Is er iemand die misschien al hetzelfde probleem heeft gehad en hier een oplossing voor heeft gevonden:
THE GOOD OLD DAYS:
Vroeger gebruikte ik alleen VOIP (Provider OVH) voor al mijn ingaande en uitgaande oproepen op mijn vaste lijn. Nummeroverdracht vanuit mijn vroegere Telenet lijn.
We kregen regelmatig ongewenste oproepen uit het buitenland, soms met, soms zonder antwoord.
Zodoende naar mijn OVH manager gesurft, buitenlandse oproepen geblokkeerd. Probleem opgelost. VOIP oplossing kost mij 1,20€/maand, bellen naar vaste nummers is gratis.
WAAR HET VERKEERD LIEP:
Mijn basic internet abonnement voldeed niet meer. Overgeschakeld naar Whoppa en onbeperkt internet aangevraagd in een prijsvriendelijk pack waardoor mijn telefonie terug naar Telenet is gegaan (pack tov geen pack scheelt 10€/maand). Nummeroverdracht van OVH terug naar Telenet.
Zodoende, terug naar de old fashion way, analoge vaste telefonie van Telenet.
PROBLEEM:
De vervelende oproepen vanuit het buitenland komen terug. Ik neem contact op met telenet en vraag buitenlandse nummers te blokkeren op mijn lijn. Dit kunnen zij technisch niet opvangen. MAAR ik kan wel een klacht neerleggen tegen het specifieke nummer dat mij gebeld heeft bij de politie, en dit nummer afzonderlijk alvast laten blokkeren. Politie gebeld, klacht neerleggen moet via de ombudsdienst voor telecommunicatie, en van daaruit kan een proces verbaal worden opgesteld. Ombudsdienst gecontacteerd, klacht neergelegd. Klacht werd geseponeerd want de telefoons komen vanuit het buitenland en de entiteit van de personen kan niet nagegaan worden.

DUS:
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? De telefoons zijn altijd anoniem, dus ik krijg zelf geen nummers te zien. Telenet kan en mag de nummers niet vrijgeven, heb ik al nagevraagd. Telenet heeft toegegeven hier technisch geen oplossing voor te hebben.
Ik had gedacht misschien mijn vaste telenet lijn te behouden, maar alle inkomende oproepen te laten doorschakelen naar een voip nummer om wederom mijn blokkering te kunnen instellen, al vrees ik dat elke call die op m'n voipnummer gaat toekomen zal aanzien worden als mijn telenetnummer, en niet de eigenlijke beller. Weet iemand hier meer over?
