Mobile Coverage Extender: GSM- en 3G-bereik uitbreiden

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

http://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_ ... ender.html

€5 /mnd voor de particuliere versie (btwi), €25/mnd voor de prof versie (btwe)
plug en play

Particulier:
4 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
max 1 per lijn
Proximus internet nodig
Prof:
16 gelijktijdige oproepen / datasessies, met voorrang voor oproepen
niet voor Internet Start

Heb de €5-versie getest en nog steeds in gebruik sinds juli ongeveer en het werkt echt super. Gewoon inpluggen in poort van router, 10 minuutjes wachten (alles gebeurt zelf) en alles is operationeel. Waar vroeger dropped calls waren en geen 3G binnenshuis, is dit nu mooi opgelost. Voor 3G moet ik het niet echt doen (want er is wifi), maar qua oproepen is het véél verbeterd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Knap! Nu nog zo een toestel vinden dat alle operatoren kan en in gewone handel te vinden is!
Leuke innovatie alvast!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Leuk, gaat voor heel veel mensen een oplossing zijn.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Ik zou het liever zien zoals in Nederland met een eenmalig bedrag.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Proximus internet nodig
Bummer :-(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Inderdaad...

Nu wat ik me af vraag : als jij thuis voor Proximusantenne gaat spelen, hoe kan je het limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten? Want als zij daar op connecteren (en er mee bellen, in centrum Gent zal je wel rap aan 4 oproepen zitten) dan heb jij goed ontvangst, maar kan je niet bellen?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Het is toch vaak bij zo'n femtocellen dat je sim nummers kan opgeven in een whitelist?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:Inderdaad...

Nu wat ik me af vraag : als jij thuis voor Proximusantenne gaat spelen, hoe kan je het limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten? Want als zij daar op connecteren (en er mee bellen, in centrum Gent zal je wel rap aan 4 oproepen zitten) dan heb jij goed ontvangst, maar kan je niet bellen?
Ik woon in centrum Gent (nabij stadhuis) en de mensen op straat kunnen nièt connecteren op mijn cell. Het bereik gaa tot overall in het appartement, maar niet naar buiten toe. Hence, de isolatie hier laat dat niet toe.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Je kan het in principe niet limiteren dat je buren, overburen, ... daar dan op zitten, want je hebt geen toegang tot het apparaat (gewoon plug and play op jouw Proximus router).

Maar zoals Lord zei: deze cellen hebben een zere beperkt binnenhuis bereik (200m2 rond de cel), dus de kans dat het tot bij je overburen geraakt is zéér klein.
En mensen die zo'n cell gebruiken, doen dit in de eerste plaats, omdat hun huis zo geïsoleerd is dat ze het signaal van buiten niet krijgen. In zo'n geval zal het signaal van binnen, ook niet ver naar buiten gaan, zeker? :wink: .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....

Dus extender uitpluggen en bij een vriend gaan die ook een Proximus DSL lijn heeft om een demo te doen zal niet lukken !

Of een DSL lijn opzeggen en een andere DSL lijn laten activeren moet je mee oppassen met je extender op de andere afgeschafte DSL lijn !

Dus ook oppassen als ze te koop staan als 2de hands !
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 480
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...

iemand een goed alternatief?
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Geen 4G dus ?

Eens bekijken, denk dat we er wel enkele tientallen kunnen gebruiken op de firma :-D
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...

iemand een goed alternatief?
Wisselen van provider. Vote with your wallet.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Ik neem aan dat dit ook niet gaat werken op een Fritzbox?


Grtz

[Afbeelding Post made via mobile device ]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Hm, zou handig zijn aangezien er hier echt praktisch geen signaal meer binnenkomt maar ik weet niet of ik er 60 euro per jaar voor over heb.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dbiphoner schreef:Ik neem aan dat dit ook niet gaat werken op een Fritzbox?
Geen idee, we zouden te weten moeten komen op welke manier het toestel zich registreert op de B-box3.
Indien het over een (aparte) VLAN gaat(zoals een TV decoder), dan vrees ik ervoor dat het niet zal werken...
Bssoft schreef:Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....
Kan je wat meer uitleg wat dit "afregelen" precies inhoudt?
jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...
Wat had je nu gedacht? Dat Proximus zijn GSM netwerk zal uitbreiden via het netwerk van een andere ISP?
Misschien moeten we ook nog eisen dat de Telenet modems een Proximus FON signaal uitzenden (en omgekeerd) ? :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met gsm repeaters van bvb rosenfelt?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cyberbozzo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 25 keer

Mobistar biedt in professionele omgevingen nochtans femtocellen aan die via een Proximus lijn naar buiten kunnen...

Zie: http://business.mobistar.be/resources/i ... nts_NL.pdf
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

We hebben op't werk wat stevigere repeaterkes (apparatuur Proximus):
px-repeater.jpg
Met her en der "mexican hats"-antennes.
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

Link op Proximus site werkt al niet meer?! :bang:

Hebben ze het produkt al afgevoerd? Of wat scheelt er?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

meon schreef:We hebben op't werk wat stevigere repeaterkes (apparatuur Proximus):
px-repeater.jpg
Met her en der "mexican hats"-antennes.
Mean dat is nog niets, in onze kelder staat zelfs een heel base station, alle coax komt naar daar, met de nodige radio's 2 Mbit lijn ( glasvezel ligt al jaren klaar maar nog steeds niet in dienst). Ups + 48 Volt, enige probleem en ook door die 2MBit enkel edge, gelukkig hebben we wifi. En het was echt nodig want je kon echt niet bellen binnen.

Een tijdje hebben we in een ander datacenter ook een femto cell gehad, stond op een SDSL lijntje.

Ik weet dat in Nederland vodafone ook zo'n systeem heeft en die connectoren terug naar de provider via ipsec tunnels, daar wordt het gecommercialiseerd onder SignaalPlus en SignaalPlus Enterprise. ( Beetje technische info : https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... ocel-34151 )
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 94 keer

Ik vind dit toch weer droevig, 5€ per maand? (en de link werkt trouwens al niet meer) Dit is echt weer iets dat men als innovatie verkoopt, terwijl het elders al lang bestaat. Femto-cellen, da's nog kleiner dan pico, worden ze genoemd.

Ik ken de situatie in Frankrijk het best. Daar zijn die toestellen bij zo goed als alle operatoren gratis, zeker in het gebruik, en ook vaak in aankoop. Je betaalt dus gewoon niks. Bovendien zijn ze niet altijd gerestricteerd tot hun eigen ADSL-netwerk, en kan je ze op om het even welke internetaansluiting gebruiken.

Heeft natuurlijk ook met marketing te maken. In een groot territorium als Frankrijk zijn er zeer veel zwarte plekken in het netwerk, zeker wat binnenhuiscoverage betreft, en al helemaal in de natuurstenen huizen waar Frankrijk vol van staat, dus is het in het belang van de operatoren dat ze mensen op hun netwerk krijgen.
In België, zeker in Vlaanderen, zijn er nauwelijks nog zo'n problemen, dus kan men het ook permitteren de mensen ervoor te doen betalen. Niemand zal van een operator weglopen omdat er ergens in een duister hoekje van z'n kelder geen ontvangst is, maar diezelfde klant zal eventueel wel geneigd zijn bij te betalen voor de 'betere dekking'.

Ps: op die dingen kan je inderdaad in principe een white list configureren, maar ver reikt hun bereik toch niet. Twee binnenmuren en het signaal is vaak al weg. Maar zelfs dan nog is het geen probleem als iemand op jouw lijn belt. Zo uit het hoofd verbruikt een gesprek iets van een 16kb/s. Een spam-mail binnenhalen van Proximus die je dit ding probeert te verkopen zal je meer internetverbruik kosten.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Blijkbaar commercialisering vanaf Vrijdag. Dus zal net iets te vroeg op de website gestaan hebben. Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1457
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
Bedankt: 98 keer
Contacteer:

Inderdaad. Een aankoopprijs zou ik nog begrijpen, maar ik ga zoiets niet huren aan 5 euro per maand..
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 12 keer

VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Niet volledig mee akkoord met u standpunt.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.

Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3018
Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

denkleine schreef:
VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Niet volledig mee akkoord met u standpunt.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.

Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
Dat is een tweeledig probleem. De provider kan ook gewoon te weinig masten voorzien hebben in een gebied. Al dan niet door eigen wil of protesterende bewoners. Soms heb je gewoon LTE800 binnen van de ene provider terwijl de ander niet eens dekking heeft. Dan licht het imho aan de provider, of aan de keuze van de klant.
Langs de andere kant zijn er dan weer kelders waar je niet veel kan verwachten, daar heb je dan weer geen enkel bereik met welke provider dan ook.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Idd. vroeger geen problemen met ontvangst en sinds een paar maand amper. Als je dan weet dat ik over centrum Antwerpen spreek en met meer dan 1000 gebruikers dan hebben we wel een argument bij de volgende onderhandelingen over een nieuw contract denk ik zo 8)
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Vandaag gebeld met klantendienst, zou geen probleem mogen zijn met een Fritzbox om dit te gebruiken volgens hun. Er is toch 14 dagen bedenktijd, ga het gewoon testen.

Dacht ook eerst 5 euro... Maar als je 3rd party oplossingen wil, die dan meestal nog niet toegelaten zijn, ben je ook een hoop geld kwijt.

En 12*5 = 60 euro per jaar, tegen dat we 5 jaar verder zijn is het 300 euro, een andere oplossing kost dit of meer, en als het stuk moest gaan ben ja na 1 of 2 jaar ook je geld kwijt.

Ik laat weten of het überhaupt werkt
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

Net ne pro besteld om te testen.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

denkleine schreef:
VOiD schreef:Ik vind het idd. ook wel onlogisch dat je een huurprijs moet betalen om de tekortkomingen van hun netwerk op te vangen.
Niet volledig mee akkoord met u standpunt.
Indien je inderdaad geen bereik hebt buiten voor u deur, ga ik u volledig gelijk geven, en is het netwerk of het nu proximus, base of mobistar is ontoereikend.

Echter als je buiten aan u deur goede ontvangst hebt maar binnen niks meer, door een factor die er voor zorgt dat het signaal niet goed of helemaal niet binnenkomt bij u, is dit dan zozeer de fout van de operator? Versta me hier nu ook niet verkeerd, dit is ook niet de fout van de persoon die er woont.
Maar dit is nu eenmaal eigen aan de technologie.
Een vaak gehoord excuus. Nu, Base heeft prima 4G aan de achterkant van mijn huis. Een 3G signaal een de voorkant van mn huis en binnen heb ik slechts edge. Dus in dit geval voldoe ik volledig aan uw voorwaarden en kan je zeggen dat Base een goede netwerkdekking voorziet bij mij thuis, maar dat het dankzij de isolatie is dat het signaal niet goed binnen komt. Fair enough...

Echter : waarom kan dit wel met Proximus en Mobistar? Met beiden reeds geprobeerd en met beiden heb ik 4G binnen met comfortabele snelheden (tussen 15 en 25Mbps bij Proximus, tussen 22 en 28Mbps bij Mobistar). Van zowel Proximus als Mobistar krijg ik een 850MHz als een 1800MHz signaal binnen voor 4G. Van Base enkel een 850MHz (tenminste, als ik de app mag geloven).

In dit voorbeeld blijkt dat jouw stelling niet altijd klopt...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
neysje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 mar 2010, 21:23
Bedankt: 2 keer

Ik heb zonet de gewone "home edition" besteld. Wij wonen in een bos waar ontvangst helemaal nihil is dus ben benieuwd
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

philippe_d schreef:
Bssoft schreef:Eens hij is afgeregeld "automatisch" op je DSL lijn kan je hem ook niet meer verhuizen naar een andere DSL lijn ....
Kan je wat meer uitleg wat dit "afregelen" precies inhoudt....
Neen, het enige dat ik lees is dat je zo maar niet die Extender kan verhuizen, wat er op wijst dat er iets word gedaan:
hetzij op je lijn
hetzij in de B-box3
hetzij in de extender ..... het is puur gissen nu !
Extender.jpg
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
Lord Utopia schreef:Proximus internet nodig
Bummer :-(
Inderdaad!
Waarom ook niet via Telenet?! Ik ga geen Proximus vast internet (bij)nemen om een betere mobiele coverage te hebben :nono: :bang:
jorisx schreef:jammer dat je een proximuslijn nodig hebt en dat er een maandelijkse kostprijs aan vasthangt...
philippe_d schreef:Wat had je nu gedacht? Dat Proximus zijn GSM netwerk zal uitbreiden via het netwerk van een andere ISP?
Misschien moeten we ook nog eisen dat de Telenet modems een Proximus FON signaal uitzenden (en omgekeerd) ? :-)
??
Een Femto cell is een persoonlijke keuze (FON en Wifree niet), en ik ben al heel lang klant van Proximus (mobiel).
Nu hebben we onze woning gerenoveerd, en is het mobiele netwerk binnenshuis een ramp.
Als ik een Femto cell wil huren, kan ik toch niet verplicht worden om ook een Proximus vaste lijn te moeten nemen voor een beter mobiel Proximus bereik?! :bang:
In andere landen (NL en FR) werken deze via eender welke internet aansluiting (wat maar logisch is ook!).
Of anders moeten ze maar zorgen dat hun Proximus Femto cell maar werkt (ter beschikking stellen van een BBOX3 (incl. in de Femto huurprijs), zonder internet mogelijkheden).
Laatst gewijzigd door philippe_d op 14 okt 2015, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: dubbele post samengevoegd
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Wat kost eigenlijk zo'n installatie die vaak bij bedrijven in dienst is? Ik ben al bij veel bedrijven over de vloer geweest die mexican hats aan het plafond hebben. Betalen die een installatiekost en/of een maandelijks bedrag? En in welke grootorde zou dat zijn?

Iemand die hier meer details over heeft? Documentatie? Informatiefiches die gebruikt worden tijdens presales?
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

exop schreef:Wat kost eigenlijk zo'n installatie die vaak bij bedrijven in dienst is? Ik ben al bij veel bedrijven over de vloer geweest die mexican hats aan het plafond hebben. Betalen die een installatiekost en/of een maandelijks bedrag? En in welke grootorde zou dat zijn?

Iemand die hier meer details over heeft? Documentatie? Informatiefiches die gebruikt worden tijdens presales?
Ik heb eens naar Proximus gebeld, en voor bedrijven zijn er 2 opties:
- gratis Femto installatie vanaf een bepaald minimum factuurbedrag (enkele duizenden euros per maand)
- indien minder factuurbedrag, dan kan je het huren

Proximus stuurt eerst vrijblijvend een onderaannemer langs om mobiele testen/metingen te komen doen. Dan maken ze een kaart (+ rapport) van je bedrijf met de zwarte zones & hun voorstel.
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Spreken we over €5k, €10k of meer op het factuur? Of hebben ze het vaag gehouden aan telefoon?
webside007
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 jan 2011, 15:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 2 keer

exop schreef:Spreken we over €5k, €10k of meer op het factuur? Of hebben ze het vaag gehouden aan telefoon?
Deze info is al van +- 2 maanden geleden, en ik dacht dat ze zeiden (bij de business klantendienst) 5000 euro. Maar ben er niet 100% zeker van.
neysje
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 mar 2010, 21:23
Bedankt: 2 keer

Voor de geïnteresseerden onder jullie:

Ik heb woensdag mijn apparaatje gaan afhalen in een Kiala punt. Thuis ingestoken maar hij raakte niet geïnstalleerd (lampje bleef snel groen knipperen).

Toen begon het. Volgens de installatiehandleiding moet men dan naar de 0800 van proximus bellen. optie 4 voor storingen en dan optie 1 voor de mobile coverage extender. De persoon die ik aan de lijn kreeg zei vlakaf: "mobile coverage extender.......nog nooit van gehoord".

Om een lang verhaal kort te maken. Uiteindelijk na 3 dagen binnen bellen, doorgeschakelt worden, terug gebeld worden etc. nog steeds geen oplossing.
Ik heb het geluk om technieker van proximus te zijn dus ik heb gebeld met het support nummer voor techniekers.

Wat bleek uiteindelijk de oplossing te zijn. Na de reset knop voor de volle 30 seconden ingedrukt te houden startte hij wel op. Nu heb ik deze oplossing wel in combinatie gebruikt met een andere tip die ik van de collega's gekregen heb.

Heb dus alle lan poorten afgekoppeld (behalve de MCE) en de wifi van mijn bbox3 tijdelijk uitgeschakeld (heb op verschillende pc's torrent draaien en op 1 pc heb ik een mediaserver software draaien).

Een aantal jaren terug is er een soortgelijk probleem geweest met een aantal decoders die geen updates konden binnenkrijgen terwijl torrent of iets in die aard draaide.

Ik weet niet welke handeling de uiteindelijke doorslag gegeven heeft (loskoppelen of reset van de MCE) maar nu werkt hij en moet zeggen dat hij goed werkt.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb nog geen nieuws ontvangen mbt de MCE. Heb hem nochtans de eerste dag besteld.

Ben benieuwd maar ik vrees een beetje dat hij niet zal willen op de fritzbox...
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Berichten: 607
Lid geworden op: 11 dec 2012, 14:31
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 155 keer

neysje schreef:Toen begon het. Volgens de installatiehandleiding moet men dan naar de 0800 van proximus bellen. optie 4 voor storingen en dan optie 1 voor de mobile coverage extender.
De persoon die ik aan de lijn kreeg zei vlakaf: "mobile coverage extender.......nog nooit van gehoord".

Om een lang verhaal kort te maken.
Uiteindelijk na 3 dagen binnen bellen, doorgeschakelt worden, terug gebeld worden etc. nog steeds geen oplossing.
Ik heb het geluk om technieker van proximus te zijn dus ik heb gebeld met het support nummer voor techniekers.
Man man man, het word er niet beter op .... de kennis gaat er uit, het is tijd dat er terug een TT school komt :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”