Waar ik voordien waarden zag van:
Downstream line rate 16552 kbps
Upstream line rate 3064 kbps
Downstream Training Margin 8.5 dB
Hoewel niet schitterend, moet ik het ermee doen. Maar vooral deze waarden waren stabiel vanaf minstens begin van 2015.
Maar vanaf midden augustus zie ik waarden die erg fluctueren:
Downstream line rate 12040 kbps
Upstream line rate 1064 kbps
Downstream Training Margin 14.3 dB
Vooral de Upstream is mij een doorn in het oog.
Ik heb dit reeds gemeld bij Scarlet vanaf midden augustus. Ze hebben mij al tig malen de modem laten herstarten. Geen resultaat.
Zelfs Proximus medewerkers werd gestuurd (3X). Die mij vervolgens meldden dat er niets aan de lijn mankeerde.
De laatste Proximus technieker die de lijn gecontroleerd heeft, heeft enkele draadjes los gemaakt en terug vastgezet hebben, en verklaarde de lijn gezond en gemeld dat de storing opgehoffen is. Hj heeft wel enkele lijn testen gedaan, waarbij hij volgens zijn zeggen geen storing kon vinden.
Dit leek voor enkele dagen (5 om precies te zijn) ook het geval te zijn, of althans leek dit zo. Tot deze ochtend, 8-sep-2015, het hele circus weer opnieuw begon.
Dit opnieuw gemeld bij Scarlet (via mail) en ik kreeg hierop een antooord. Wegens het werkelijk beschamende antwoord plaat ik hier de volledige tekst:
Bedankt voor het contacteren van de Scarlet klantendienst, wij hebben uw e-mail in goede orde ontvangen.
Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en wat de lijn betreft ziet dat er stabiel uit en zou uw internet het gewoon moeten doen.
Mijn vraag is of dat u gebruik maakt van bekabeld of draadloos internet? Ook vraag ik me af of dat u regelmatig uw modem van het stroom af haalt?
Voor verdere vragen kunt u bellen met : 02 275 2727 - maandag t/m zaterdag van 09:00uur tot 21:00 of mailen naar: [email protected]
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
Met vriendelijke groet,
Amina
Scarlet Klantendienst
Wat kan ik doen om door te dringen tot de klantendienst van Scarlet, dat ik werkelijk een storing heb op de lijn - of op de modem.
Willy