Easy Internet @Home - Mobistar

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Ook handig: Eventueel als back up voor bepaalde bedrijfs- of privétoepassingen in geval van storing op het vaste netwerk? Er zijn er die een al dan niet goedkoop abonnement nemen bij een provider die over een andere technologie gaat (VDSL <> COAX) als backuplijn, dit kan dus evengoed een oplossing zijn maar wel goedkoper en veelal sneller, met een volumelimiet wel. Maar als het dan toch in een Back-up situatie zou zijn veelal voor een kortere periode...

In ieder geval goed dat er iemand "eindelijk" zo'n oplossing aanbiedt. De evolutie van dit product, indien het niet direct terug van de markt zou worden gehaald door haperende vraag of dergelijke, kan haast alleen maar zijn dat er steeds meer volume voor een redelijke prijs komt net zoals er bij de vaste producten is gebeurd. Het zal wel tijd kosten, maar toch. En op dat vlak is deze eerste stap zonder meer schitterend naar de toekomst toe. Uiteindelijk is 4G ontwikkeld deels met de bedoeling om dergelijke toepassingen mogelijk te maken. En Mobistar bevestigd hiermee wederom hun (sterke) 4G ambitie. En speelt koploper in dit nieuw segment.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

wied schreef:niet vergeten ook dat jnsvr een loonslaaf is van MV, vandaar zijn negatieve benadering...
Mobi* komt met een prachtvoorstel, maar wel voor een kleine niche vrees ik. De steeds groter wordende groep van niet-lineaire kijkers verbruikt te veel data (youtube, netflix)!
Waar ik werk bepaalt mijn mening hier niet en jammer om te horen dat dit als reden gegeven wordt van mijn 'negativiteit' hierop door jou.

Ik reageer op deze manier omdat ik werkelijk beter had verwacht van dit aanbod en ook nieuwsgierig was op wat het zou uitdraaien.

Het zou een goed data only offer zijn, mits dat het de beperking van énkel 4G niet had en op eender welke hardware bruikbaar.
Laatst gewijzigd door jnsvr 03 okt 2015, 19:41, in totaal 1 gewijzigd.
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

Alles kan beter, ze hadden ook gewoon unlimited internet voor 10 euro per maand sim only kunnen aanbieden. Echter is dat niet haalbaar op grote schaal.
Ik denk dat dit een goed alternatief is. Weliswaar niet de volle concurrent voor TN en Px, maar het is toch iets om een beetje wind te doen waaien op de ISP markt. (wat niet echt het geval is op de huidige VDSl reseller markt, misschien straks met Mobistar op de kabel).
Ook jammer da blite heengegaan is, want die hadden nog wel een redelijk product kunnen leveren, mochten ze even investeren in wat betere stedelijke dekking en TDD LTE (wat de ideale LTE variant is voor deze toepassing, itt tot Mobistar hun FDD LTE.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

misschien ging investeren wel boven de krachten van blite. Met mobi*/orange is dit mogelijk andere koek...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:misschien ging investeren wel boven de krachten van blite. Met mobi*/orange is dit mogelijk andere koek...
Waarschijnlijk.
Mobistar heeft ook gewoon al heel de backend liggen. Mocht dit een serieus succes worden moeten ze de hogere frequenties (2.6GHz vooral) meer gaan gebruiken en het netwerk wat denser maken. Er is nog serieus wat rek in de 4G LTE capaciteit, dus mogelijkheden zijn er.
In steden zouden ze misschien kunnen gaan experimenteren met 2.6GHz enkel te gebruiken voor vast internet thuis, maar dan wel met een stuk hogere limiet als nu, pakweg 100 a 150GB ipv 15. Het zou leuk zijn om een serieuze derde speler te krijgen, al was het maar enkel in stedelijk gebied. Proximus of Base(/TN) gaan niet met deze techniek naar voren komen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

hopelijk kan je voorspelling uitkomen. Ik heb hier alvast een huawei E392-92 (TDD) klaarliggen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb een vraagje,hoe zit het met die 29€ voor de modem,is dat een bedrag per jaar,of hoe zit dat ineen??
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Dat is het aankoop bedrag voor de wifi-modem, op voorwaarde dat je een Easy Internet @home abonnement voor 12 maanden afsluit.

Dit staat toch al duidelijk in deze topic!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Ik heb een vraagje,hoe zit het met die 29€ voor de modem,is dat een bedrag per jaar,of hoe zit dat ineen??
Hoe ik het lees:
€15/maand. Zonder abo: €129 eenmalige kost voor de modem.
€15/maand. Met abo van 1 jaar: €29 eenmalige kost voor de modem.
In beide gevallen gaat het over de aankoop van de hardware, dus ik vermoed niet dat ze na de 12 maanden opnieuw die kost van €29 kunnen aanrekenen.

Als je zeker wilt zijn Mobistar eens tweeten ofzo.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

@jnsvr ik heb ook het vermoeden dat het zoiets moet zijn,als men zal dus een kontrakt van een jaar moeten nemen,om die 29€ te betalen.
Indien men dit niet doet (en bijv. voor 6 maanden zou gaan,of mss zelfs minder) zal men 129€ betalen.
wied
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef:Ik heb een vraagje,hoe zit het met die 29€ voor de modem,is dat een bedrag per jaar,of hoe zit dat ineen??
eenmalig te betalen...

(staat duidelijk vermeld op hun website!)
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heeft iemand dit al? Ik zou dus graag willen weten of je krediet kan oppotten en zo vermijden dat je op smallband valt.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Hoe kan je krediet oppotten? Je krijgt 15GB voor €15, het werkt dus niet met krediet op de simkaart.
Of bedoel je GB's overdragen naar de volgende maand? Ik vermoed alleszins van niet :-)
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 58 keer

Hmz, het volume nog wat omhoog, en kan in Diksmuide waardige vervanger worden voor VDSL2...

Onlangs deze speedtst gedaan op Mobistar 4G, hartje Diksmuide....

http://www.speedtest.net/my-result/a/1386547439[url][/url]
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
hendrake
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 12 keer

De downloadsnelheid is 25MBps staat er. Dat is dan afgekapt wellicht.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Is dmz mogelijk (om er een voip router achter te plaatsen) ? Dmz zou erg gemakkelijk zijn of mss een wan ip ?
Er zit een firewall in, te beheren via webgui (vgl met mn telenet aio modem?).

Is ongelimiteerd btw (256Kb/s), ideaal als failover.
wied
Elite Poster
Elite Poster

hendrake schreef:De downloadsnelheid is 25MBps staat er. Dat is dan afgekapt wellicht.
25 Mbps is UPload, download is 98 Mbps...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

"Tot 25 Mbps, da’s even snel als met adsl! Ideaal om comfortabel te surfen."

Komt vd productpage mobistar.

jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

wied schreef:
hendrake schreef:De downloadsnelheid is 25MBps staat er. Dat is dan afgekapt wellicht.
25 Mbps is UPload, download is 98 Mbps...
Nee hoor, er staat een cap op van 25Mbps.
hendrake
Pro Member
Pro Member

Er zal wel en logica achter zitten. 25 MBPs is alleszins ruim voldoende voor dagelijks surfen en wat bestanden en foto's op te halen. Gezien de aard van het product lijkt me dat voldoende.

AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

Ze bieden een basis aanbod aan, en om dan 15GB te geven met een snelheid tot 150Mbps is nogal sneu als je gemiddelde 30 a 50Mbps haalt. Zo kunnen ze ook gewoon consistent 25Mbps leveren in plaats van de ene keer 30 de andere 50 de andere weer 20Mbps....
hendrake
Pro Member
Pro Member

Bovendien is de kans groot dat er op sommige plaatsen een heleboel gebruikers gaan bij elkaar zitten.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Vooral een aanbod voor mensen die bijv. alleen maar internet gebruiken voor e-mail,en wat opzoekingen.Bijv. voor gepensioneerden zou dit een mooi aanbod kunnen zijn.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

jnsvr schreef:Hoe kan je krediet oppotten? Je krijgt 15GB voor €15, het werkt dus niet met krediet op de simkaart.
Of bedoel je GB's overdragen naar de volgende maand? Ik vermoed alleszins van niet :-)
Neen, ik bedoel op voorhand al voor 100 € opladen zodat je nadat de 15 KB opgebruikt zijn, er 10 € wordt afgetrokken voor de volgende 10 GB enzovoort.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:
jnsvr schreef:Hoe kan je krediet oppotten? Je krijgt 15GB voor €15, het werkt dus niet met krediet op de simkaart.
Neen, ik bedoel op voorhand al voor 100 € opladen zodat je nadat de 15 KB opgebruikt zijn, er 10 € wordt afgetrokken voor de volgende 10 GB enzovoort.
Zou kunnen denk ik ja:

Wil je weer even snel surfen? Geen probleem, dan koop je een surfherlaadbeurt in je Klantenzone. Deze herlaadbeurt is 40 dagen geldig.
Promo!
10GB voor 5€ (in plaats van 10 €)

Als je gewoon X-aantal er al op voorhand koopt. Wel gek dat die 40 dagen geldig is, terwijl de gewone 15GB een maand zou zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Speedtestje Easy Internet@Home: 2,39Mb/sdown en 0,26Mb/s up ping 76ms :( 1-2 streepjes lte ontvangst (bekabeld).

Edit: ga naar settings: 2 antennes: auto:manual zetten ! 8Mb/down en 2Mb/up ping 26ms :)
Bijlagen
Antenna Settings.PNG
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster

hendrake schreef:Bovendien is de kans groot dat er op sommige plaatsen een heleboel gebruikers gaan bij elkaar zitten.
Dat is inherent aan een mobiel netwerk. Denk aan stations tijdens de pendel, bepaalde offices tijdens de dag, lunchplekken tijdens lunch, etc. Zeker in steden, waar er veel volk is, is er ook meestal veel spectrum gebruikt en gaat de inter cell distance richting de 100m.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Is het normaal dat de LTE van Mobistar zo traag is ? Als ik met Proximus slechte ontvangst heb dan haal ik nog altijd hoge snelheden.

edit: zit nog met een 3G beperking op 4G wss.
Laatst gewijzigd door silencer 09 okt 2015, 17:07, in totaal 1 gewijzigd.
hendrake
Pro Member
Pro Member

Nee, 4g op mobistar is meestal sneller. We hadden het er hier over dat er dus wel een snelheidsbeperking op moet zitten.

silencer
Elite Poster
Elite Poster

Hoe kan je je datavolume raadplegen als je geen mobistar telefoonnummer hebt (je hebt een Mob telnr nodig om je aan te melden in de klantenzone) ?
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 133 keer

Daar zal wel een oplossing voor zijn. Waarschijnlijk zal men er wel een "telefoonnummer" zijn, ook al kan je er niet naar bellen. Of een dummy telefoonnummer als identificatie. Ik heb een dummy telefoonnummer voor mijn vaste telefoonlijn waar enkel ADSL op zit. Dat nummer is enkel om die lijn te identificeren.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Hoe kan je je datavolume raadplegen als je geen mobistar telefoonnummer hebt (je hebt een Mob telnr nodig om je aan te melden in de klantenzone) ?
Best gewoon vragen aan Mobistar in dat geval. Elke simkaart heeft een nummer, ook al is dat misschien niet bruikbaar om te bellen of sms'en.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

nu 10 up / 5down (is toch al beter dan 3g, maar ver van 25Mb, getest met 3 streepjes ontvangst).
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:nu 10 up / 5down (is toch al beter dan 3g, maar ver van 25Mb, getest met 3 streepjes ontvangst).
Ik zit hier met Base in een boerengat op H+ aan dezelfde waarden. Is 3G dan zo slecht bij Mobistar aangezien dat dit beter is?
Maar oké, licht off topic.

Goh ja, misschien dat je aan de andere kant van het huis bvb betere snelheden kan bereiken. Eens online zoeken waar de mast exact staat en om die manier het proberen te verbeteren.
wied
Elite Poster
Elite Poster

silencer schreef:Hoe kan je je datavolume raadplegen als je geen mobistar telefoonnummer hebt (je hebt een Mob telnr nodig om je aan te melden in de klantenzone) ?
aanmelden met email-adres werkt perfect...
silencer
Elite Poster
Elite Poster

jnsvr schreef:
silencer schreef:nu 10 up / 5down (is toch al beter dan 3g, maar ver van 25Mb, getest met 3 streepjes ontvangst).
Ik zit hier met Base in een boerengat op H+ aan dezelfde waarden. Is 3G dan zo slecht bij Mobistar aangezien dat dit beter is?
Maar oké, licht off topic.

Goh ja, misschien dat je aan de andere kant van het huis bvb betere snelheden kan bereiken. Eens online zoeken waar de mast exact staat en om die manier het proberen te verbeteren.
3G is hier zeer slecht bij mobistar (6Mbit hooguit).
Signiaal is niet zo stabiel: 2-3streepjes: Op 4G (volgens modem verbonden met 4G) op 4Mb/s down, 0.2Mb/up en daarna weer 8down & 2up (met betere ontvangst), buiten is 10/5 mogelijk (800mhz band vermoed ik).

LTE van prox of base snelheid is hier veel beter (1800mhz), hopelijk komen zij ook met zo'n aanbod (deze gaat gelukkig naar een andere, minder landelijke locatie).

Verbruik is wel deftig: 1 - 1,5 Watt (zonder wifi)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Op locatie: 25Mb down, 18Mb up

Portforwarding/voip is niet mogelijk met Easy Internet @ Home ? Volgens het boekje wel, maar lukt hier niet.
Laatst gewijzigd door silencer 10 okt 2015, 22:42, in totaal 1 gewijzigd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

WAN IP volgens de modem: 10.198.128.36
WAN IP volgens whatsmyip: 178.50.64.36

Portforwarding zal nooit werken met Base of Mobistar, enkel met Proximus ?
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

CGN, je mag nog zoveel port forworden als je wilt, maar je blijft onbereikbaar vanuit 't internet. SIP + STUN/RUEN/ICE moet wel mogelijk zijn.
silencer
Elite Poster
Elite Poster

SIP werkt (zelfs onder Stun). Alleen de ip camera werkt zo niet natuurlijk.
Vind het alleen straf dat portforwarding en dmz beschreven staan in de mobistar manual van het toestel, terwijl dit niet werkt !
De fritzbox die achter de modem staat kan blijkbaar geen (ipsec) vpn aan.
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”