Coolblue levert ook op zondag!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Een mijlpaal in e-commerceland: online verkoper Coolblue pakt samen met pakketbezorger PostNL uit met gratis zondaglevering in België en Nederland. Alle pakjes die vanaf 25 augustus voor zaterdag 23.59 uur besteld worden, worden de volgende dag kosteloos tussen 12 uur en 18 uur door PostNL aan huis geleverd.

De zondaglevering geldt, zo meldt Coolblue zelf, voor zo goed als alle 40.000 producten die het bedrijf via zijn 320 webshops verkoopt. Enkel voor de grootste producten - zoals tv's en wasmachines - kan de online verkoper die dienst niet garanderen. Ook abonnementen die je aanvraagt via Coolblue, kunnen niet op zondag geactiveerd worden.

"Waarom moet ik wachten tot maandag, terwijl ik juist op zondag thuis ben? Het was één van de meest gehoorde vragen van onze klanten", meldt Werner Bruyns, manager van Coolblue België in een persbericht. Hij verwacht dan ook dat de impact groot zal zijn: "We kunnen hier honderdduizenden klanten per jaar blij mee maken."

Coolblue is een van de grootste online verkopers van de Benelux. Het bedrijf heeft 320 webwinkels en 7 fysieke winkels (in Wilrijk, Lochristi, Rotterdam, Eindhoven, Groningen, Utrecht en Amsterdam). Vorig jaar draaide het bedrijf een omzet van 248 miljoen euro, een cijfer dat dit jaar zou kunnen oplopen tot 350 miljoen euro.

Vanaf begin 2015 voor iedereen?
Coolblue klopte aan bij zijn pakketbezorger PostNL, die zo in onze contreien de eerste wordt die zeven dagen in de week pakketjes aflevert bij consumenten. Het gaat weliswaar nog om een proefproject. Vanaf september zullen ook de webwinkels MyCom, iCentre en Dixons de Nederlandse pakketleverancier inschakelen voor zondagleveringen. Als die succes hebben, opent PostNL de service vanaf begin 2015 voor alle webwinkels.

Eind vorig maakte PostNL nog bekend dat zijn sorteercentra voortaan ook op zondag diensten zouden draaien, waardoor ze op maandag zouden kunnen leveren, een service waar webwinkels als Coolblue en Bol.com graag op intekenden. Coolblue startte eerder, samen met Dynalogic, al met avondlevering en levering op de dag van bestelling.
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... ring.dhtml

I like! :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
tendonsie
Pro Member
Pro Member
Twitter: tendonsie
Uitgedeelde bedankjes: 653 keer
Bedankt: 40 keer
Contacteer:

Prachtige service! Geen extra kosten, waaaauw!

Coolblue is sterk bezig.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Tof, dus als je ze toevallig op zaterdag mist (naar winkel ofzo), dan komen ze op zondag ook terug?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Toch een dubbel gevoel. Tof dat je op zondag je pakket krijgt natuurlijk maar een heleboel mensen gaan nu ook weer op zondag moeten werken. Staat daar een extra vergoeding tegenover en zo ja wie gaat die betalen of is bereid er extra voor te betalen.
Tof dat het kan maar ik hoop dat werknemers niet "gedwongen" (tja, als je niet wil komen dan...) om op zondag te werken. In deze tijden kunnen werkgevers steeds meer "vragen" natuurlijk.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er zijn veel mensen die graag op zondag werken, wegens dubbele vergoeding.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

@Goztow: Dat bedoe ik. De distributie staat al niet bekend voor zijn ideale werkomstandigheden en vergoedingen. Daarom vraag ik mij af of ze bij CB en de distributeur hun medewerkers op zondag dubbel zullen betalen.

Ik denk (weet het niet) dat de koopzondagen bij Gamma (uitzonderlijk open op zondag) het personeel ook extra's mag verwachten. Ondertussen zien we het alsmaar meer (koopzondagen in Antwerpen....).
Bye, Maurice
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 451 keer

Eindelijk ook op zondag snel spul binnen krijgen, sinds wanneer werken de meeste zelfstandigen niet 7 op 7...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik heb er toch ook een dubbel gevoel over dat meer naar negatief leunt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@Joe de Mannen: Wij zijn gewoon van weekends te hebben, maar in de meeste landen is het gewoon 7op7 werken voor vaak gewoon hetzelfde loon... Waarom niet? Jij gaat zondag soms ook eens als het goed weer is een terrasje doen... moesten die mensen niet werken dan zit je héél de dag thuis. Owja om nog maar te zwijgen over de politie, brandweer, personeel voor de autostrades in het oog te houden, alarmcentrales...

We zouden gewoon naar een 7op7 economie moeten gaan, ...
Goztow
userbase crew
userbase crew

on4bam schreef:@Goztow: Dat bedoe ik. De distributie staat al niet bekend voor zijn ideale werkomstandigheden en vergoedingen. Daarom vraag ik mij af of ze bij CB en de distributeur hun medewerkers op zondag dubbel zullen betalen.

Ik denk (weet het niet) dat de koopzondagen bij Gamma (uitzonderlijk open op zondag) het personeel ook extra's mag verwachten. Ondertussen zien we het alsmaar meer (koopzondagen in Antwerpen....).
Net even opgezocht: er is inderdaad geen wettelijke verplichting om meer te betalen op zondag maar in de meeste sectoren is dit via CAO geregeld. In de gezondheidszorgsector, die ik goed ken, is het 56 % extra.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Tim.Bracquez schreef:Eindelijk ook op zondag snel spul binnen krijgen, sinds wanneer werken de meeste zelfstandigen niet 7 op 7...
De "moderne" zelfstandige werkt al lang niet meer 7/7 hoor. Het zullen eerder uitzonderingen zijn. Vroeger zag je dit uiteraard veel meer.
Overigens, een zelfstandige kiest zelf zijn werkuren, maar kan een werknemer kiezen om niet de zondag te werken als zijn werkgever dat oplegt?
Tim.Bracquez schreef:@Joe de Mannen: Wij zijn gewoon van weekends te hebben, maar in de meeste landen is het gewoon 7op7 werken voor vaak gewoon hetzelfde loon... Waarom niet? Jij gaat zondag soms ook eens als het goed weer is een terrasje doen... moesten die mensen niet werken dan zit je héél de dag thuis. Owja om nog maar te zwijgen over de politie, brandweer, personeel voor de autostrades in het oog te houden, alarmcentrales...

We zouden gewoon naar een 7op7 economie moeten gaan, ...
Horeca zaken hebben dan bijna altijd sluitingsdagen in de week, dus ook geen 7/7. En ik betwijfel of er bij de hulpdiensten werknemers zijn die 7/7 zullen werken.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@TomG: Raar, de meeste mensen die ik ken doen zondag het papierwerk... En ken er zo een pak. Maarja veel mensen beseffen het niet, wanneer moeten ze dit anders doen... En je moet niet 7op7 werken, er zijn genoeg werklozen... Dus mensen laat je gewoon soms eens weekend diensten draaien, allemaal toch zo erg niet... In België merk ik het meer en meer, mensen willen niet meer werken

Mensen denken vaak, ik wil niet werken op zondag maar moet wel als het mooi weer is ergens een terrasje open zijn of een kebab... Owja zondag ook kaarsjes gebruiken, want de energie maatschappij zet ook zijn stroom uit als er niemand meer werkt ;)

Dus wat coolblue doet is goed, extra werkgelegenheid erbij ook !
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 30 jul 2014, 12:59, in totaal 2 gewijzigd.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 25 keer

Doet me denken aan verhaal van den Aldi.

Daar werd onlangs gestaakt omdat ze zondags wouden opendoen aan de kust , dit plan is toen afgevoerd na druk van de vakbonden
Nu worden nieuwe medewerkers aangenomen en waar duidelijk in hun contract staat dat ze zondags kunnen werken .
Dus de oude personeelsleden gaan nooit zondags hoeven te werken , de nieuwe echter wel en daarvoor hebben ze hun akkoord gegeven
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Meeste secondaire hulpdiensten werken tijdens de week met vast personeel en in het weekend + 's avonds met vrijwilligers. Echter als we spreken over echte 100 diensten (die werken zonder vrijwilligers, zoals bvb beroepsbrandweermannen) en MUG personeel, deze werken uiteraard 7/7. Idem voor politie, nmbs, de lijn, ...

Telefonie = EDPnet + OVH
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Tof dat Coolblue gratis op zondag levert, maar je weet op voorhand dat Coolblue daardoor opnieuw een tikkeltje duurder wordt.
Ik heb om die reden dan ook nog nooit iets bij Coolblue gekocht, je vindt hetzelfde product in een andere webwinkel vaak véél goedkoper.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Tim.Bracquez schreef:@TomG: Raar, de meeste mensen die ik ken doen zondag het papierwerk... En ken er zo een pak. Maarja veel mensen beseffen het niet, wanneer moeten ze dit anders doen... En je moet niet 7op7 werken, er zijn genoeg werklozen... Dus mensen laat je gewoon soms eens weekend diensten draaien, allemaal toch zo erg niet... In België merk ik het meer en meer, mensen willen niet meer werken

Mensen denken vaak, ik wil niet werken op zondag maar moet wel als het mooi weer is ergens een terrasje open zijn of een kebab... Owja zondag ook kaarsjes gebruiken, want de energie maatschappij zet ook zijn stroom uit als er niemand meer werkt ;)

Dus wat coolblue doet is goed, extra werkgelegenheid erbij ook !
Vergeet dat al maar vast! Je kan diezelfde euro die je verdient maar 1 keer uitgeven. Het is niet omdat winkels langer open zijn en maar dagen open zijn dat ze automatisch meer omzet draaien. Uw klantenspreiding gaat gewoon verschillen.

Kijk naar het shoppen op donderdag tot 20u in Leuven, het project is op sterven na dood, waarom? De winkels draaien niet meer omzet, en het gaat ook niet op om te stellen dat het goed is voor de werkgelegenheid want het gebeurt steevast met hetzelfde personeel. Natuurlijk want uw omzet gaat niet hoger zijn en je kan dus geen werknemers extra in dienst nemen.

Pakjes op zondag is een luxeprobleem, bestel je pakje op vrijdag en laat het zaterdag leveren. Ik zie echt geen toegevoegde waarde. Trouwens, de meeste van de koerierdiensten leveren ook na de werkuren al in de week. Wat zijn de voorwaarden voor een levering op zondag? Pas na 11u want daarvoor willen wij uitslapen? Of, een pakje op zondag, maar helaas werken wij ook op zondag? Feestjeuh!
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

@raf1: Oké, ik bestel er veel zelfs losse onderdelen ook al zitten we actief bij meerdere groothandels. Bij coolblue ben je 100% zeker dat het er de dag nadien is, groothandel niet altijd en losse stuks bestellen vaak ook duur (logisch). De service bij coolblue is ook zijn geld waard. De service is soms alles... Denk maar aan een topless bar, zal ook véél duurder zijn, maar er is blijkbaar een publiek voor. :lol:
Slafes schreef: Vergeet dat al maar vast! Je kan diezelfde euro die je verdient maar 1 keer uitgeven. Het is niet omdat winkels langer open zijn en maar dagen open zijn dat ze automatisch meer omzet draaien. Uw klantenspreiding gaat gewoon verschillen.
Wel hun omzet gaat er goed door stijgen daar ben ik zeker van. Impulsaankopen, zeker als je zaterdag ziet "oh morgen is het hier" (na een glaasje...)

Zelf ga ik er ook veel meer bestellen omdat hier gewoon zondag een werkdag is en dat ik vaak spullen nodig heb.

Snap niet waarom mensen er tegen zijn dat iemand 7op7 wilt werken of het bedrijf open houden. Waarschijnlijk omdat ze het zelf niet willen... Wees gerust, in de toekomst zal dit veranderen, de economie kan jouw rustdag niet meer betalen
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 30 jul 2014, 13:14, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew

Sommige geven graag wat meer uit voor dienstverlening, anderen zoeken gewoon naar het goedkoopste. Er zijn nu eenmaal verschillende soorten mensen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bizar, hier in Merelbeke ocharme zijn winkels ook tot 20u open (vrijdag tot 21u) en is het nog steeds rijtje schuiven aan de kassa! En dikwijls wil je gewoon nog snel iets kopen waar je zin in hebt en wil je het liever de dag zelf. Waarom zijn nachtwinkels ontstaan? Omdat mensen na 19u nog iets willen kopen dat ze direct in huis willen hebben. En de meerprijs...die betalen ze er wel bij zonder morren...

Zoals Tim zegt : bij Coolblue ben je zeker dat het aan de deur is de dag erna. Eén keer, vlak nadat je bestellingen kon doen tot middernacht, is het foutgelopen : ik had 2 producten besteld (via internet) en deze werden niet geleverd. Toen ik belde en om uitleg vroeg zeiden ze doodeerlijk : ah dat is besteld om 23u57, dus juist op tijd. Dit moet dus vandaag nog bij jou zijn. En meteen werd er een VandaagNog courier naar mijn deur gestuurd. Gratis!

Ik ben akkoord dat het een luxe is in tegenstelling tot vroeger. Maar 20 jaar geleden was een GSM ook een luxe...vandaag mainstream. Behoeften veranderen nu eenmaal...

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Behoeften veranderen ja, maar of je pakje er nu op maandag is, of op zondag... Daar gaat niemand van doodgaan... We bestellen daar meestal alleen "speelgoed", en impulsaankopen na een pintje drinken. LOL, alsof dat die mensen dat niet zouden kopen als je pakje op maandag komt. Toch even serieus blijven hoor.

Zolang er vakbonden zijn zal hier geen 7 op 7 economie zijn, gelukkig maar, niet iedereen wil leven om te werken. Veel mensen vergeten hier wel dat het school ook geen weekends draait en ze thuis moeten zijn voor hun kinderen, een vrije dag in de week is dus geen must, wel een weekend! Oh ja, en voor iemand het vraagt, ik heb ook geen kinderen en werk al "vrijwillig" in een volcontinue systeem. Moesten mijn ploegen niet extra vergoed worden dan konden ze het steken waar de zon niet schijnt hoor. :)

Hier zitten precies veel mensen zonder kinderen en mensen die graag de luxe hebben eender wanneer en alles op elk moment van de dag. Tot ze het van hen ook verwachten en dan is het waarschijnlijk moord en brand.

Merelbeke is ook geen Leuven. Ja, de Carrefour is hier ook op vrijdag open tot 21u en dat is ideaal om te gaan winkelen, lekker rustig tussen 20 en 21u... :) De kleine zelfstandigen echter zijn allemaal gestopt met de winkel 2u langer open te houden op donderdag. Van 130 winkels die meededen naar 20. Die mensen zijn ook eens graag vrij hoor, en zeker als het niet meer oplevert.

Nu, coolblue doet maar, er zullen altijd mensen intrappen en zoals hier al werd gesteld, hopelijk worden die mensen niet gedwongen om pakjes te gaan leveren voor de klant die persé zijn pakje op zondag wil. :oops:
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Impulsaankopen zijn ook aankopen die de economie goed doen :) En als ik op zaterdag mijn GSM om zeep help (en die kans is altijd groter in het weekend) dan wil ik een minuut later (bij wijze van spreken uiteraard) een nieuwe. Makkelijk toch : je gaat voor je pc zitten, bekijkt wat reviews, onderzoekt wat websites, kies je budget en shoppen maar! Overigens : op maandag zal mijnheer de postbode ook niet komen als je op zaterdag of zondag besteld, maar slechts op dinsdag (bpost werkt niet zondagavond/nacht bij mijn weten). Ook is het voor jan-met-de-pet makkelijker : ik heb de luxe dat mijn pakjes op het werk mogen toekomen maar niet iedereen heeft dit. Dus taxipost komt langs, jij bent niet thuis, en je mag naar het postkantoor achter je pakje. Met een dag tijdverlies. En dan hopen dat ze dan nog open zijn als jij thuis bent :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Eens kijken of ze daar zo'n micro usb naar f-usb hebben. Niet te vinden in de omtrek natuurlijk. Het nadeel van landelijk wonen. :x
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er op zich niets op tegen dat er 7/7 gewerkt wordt maar met de huidige economische situatie is het wel zo dat iemand die "liever niet" op zondag werkt (tijd voor gezin, lid sportclub met wedstrijden op zondag...) een nieuwe job zal kunnen vergeten . De distributiesector staat ook niet bekend voor hoge lonen en goede werkomstandigheden (Amazon iemand?). We willen het natuurlijk allemaal aan de laagste prijs en binnen de 5 minuten aan de deur.

Wat meer verkoop betreft, wat ik zondag koop, koop ik niet in de week. Ik eet niet meer omdat de winkel op zondag open is, ik koop niet meer kleding opdat de winkel op zondag open is....

De meerverkoop als je 's zondags open bent komt waarschijnlijk omdat de winkel waar je anders zou gekocht hebben niet open is. Wat de ene meer omzet zal de andere minder verkopen.

Ter info en off-topic: op vakantie was het serieus plannen. Enige warenhuis open van 10:00-15:00 op weekdagen en van 10-12 op zaterdag. De bank automaat in de winkel was nog korter open. De bevoorrading stopt in de meeste stadjes/dorpjes in december (laatste boot) om in maart te hervatten. Printerinkt op in januari? Wachten.... Echt dringende ding (ECHT dringend) kan per helicopter, als het weer het toelaat en tegen vele €€€€€
Bye, Maurice
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

allekabels.nl :-)

@on4bam : we spreken dan ook niet over BE in jouw geval hé... Dat zijn alaskatoestanden :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
tijs.vandenvester
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

krisken schreef:Overigens : op maandag zal mijnheer de postbode ook niet komen als je op zaterdag of zondag besteld, maar slechts op dinsdag (bpost werkt niet zondagavond/nacht bij mijn weten).
In de sorteercentra van Bpost wordt er wel degelijk zondagavond en -nacht gewerkt... Pakjes komen dus wel toe op maandag.
Afbeelding
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

@Krisken Nee hoor, EU, ttz Groenland (dus Denemarken).
Bye, Maurice
tijs.vandenvester
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 10 keer

Heb er zelf nog gewerkt in de nachtploeg en dat was van zondagnacht tot donderdagnacht. Wat er vrijdag- en zaterdagnacht met de pakjes gebeurde, heb ik eigenlijk geen idee van :?

Opereert PostNL dan vanuit Nederland om pakjes in België te bezorgen? Of hebben zij ook sorteercentra in BE?
Afbeelding
Provider: Proximus Internet Maxi - 100M/20M
Network: Pfsense firewall - Allied Telesis 8000GS/24 - Unifi AP-AC Lite
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:Wat meer verkoop betreft, wat ik zondag koop, koop ik niet in de week. Ik eet niet meer omdat de winkel op zondag open is, ik koop niet meer kleding opdat de winkel op zondag open is....
Tja, doen er genoeg wel... Oh dat is nog open, "waarom niet" anders zouden er geen nachtwinkels bestaan...
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 75 keer

on4bam schreef:@Krisken Nee hoor, EU, ttz Groenland (dus Denemarken).
Nochtans heeft Groenland de EU verlaten in 1985 volgens Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Groenland
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Mooi initiatief van Coolblue. Altijd hekel gehad aan weekend om deze reden. :oops:

Leuk dat MyCom dit binnenkort ook gaat doen. Goede ervaring mee en zeer goede prijzen (meestal zelfde als in Nederland). Heb een headset al tweemaal moeten binnenbrengen, omdat de ene kant niet meer werkte. Keuring nieuw exemplaar gekregen. Ik weet niet hoe mijn broer het doet, maar zijn derde exemplaar begint ook weer hetzelfde probleem te vertonen. Ik heb exact dezelfde en werkt nog steeds perfect. :|
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Slafes schreef:Kijk naar het shoppen op donderdag tot 20u in Leuven, het project is op sterven na dood, waarom? De winkels draaien niet meer omzet, en het gaat ook niet op om te stellen dat het goed is voor de werkgelegenheid want het gebeurt steevast met hetzelfde personeel. Natuurlijk want uw omzet gaat niet hoger zijn en je kan dus geen werknemers extra in dienst nemen.
Het probleem is dat ze dat in Leuven "laatavondshopping" noemen. Serieus, veel mensen beginnen tegenwoordig wat later te werken, zijn dan om 18u thuis, hebben om 19u gedaan met eten en kijken misschien nog even naar het nieuws. En dan heb je nog een halfuurtje om te gaan shoppen? :roll:

Komaan zeg... als je dat echt "laatavondshopping" wil noemen moet je minstens tot 22u openblijven! Dan hebben de mensen tenminste nog tijd zat om rustig te winkelen.
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Gelukkig heeft mijn vriendin reeds om 16u30 gedaan met werken en is ze om 17u30 thuis (openbaar vervoer). Dan is er nog tijd om boodschappen te doen. Mocht zij er niet zijn, dan had ik een serieus probleem : ben nooit voor 19u30 thuis van t werk...

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

svenska schreef:
on4bam schreef:@Krisken Nee hoor, EU, ttz Groenland (dus Denemarken).
Nochtans heeft Groenland de EU verlaten in 1985 volgens Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Groenland
In de praktijk... Geen grenscontrole van DK naar GR, betalen met DKK, Staatshoofd >> DK, iedereen spreekt Deens (en Groenlands), geen hoger onderwijs, daarvoor moeten ze naar DK... Aan de andere kant, geen BTW/taksen, benzine aan 82 cent/L :-D
Dus hoewel geen lid van de EU zijn ze het in de praktijk toch wel een beetje door hun sterke band/afhankelijkheid met DK. Het "voelt" ook Scandinavisch, zeker wat openingsuren van winkels betreft hoewel Scandinavië op dat vlak al een hele weg heeft afgelegd. In 1989 vond je niets meer open om 16:00u in S en N, nu is dat toch al dikwijls 19u en soms nog later.
Bye, Maurice
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Dus ik zat er met Alaska niet zo ver vanaf :)

Telefonie = EDPnet + OVH
on4bam
Elite Poster
Elite Poster

@Krisken een paar 1000 kilometer, niet ver dus (ver is relatief, hé).
Bye, Maurice
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

TomG schreef:Horeca zaken hebben dan bijna altijd sluitingsdagen in de week, dus ook geen 7/7. En ik betwijfel of er bij de hulpdiensten werknemers zijn die 7/7 zullen werken.
De wet is heel duidelijk op dat gebied. Elke handelszaak, zelfstandige, horecagelegenheid, ... moet verplicht 24 uur aansluitend sluiting in acht nemen. Let op: 24 op elkaar volgende uren. Dus niet 12 uur, dan weer open en nog eens 12 uur sluiten. Een volledig etmaal toe. De enige uitzondering, maar dat is dan ook de enige is van toepassing op horeca zaken aan de kust. Dit herinner ik mij nog heel goed uit mijn cursus bedrijfsbeheer.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

on4bam schreef:@Krisken een paar 1000 kilometer, niet ver dus (ver is relatief, hé).
Dadde nen moeilijken mens zijt :P

Telefonie = EDPnet + OVH
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Ping naar een server op groenland aan 26/27ms. Zo ver kan dat niet zijn he :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Bij vele hulpdiensten zijn de rustperiodes goed geregeld. Denk aan brandweer (24 on / 48 off) en de meesta ambudiensten zetten hun mensen maximum x aantal shiften na mekaar (incl nacht, maar met wat geluk slapen ze dan door).
Ambus draaien met veeeeel vrijwilligers, vaste personeelsgroep doet 1 weekend per twee, bij degene die ik ken (daar draaien ze 3 shifts op een dag, iirc, ochtend/middag, namiddag/avond, en nacht). Die mannen zijn dan ook supergoed vergoed. Tis ook geen jobke dat ge zomaar doet, daar komen wel wat cursussen en bijscholingen enzo bij kijken.
Voor mij moet dat instant alles en 24/7 gedoe echt niet. Ik kan leven met leveringstijden van een week of meer, en als er 1 winkeltje in de streek open is op zondag is dat genoeg voor mij. Zo kan je makkelijker mensen vinden die dat willen doen; tegen forse vergoeding uiteraard, voor wat hoort wat. Als ik royaal vergoed word, dan kunnen we spreken over nacht en weekends, die zijn voor mij meer waard en daar wil ik dus voor gecompenseerd worden.

Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”