Proximus TV App

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

Hiernet in de apple store gezien dat er sinds 15/7 een Proximus TV app zichtbaar is, inloggen geeft echter dat het enkel voor een beperkte groep testers is, iemand hier meer info ?

De app vermeld dat je later via tvoveral een melding zal krijgen.

https://itunes.apple.com/be/app/proximu ... 69079?mt=8


Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Er is waarschijnlijk een verband met de nieuwe interface die bij sommige klanten getest wordt?
Nieuwe Proximus TV-ervaring:
  • Vereenvoudigd menu met 3 hoofdrubrieken: Mijn bibliotheek, Televisie en Shop
  • Visuele en intuïtieve navigatie
  • Snelle toegang tot de verschillende rubrieken
Afbeelding
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 120 keer

er zal blijkbaar iets gelanceerd worden binnenkort:

http://tweetvite.com/event/0j2x
Coming soon to your living room

Hosted By: @proximus

Hashtag: #ProximusRelease

We would like to show you exclusively our new products to be released this fall. We can't tell you anything about it though, it would spoil the surprise. But here's a little hint: we're about to boost your television big time!

Come and see what the fuss is all about. And even though we know you don't need any other arguments, we just want to reassure you there will be an open bar. Just saying.

Kind regards,
The Proximus team

Friday, July 31 from 5:00pm - 7:00pm (CEST)
Add to Calendar
Location
Proximus Towers
Boulevard du Roi Albert II 27
1030 Bruxelles
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

De Proximus tv app heeft zen update gehad, maar nog geen toegang blijkbaar....

[Afbeelding Post made via mobile device ]
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

Voor de geïnteresseerden... Proximus tv app werkt blijkbaar nu wel :-D

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 847
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 57 keer

Hier nog niet :cry:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ik kan hem maar alleen op 1 Android toestel (tablet) aan de praat krijgen en bij de afstandsbedieningswerking geeft hij aan dat de decoder niet gevonden wordt, maar dat zal normaal zijn aangezien de software update in dit verband nog niet gebeurd is op de decoder.
Ik dacht van op mijn tweede Android toestel (smartphone) eens te proberen door het eerste toestel te ontkoppelen via MyProximus, maar die mogelijkheid vind ik niet direct meer terug.
dbiphoner
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 okt 2010, 15:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 4 keer

bij werkt hij zowel met iphone als ipad
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Toestellen ontkoppelen kan via de app zelf. Het is een nieuwe lijst van 5 toestellen, die los staat van de 5 toestellen die je kan beheren via de website tvoveral.be

Over de eerste ervaringen met de app zelf: ziet er mooi uit, maar werkt op mijn vrij recente ipad echt traag. Doet me denken aan de allereerste versies van TVOveral.

Je kan nu ook series in nPVR programmeren via de app: als je een opname wil doen, krijg je in sommige gevallen de optie 'alle afleveringen opnemen'. Je kan dan ook aangeven hoeveel er bewaard moeten worden. Dit werkt al in combinatie met de 'oude' decodersoftware, waar de opnames dan wel niet gegroepeerd worden zoals bij een klassieke serie-opname, maar gewoon allemaal apart in de lijst van opnames komen. Maar al meteen een vervelende bug ontdekt: echt alle afleveringen worden opgenomen, ook de herhalingen. Dit was bij de allereerste versie van PVR serie-opnames ook een bug, die daarna wel opgelost werd, maar toch typisch dat ze dezelfde fout opnieuw maken. Ik hoop dat de decodersoftware die 'binnenkort' uitgerold wordt beter afgewerkt is en vlotter werkt dan de app.
thvranken
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 aug 2009, 01:36
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Zou de nieuwe app al voor iedereen moeten werken?
Als ik inlog met mijn MyProximus account krijg ik altijd een foutmelding, zowel op een Android smartphone als op een iPad:

Afbeelding
Afbeelding
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Ik gebruik nu een tijd de "oude" TV Overal app, vreselijk traag, reageert vaak niet, vooral op een ouder device (iPad 2) is het een drama.

Dus tijd voor de nieuwe app, heb op de v5 decoder zelf via FactReset de nieuwe software binnengehaald, maar de Proximus TV app geeft nog steeds de melding dat "de nieuwe TV ervaring binnenkort beschikbaar" is.
Wellicht omdat ik niet heb gewacht totdat deze in mijn regio uitgerold werd, is de app nog niet bruikbaar voor mij, hebben jullie soortgelijke ervaringen?

Melding na inloggen op de iOS app
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Heeft er niks mee te maken of de nieuwe software al dan niet reeds op je decoder staat, ook niet omdat je de nieuwe software via een factory reset verkregen hebt, de Proximus TV app zou normaal gezien moeten werken.
Maar om één of andere, voor mij nog onbekende reden, krijg je soms die melding op je apparaten.
Zo heb ik de Proximus tv app eerst geïnstalleerd op een android tablet en werkte het zonder probleem.
Als ik dan de app ook wilde installeren op mijn android smartphone kreeg ik dezelfde melding als u,
op dit moment stond de nieuwe software zelf nog niet op mijn decoder.
Later als de nieuwe software wel op mijn decoder stond, blijf ik dezelfde melding krijgen zelf na de app opnieuw geïnstalleerd te hebben.
Maar om welke reden dat dit maar op één apparaat wilt werken is nu de vraag.
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Aangaande de niet werkende (nieuwe) app zal ik Proximus contacteren.
Meestal moet je wel echt aandringen om iets gedaan te krijgen, in eerste instantie vragen ze je gewoon geduld of komen ze met een loze oplossing.

Ik herinner me dat toen mijn diensten geactiveerd zijn dat ik ook heb moeten bellen om de TV overal app te laten werken (kunnen opnemen)..
Ben benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren voordat er iemand is die dit kan oplossen ;-)
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ge moet het toch eens ekennen hé gasten, het oude px TV app heeft al heeeeeeeeel lang kuren en werkt soms eens goed (het journaal s'middags die ik al heb gemist met meldingen) ik bedoel heeeel lang problemen met het app, op pc bijna nog nooit normaal gewerkt, altijd meldingen, niet kunnen inloggen en verdere shit...nu hun nieuwe mobiele tv app...good luck, en hun nieuwe interface op de decorders(lees het toppic al maar)
welke personen werken daar eigenlijk aan, is dit met het yelo play app/pc ook het geval? (dit is een vraag, is het minimaal bug free)
enfin bij proximus duurt het nogmaals heeel, heel lang voor iets degelijk werkt (dat is een feit)
EN MAAR REKLAME voor deze producten ... :roll:
TVOVERAL :oops:
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Inmiddels heeft Proximus het zonder moeite opgelost, de app werkt nu op mijn toestellen (iPhone en iPad).
Ik moest deze even geforceerd sluiten enzo maar het is in orde gekomen.

Heb 'm uitgebreid getest en het werkt erg fijn. Het scrollen had omgekeerd gemogen wanneer je de app gebruikt om de TV mee te bedienen, maar al bij al ziet alles er gelikt uit, naar mijn persoonlijke smaak zeer mooie kleuren, mooi theme. Ben er heel blij mee.

Binnenkort als de opnames in de cloud gaan kun je je opnames op de GSM/Tablet terugkijken, mooi mooi.
De oude oude app werkte totaal niet, deze nieuwe wel, TV kijken, opnames plannen (series), dus in dat opzicht ben ik content.

Ik vind dit soort dingen dan wel een meerwaarde, men betaalt een redelijk duur pack, maar als je dan dit soort dingen erbij krijgt, net zoals FON (internationaal) dat zijn dan van die pluspunten die een beetje premium gevoel geven.
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

De bediening via de Proximus TV app gaat hier op zowel Android als iOS vrij vlot. Soms duurt het enkele seconden eer onze smartphone de decoder heeft gevonden, maar verder kunnen we nu volledig onze smartphone gebruiken ipv de afstandsbediening (die door uitzonderlijk fysieke krachten van het menselijke lichaam het niet langer doet). :-)

Opnames plannen daarentegen blijft hier nog een hekel punt. Een opname naar de HD én eentje via het netwerk geeft ons al een conflict waardoor we de opname op de harde schijf ook via het netwerk moeten plannen... :-( allemaal geen ramp als je het mij vraagt maar de vrouw des huizes kan er niet mee lachen wegens de minimum 60 dagen bewaring).

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

waardoor we de opname op de harde schijf ook via het netwerk moeten plannen

Is dat dan niet normaal, aangezien Proximus toch alleen nog maar met nPVR opnames ging werken.
Op hun site kan je ook maar alleen meer een decoder zonder harde schijf aanschaffen (v5 compact)
Daarom zou, naar het schijnt, de opnametijd onbeperkt worden,
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

jackho schreef:Daarom zou, naar het schijnt, de opnametijd onbeperkt worden
Dat verklaart waarom er in de nieuwe software geen vermelding staat van het aantal resterende dagen van een nPVR opname. Ook de vermelding 'minimum 60 dagen' (ipv maximum) als opname-optie lijkt in die richting te wijzen. En ik heb ergens (maar kan het niet direct terugvinden) gelezen dat er nu per klant een bepaald aantal minuten opnametijd beschikbaar zou zijn op de servers. Als je binnen die limiet blijft, wordt er niks verwijderd (ook niet na 60 dagen), als je er boven gaat, worden de oudste opnames eerst verwijderd, maar hoe dan ook blijft elke opname minimum 60 dagen beschikbaar.

In datzelfde artikel was trouwens ook sprake van het bekijken van de opnames via de app: dat is technisch nu al perfect mogelijk, maar er lopen blijkbaar nog onderhandelingen om het beschikbaar te stellen voor de gebruikers. Volgens dat artikel zijn die onderhandelingen met Google (android) en Apple(ios), maar ik kan me inbeelden dat het vooral onderhandelingen zijn met de zenders en andere rechtenhouders.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 55 keer

Ik kan helaas de applicatie niet gebruiken, na het inloggen verschijnt er:
kies een ander Proximus-lijnnummer

het toestel kan niet worden geregistreerd op dit moment

uitloggen
de applicatie afsluiten
Ik gebruik mijn persoonlijk email adres als login, dezelfde als voor Mijn Proximus. In Mijn Proximus zie ik de Proximus TV applicatie staan (en ook de TV + internet).
Laatst gewijzigd door liber! 20 okt 2015, 13:07, in totaal 1 gewijzigd.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Na 60 dagen ga je de keuze hebben om deze opname te wissen of voor langere tijd te bewaren.

chromecasten werkt nog altijd niet met de TV Overal app en de Proximus TV app, er komt nog altijd een melding dat het content niet beschikbaar is.
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”