook niet wat ze geweest zijn vind ik. Alle bakkers hier in de buurt hebben geen of geen gewoon brood meer tegen dat het 14u is. Daar ben je dan ook niets mee als je gewoon brood wil hebben.
Als winkels nu effectief later en vroeger open zouden mogen gaan zou ik denk ik nog het snelst na 20u en voor 8u gaan, zijnde vlak voor of vlak na een nacht. Ik geloof ook dat een winkel 'kwaliteitsvoller' kan zijn indien er meer openingsuren zouden zijn. Naar mijn gedacht zou het minder druk moeten zijn op een zaterdag in de supermarkten en ligt die winkel er dan ook niet rampzalig bij of zijn dingen in de rekken dan ook minder snel uitgeput (terwijl ze wel in stock zijn).
Ik vind het niet een kwestie van gewoon iedereen bedienen, eerder van het nog doenbaar te maken. Dat is natuurlijk mijn gevoel.
En ahja, beschikbaarheid zorgt voor meer consumeren. Telkens ik in New York was ging ik ook sneller iets halen in de Duane Reade of Walgreens, gewoon omdat je weet dat het toch open is (24/7).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 64 keer
Dan moogt ge altijd komen solliciteren, mijne baas gaat zeer blij zijn dat die de shiftpremie kan uitsparen.Zorba schreef:Dat is voor mij persoonlijk toch een enorm pluspunt hoor. Is mij op zich ook al wat geld waardMichelJ schreef:+1Joe de Mannen schreef:Er zijn mensen die kiezen voor nachtwerk, er zijn mensen die kiezen voor weekendwerk, maar maken die dezelfde keuze als er geen compensaties tegenover staan ?
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
Supermarkten zijn ook minstens 1 avond tot 21h open, de andere avonden tot 20h. Dus minstens tot 20h.
J.
J.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Ik gebruik sinds een paar jaar gewoon drive.be en haal mijn boodschappen op op vrijdagavond of zaterdagmiddag. 10 minuten werk.
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Er zijn ook mensen die in andere berichten zeggen dat mensen de oplossing niet willen zien, maar hier dan luidkeels komen verkondigen dat de oplossingen toch echt geen oplossingen zijn.
Nu, ik las hier iets van in Amerika dat je daar dag en nacht kan shoppen, en elke keer als ze dat in een film laten zien, dan zie je 3 auto's op een mega parking staan. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er hier veel mensen zijn die naar de Delhaize gaan rijden om 4u in de morgen. Nog straffer, ik woon vlakbij een Action, Delhaize en Aldi. Eens de Action dicht is, en dat is al absurd vroeg om 18u, dan is de parking al maar voor de helft meer gevuld. Als Aldi dan wat later sluit om 19u dan is het de moment om te gaan winkelen in de Delhaize. Tussen 19 en 20u is dat daar zo rustig dat je door de rekken kan slenteren en niet eens aan de kassa moet aanschuiven. Verklaar dat eens? Idem als ik tussen 20 en 21u ga winkelen bij Carrefour op vrijdag.
Ik denk dat er hier enkele mensen zitten die hun eigen situatie heel hard spiegelen naar een werkelijkheid die gewoon niet bestaat. Vergeet wel niet dat als jij die flexibiliteit eist van een ander dat jij ook flexibel zal moeten zijn of worden.
Als het echt zo noodzakelijk is, waarom kan ik dan bij de nachtwinkel binnen en buiten lopen en daar maar sporadisch iemand zien binnenkomen en dan is het vaak nog voor iets noodzakelijks als sigaretten...
Bon, vandaag 13u presteren wegens het winteruur. Tof is anders, en toegegeven, als ik hier geen premie voor kreeg zou ik ook nooit ploegen draaien, dat doe je gewoon ECHT NIET voor je plezier. Mensen die dat schrijven hebben nog nooit in ploegen gedraaid.
Nu, ik las hier iets van in Amerika dat je daar dag en nacht kan shoppen, en elke keer als ze dat in een film laten zien, dan zie je 3 auto's op een mega parking staan. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat er hier veel mensen zijn die naar de Delhaize gaan rijden om 4u in de morgen. Nog straffer, ik woon vlakbij een Action, Delhaize en Aldi. Eens de Action dicht is, en dat is al absurd vroeg om 18u, dan is de parking al maar voor de helft meer gevuld. Als Aldi dan wat later sluit om 19u dan is het de moment om te gaan winkelen in de Delhaize. Tussen 19 en 20u is dat daar zo rustig dat je door de rekken kan slenteren en niet eens aan de kassa moet aanschuiven. Verklaar dat eens? Idem als ik tussen 20 en 21u ga winkelen bij Carrefour op vrijdag.
Ik denk dat er hier enkele mensen zitten die hun eigen situatie heel hard spiegelen naar een werkelijkheid die gewoon niet bestaat. Vergeet wel niet dat als jij die flexibiliteit eist van een ander dat jij ook flexibel zal moeten zijn of worden.
Als het echt zo noodzakelijk is, waarom kan ik dan bij de nachtwinkel binnen en buiten lopen en daar maar sporadisch iemand zien binnenkomen en dan is het vaak nog voor iets noodzakelijks als sigaretten...
Bon, vandaag 13u presteren wegens het winteruur. Tof is anders, en toegegeven, als ik hier geen premie voor kreeg zou ik ook nooit ploegen draaien, dat doe je gewoon ECHT NIET voor je plezier. Mensen die dat schrijven hebben nog nooit in ploegen gedraaid.
- heist_175
- Elite Poster
Of jij het als alternatieven ziet, is uw mening. Dat ja na 20u niet meer kan winkelen is gewoon niet waar.AndRo555 schreef:heist_175 schreef:Nachtwinkels?AndRo555 schreef:EU countries were shops, by law, have to close at 20:00
Late Night Shopping?
Zijn dat echt alternatieven? Structureel naar de nachtwinkel gaan omdat 21u gewoon beter uitkomt dan 19u? En dan veel meer te betalen, elke keer opnieuw?
Als je per sé na 20u wil winkelen, kan dat perfect, ook in Belgie.
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
het is niet dat die mannen bij bpost niet willen werken op een week-end, het is omdat er aan hun premie's en mogelijk aan hun loon word gezeten. Iets waar ze vroeger recht op hadden, en nu noodgedwongen willen afpakken, omdat ze merken dat het duurder is iemand zijn pakje zondag te laten toekomen.
Dat er acties gingen ontstaan t.g.v. die nieuwe levering bij Coolblue was te verwachten. in het begin werd, voor Bpost het contract binnensleepte, de bedeling nog gedaan met een courrier op zondag. Nadien door Bpost omdat de voorwaarden mogelijk beter waren voor coolblue. Dat een wurgcontract aanleiding geeft toch sanering hoeft geen uitleg.
En
Je kan dit niet vergelijken met een nachtwinkel of openingsuren van een supermarkt of mensen die gewoon in ploegen werken, laat staan een winkelketen in America
Hier zijn namelijk andere regels voor opgesteld dan een pakje op zondag te laten toekomen omdat de winkel dit kan aanbieden.
In het week-end zijn er trouwens veel jobstudenten aan het werken in een bakker/ superette of andere winkelketen. De ideale moment om een centje bij te verdienen. Wat ik niet zie gebeuren bij de post in het week-end
Dat er acties gingen ontstaan t.g.v. die nieuwe levering bij Coolblue was te verwachten. in het begin werd, voor Bpost het contract binnensleepte, de bedeling nog gedaan met een courrier op zondag. Nadien door Bpost omdat de voorwaarden mogelijk beter waren voor coolblue. Dat een wurgcontract aanleiding geeft toch sanering hoeft geen uitleg.
En
Je kan dit niet vergelijken met een nachtwinkel of openingsuren van een supermarkt of mensen die gewoon in ploegen werken, laat staan een winkelketen in America
Hier zijn namelijk andere regels voor opgesteld dan een pakje op zondag te laten toekomen omdat de winkel dit kan aanbieden.
In het week-end zijn er trouwens veel jobstudenten aan het werken in een bakker/ superette of andere winkelketen. De ideale moment om een centje bij te verdienen. Wat ik niet zie gebeuren bij de post in het week-end