Mobile Coverage Extender: GSM- en 3G-bereik uitbreiden
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_ ... ender.html
€5 /mnd voor de particuliere versie (btwi), €25/mnd voor de prof versie (btwe)
plug en play
Particulier:
4 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
max 1 per lijn
Proximus internet nodig
Prof:
16 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
niet voor Internet Start
Heb de €5-versie getest en nog steeds in gebruik sinds juli ongeveer en het werkt echt super. Gewoon inpluggen in poort van router, 10 minuutjes wachten (alles gebeurt zelf) en alles is operationeel. Waar vroeger dropped calls waren en geen 3G binnenshuis, is dit nu mooi opgelost. Voor 3G moet ik het niet echt doen (want er is wifi), maar qua oproepen is het véél verbeterd.
€5 /mnd voor de particuliere versie (btwi), €25/mnd voor de prof versie (btwe)
plug en play
Particulier:
4 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
max 1 per lijn
Proximus internet nodig
Prof:
16 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
niet voor Internet Start
Heb de €5-versie getest en nog steeds in gebruik sinds juli ongeveer en het werkt echt super. Gewoon inpluggen in poort van router, 10 minuutjes wachten (alles gebeurt zelf) en alles is operationeel. Waar vroeger dropped calls waren en geen 3G binnenshuis, is dit nu mooi opgelost. Voor 3G moet ik het niet echt doen (want er is wifi), maar qua oproepen is het véél verbeterd.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Knap! Nu nog zo een toestel vinden dat alle operatoren kan en in gewone handel te vinden is!
Leuke innovatie alvast!
Leuke innovatie alvast!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
BummerLord Utopia schreef:Proximus internet nodig
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Inderdaad...
Nu wat ik me af vraag : als jij thuis voor Proximusantenne gaat spelen, hoe kan je het limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten? Want als zij daar op connecteren (en er mee bellen, in centrum Gent zal je wel rap aan 4 oproepen zitten) dan heb jij goed ontvangst, maar kan je niet bellen?
Nu wat ik me af vraag : als jij thuis voor Proximusantenne gaat spelen, hoe kan je het limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten? Want als zij daar op connecteren (en er mee bellen, in centrum Gent zal je wel rap aan 4 oproepen zitten) dan heb jij goed ontvangst, maar kan je niet bellen?
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Ik woon in centrum Gent (nabij stadhuis) en de mensen op straat kunnen nièt connecteren op mijn cell. Het bereik gaa tot overall in het appartement, maar niet naar buiten toe. Hence, de isolatie hier laat dat niet toe.krisken schreef:Inderdaad...
Nu wat ik me af vraag : als jij thuis voor Proximusantenne gaat spelen, hoe kan je het limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten? Want als zij daar op connecteren (en er mee bellen, in centrum Gent zal je wel rap aan 4 oproepen zitten) dan heb jij goed ontvangst, maar kan je niet bellen?
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Je kan het in principe niet limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten, want je hebt geen toegang tot het apparaat (gewoon plug and play op jouw Proximus router).
Maar zoals Lord zei: deze cellen hebben een zere beperkt binnenhuis bereik (200m2 rond de cel), dus de kans dat het tot bij je overburen geraakt is zéér klein.
En mensen die zo'n cell gebruiken, doen dit in de eerste plaats, omdat hun huis zo geïsoleerd is dat ze het signaal van buiten niet krijgen. In zo'n geval zal het signaal van binnen, ook niet ver naar buiten gaan, zeker? .
Maar zoals Lord zei: deze cellen hebben een zere beperkt binnenhuis bereik (200m2 rond de cel), dus de kans dat het tot bij je overburen geraakt is zéér klein.
En mensen die zo'n cell gebruiken, doen dit in de eerste plaats, omdat hun huis zo geïsoleerd is dat ze het signaal van buiten niet krijgen. In zo'n geval zal het signaal van binnen, ook niet ver naar buiten gaan, zeker? .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....
Dus extender uitpluggen en bij een vriend gaan die ook een Proximus DSL lijn heeft om een demo te doen zal niet lukken !
Of een DSL lijn opzeggen en een andere DSL lijn laten activeren moet je mee oppassen met je extender op de andere afgeschafte DSL lijn !
Dus ook oppassen als ze te koop staan als 2de hands !
Dus extender uitpluggen en bij een vriend gaan die ook een Proximus DSL lijn heeft om een demo te doen zal niet lukken !
Of een DSL lijn opzeggen en een andere DSL lijn laten activeren moet je mee oppassen met je extender op de andere afgeschafte DSL lijn !
Dus ook oppassen als ze te koop staan als 2de hands !
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Wisselen van provider. Vote with your wallet.jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...
iemand een goed alternatief?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Hm, zou handig zijn aangezien er hier echt praktisch geen signaal meer binnenkomt maar ik weet niet of ik er 60 euro per jaar voor over heb.
-
- Moderator
- Berichten: 16487
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Geen idee, we zouden te weten moeten komen op welke manier het toestel zich registreert op de B-box3.dbiphoner schreef:Ik neem aan dat dit ook niet gaat werken op een Fritzbox?
Indien het over een (aparte) VLAN gaat(zoals een TV decoder), dan vrees ik ervoor dat het niet zal werken...
Kan je wat meer uitleg wat dit "afregelen" precies inhoudt?Bssoft schreef:Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....
Wat had je nu gedacht? Dat Proximus zijn GSM netwerk zal uitbreiden via het netwerk van een andere ISP?jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...
Misschien moeten we ook nog eisen dat de Telenet modems een Proximus FON signaal uitzenden (en omgekeerd) ?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 727
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 25 keer
Mobistar biedt in professionele omgevingen nochtans femtocellen aan die via een Proximus lijn naar buiten kunnen...
Zie: http://business.mobistar.be/resources/i ... nts_NL.pdf
Zie: http://business.mobistar.be/resources/i ... nts_NL.pdf
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Link op Proximus site werkt al niet meer?!
Hebben ze het produkt al afgevoerd? Of wat scheelt er?
Hebben ze het produkt al afgevoerd? Of wat scheelt er?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2472
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Mean dat is nog niets, in onze kelder staat zelfs een heel base station, alle coax komt naar daar, met de nodige radio's 2 Mbit lijn ( glasvezel ligt al jaren klaar maar nog steeds niet in dienst). Ups + 48 Volt, enige probleem en ook door die 2MBit enkel edge, gelukkig hebben we wifi. En het was echt nodig want je kon echt niet bellen binnen.meon schreef:We hebben op't werk wat stevigere repeaterkes (apparatuur Proximus):Met her en der "mexican hats"-antennes.
Een tijdje hebben we in een ander datacenter ook een femto cell gehad, stond op een SDSL lijntje.
Ik weet dat in Nederland vodafone ook zo'n systeem heeft en die connectoren terug naar de provider via ipsec tunnels, daar wordt het gecommercialiseerd onder SignaalPlus en SignaalPlus Enterprise. ( Beetje technische info : https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... ocel-34151 )
-
- Pro Member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
- Locatie: Frankrijk / VK
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik vind dit toch weer droevig, 5€ per maand? (en de link werkt trouwens al niet meer) Dit is echt weer iets dat men als innovatie verkoopt, terwijl het elders al lang bestaat. Femto-cellen, da's nog kleiner dan pico, worden ze genoemd.
Ik ken de situatie in Frankrijk het best. Daar zijn die toestellen bij zo goed als alle operatoren gratis, zeker in het gebruik, en ook vaak in aankoop. Je betaalt dus gewoon niks. Bovendien zijn ze niet altijd gerestricteerd tot hun eigen ADSL-netwerk, en kan je ze op om het even welke internetaansluiting gebruiken.
Heeft natuurlijk ook met marketing te maken. In een groot territorium als Frankrijk zijn er zeer veel zwarte plekken in het netwerk, zeker wat binnenhuiscoverage betreft, en al helemaal in de natuurstenen huizen waar Frankrijk vol van staat, dus is het in het belang van de operatoren dat ze mensen op hun netwerk krijgen.
In België, zeker in Vlaanderen, zijn er nauwelijks nog zo'n problemen, dus kan men het ook permitteren de mensen ervoor te doen betalen. Niemand zal van een operator weglopen omdat er ergens in een duister hoekje van z'n kelder geen ontvangst is, maar diezelfde klant zal eventueel wel geneigd zijn bij te betalen voor de 'betere dekking'.
Ps: op die dingen kan je inderdaad in principe een white list configureren, maar ver reikt hun bereik toch niet. Twee binnenmuren en het signaal is vaak al weg. Maar zelfs dan nog is het geen probleem als iemand op jouw lijn belt. Zo uit het hoofd verbruikt een gesprek iets van een 16kb/s. Een spam-mail binnenhalen van Proximus die je dit ding probeert te verkopen zal je meer internetverbruik kosten.
Ik ken de situatie in Frankrijk het best. Daar zijn die toestellen bij zo goed als alle operatoren gratis, zeker in het gebruik, en ook vaak in aankoop. Je betaalt dus gewoon niks. Bovendien zijn ze niet altijd gerestricteerd tot hun eigen ADSL-netwerk, en kan je ze op om het even welke internetaansluiting gebruiken.
Heeft natuurlijk ook met marketing te maken. In een groot territorium als Frankrijk zijn er zeer veel zwarte plekken in het netwerk, zeker wat binnenhuiscoverage betreft, en al helemaal in de natuurstenen huizen waar Frankrijk vol van staat, dus is het in het belang van de operatoren dat ze mensen op hun netwerk krijgen.
In België, zeker in Vlaanderen, zijn er nauwelijks nog zo'n problemen, dus kan men het ook permitteren de mensen ervoor te doen betalen. Niemand zal van een operator weglopen omdat er ergens in een duister hoekje van z'n kelder geen ontvangst is, maar diezelfde klant zal eventueel wel geneigd zijn bij te betalen voor de 'betere dekking'.
Ps: op die dingen kan je inderdaad in principe een white list configureren, maar ver reikt hun bereik toch niet. Twee binnenmuren en het signaal is vaak al weg. Maar zelfs dan nog is het geen probleem als iemand op jouw lijn belt. Zo uit het hoofd verbruikt een gesprek iets van een 16kb/s. Een spam-mail binnenhalen van Proximus die je dit ding probeert te verkopen zal je meer internetverbruik kosten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Blijkbaar commercialisering vanaf Vrijdag. Dus zal net iets te vroeg op de website gestaan hebben. Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Inderdaad. Een aankoopprijs zou ik nog begrijpen, maar ik ga zoiets niet huren aan 5 euro per maand..
-
- Plus Member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 12 keer
Niet volledig mee akkoord met u standpunt.VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.
Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Dat is een tweeledig probleem. De provider kan ook gewoon te weinig masten voorzien hebben in een gebied. Al dan niet door eigen wil of protesterende bewoners. Soms heb je gewoon LTE800 binnen van de ene provider terwijl de ander niet eens dekking heeft. Dan licht het imho aan de provider, of aan de keuze van de klant.denkleine schreef:Niet volledig mee akkoord met u standpunt.VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.
Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
Langs de andere kant zijn er dan weer kelders waar je niet veel kan verwachten, daar heb je dan weer geen enkel bereik met welke provider dan ook.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Idd. vroeger geen problemen met ontvangst en sinds een paar maand amper. Als je dan weet dat ik over centrum Antwerpen spreek en met meer dan 1000 gebruikers dan hebben we wel een argument bij de volgende onderhandelingen over een nieuw contract denk ik zo
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 4 keer
Vandaag gebeld met klantendienst, zou geen probleem mogen zijn met een Fritzbox om dit te gebruiken volgens hun. Er is toch 14 dagen bedenktijd, ga het gewoon testen.
Dacht ook eerst 5 euro... Maar als je 3rd party oplossingen wil, die dan meestal nog niet toegelaten zijn, ben je ook een hoop geld kwijt.
En 12*5 = 60 euro per jaar, tegen dat we 5 jaar verder zijn is het 300 euro, een andere oplossing kost dit of meer, en als het stuk moest gaan ben ja na 1 of 2 jaar ook je geld kwijt.
Ik laat weten of het überhaupt werkt
Dacht ook eerst 5 euro... Maar als je 3rd party oplossingen wil, die dan meestal nog niet toegelaten zijn, ben je ook een hoop geld kwijt.
En 12*5 = 60 euro per jaar, tegen dat we 5 jaar verder zijn is het 300 euro, een andere oplossing kost dit of meer, en als het stuk moest gaan ben ja na 1 of 2 jaar ook je geld kwijt.
Ik laat weten of het überhaupt werkt
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Een vaak gehoord excuus. Nu, Base heeft prima 4G aan de achterkant van mijn huis. Een 3G signaal een de voorkant van mn huis en binnen heb ik slechts edge. Dus in dit geval voldoe ik volledig aan uw voorwaarden en kan je zeggen dat Base een goede netwerkdekking voorziet bij mij thuis, maar dat het dankzij de isolatie is dat het signaal niet goed binnen komt. Fair enough...denkleine schreef:Niet volledig mee akkoord met u standpunt.VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.
Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
Echter : waarom kan dit wel met Proximus en Mobistar? Met beiden reeds geprobeerd en met beiden heb ik 4G binnen met comfortabele snelheden (tussen 15 en 25Mbps bij Proximus, tussen 22 en 28Mbps bij Mobistar). Van zowel Proximus als Mobistar krijg ik een 850MHz als een 1800MHz signaal binnen voor 4G. Van Base enkel een 850MHz (tenminste, als ik de app mag geloven).
In dit voorbeeld blijkt dat jouw stelling niet altijd klopt...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Neen, het enige dat ik lees is dat je zo maar niet die Extender kan verhuizen, wat er op wijst dat er iets word gedaan:philippe_d schreef:Kan je wat meer uitleg wat dit "afregelen" precies inhoudt....Bssoft schreef:Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....
hetzij op je lijn
hetzij in de B-box3
hetzij in de extender ..... het is puur gissen nu !
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Inderdaad!r2504 schreef:BummerLord Utopia schreef:Proximus internet nodig
Waarom ook niet via Telenet?! Ik ga geen Proximus vast internet (bij)nemen om een betere mobiele coverage te hebben
jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...
??philippe_d schreef:Wat had je nu gedacht? Dat Proximus zijn GSM netwerk zal uitbreiden via het netwerk van een andere ISP?
Misschien moeten we ook nog eisen dat de Telenet modems een Proximus FON signaal uitzenden (en omgekeerd) ?
Een Femto cell is een persoonlijke keuze (FON en Wifree niet), en ik ben al heel lang klant van Proximus (mobiel).
Nu hebben we onze woning gerenoveerd, en is het mobiele netwerk binnenshuis een ramp.
Als ik een Femto cell wil huren, kan ik toch niet verplicht worden om ook een Proximus vaste lijn te moeten nemen voor een beter mobiel Proximus bereik?!
In andere landen (NL en FR) werken deze via eender welke internet aansluiting (wat maar logisch is ook!).
Of anders moeten ze maar zorgen dat hun Proximus Femto cell maar werkt (ter beschikking stellen van een BBOX3 (incl. in de Femto huurprijs), zonder internet mogelijkheden).
Laatst gewijzigd door philippe_d 14 okt 2015, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd
Reden: dubbele post samengevoegd
-
- Premium Member
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
- Locatie: ANT/VLBR
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Wat kost eigenlijk zo'n installatie die vaak bij bedrijven in dienst is? Ik ben al bij veel bedrijven over de vloer geweest die mexican hats aan het plafond hebben. Betalen die een installatiekost en/of een maandelijks bedrag? En in welke grootorde zou dat zijn?
Iemand die hier meer details over heeft? Documentatie? Informatiefiches die gebruikt worden tijdens presales?
Iemand die hier meer details over heeft? Documentatie? Informatiefiches die gebruikt worden tijdens presales?
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb eens naar Proximus gebeld, en voor bedrijven zijn er 2 opties:exop schreef:Wat kost eigenlijk zo'n installatie die vaak bij bedrijven in dienst is? Ik ben al bij veel bedrijven over de vloer geweest die mexican hats aan het plafond hebben. Betalen die een installatiekost en/of een maandelijks bedrag? En in welke grootorde zou dat zijn?
Iemand die hier meer details over heeft? Documentatie? Informatiefiches die gebruikt worden tijdens presales?
- gratis Femto installatie vanaf een bepaald minimum factuurbedrag (enkele duizenden euros per maand)
- indien minder factuurbedrag, dan kan je het huren
Proximus stuurt eerst vrijblijvend een onderaannemer langs om mobiele testen/metingen te komen doen. Dan maken ze een kaart (+ rapport) van je bedrijf met de zwarte zones & hun voorstel.
-
- Member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 2 keer
Deze info is al van +- 2 maanden geleden, en ik dacht dat ze zeiden (bij de business klantendienst) 5000 euro. Maar ben er niet 100% zeker van.exop schreef:Spreken we over €5k, €10k of meer op het factuur? Of hebben ze het vaag gehouden aan telefoon?
Voor de geïnteresseerden onder jullie:
Ik heb woensdag mijn apparaatje gaan afhalen in een Kiala punt. Thuis ingestoken maar hij raakte niet geïnstalleerd (lampje bleef snel groen knipperen).
Toen begon het. Volgens de installatiehandleiding moet men dan naar de 0800 van proximus bellen. optie 4 voor storingen en dan optie 1 voor de mobile coverage extender. De persoon die ik aan de lijn kreeg zei vlakaf: "mobile coverage extender.......nog nooit van gehoord".
Om een lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk na 3 dagen binnen bellen, doorgeschakelt worden, terug gebeld worden etc. nog steeds geen oplossing.
Ik heb het geluk om technieker van proximus te zijn dus ik heb gebeld met het support nummer voor techniekers.
Wat bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Na de reset knop voor de volle 30 seconden ingedrukt te houden startte hij wel op. Nu heb ik deze oplossing wel in combinatie gebruikt met een andere tip die ik van de collega's gekregen heb.
Heb dus alle lan poorten afgekoppeld (behalve de MCE) en de wifi van mijn bbox3 tijdelijk uitgeschakeld (heb op verschillende pc's torrent draaien en op 1 pc heb ik een mediaserver software draaien).
Een aantal jaren terug is er een soortgelijk probleem geweest met een aantal decoders die geen updates konden binnenkrijgen terwijl torrent of iets in die aard draaide.
Ik weet niet welke handeling de uiteindelijke doorslag gegeven heeft (loskoppelen of reset van de MCE) maar nu werkt hij en moet zeggen dat hij goed werkt.
Ik heb woensdag mijn apparaatje gaan afhalen in een Kiala punt. Thuis ingestoken maar hij raakte niet geïnstalleerd (lampje bleef snel groen knipperen).
Toen begon het. Volgens de installatiehandleiding moet men dan naar de 0800 van proximus bellen. optie 4 voor storingen en dan optie 1 voor de mobile coverage extender. De persoon die ik aan de lijn kreeg zei vlakaf: "mobile coverage extender.......nog nooit van gehoord".
Om een lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk na 3 dagen binnen bellen, doorgeschakelt worden, terug gebeld worden etc. nog steeds geen oplossing.
Ik heb het geluk om technieker van proximus te zijn dus ik heb gebeld met het support nummer voor techniekers.
Wat bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Na de reset knop voor de volle 30 seconden ingedrukt te houden startte hij wel op. Nu heb ik deze oplossing wel in combinatie gebruikt met een andere tip die ik van de collega's gekregen heb.
Heb dus alle lan poorten afgekoppeld (behalve de MCE) en de wifi van mijn bbox3 tijdelijk uitgeschakeld (heb op verschillende pc's torrent draaien en op 1 pc heb ik een mediaserver software draaien).
Een aantal jaren terug is er een soortgelijk probleem geweest met een aantal decoders die geen updates konden binnenkrijgen terwijl torrent of iets in die aard draaide.
Ik weet niet welke handeling de uiteindelijke doorslag gegeven heeft (loskoppelen of reset van de MCE) maar nu werkt hij en moet zeggen dat hij goed werkt.
-
- Premium Member
- Berichten: 607
- Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 155 keer
Man man man, het word er niet beter op .... de kennis gaat er uit, het is tijd dat er terug een TT school komtneysje schreef:Toen begon het. Volgens de installatiehandleiding moet men dan naar de 0800 van proximus bellen. optie 4 voor storingen en dan optie 1 voor de mobile coverage extender.
De persoon die ik aan de lijn kreeg zei vlakaf: "mobile coverage extender.......nog nooit van gehoord".
Om een lang verhaal kort te maken.
Uiteindelijk na 3 dagen binnen bellen, doorgeschakelt worden, terug gebeld worden etc. nog steeds geen oplossing.
Ik heb het geluk om technieker van proximus te zijn dus ik heb gebeld met het support nummer voor techniekers.