Combinatie Vaste telefoon en VOIP in 1 toestel

Plaats reactie
nogi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 maa 2013, 22:02

Hoi allen,

Is er iemand die misschien al hetzelfde probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft gevonden:

THE GOOD OLD DAYS:
Vroeger gebruikte ik alleen VOIP (Provider OVH) voor al mijn ingaande en uitgaande oproepen op mijn vaste lijn. Nummeroverdracht vanuit mijn vroegere Telenet lijn.
We kregen regelmatig ongewenste oproepen uit het buitenland, soms met, soms zonder antwoord.
Zodoende naar mijn OVH manager gesurft, buitenlandse oproepen geblokkeerd. Probleem opgelost. VOIP oplossing kost mij 1,20€/maand, bellen naar vaste nummers is gratis.

WAAR HET VERKEERD LIEP:
Mijn basic internet abonnement voldeed niet meer. Overgeschakeld naar Whoppa en onbeperkt internet aangevraagd in een prijsvriendelijk pack waardoor mijn telefonie terug naar Telenet is gegaan (pack tov geen pack scheelt 10€/maand). Nummeroverdracht van OVH terug naar Telenet.
Zodoende, terug naar de old fashion way, analoge vaste telefonie van Telenet.

PROBLEEM:
De vervelende oproepen vanuit het buitenland komen terug. Ik neem contact op met telenet en vraag buitenlandse nummers te blokkeren op mijn lijn. Dit kunnen zij technisch niet opvangen. MAAR ik kan wel een klacht neerleggen tegen het specifieke nummer dat mij gebeld heeft bij de politie, en dit nummer afzonderlijk alvast laten blokkeren. Politie gebeld, klacht neerleggen moet via de ombudsdienst voor telecommunicatie, en van daaruit kan een proces verbaal worden opgesteld. Ombudsdienst gecontacteerd, klacht neergelegd. Klacht werd geseponeerd want de telefoons komen vanuit het buitenland en de entiteit van de personen kan niet nagegaan worden. :roll:

DUS:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De telefoons zijn altijd anoniem, dus ik krijg zelf geen nummers te zien. Telenet kan en mag de nummers niet vrijgeven, heb ik al nagevraagd. Telenet heeft toegegeven hier technisch geen oplossing voor te hebben.

Ik had gedacht misschien mijn vaste telenet lijn te behouden, maar alle inkomende oproepen te laten doorschakelen naar een voip nummer om wederom mijn blokkering te kunnen instellen, al vrees ik dat elke call die op m'n voipnummer gaat toekomen zal aanzien worden als mijn telenetnummer, en niet de eigenlijke beller. Weet iemand hier meer over? :???:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

porteer je nummer terug naar OVH en behoudt je "pack"...
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

Vraag of ze een nieuw nummer toekennen aan je Telenet lijn en zet je oud terug opnieuw naar OVH.
Als je telefonie uit je pack haalt krijg je de pack-korting niet meer en dat gaat duurder uitvallen.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

nog niet gemerkt dat telenet dat merkte dat ze geen eigenaar meer waren van het nummer na portatie naar ovh
pack korting bleef...
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Meerdere mogelijkheden:
- Overstappen naar andere provider. Bij Belgacom betaal je enkel voor wat je neemt. Neem je geen telefonie, betaal je minder, niet meer. Maar misschien is DSL op uw locatie te traag?
- Telenet pack met telefoonnummer, maar het nummer dat je zelf wil houden, geef je terug aan OVH/WeePee. Hoe je die transitie doet, is nog iets anders. Overdragen - downgraden - upgraden met nummer?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Ik denk niet dat je je pack kan behouden als je het nummer terug overdraagt. Telenet heeft een nummer nodig voor telefonie hé. Je had beter bij Telenet een nieuw nummer aangevraagd, maar dat zal nu te laat zijn. Misschien dat Telenet wel bereid is om een nieuw nummer te geven, maar dan weet ik niet of je je oud nummer kan behouden om over te dragen naar Voip. En Telenet kennende...

Een Fritzbox kan een oplossing bieden, maar dat vraagt dan weer een investering. Ik vind het trouwens straf dat Telenet geen nummers kan blokkeren, maar soit.

http://en.avm.de/nc/service/fritzbox/fr ... e-numbers/

Edit :
skynetbbs schreef:nog niet gemerkt dat telenet dat merkte dat ze geen eigenaar meer waren van het nummer na portatie naar ovh
pack korting bleef...
Ik lees nu pas je comment (en die van exop) met schrijven van mijn comment....
k denk dat je inkomende gesprekken nog steeds via Telenet verlopen en je uitgaande via VOIP. Dus het probleem van die inkomende gesprekken blijft bestaan voor hem.
Laatst gewijzigd door petrol242 02 okt 2015, 10:29, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nogi schreef:Ik had gedacht misschien mijn vaste telenet lijn te behouden, maar alle inkomende oproepen te laten doorschakelen naar een voip nummer om wederom mijn blokkering te kunnen instellen, al vrees ik dat elke call die op m'n voipnummer gaat toekomen zal aanzien worden als mijn telenetnummer, en niet de eigenlijke beller. Weet iemand hier meer over? :???:
Als je de oproepdoorschakeling programmeert bij Telenet (*21 of via 015 33 33 33 of via "Mijn Telenet"), dan zal Telenet het nummer van de oproeper meesturen, en niet jouw eigen nummer.
Maar ... jij betaalt voor de doorschakeling (kosten voor gesprek van vast naar vast) !

Een andere oplossing is extra hardware, vb FritzBox: hiermee kan je alle inkomende anonieme oproepen blokkeren, of doorsturen naar een aparte mailbox.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
nogi
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 maa 2013, 22:02

Bedankt alvast voor de vele reacties:

Als ik mijn opties bekijk wordt het :
- hardware oplossing: Fritzbox
OF
- telenet: - nieuw nummer aanvragen. Het oude nummer ga ik kwijt zijn vrees ik (denk niet dat ik dat zonder meer kan overdragen naar een VOIP provider).
- doorschakeling aanvragen en kosten hebben bij elk gesprek (incl. diegene die ik blokkeer).
- Uit het pack stappen en elke maand 10€ meer betalen (+ 1,20€ abonnement bij VOIP provider).

Ben er nog niet meteen uit welke het gaat worden. Zonde dat iets via VOIP 3 muisklikken vergt, elders gewoon niet te realiseren is heh :bang:

Bedankt voor alle moeite!
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Je kan het natuurlijk de long way proberen.
Ut het pack stappen en nummeroverdracht naar ovh. Daarna terug in een pack stappen met ditmaal een nieuw nummer op je telenet lijn (die je toch niet meer gebruikt).

Ik raad wel aan om "speciallekes" in een telenet center aan te vragen en niet via hun helpdesk, want dan gaat het misgaan.




[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Is het belangrijk dat je je oud nummer behoud, ofwel bij Telenet, ofwel bij Ovh ?
Zeg je Telenet pack op indien je geen nieuw telefoonnummer kan krijgen en vraag het later opnieuw aan, desnoods via je partner's naam.
Zo ga je geen vervelende telefoons meer krijgen vanuit het buitenland, voor zolang je nummer niet in verkeerde handen valt.
Of ...
In uw plaats zou ik gewoon Ovh erbij nemen en laat je die Telenet pack gewoon bestaan.
Neem bij Ovh een Gigaset C530IP à 80€ erbij, daar kan je analoog + Voip instellen.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

nogi schreef:- telenet: - nieuw nummer aanvragen. Het oude nummer ga ik kwijt zijn vrees ik (denk niet dat ik dat zonder meer kan overdragen naar een VOIP provider).
Nummer portabiliteit is in België wettelijk geregeld. Telenet kan dit dus nooit weigeren (in het slechtste geval zijn er kosten).
  • - nummer porteren > dan vervalt je pack (volgens sommigen zelfs niet).
    - wachten tot je nummer geporteerd is, en je zker bent dat het terug werkt.
    - dan terug telefonie aanvragen in een pack. Je krijgt een nieuw nummer.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

philippe_d schreef:Als je de oproepdoorschakeling programmeert bij Telenet (*21 of via 015 33 33 33 of via "Mijn Telenet"), dan zal Telenet het nummer van de oproeper meesturen, en niet jouw eigen nummer.
Maar ... jij betaalt voor de doorschakeling (kosten voor gesprek van vast naar vast) !
Telefoongesprekken gedurende de daluren zijn gratis dus dat kan nog best meevallen.

Feit is dat telefonie bij TN verder erg beperkt is en de minste optie veel geld kost.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Haha gratis allemaal goed en wel, bij Belgacom moet je zelfs nog betalen voor deze service als je deze wil gebruiken... Echt triest, alsof ze nog niet genoeg verdienen aan de gesprekskost van het doorschakelen...
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”